Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Fakty z Grobu znova ožili (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Bulvárny rozmer

dávajú tomu presne takéto "odborné" články. Rovnako ako petičiari, tak aj autorka tohto článku podsúva ako "argumenty" irelevantné a zavádzajúce informácie.

Pointa riešení je najmä v tom, že:
1. kolektory k D1 sa naplánovali v čase, keď bola D4 vo hviezdach. Teraz je jasné, že D4 bude a Chorvátsky Grob bude jediná obec na slovensku, ktorá bude priamo pripojená na dve diaľnice a to križovatkami Triblavina k D1 a križovatkou Čierna Voda k D4 (rovnako zo spádového územia budú na D1 napojené na Triblavinu aj Bernolákovo a Ivánka, ktorá bude zároveň priamo napojená aj na križovatku Ivánka na D4
2. kolektory nemôžu pokračovať za križovatkou D1 s D4, čiže by sa museli v najväčšej a najvyťaženejšej diaľničnej križovatke na slovensku preplietať so zjazdmi na D4 a to pre oba smery D4. Vytvorilo by to najfrekventovanejšie a najnebezpečnejšie preplietanie pruhov aké si viem predstaviť.
3. Diaľnica je nadradená líniová dopravná stavba, ktorá je spoplatnená a za to má poskytnúť rýchlu, bezpečnú a ekologickú premávku najmä pre tranzit. Toto by sa kolektormi, ktoré majú skončiť v križovaní D1 a D4 úplne znemožnilo a vytvorila by sa oveľa väčšia zápcha ako býva na vstupe D1 do BA v súčasnosti a práve kvôli priepletovým pruhom by bolo úplne jedno aj keby mala 10 jazdných pruhov v každom smere.
4. Ten kto si dá tú námahu, že si pozie LVčka v tejto oblasti tak zistí, že paradoxne nevýstavbou kolektorov najviac stratí na hodnote pozemkov Starland, ktorý petečiari označujú za "vinníka", ktorému sa križovatka prispôsobuje.
5. No a ten kto sa problematike venuje dlhšie tak ten vie, že petičiari majú vo všeobecnosti veľmi blízko k vlastníkovi pozemkov napr. v lokalite Pamak, ktorá bez kolektorov výrazne stratí na hodnote.
6. Regionálnu dopravu je potrebné budovať a posilňovať ako samostatné stavby. Nie len kvôli kapacitám pre miestne obyvateľstvo, ale aj ako alternatívne trasy pre diaľnice. Stará Senecká je presne to, čo už malo byť dávno štvorpruh s mimoúrovňovým križovaním. Chvala bohu sa to konečne rieši a výstavbou bude poverená NDS, ktorá na rozdiel od VÚCky prostriedky na výstavbu má možnosť získať.
7. No a PR a jednostranné a "objektívne" informácie petičiari prostredníctvom pani Kristíny Slezákovej pekne a dookola hlásajú. Keď novinárka, právnička, zameriavač okien,.. a pod. spochybňujú výskumníkov v oblasti dopravy, tak je to síce demokratické, ale každý nech si urobí vlastný názor či aj správe. Pre všetkých, ktorí si myslia, že je to správne odkazujem, že možno nabudúce bude táto istá skupina ľudí chcieť určovať ako vás majú napr. operovať..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zial tych vyskumnikov sa neda

nespochybnovat, pretoze podobnych vyskumnikov sme mali aj pri predaji emisii, cenach dialnic a ten zoznam je dlhsi..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

..to by som neporovnával. Výskumný ústav dopravný existuje už roky a zamestnáva vyštudovaných ľudí v oblasti (fanatikov - myslím to v dobrom). V prípade emisíi, cien,.. radí väčšinou KPMG a pod., ktoré s problematikou nemajú nič spoločné.

