Štvrtok, 13. august, 2020 | Meniny má ĽubomírKrížovkyKrížovky

Ako prejsť 20 kilometrov za tri hodiny

Toto nie je turistický manuál, ale realita na našich cestách.

Kolóny na diaľnici D1.Kolóny na diaľnici D1. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

SENEC,PEZINOK. Vážna nehoda na diaľnici je problém asi všade na svete, všade na svete sa problémom snažia predchádzať alebo ich aspoň zmierniť. Nie v okolí Bratislavy, u nás si vytvárame nové.

Dnes už všetci vieme, že ministerstvo dopravy ani Národná diaľničná spoločnosť nechcú ustúpiť a diaľnicu rozšíria bez kolektorov. Kolektory sú tie cesty, ktoré keby boli, tak by po nehode zabezpečili odklon dopravy a na diaľnici a v priľahlom okolí ďalších dvoch okresov by nezostali trčať stovky vysmädnutých a teplom vyčerpaných ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Logistika bez logiky? Čítajte 

Uzavretie diaľnice spôsobilo kolaps dopravy v okresoch Pezinok a Senec a samozrejme aj vo veľkej časti Bratislavy. Množstvo ďalších ľudí si svoju cestu rozmyslelo a svoj pobyt v práci, či v meste si na niekoľko hodín nedobrovoľne predĺžili.

Daň za "bratislavskú prosperitu?"

Asi je to daň za to, že žijeme v najbohatšom regióne Slovenska, že blízkosť letiska a hraníc priťahuje investorov so zámermi stavať ďalšie skladové haly, ktorých tu máme celé hektáre a stále nestačia. Ale ak to takto pôjde ďalej, tak podobné kolóny ako vo štvrtok nebudú výnimočnou situáciou.

Aktivisti z OZ Triblavina na brífingu v piatok predpoludním pripomenuli, že štvrtkovým kolónam mohli zabrániť práve kolektory. "Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku Triblavina, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody a zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice. Ministerstvo dopravy podľa nej však ignoruje potreby občanov a situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska. Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Viac bývania, viac práce, len cesty nie

Dodávame, že logistické parky sa budú napájať priamo na starú seneckú, už dnes je povolená nová križovatka pre pripravovaný logistický park, ktorá opäť len spomalí dopravu na ceste, ktorá už dnes kapacitne prestáva stačiť. Veď po tom, ako polícia začala odkláňať dopravu na starú seneckú, okamžite sa začali tvoriť zápchy aj tu, a nielen tu. Teraz si predstavme, ako to bude vyzerať, keď investori naplnia svoje plány, zároveň stále nebude rozšírená stará senecká a ak sa bude na rozširovaní diaľnice D1 a výstavbe križovatky s D4 pracovať takým tempom ako doteraz. Rozšírenie je ďaleko, čo nám potvrdila aj NDS. "Na rozšírenie Cesty I/61 Bratislava - Senec boli v 03/2017 z titulu zastaranej dokumentácie spracované súťažné podklady na jej aktualizáciu, nakoľko DÚR bola spracovaná v 2009," informovala Národná diaľničná.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Škody po nehode na diaľnici sa vyšplhali na 156-tisíc Čítajte 

Zo žiadosťou o vyjadrenie k starej seneckej sme sa obrátili aj na Inštitút pre dopravu a hospodárstvo.

"Podľa nášho názoru sa musí čo najskôr prikročiť k rekonštrukcii celej cesty na dvojpruhovú cestu I. triedy v obidvoch smeroch s pripájajúcimi pruhmi v miestach napájania vedľajších komunikácii. Upozorňujem však na to, že v takomto prípade by sa nenapájal každý park, každých 500 m, ale by sa vybudovaním cesty druhej, respektíve tretej triedy napojil na najbližšie už vybudované prípojné miesto. Totižto v súčasnom slovenskom trende / nie len pri starej Seneckej / napájať každú novú individuálnu bytovú výstavbu alebo priemyselný "parčík," čo najkratšie na najbližšiu nadradenú cestnú infraštruktúru pomocou nových križovatiek. Namiesto budovania nových ciest druhej a tretej triedy s napojením len na jestvujúce križovatky dopravu spomaľujeme," povedal Ondrej Matej z IDH.

