Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold
Nájdete nás na webe

Logistika bez logiky?

V okrese Senec rastú logistické centrá ako huby po daždi, situácia na cestách sa zhoršuje a ešte sa len bude.

Zápchy sú tu na dennom poriadku.Zápchy sú tu na dennom poriadku.(Zdroj: KS)

SENEC, IVANKA PRI DUNAJI. V katastri obce Ivanka pri Dunaji sa má vybudovať ďalšie veľké logistické centrum, pribudnú pracovné miesta a zahustí sa doprava. Možno práve obavy z hroziacej dopravnej katastrofy sú silnejšie ako čokoľvek pozitívne, čo so sebou nové logistické centrum prinesie.

Čo nás čaká?

Problém je v tom, že doprava z logistického centra bude vychádzať na starú seneckú, na cestu, ktorá už dnes nestačí, pribudnú stovky kamiónov denne. Navyše aj ďalší semafor, len pár sto metrov za tým, ktorý je dnes pri výjazde z Bratislavy pri jablkových sadoch. S tým súhlasili všetky kompetentné orgány a aj starosta Ivanky - bez výhrad. Predstaviť si, ako bude vyzerať doprava počas špičky, nedokážu ani obyvatelia okolitých obcí. Obávajú sa, že zvlášť popoludní bude pre nich cesta z Bratislavy nekonečná.

Článok pokračuje pod video reklamou

Navyše, keďže ministerstvo aj diaľničiari stále presadzujú rozšírenie diaľnice D1 bez kolektorov, stará senecká bude aj obslužnou komunikáciou pri výstavbe. Aby toho nebolo málo, uzávery diaľnice, ktoré budú nevyhnutnou súčasťou pri jej rozširovaní a výstavbe križovania diaľnic D1 a D4 budú rovnako presmerované na starú seneckú. Nepomôžu si ani tí, ktorí sa rozhodnú celý úsek obísť cez Pezinok, doprava je tu katastrofálna rovnako, takže zápchy zrejme čakajú celý región. Že nejde iba o strašenie sme sa mohli už niekoľkokrát presvedčiť, stačí, aby sa na D1 medzi Bratislavou a Sencom stala nehoda a doprava kolabuje v celom pezinskom a seneckom okrese.

Prečítajte si tiež: Senec mesto logistiky Čítajte 

Namiesto kolektorov rozšírená stará senecká

Už niekoľkokrát sme z úst rôznych odborníkov počuli, že oveľa viac ako kolektory popri diaľnici pomôže rozšírenie starej seneckej. Nepomôže, ešte pekných pár rokov nie. Podľa našich informácií z prostredia NDS, pre rozšírenie starej seneckej sa doteraz neurobilo nič. Nie je projektová dokumentácia a ani len jej dodávateľ. Dokonca sa v stanovisku k posudzovanému zámeru píše, že cesta I/61 bude kapacitne stačiť až do roku 2038, v takom stave ako je dnes. Bez rozšírenia, zato s novou svetelnou signalizáciou a väčšou intenzitou dopravy. Ak si pritom všetkom spomenieme na stav verejnej dopravy, optimizmus zrejme nie je na mieste.

Prečítajte si tiež: Linka MHD do Chorvátskeho Grobu je neistá Čítajte 

So žiadosťou o vyjadrenie sme oslovili NDS a aj Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, len čo nám zašlú odpovede, budeme o ich stanoviskách informovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  2. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  3. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  5. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  6. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  7. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  8. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  10. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  1. O2 opäť pripomína, že sloboda nie je samozrejmosť
  2. Čo funguje v českom obchodnom registri lepšie ako na Slovensku
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  4. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  5. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  6. Laserovou terapiou proti chorobám z povolania
  7. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  8. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  9. Zo staršieho domu moderné sídlo pre mladú rodinku
  10. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 9 406
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 8 094
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 7 400
  4. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 6 900
  5. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 6 854
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 396
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 5 956
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 878
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 4 809
  10. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 4 603

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Zvolen), Doprava (Trnava), Doprava (Senec), Diaľnice

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Päť nehôd, pri ktorých zrazilo chodcov

Polícia žiada chodcov, aby dbali na svoju bezpečnosť.

Ilustračný obrázok

Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť

Hybnou silou udalostí Novembra 1989 boli aj na Slovensku umelci a študenti.

Mladík mal slúchadlá, zrazil ho vlak

Len 17-ročného mladíka pri prechádzaní cez trať mimo železničného priecestia zrazil osobný vlak. Chlapec, ktorý mal v tom čase v ušiach slúchadlá, utrpel zrážkou zranenia nezlučiteľné so životom.

Ilustračné foto.

Slovensko si uctí obete nehody autobusu pri Nitre štátnym smútkom

Rozhodla o tom vo štvrtok vláda na mimoriadnom rokovaní.

Hasiči vyťahujú vrak havarovaného autobusu na mieste dopravnej nehody, ktorá sa stala 13. novembra 2019.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cesta pri Nitre je po nehode opäť prejazdná, polícia začala stíhanie

Nehodu neprežilo dvanásť ľudí z Kolíňan a Jelenca.

Päť tínedžerov, ktorí zomreli pri nehode, študovalo v Nitre. Zahynuli aj rodičia žiačky

Cestu, na ktorej sa stala tragédia, je už otvorená. Na úseku dočasne znížili rýchlosť.

Vodič autobusu, v ktorom zomreli ľudia, má dlhoročné skúsenosti

Bezpečnostné pásy nie sú v prímestských linkách povinné.

Vybrali SME

Už ste čítali?