Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kompostáreň v Bernolákove chcú rozšíriť, ozývajú sa hlasy proti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Zistenie.

Tento investicny zamer je dostupny na enviroportale:
http://www.enviroportal.sk/sk/...
Ciel povolenia kompostarne v zaciatkoch, bol za ucelom skompostovania zahradneho odpadu, kedze bolo prijate VZN o zakaze palenia zahradneho odpadu. Avsak, z jedlom rastie chut. Zamer, ktory predlozil Kobera NAD s.r.o. je 20 nasobne s vacsim rozsahom a to necelych 18 tisic ton rocne, bioodpadu (kompost) plus vysse 582000 ton stavebneho odpadu. Co sa tyka mobility spracovavanych liniek, doporucujem nahliadnut do toho zameru. Jedna sa o stroje drvic Resta 700x500 (60t/hod), Triedic Combo (Keestrack, 300t/hod), celustovy drvic Keestrack AGRO (100t/h), triedic Resta TK6(120t/hod), osievac Combi Screen ML2000S (30t/hod), plus rad kolesovych nakladacov a rypadiel (Liebherr, Caterpilar). Tie drvice a triedice nie su homologizovane na cesty. Ich mobilita je na pasovych podvozkoch, t.j. len na presuny v miestach spracovavania na skladke stavebneho odpadu. Presun do inych lokalit, je mozny len na tahacoch, tak, ako ine strojne zariadenia, ktore nie su mobilne. Preto je udivujuce tvrdenie p. Borsosovej, ktore chce navodit operativnu flexibilitu strojov.
Co sa tyka hlucnosti, zamer nespracoval hlucnost pre spracovanie stavebneho odpadu, ale pre bioodpad. Prasnost sa ma eliminovat vodnou stenou a kropenim. Co sa tyka dopravneho zatazenia, pocita 224 prejazdov tahacov kamionoveho typu (uzitocna nosnost 27t). Kedze tie nie su predmetom investicneho zameru, ani ich Kobera NAD s.r.o. nema v takom pocte vo vlastnictve, ocakava sa zmiesane pouzitie nakladnych uzitkovych vozdiel a to popri tahacovych, aj troj a stvor napravove (pouzivaju sa najcastejsie) s uzit. hmotnostou 12,5t a 18t. Realny pocet prejazdov za den tym stupne k hodnotam 300 az 350 denne. Vsetky tie prejazdy su pocitane, Senecka cesta - vstup do arealu firmy. Pri sucasnom stave dopravnej zataze, ked dochadza k castym zacpam, je tento narast uz neunosny. Ak sa ma zachovat princip v rovnosti v zaobchadzani v danej priemyselnej zone, t.j. aj iny podnikatel bude chcest podnikat so zamerom produkujucim rovnake, alebo priblizne zatazenie, tak uz sa moze dedina rovno prestahovat, ako to bolo za komunistov pri hlinikarni v Ziari nad Hronom.
Napriek tomu, ze zamer je u kardinalnej casti obyvatelov nepriechodny, sa da ocakavat, ze bude okresnym uradom pre zivotne prostredie v Senci, schvaleny. Dovody su prozaicke, sefuje mu prava ruka byvaleho starostu, ktory dotycneho podnikatela do obce pritiahol. Takze Bernolakvcania sa maju naco "tesit"....Drzim vam palce...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?