Nedeľa, 20. máj, 2018 | Meniny má Bernard
Pridajte si svoje mesto

Ako prejsť 20 kilometrov za tri hodiny

Toto nie je turistický manuál, ale realita na našich cestách.

Kolóny na diaľnici D1.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

SENEC,PEZINOK. Vážna nehoda na diaľnici je problém asi všade na svete, všade na svete sa problémom snažia predchádzať alebo ich aspoň zmierniť. Nie v okolí Bratislavy, u nás si vytvárame nové.

Dnes už všetci vieme, že ministerstvo dopravy ani Národná diaľničná spoločnosť nechcú ustúpiť a diaľnicu rozšíria bez kolektorov. Kolektory sú tie cesty, ktoré keby boli, tak by po nehode zabezpečili odklon dopravy a na diaľnici a v priľahlom okolí ďalších dvoch okresov by nezostali trčať stovky vysmädnutých a teplom vyčerpaných ľudí.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Logistika bez logiky?

Uzavretie diaľnice spôsobilo kolaps dopravy v okresoch Pezinok a Senec a samozrejme aj vo veľkej časti Bratislavy. Množstvo ďalších ľudí si svoju cestu rozmyslelo a svoj pobyt v práci, či v meste si na niekoľko hodín nedobrovoľne predĺžili.

Daň za "bratislavskú prosperitu?"

Asi je to daň za to, že žijeme v najbohatšom regióne Slovenska, že blízkosť letiska a hraníc priťahuje investorov so zámermi stavať ďalšie skladové haly, ktorých tu máme celé hektáre a stále nestačia. Ale ak to takto pôjde ďalej, tak podobné kolóny ako vo štvrtok nebudú výnimočnou situáciou.

Aktivisti z OZ Triblavina na brífingu v piatok predpoludním pripomenuli, že štvrtkovým kolónam mohli zabrániť práve kolektory. "Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku Triblavina, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva pre TASR.

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody a zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice. Ministerstvo dopravy podľa nej však ignoruje potreby občanov a situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska. Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Viac bývania, viac práce, len cesty nie

Dodávame, že logistické parky sa budú napájať priamo na starú seneckú, už dnes je povolená nová križovatka pre pripravovaný logistický park, ktorá opäť len spomalí dopravu na ceste, ktorá už dnes kapacitne prestáva stačiť. Veď po tom, ako polícia začala odkláňať dopravu na starú seneckú, okamžite sa začali tvoriť zápchy aj tu, a nielen tu. Teraz si predstavme, ako to bude vyzerať, keď investori naplnia svoje plány, zároveň stále nebude rozšírená stará senecká a ak sa bude na rozširovaní diaľnice D1 a výstavbe križovatky s D4 pracovať takým tempom ako doteraz. Rozšírenie je ďaleko, čo nám potvrdila aj NDS. "Na rozšírenie Cesty I/61 Bratislava - Senec boli v 03/2017 z titulu zastaranej dokumentácie spracované súťažné podklady na jej aktualizáciu, nakoľko DÚR bola spracovaná v 2009," informovala Národná diaľničná.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Škody po nehode na diaľnici sa vyšplhali na 156-tisíc

Zo žiadosťou o vyjadrenie k starej seneckej sme sa obrátili aj na Inštitút pre dopravu a hospodárstvo.

"Podľa nášho názoru sa musí čo najskôr prikročiť k rekonštrukcii celej cesty na dvojpruhovú cestu I. triedy v obidvoch smeroch s pripájajúcimi pruhmi v miestach napájania vedľajších komunikácii. Upozorňujem však na to, že v takomto prípade by sa nenapájal každý park, každých 500 m, ale by sa vybudovaním cesty druhej, respektíve tretej triedy napojil na najbližšie už vybudované prípojné miesto. Totižto v súčasnom slovenskom trende / nie len pri starej Seneckej / napájať každú novú individuálnu bytovú výstavbu alebo priemyselný "parčík," čo najkratšie na najbližšiu nadradenú cestnú infraštruktúru pomocou nových križovatiek. Namiesto budovania nových ciest druhej a tretej triedy s napojením len na jestvujúce križovatky dopravu spomaľujeme," povedal Ondrej Matej z IDH.