Zhrnutie

V okresoch Pezinok a Senec rastú obytné zóny a priemyselné parky takmer geometrickým radom, čo nerastie sú cesty, ktoré majú územie obslúžiť. Jedna nehoda na diaľnici zabetónuje v nekonečných zápchach dva okresy a časť Bratislavy. Dodnes však kompetentní razia líniu, že to čo robia, vrátane tempa a koncepčného riešenia je úplne v poriadku.

Ešte v roku 2009 kolektory obhajovala aj NDS, viac vo videu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy na nákupy pre školáka, ktoré by ste mali stihnúť ešte dnes
  2. Stráviť dovolenku na juhu Čiech môžete tento rok výhodnejšie!
  3. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  4. Je lepšie vyberať zásnubný prsteň vo dvojici, alebo tajne?
  5. Poznáte v Banskej Štiavnici aj tieto miesta?
  6. Mimoriadna akcia: K ročnému online predplatnému kávovar zdarma
  7. Reportáž: Ako sa rodí kvalitné slovenské jahňacie mäso
  8. Desať chorvátskych hotelov v obľúbených letoviskách Slovákov
  9. Kde dovolenkujú Slováci v čase korony?
  10. Kedysi to bolo sídlo nerestí, dnes sa tam chodia študenti učiť
  1. V Košiciach pribudlo 60 nových nájomných bytov
  2. Tipy na nákupy pre školáka, ktoré by ste mali stihnúť ešte dnes
  3. Štartuje projekt Futbal v meste
  4. Mio Pilot: moderní navigace s bezplatnými aktualizacemi
  5. Poznáte v Banskej Štiavnici aj tieto miesta?
  6. Stráviť dovolenku na juhu Čiech môžete tento rok výhodnejšie!
  7. Je lepšie vyberať zásnubný prsteň vo dvojici, alebo tajne?
  8. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  9. Mimoriadna akcia: K ročnému online predplatnému kávovar zdarma
  10. Svätá vojna
  1. Desať chorvátskych hotelov v obľúbených letoviskách Slovákov 25 138
  2. Kedysi to bolo sídlo nerestí, dnes sa tam chodia študenti učiť 21 280
  3. Kde dovolenkujú Slováci v čase korony? 15 260
  4. Ako to, že sa tam ešte nenatáčal film? Prostredie si zamilujete 12 774
  5. Reportáž: Ako sa rodí kvalitné slovenské jahňacie mäso 12 762
  6. Letná dovolenka na Slovensku: last minute prázdninové tipy 12 538
  7. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty 9 507
  8. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 9 417
  9. Gaderská dolina poteší celú rodinu 9 412
  10. Neriskujte zahraničie. Spoznajte neobjavené krásy Slovenska 9 320
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Lichnerovu ulicu pre autá uzatvorili

Mesto na svojom webe informuje o obchádzkach.

Migrantov nenašli iba v Malackách

Polícia zverejnila nové informácie k včerajšiemu vyšetrovaniu. Pozrite si video.

Z bakalárky úspešná aplikácia. Trnavčan pomohol tisíckam ľudí

Aplikáciu si za dva mesiace stiahlo 24-tisíc užívateľov z celého sveta.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Miestna firma plánuje na okraji Banskej Bystrice vybudovať logistický park za 12 mil. eur

Nové administratívne a skladové priestory by mali dať prácu spolu 330 zamestnancom

Nezvestného 24-ročného Juraja vypátrali

Polícia odvoláva pátranie po nezvestnom 24-ročnom Jurajovi Strečanskom z obce Dubovany.

Do kín mieri film, ktorý natáčali v Handlovej a Prievidzi

Handlovčania film uvideli v predpremiére. Zúčastnia sa jej i herci.

FOTO: Pri dopravnej nehode zomrel 18-ročný mladík

Život 18-ročného mladíka si vyžiadala v utorok 11. augusta v noci tragická dopravná nehoda.

Už ste čítali?