btw. akceptujeme teda vôbec nejakú odbornú inštitúciu, ktorá spracováva podklady, alebo v oblasti nevzdelaných petičiarov, ktorí majú preukázateľne osobné záujmy? (myslím len v tomto konkrétnom prípade, nezovšeobecňujem)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Výskumný ústav dopravný

je súkromná firma,(a.s.) ktorá má naschvál názov, aby si ľudia mysleli, že je to "odborná a nestranná" spoločnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vyskumnici

a socialisticki "planovaci" pod vedenim digitalneho lidra Pellegriniho naplanovali slovensku potemkinovu digitalnu dedinu za 1mld eur a aky je vysledok?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:) neopublic?

to je rovnaka agentura, ktora pomaha dojit stat cez dotacie na "slovenske lietajuce auto"? :)

"a toto je logo za $50000...lebo agentury vas vzdy o**bu" (Narcos S01)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuz hej

http://strategie.hnonline.sk/s...

vsetko ma svoju cenu a ten, kto vie lizat tu spravnu _labu_, je vysmiaty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Obavy.

Presne tohto sa treba najviac obavat. Era hoaxov, demagogie a relativizacie prinasa svoje ovocie. Dobra myslienka, ktorou je riesenie dopravnej situacie vychodného prijazdu do Bratislavy, sa zvrhla do osobnych atakov, sporov, invektiv a urazok. Podsuvaju sa podozrenia zo zistnosti, tej, ci onej skupiny. Ak sa niekto niekomu nepozdava, staci sa postavit na "šamlík", aby ho bolo dobre vidiet, ukazat prstom a skriknut "to on pracuje pre developerov". V tomto marazme, akoby vsetci pozabudli, ze budu v zacpach stat hodiny rovnako, ako ti, ci ktori, na nich ukazuju. Ledaze by v tych zacpach nestali, co napoveda, ze sa vyjadruje niekto, kto po tychto cestach nechodi. Davam do pozornosti jednu uvahu: - MDVRR SR a NDS maju pravomoci rozhodnutia. Otazkou je, ked tou pravomocou disponuju, preco nerozhodli? Preco su zrazu akoze "otvoreni" k odbornym nazorom, ako napr. zilinskemu dopravnemu ustavu /ktory mimochodom nie je expertom na liniove stavby/? Za povsimnutie stoji, ze sa beru len tie "odborne" nazory a stanoviska, ktore potvrdzuju zaujem MDVRR SR a NDS. A ak sa vycerpaju "odborne" nazory a stanoviska, dojdu na rad, ako argumenty, ekonimika, investicie. Za zaujimavost stoji si povsimnut pristup rozhodovania pri Presovskom dialnicnom obchvate. Bolo preukazane, kolko sa da usetrit a o kolko je to predrazene. Odpovednou ministra na skupinu nasich spickovych ekonomov (podotykam vacsina z nich su absolventi a stazisti prestiznych ekonomickych skol v zahranici)...je,"...je to len ich nazor..."Ak mozem sklznut do suterennejsieho vyjadrenia, tak byvaly sermiar, absolvent fakulty telovychovy, ktory k doprave pricuchol pocas posobenia v politike, zrelativizoval odborne stanovisko, ktore vzislo z podrobnej analyzy, ako "nejaky nazor urcitej skupiny, ktory si netreba vsimat". Na rozdiel rozhodnosti v obchvate Presova, je nerozhodnost ohladom Triblaviny zarazajuca. Napoveda to o vplyve lobistickych a politickych skupin na jednej strane a tlak verejnosti na druhej. Za dalsie povsimnutie, stoji vymena nazorov medzi Vajnorskym starostom Mrvom a ministrom Ersekom, ktory si ohradil proti Vajnorskemu starostovi, pricom ten, ziadne invektivy na adresu ministra nevyslovil. Vsetko to napoveda, ze za Pociatka vstupovali do "hry" len zaujmy Smeru a nim blizkych developerov, po volbach a obsadenia MDVRR SR Mostom-Hid nastupuju ine zaujmy, ktore Triblavinu vnimaju ako dedicstvo minulosti a ktoru "nejak" doriesit. Je to logicke, taziskom sa stava R7, ktora bola roky zanedbavana. A ako ostat na verejnosti "pekny" a presadit svoje zaujmy? Zdiskreditovanim zastupcov verejnosti... A co je zial, smutne, tyto zastupcovia, resp. ich cast, namiesto hladania sirsej podpory vedu s predstavitelmi samosprav "vojny". Jedni v Ch. Grobe, druhi v Bernolakove. To, ze diskretacia formou podvrhov je pre zoldnierov developerov rutinna zalezitost, netreba daleko po dokazy chodit. Staci si spomenut na udalosti v Ch. Grobe, kde zoldnieri developera v podvrhoch pozabudli vymazat svoje nazvy v nadstaveni softveru. Ersek potrebuje mat na stole stanovisko "vitaza zo suboja" o podobu Triblaviny. Nezaujima ho objektivita, ci kto ma pravdu a kto nie. Zvolil cestu "pobite sa a vitaz nech mi poda hlasenie". Potrebuje sa cim skor zbavit dedicstva po Pociatkovi a vrhnut sa na R7. Cas rozhodovania ohladom kolektorov Triblavina sa blizi, treba sa pripravit na rozne nove "odborne" stanoviska, posudky a zial, i diskreditaciu a podvrhy, s ktorymi budu prichadzat jednotlive zaujmove skupiny. Presne podla prislovii, "ucel svati prostriedky" a "kde sa dvaja biju, treti zvitazi".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Doplnenie.