Zhrnutie

V okresoch Pezinok a Senec rastú obytné zóny a priemyselné parky takmer geometrickým radom, čo nerastie sú cesty, ktoré majú územie obslúžiť. Jedna nehoda na diaľnici zabetónuje v nekonečných zápchach dva okresy a časť Bratislavy. Dodnes však kompetentní razia líniu, že to čo robia, vrátane tempa a koncepčného riešenia je úplne v poriadku.

Ešte v roku 2009 kolektory obhajovala aj NDS, viac vo videu.

Ďalšie články z témy Diaľnice


  1. Policajtom unikal na motorke bez technickej a opitý + VIDEO 9
  2. Oprava cesty v Čiernej Vode pokračuje znova od soboty 8
  3. Motorkár narazil do auta pred ním, zomrel na mieste 8
  4. Vraky sú problémom aj v Senci 6
  5. V troch obciach pri Senci plánujú vybudovať splaškovú kanalizáciu 4
  6. Slováci dnes spomínajú na Štefánika, zahynul v Ivanke pri Dunaji + FOTO 3
  7. Stávate ráno v zápche? Pozrite si diaľnicu bez kolón aspoň na fotkách 2
  8. Hasiči v Senci vyslobodzujú dieťa z uzamknutého auta 2
  9. Počet nezamestnaných naďalej klesá. V Senci i v Pezinku 2
  10. Roky vyvážal ilegálne odpad, škody vyčíslili na takmer 300-tisíc eur Foto 1

Najčítanejšie správy

Senec

Policajtom unikal na motorke bez technickej a opitý + VIDEO

Marek z okresu Senec už čelí obvineniam z prečinu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky.

Oprava cesty v Čiernej Vode pokračuje znova od soboty

Tretiu etapu rekonštrukcie cesty ukončia 30. júna.

Motorkár narazil do auta pred ním, zomrel na mieste

Tragická nehoda, pri ktorej prišiel o život 34-ročný motocyklista, sa stala v pondelok 7. mája popoludní.

Vraky sú problémom aj v Senci

Radnica uzavrela zmluvu o zabezpečení zberu starých vozidiel s autovrakoviskom z Bernolákova.

V troch obciach pri Senci plánujú vybudovať splaškovú kanalizáciu

Obce Kráľová pri Senci, Hrubá Borša a Kostolná pri Dunaji v okrese Senec plánujú vybudovať kanalizáciu na odvádzanie splaškov do čistiarne odpadových vôd (ČOV).

Blízke regióny

V sobotu slávnostne otvorili zrekonštruované Mierové námestie. Stálo vyše tri milióny eur

Na vynovenom námestí je nová fontána, bronzový model mesta, nový je aj povrch chodníkov a všetky rozvody.

Fraška na zápase v Podhradí, diváci videli zo zápasu len pár minút

Veľmi podivný priebeh malo futbalové stretnutie siedmej ligy OblFZ Prievidza.

TOP 5 vecí, ktoré dedinský futbalista z duše neznáša!

Futbalisti dedinských mužstiev majú rozhodne iné problémy, ako hráči špičkových klubov. My vám prinášame päť najčastejších.

Všetky správy

Švajčiari porazili aj Kanadu a senzačne postúpili do finále MS

Švajčiarsko sa vo finále stretne so Švédskom.

Odhalili stámilióny, robia to po večeroch. Čo robí opozícia

V poslednom období zaberá opozičným poslancom investigatíva celé dni.

Peter Lipa: Moje skutočné meno bolo pre mňa nebezpečné

Peter Lipa oslavuje 75 rokov. Hovorí, že pri živote ho drží záujem o hudbu.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.