Streda, 1. apríl, 2020 | Meniny má Hugo

Ako prejsť 20 kilometrov za tri hodiny

Toto nie je turistický manuál, ale realita na našich cestách.

Kolóny na diaľnici D1.Kolóny na diaľnici D1. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

SENEC,PEZINOK. Vážna nehoda na diaľnici je problém asi všade na svete, všade na svete sa problémom snažia predchádzať alebo ich aspoň zmierniť. Nie v okolí Bratislavy, u nás si vytvárame nové.

Dnes už všetci vieme, že ministerstvo dopravy ani Národná diaľničná spoločnosť nechcú ustúpiť a diaľnicu rozšíria bez kolektorov. Kolektory sú tie cesty, ktoré keby boli, tak by po nehode zabezpečili odklon dopravy a na diaľnici a v priľahlom okolí ďalších dvoch okresov by nezostali trčať stovky vysmädnutých a teplom vyčerpaných ľudí.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Logistika bez logiky? Čítajte 

Uzavretie diaľnice spôsobilo kolaps dopravy v okresoch Pezinok a Senec a samozrejme aj vo veľkej časti Bratislavy. Množstvo ďalších ľudí si svoju cestu rozmyslelo a svoj pobyt v práci, či v meste si na niekoľko hodín nedobrovoľne predĺžili.

Daň za "bratislavskú prosperitu?"

Asi je to daň za to, že žijeme v najbohatšom regióne Slovenska, že blízkosť letiska a hraníc priťahuje investorov so zámermi stavať ďalšie skladové haly, ktorých tu máme celé hektáre a stále nestačia. Ale ak to takto pôjde ďalej, tak podobné kolóny ako vo štvrtok nebudú výnimočnou situáciou.

Aktivisti z OZ Triblavina na brífingu v piatok predpoludním pripomenuli, že štvrtkovým kolónam mohli zabrániť práve kolektory. "Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku Triblavina, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva pre TASR.

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody a zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice. Ministerstvo dopravy podľa nej však ignoruje potreby občanov a situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska. Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Viac bývania, viac práce, len cesty nie

Dodávame, že logistické parky sa budú napájať priamo na starú seneckú, už dnes je povolená nová križovatka pre pripravovaný logistický park, ktorá opäť len spomalí dopravu na ceste, ktorá už dnes kapacitne prestáva stačiť. Veď po tom, ako polícia začala odkláňať dopravu na starú seneckú, okamžite sa začali tvoriť zápchy aj tu, a nielen tu. Teraz si predstavme, ako to bude vyzerať, keď investori naplnia svoje plány, zároveň stále nebude rozšírená stará senecká a ak sa bude na rozširovaní diaľnice D1 a výstavbe križovatky s D4 pracovať takým tempom ako doteraz. Rozšírenie je ďaleko, čo nám potvrdila aj NDS. "Na rozšírenie Cesty I/61 Bratislava - Senec boli v 03/2017 z titulu zastaranej dokumentácie spracované súťažné podklady na jej aktualizáciu, nakoľko DÚR bola spracovaná v 2009," informovala Národná diaľničná.

Prečítajte si tiež: Škody po nehode na diaľnici sa vyšplhali na 156-tisíc Čítajte 

Zo žiadosťou o vyjadrenie k starej seneckej sme sa obrátili aj na Inštitút pre dopravu a hospodárstvo.

"Podľa nášho názoru sa musí čo najskôr prikročiť k rekonštrukcii celej cesty na dvojpruhovú cestu I. triedy v obidvoch smeroch s pripájajúcimi pruhmi v miestach napájania vedľajších komunikácii. Upozorňujem však na to, že v takomto prípade by sa nenapájal každý park, každých 500 m, ale by sa vybudovaním cesty druhej, respektíve tretej triedy napojil na najbližšie už vybudované prípojné miesto. Totižto v súčasnom slovenskom trende / nie len pri starej Seneckej / napájať každú novú individuálnu bytovú výstavbu alebo priemyselný "parčík," čo najkratšie na najbližšiu nadradenú cestnú infraštruktúru pomocou nových križovatiek. Namiesto budovania nových ciest druhej a tretej triedy s napojením len na jestvujúce križovatky dopravu spomaľujeme," povedal Ondrej Matej z IDH.

Zhrnutie

V okresoch Pezinok a Senec rastú obytné zóny a priemyselné parky takmer geometrickým radom, čo nerastie sú cesty, ktoré majú územie obslúžiť. Jedna nehoda na diaľnici zabetónuje v nekonečných zápchach dva okresy a časť Bratislavy. Dodnes však kompetentní razia líniu, že to čo robia, vrátane tempa a koncepčného riešenia je úplne v poriadku.

Ešte v roku 2009 kolektory obhajovala aj NDS, viac vo videu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  2. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  3. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  4. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  5. Bude dobre!
  6. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  7. "Škoda riskovať!"
  8. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť?
  9. Fixné výnosy do 8 % p.a. v závetrí mimo otriasajúcej sa burzy
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Namiesto výroby automobilov výroba pľucnych ventilátorov
  2. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  3. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  4. Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie
  5. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  6. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  7. Bude dobre!
  8. V pôrodnici v Šaci sa rodí stále viac detí
  9. Chic, fully-equipped offices in prime Bratislava locations
  10. Aj u vás doma môžete dýchať 3x čistejší a zdravší vzduch
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 34 960
  2. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 20 075
  3. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 16 356
  4. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 15 336
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 11 804
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 11 330
  7. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 10 891
  8. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 827
  9. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 9 332
  10. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 9 220

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Polícia rieši stovky prípadov porušenia opatrení proti šíreniu koronavírusu

Najviac nezodpovedných ľudí je v Košickom, najmenej v Nitrianskom kraji.

Akcia je časovo obmedzená

Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace

Noviny si nemusíte teraz chodiť kupovať, doručíme vám ich domov.

Akcia na predplatné 3+3. Zaplať za 3 mesiace a ďalšie 3 mesiace máš predplatné zdarma.

Psychologička: Drobné láskavosti môžu pozitívne ovplyvniť atmosféru v domácnosti

O tom ako zvládať strach, stres i ponorkovú chorobu sme sa rozprávali s psychoterapeutkou Eelenou Hornyákovou.

Ilustračná foto

Za pondelok pribudlo 27 nakazených koronavírusom

Dva prípady evidujú v okrese Hlohovec.

Ilustračná fotka

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragická nehoda pri Nitre: Zomreli traja ľudia

Auto prešlo do protismeru, následky pre posádku oboch áut sú fatálne.

Tri nové prípady nákazy v Trenčianskom kraji. Choré je trojročné dievčatko i dvaja muži nad 60 rokov

Na Slovensku potvrdili už celkovo 363 prípadov nakazenia novým koronavírusom.

Už ste čítali?