Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava
Nájdete nás na webe

Frešo: Rozhodnutie vypustiť kolektory je v rozpore s územným plánom aj so zdravým rozumom

V súčasnosti sa pripravujú zmeny a doplnky Územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja, kolektory sa z dokumentu vypúšťať nebudú.

Výstavba križovatky Triblavina na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou.Výstavba križovatky Triblavina na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Predseda BSK Pavol Frešo naďalej nesúhlasí s rozhodnutím NDS vypustiť kolektory z projektu rozširovania diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina, informoval o tom na pondelkovej tlačovej konferencii. Tú zorganizoval, aby potvrdil, že k zmene stavby pred dokončením vydá BSK negatívne stanovisko. BSK s ministerstvom a NDS dodnes platnú zmluvu, ktorá hovorí o výstavbe šesťpruhu s kolektormi a zároveň trvá na tom, aby sa stavalo v súlade s územným plánom BSK.

Frešovi prekáža, že aj napriek tomu, že sa niekoľkých odborných diskusiách na pôde BSK zástupcovia ministerstva aj NDS vyjadrili, že kolektory sú zmysluplné, v zmene stavby pre dokončením sa nenachádza ani len zmienka o tom, že by ich vybudovali dodatočne.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Logistika bez logiky? Čítajte 

Dodáva, že je nutné, aby sa všetky dotknuté inštitúcie posadili za jeden rokovací stôl a spoločne prijali riešenie, ktoré budú rešpektovať všetci. Pretože ako dnes povedal, nie je jasné ani len to, či vôbec existuje oficiálny dokument, ktorý by hovoril, že diaľnica sa bude stavať inak, ako bola pôvodne naprojektovaná.

Frešo pripomína, že práve vďaka iniciatíve diaľničiarov v roku 2009 župa menila svoj územný plán tak, aby kolektory, teda súbežné komunikácie po oboch stranách diaľnice boli jeho súčasťou. Vtedy ich NDS považovala za dobré riešenie. Ďalej informuje, že dodnes nikto nepožiadal o zmenu územného plánu kraja, zároveň však hovorí, že on sám by takúto zmenu nepodporil. "Bez kolektorov, rovnako ako bez rozšírenia starej seneckej sa o pár rokov v tomto regióne nebude dať žiť, oboje sa musí urobiť," povedal Frešo.

Starostovia by v otázke Triblaviny mali byť jednotní

Frešo spomenul, že na začiatku celého procesu starostovia dotknutého územia vystupovali jednodne a kolektory podporovali. Dnes tomu tak nie je. "Čo ma mrzí, že starostovia dotknutého územia nevystupujú jednotne. Mali by vystupovať ako jeden muž a v tomto duchu budem na nich vplývať, aby podporili kolektory."

Šéf odboru dopravy Ladislav Csáder pripomenul, že kolektory mali slúžiť v prvom rade ako obchádzkové komunikácie pri rozširovaní diaľnice. Lenže ak by ich aj NDS chcela postaviť dodatočne, je otázne ako najmä regionálne cesty v okolí Senca a Pezinka zvládnu nápor dopravy počas uzatvárania diaľnice.

Ministerstvo dopravy trvá na Triblavine bez kolektorov

O stanovisko sme požiadali aj ministerstvo dopravy, rozhodnutie stavať osempruh bez kolektorov považuje za jediné vhodné. Pre riešenie regionálnej dopravy je podľa nich najlepšou voľbou rozšírenie starej seneckej. Podľa našich informácií, sa však na tomto projekte doteraz veľa neurobilo.

"Ministerstvo dopravy už vydalo NDS pokyn, aby začala pracovať na rozšírení starej seneckej cesty. Zvolené riešenie považujeme pre ľudí v okolí Bratislavy za najefektívnejšie a opodstatnené z dopravných aj ekonomických dôvodov a hlavne aj najbezpečnejšie. Treba si uvedomiť, že jednosmerné kolektory tak ako boli kedysi navrhnuté nemajú odstavné pruhy a v prípade akejkoľvek nehody na kolektore by sa pravidelne opakovala situácia spred pár týždňov, kedy sa úplne zastavila doprava na diaľnici bez možnosti obchádzky nehody čo spôsobilo kolaps dopravy a polícia musela vodičov obracať do protismeru," informuje ministerstvo. Zároveň pripúšťa, že v budúcnosti by mohli kolektory dostavať, keďže pri križovatkách Blatné aj Triblavina bude dostatok miesta na ich dodatočnú výstavbu.

Rezort dopravy ďalej pripomína, že po vybudovaní celého obchvatu Bratislavy a všetkých plánovaných diaľničných križovatiek, bude územie okolo Bratislavy a aj okresy Senec a Pezinok obslúžené dostatočne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  2. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  3. Unikát medzi značkami. CUPRA
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  8. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 289
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 336
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 060
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 333
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 410
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 113
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 653
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 588
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 560
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 535

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Telekomunikačný operátor Slovanet preberá lokálneho poskytovateľa internetu IvankaNet

Cieľom akvizície je vybudovanie nového optického a LTE pripojenia v obci Ivanka pri Dunaji.

Ilustračné foto.

Čo robiť, ak zomrie niekto blízky

Ak nám zomrie blízky človek, je pochopiteľné, že smútime. No nevyhneme sa ani množstvu praktických povinností – od vybavenia, pohrebu cez vyriešenie rôznych záväzkov, ktoré mal zomrelý voči iným inštitúciám až po riešenie pozostalosti. Pomôže vám náš manuál v aktuálnom vydaní týždenníkov MY.

Mesto Senec prispeje k rozvoju elektromobility

V centre nainštalovalo nabíjaciu stanicu pre dva elektromobily.

Ľudí, ktorí sú okázaní na sociálne dávky, je čoraz menej

Počet poberateľov dávok v hmotnej núdzi na Slovensku naďalej klesá.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

V Hurbanove chytili šoférku s 3,52 promile

Vodič v Imeli nafúkal 3,15 promile. Ďalší opitý šofér skončil v Kolte v potoku.

Vlkolínec má konečne reštauráciu. Lákať chce na tradičnú kuchyňu

Vlkolínec navštívia ročne desiatky tisíc turistov z celého sveta, láka ich štatút Unesco. Vo Vlkolínci však chýbala reštaurácia.

Aktualizované o vyjadrenie ZSSK

Nastúpili a hneď vystúpili. Aj takto vyzerá cestovanie po železnici

Obedný vlak z Bystrice do Zvolena sa nedokázal pohnúť. Cestujúci márne čakali na nejakú informáciu.

Vybrali SME

Už ste čítali?