Ako prejsť 20 kilometrov za tri hodiny

Toto nie je turistický manuál, ale realita na našich cestách.

Kolóny na diaľnici D1.Kolóny na diaľnici D1. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

SENEC,PEZINOK. Vážna nehoda na diaľnici je problém asi všade na svete, všade na svete sa problémom snažia predchádzať alebo ich aspoň zmierniť. Nie v okolí Bratislavy, u nás si vytvárame nové.

Dnes už všetci vieme, že ministerstvo dopravy ani Národná diaľničná spoločnosť nechcú ustúpiť a diaľnicu rozšíria bez kolektorov. Kolektory sú tie cesty, ktoré keby boli, tak by po nehode zabezpečili odklon dopravy a na diaľnici a v priľahlom okolí ďalších dvoch okresov by nezostali trčať stovky vysmädnutých a teplom vyčerpaných ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Logistika bez logiky? Čítajte 

Uzavretie diaľnice spôsobilo kolaps dopravy v okresoch Pezinok a Senec a samozrejme aj vo veľkej časti Bratislavy. Množstvo ďalších ľudí si svoju cestu rozmyslelo a svoj pobyt v práci, či v meste si na niekoľko hodín nedobrovoľne predĺžili.

Daň za "bratislavskú prosperitu?"

Asi je to daň za to, že žijeme v najbohatšom regióne Slovenska, že blízkosť letiska a hraníc priťahuje investorov so zámermi stavať ďalšie skladové haly, ktorých tu máme celé hektáre a stále nestačia. Ale ak to takto pôjde ďalej, tak podobné kolóny ako vo štvrtok nebudú výnimočnou situáciou.

Aktivisti z OZ Triblavina na brífingu v piatok predpoludním pripomenuli, že štvrtkovým kolónam mohli zabrániť práve kolektory. "Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku Triblavina, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody a zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice. Ministerstvo dopravy podľa nej však ignoruje potreby občanov a situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska. Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Viac bývania, viac práce, len cesty nie

Dodávame, že logistické parky sa budú napájať priamo na starú seneckú, už dnes je povolená nová križovatka pre pripravovaný logistický park, ktorá opäť len spomalí dopravu na ceste, ktorá už dnes kapacitne prestáva stačiť. Veď po tom, ako polícia začala odkláňať dopravu na starú seneckú, okamžite sa začali tvoriť zápchy aj tu, a nielen tu. Teraz si predstavme, ako to bude vyzerať, keď investori naplnia svoje plány, zároveň stále nebude rozšírená stará senecká a ak sa bude na rozširovaní diaľnice D1 a výstavbe križovatky s D4 pracovať takým tempom ako doteraz. Rozšírenie je ďaleko, čo nám potvrdila aj NDS. "Na rozšírenie Cesty I/61 Bratislava - Senec boli v 03/2017 z titulu zastaranej dokumentácie spracované súťažné podklady na jej aktualizáciu, nakoľko DÚR bola spracovaná v 2009," informovala Národná diaľničná.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Škody po nehode na diaľnici sa vyšplhali na 156-tisíc Čítajte 

Zo žiadosťou o vyjadrenie k starej seneckej sme sa obrátili aj na Inštitút pre dopravu a hospodárstvo.

"Podľa nášho názoru sa musí čo najskôr prikročiť k rekonštrukcii celej cesty na dvojpruhovú cestu I. triedy v obidvoch smeroch s pripájajúcimi pruhmi v miestach napájania vedľajších komunikácii. Upozorňujem však na to, že v takomto prípade by sa nenapájal každý park, každých 500 m, ale by sa vybudovaním cesty druhej, respektíve tretej triedy napojil na najbližšie už vybudované prípojné miesto. Totižto v súčasnom slovenskom trende / nie len pri starej Seneckej / napájať každú novú individuálnu bytovú výstavbu alebo priemyselný "parčík," čo najkratšie na najbližšiu nadradenú cestnú infraštruktúru pomocou nových križovatiek. Namiesto budovania nových ciest druhej a tretej triedy s napojením len na jestvujúce križovatky dopravu spomaľujeme," povedal Ondrej Matej z IDH.

Zhrnutie

V okresoch Pezinok a Senec rastú obytné zóny a priemyselné parky takmer geometrickým radom, čo nerastie sú cesty, ktoré majú územie obslúžiť. Jedna nehoda na diaľnici zabetónuje v nekonečných zápchach dva okresy a časť Bratislavy. Dodnes však kompetentní razia líniu, že to čo robia, vrátane tempa a koncepčného riešenia je úplne v poriadku.

Ešte v roku 2009 kolektory obhajovala aj NDS, viac vo videu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 835
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 955
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 099
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 533
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 414
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 283
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 123
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 330
  1. Ivan Mlynár: Kostlivec vypadnutý z fašistickej skrine - Tomáš Taraba vs. slovenská príroda.
  2. Michal Michňák: Dáta ako kľúč k čistejšej budúcnosti: Čo nám hovoria energetické trendy
  3. Lenka Mužilová: Podpora učiteľov na školách: luxus alebo nevyhnutnosť?
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku
  5. Jozef Pivarník: Národnú Radu SR zachvátila Slintačka a Krívačka: Fico slintá múdrosti, Danko kríva od semaforu, Blaha... proste Blaha
  6. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  7. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  8. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 391
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 196
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 060
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 781
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 211
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 344
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 150
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 779
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

ZŠ s MŠ Školská / starostka Vladimíra Vydrová

Starostku chcú odvolať v referende.


16

Základnou hodnotou každej firmy, obzvlášť tej z maloobchodu, sú zamestnanci. Pre Lidl však nejde iba o prázdne klišé, ale dlhodobé poznanie a záväzok súčasne.


Pomôžu predísť chorobám, no lieky nenahradia.


Ilustračné foto.

V rekonštrukcii je most v Plaveckom Podhradí i úsek medzi Zálesím a Malinovom.


TASR
  1. Ivan Mlynár: Kostlivec vypadnutý z fašistickej skrine - Tomáš Taraba vs. slovenská príroda.
  2. Michal Michňák: Dáta ako kľúč k čistejšej budúcnosti: Čo nám hovoria energetické trendy
  3. Lenka Mužilová: Podpora učiteľov na školách: luxus alebo nevyhnutnosť?
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku
  5. Jozef Pivarník: Národnú Radu SR zachvátila Slintačka a Krívačka: Fico slintá múdrosti, Danko kríva od semaforu, Blaha... proste Blaha
  6. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  7. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  8. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 391
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 196
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 060
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 781
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 211
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 344
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 150
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 779
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu