Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel
Nájdete nás na webe

Premenuje sa okolie Triblaviny na Bermudský trojuholník?

Nie len kolektory, ale aj problémy s pozemkami a stratený železničný koridor, začínajú na Triblavine akosi smrdieť.

Železničný koridor mal viesť popri diaľnici.Železničný koridor mal viesť popri diaľnici.(Zdroj: KS)

BRATISLAVA. V stredu predpoludním sa pred budovou Ministerstva dopravy konala ďalšia tlačová konferencia OZ Triblavina a zástupcov petičného výboru za dostavanie križovatky Triblavina v súlade z pôvodným projektom. Petičiari zároveň odovzdali na podateľni ministerstva urgenciu žiadosti o stretnutie, kde by mala NDS a ministerstvo konečne predstaviť navrhované riešenie výstavby.

Doteraz totiž nie je úplne jasné, ako bude sporný úsek diaľnice reálne vyzerať. Podľa petičného výboru by bolo najlepšie ak by sa zorganizovalo stretnutie všetkých dotknutých strán, teda kraja, NDS, ministerstva, petičiarov a samozrejme odborníkov a verejnosti. Zároveň petičný výbor aj naďalej trvá na svojich výrokoch, že v prípade ak NDS nepostaví križovatku podľa pôvodného projektu, urobí za štátne peniaze službu jedinému developerovi.

Našli sa ďalšie zaujímavé veci

Spor o konečnú podobu rozšírenia diaľnice však nie je jediný problém týkajúci sa Triblaviny a blízkeho okolia. Táto lokalita je totiž natoľko atraktívna, že z výkresov územného plánu zmizol medzinárodný železničný koridor a z katastra plomba, ktorá mala chrániť prístupovú cestu k pozemkom menších vlastníkov.

Na túto tému sa dnes vyjadril jeden z týchto vlastníkov Igor Dunajský, ktorý kvôli zámene pozemkov pod cestu podal podnet na prokuratúru.

„V roku 2010 prebehli v oblasti Triblavina pozemkové úpravy, všetkým vlastníkom pozemkov boli odobraté časti pozemkov na vytvorenie cestnej siete, táto cesta prešla do vlastníctva obce a na katastri bola obmedzujúca poznámka, že obec s týmto pozemkami nesmie nakladať. Ale v roku 2013 sa stalo, že úradník na katastri vymazal obmedzujúcu poznámku a zároveň bývalý starosta Bernolákova podpísal so spoločnosťou Starland zámennú zmluvu a časť týchto ciest zamenil s ornou pôdou,“ vysvetlil na úvod Dunajský. Znamená to, že väčšina vlastníkov týchto pozemkov k nim stratila prístup. Podľa Dunajského prokurátor zaujal k veci vlažný postoj a touto cestou sa nepodarilo vyriešiť nič. Prokuratúra totiž kataster len upozornila na porušenie zákona a vyzvala ho, aby obmedzujúcu poznámku týkajúcu sa pozemkov pod cestu vrátil, ale nakoľko došlo medzičasom k ich zámene, obmedzenie sa týka už zamenených pozemkov. Nová cesta, ako náhrada za pôvodnú zabratú je podľa Dunajského úplne nevhodnou alternatívou, keďže je v rozpore s územným plánom, okrem toho navrhnutá tak, že autom sa po nej nedá prejsť, pretože je príliš úzka navyše zlomená do pravého uhla.

Železničný koridor vedie rovno do haly

Aby toho nebolo málo, tam kde sú dnes naplánované haly logistického centra spoločnosti Starland bol ešte pred desiatimi rokmi zakreslený železničný koridor medzinárodného významu. Koridor, ktorý má vo svojom územnom pláne Trenčiansky aj Trnavský samosprávny kraj sa z toho Bratislavského záhadne stratil. „Dopravné koridory mali byť riešené tak, aby sa koncentrovali v jednej trase všetky druhy dopráv z dôvodu minimálneho záberu poľnohospodárskej pôdy. V roku 1994 bolo definovaných 9 paneurópskych dopravných koridorov. Jedným z nich je aj koridor V - Bratislava - Žilina - Užhorod. V roku 2001 vydala EK spoločnú dopravnú politiku "Biela kniha," v rámci ktorej bolo prijatých 30 projektov, ktoré bude EU podporovať,“ priblížila členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová.

Ako dodáva ďalší zo združenia Milan Grožaj, „v textovej časti územného plánu kraja koridor zostal, lenže z tej grafickej jednoducho zmizol. Obecné úrady v bratislavskom kraji vydávajú stavebné povolenia alebo územné rozhodnutia aj napriek tomu, že tieto pozemky mali byť blokované pre vysokorýchlostnú železnicu. Preto sa pýtame ministerstva aj vedenia železníc, ako je možné, že to vypadlo, keď to má byť strategická vec.“

Starland: „koridor stratil opodstatnenie“

O vyjadrenie sme požiadali aj Starland Holding, obvinenia petičiarov odmieta a dodáva, že aktivisti spochybňujú všetky rozhodnutia štátnych a samosprávnych orgánov, ktoré nie sú v súlade s ich záujmom. „Realita je taká, že v zmysle aktuálneho stavu pozemkov budú mať všetci dotknutí vlastníci možnosť napojiť sa na križovatku Triblavina. Vyjadrenia p. Dunajského sú účelovým zavádzaním, ktorými sleduje svoj vlastný prospech, čím sa ani ako developer netají. Križovatka v žiadnom prípade nebude slúžiť len spoločnosti Starland Holding, ako to tvrdia petičiari, ale pomôže desaťtisícom ľudí v celom regióne, ktorí ju budú aktívne využívať,“ odpovedal predseda predstavenstva Tomáš Bednár.

Ako ďalej dodáva, železničný koridor podľa informácií, ktorými disponujú svoje opodstatnenie stratil a haly, cez ktoré mal prechádzať, majú na pozemkoch Starlandu v súlade s platnými vyjadreniami dotknutých orgánov.

Prečo je železničný koridor stále súčasťou územných plánov dvoch ďalších samosprávnych krajov a či skutočne stratil svoje opodstatnenie zisťujeme a o získaných stanoviskách budeme informovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  4. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 28 554
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 450
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 623
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 921
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 11 128
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 8 861
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 119
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 603
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 387
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 241

Hlavné správy z MY Senec

Starú Seneckú cestu plánujú začať rozširovať až v roku 2023

Pôvodne diaľničiari odhadovali začiatok stavebných prác okolo roku 2020.

Ilustračný obrázok
Ilustračná fotografia.

Vodič zišiel autom z cesty a náraz do stromu neprežil

Polícia okolnosti dopravnej nehody vyšetruje.

Foto z nehody.

Neznámy muž prišiel o život pri zrážke s vlakom

Polícia okolnosti zrážky vyšetruje.

Ilustračné foto.

Vandali vyčíňali v základnej škole v Senci

Poškodili viacero vecí, rozbíjali sklá

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozrite si najzaujímavejšie kaštiele na západnom Slovensku

Prinášame vám 1. diel najzaujímavejších kaštieľov na západnom Slovensku zhora.

Cesta zo Žiliny na diaľnicu D3 je z dôvodu nehody neprejazdná

V smere do Bratislavy sa stala dopravná nehoda.

Sudca prepustil jedného vodiča z tragickej jazdy na Orave na kauciu

Poľský vodič Ferari Adam Sz. nesmie opustiť Slovensko ani Žilinský kraj.

Vybrali SME

Už ste čítali?