Na margo Vyskumneho ustavu dopravneho, ako uz odznelo vyssie v jednom prispevku, ide o sukromnu akciovu spolocnost, konkretne, Vyskumny ustav dopravny, a.s. Zilina, ktorej predsedom spravnej rady a akcionarom je Ing. Lubomir Palcak. /info cerpane z obchodneho registra/. Stoji na pouvazovanie, z akeho titulu je sukromna pravnicka osoba relevantnym partnerom pre rozhodovanie tak kardinalnej zalezitosti, akym su kolektory Triblavina? Pri zistovani vyberovych konani, tendrov vo vestnikov, nikde nebol najdeny vyber poradenskej spolocnosti vo veci posudkov a rozhodovania ohladom kolektorov Triblavina.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čiže čo?

VÚD funguje už cca 60 rokov. Väčšinu času ako štátna príspevková organizácia a pred pár rokmi bol transformovaný na a.s.. Je problém v tom, že je a.s.? Čiže keby bol občianske združenie bol by relavantný? A kto je teda vôbec relevantný?

Blízkosť petičiarov OZ Triblavina napr. k developerovi MCST, a.s., ktorý "zahučí" ak kolektory nebudú je všetkým z Grobu a okolia veľmi dobre známa (lokalita Pamak, pozri na mojamapa.sk).

..toto všetko je len vata, aby sa nehovorilo o skutočnej podstate technického riešenia. Ako bezpečne ukončiť kolektory zaústením do diaľnice v križovatke D1 a D4 a ako neobmedziť zápchou tranzit, pre ktorý je diaľnica primárne určená. To je podľa mňa hlavná pointa technických riešení, o ktorých petičiari samozrejme rozprávať nikdy nebudú, pretože na tom by "zhoreli" a zároveň to nie je dostatočne bulvárne na to, aby to rozhorčilo jednoduchších. Tiež by som nezabúdal ani na to, že Grob, Vajnory a Ivánka budú mať priame napojenie na D4, z ktorej môžu zísť aj na D1 do oboch smerov + Triblavina so štvorpruhom D1 (+ súčasné dopravné kapacity). Už len toto radikálne zmení dopravné možnosti v regióne. Ak ministerstvo dopravy dodrží sľub, že NDS prebuduje starú Seneckú, bude to dopravne úplne iný svet ako je teraz..

Osobne si myslím, že kolektory by mohli byť v smere od Trnavy max. po Triblavinu a už pred križovatkou Triblavina by boli zaústené do telesa diaľnice a od križovatky Triblavina radšej pridať ďalší pruh diaľnice, to je podľa môjho názoru jediný predpoklad akej takej bezpečnosti. Aj keď ani toto riešenie nie je dobré pre následnú križovatku D1 a D4, ktorá by bola oveľa zaťaženejšia ako keby sa regionálna doprava riešila separátnymi komunikáciami.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?