Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Premenuje sa okolie Triblaviny na Bermudský trojuholník?

Nie len kolektory, ale aj problémy s pozemkami a stratený železničný koridor, začínajú na Triblavine akosi smrdieť.

Železničný koridor mal viesť popri diaľnici.Železničný koridor mal viesť popri diaľnici. (Zdroj: KS)

BRATISLAVA. V stredu predpoludním sa pred budovou Ministerstva dopravy konala ďalšia tlačová konferencia OZ Triblavina a zástupcov petičného výboru za dostavanie križovatky Triblavina v súlade z pôvodným projektom. Petičiari zároveň odovzdali na podateľni ministerstva urgenciu žiadosti o stretnutie, kde by mala NDS a ministerstvo konečne predstaviť navrhované riešenie výstavby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz totiž nie je úplne jasné, ako bude sporný úsek diaľnice reálne vyzerať. Podľa petičného výboru by bolo najlepšie ak by sa zorganizovalo stretnutie všetkých dotknutých strán, teda kraja, NDS, ministerstva, petičiarov a samozrejme odborníkov a verejnosti. Zároveň petičný výbor aj naďalej trvá na svojich výrokoch, že v prípade ak NDS nepostaví križovatku podľa pôvodného projektu, urobí za štátne peniaze službu jedinému developerovi.

SkryťVypnúť reklamu

Našli sa ďalšie zaujímavé veci

Spor o konečnú podobu rozšírenia diaľnice však nie je jediný problém týkajúci sa Triblaviny a blízkeho okolia. Táto lokalita je totiž natoľko atraktívna, že z výkresov územného plánu zmizol medzinárodný železničný koridor a z katastra plomba, ktorá mala chrániť prístupovú cestu k pozemkom menších vlastníkov.

Na túto tému sa dnes vyjadril jeden z týchto vlastníkov Igor Dunajský, ktorý kvôli zámene pozemkov pod cestu podal podnet na prokuratúru.

„V roku 2010 prebehli v oblasti Triblavina pozemkové úpravy, všetkým vlastníkom pozemkov boli odobraté časti pozemkov na vytvorenie cestnej siete, táto cesta prešla do vlastníctva obce a na katastri bola obmedzujúca poznámka, že obec s týmto pozemkami nesmie nakladať. Ale v roku 2013 sa stalo, že úradník na katastri vymazal obmedzujúcu poznámku a zároveň bývalý starosta Bernolákova podpísal so spoločnosťou Starland zámennú zmluvu a časť týchto ciest zamenil s ornou pôdou,“ vysvetlil na úvod Dunajský. Znamená to, že väčšina vlastníkov týchto pozemkov k nim stratila prístup. Podľa Dunajského prokurátor zaujal k veci vlažný postoj a touto cestou sa nepodarilo vyriešiť nič. Prokuratúra totiž kataster len upozornila na porušenie zákona a vyzvala ho, aby obmedzujúcu poznámku týkajúcu sa pozemkov pod cestu vrátil, ale nakoľko došlo medzičasom k ich zámene, obmedzenie sa týka už zamenených pozemkov. Nová cesta, ako náhrada za pôvodnú zabratú je podľa Dunajského úplne nevhodnou alternatívou, keďže je v rozpore s územným plánom, okrem toho navrhnutá tak, že autom sa po nej nedá prejsť, pretože je príliš úzka navyše zlomená do pravého uhla.

SkryťVypnúť reklamu

Železničný koridor vedie rovno do haly

Aby toho nebolo málo, tam kde sú dnes naplánované haly logistického centra spoločnosti Starland bol ešte pred desiatimi rokmi zakreslený železničný koridor medzinárodného významu. Koridor, ktorý má vo svojom územnom pláne Trenčiansky aj Trnavský samosprávny kraj sa z toho Bratislavského záhadne stratil. „Dopravné koridory mali byť riešené tak, aby sa koncentrovali v jednej trase všetky druhy dopráv z dôvodu minimálneho záberu poľnohospodárskej pôdy. V roku 1994 bolo definovaných 9 paneurópskych dopravných koridorov. Jedným z nich je aj koridor V - Bratislava - Žilina - Užhorod. V roku 2001 vydala EK spoločnú dopravnú politiku "Biela kniha," v rámci ktorej bolo prijatých 30 projektov, ktoré bude EU podporovať,“ priblížila členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodáva ďalší zo združenia Milan Grožaj, „v textovej časti územného plánu kraja koridor zostal, lenže z tej grafickej jednoducho zmizol. Obecné úrady v bratislavskom kraji vydávajú stavebné povolenia alebo územné rozhodnutia aj napriek tomu, že tieto pozemky mali byť blokované pre vysokorýchlostnú železnicu. Preto sa pýtame ministerstva aj vedenia železníc, ako je možné, že to vypadlo, keď to má byť strategická vec.“

Starland: „koridor stratil opodstatnenie“

O vyjadrenie sme požiadali aj Starland Holding, obvinenia petičiarov odmieta a dodáva, že aktivisti spochybňujú všetky rozhodnutia štátnych a samosprávnych orgánov, ktoré nie sú v súlade s ich záujmom. „Realita je taká, že v zmysle aktuálneho stavu pozemkov budú mať všetci dotknutí vlastníci možnosť napojiť sa na križovatku Triblavina. Vyjadrenia p. Dunajského sú účelovým zavádzaním, ktorými sleduje svoj vlastný prospech, čím sa ani ako developer netají. Križovatka v žiadnom prípade nebude slúžiť len spoločnosti Starland Holding, ako to tvrdia petičiari, ale pomôže desaťtisícom ľudí v celom regióne, ktorí ju budú aktívne využívať,“ odpovedal predseda predstavenstva Tomáš Bednár.

Ako ďalej dodáva, železničný koridor podľa informácií, ktorými disponujú svoje opodstatnenie stratil a haly, cez ktoré mal prechádzať, majú na pozemkoch Starlandu v súlade s platnými vyjadreniami dotknutých orgánov.

Prečo je železničný koridor stále súčasťou územných plánov dvoch ďalších samosprávnych krajov a či skutočne stratil svoje opodstatnenie zisťujeme a o získaných stanoviskách budeme informovať.

Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 25 690
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 313
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 572
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 433
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 660
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 028
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 1 712
  8. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 707

Blogy SME

  1. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  2. László Bindics: Záloha maďarsko-slovenského vzťahu
  3. Štefan Vidlár: Aj my
  4. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 7 - Na Straník (bicykel ako pojazdná barla). Symbolický cintorín rogalistov. (A opäť ako minule skončíme v parku. V "leso").
  5. Roman Kebísek: Z popraveného Jánošíka mohol urobiť symbol naprávania krívd jarmočný spevák
  6. Lubomir Zahora: Samozber, alebo kúpa palivového dreva od Slovenských lesov. Ono to funguje
  7. Anna Miľanová: Možno rosnička?... 2022
  8. Peter Maroncik: Ako by o pogrome na Židov informoval newspeak
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 695
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 536
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 677
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 467
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 845
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 628
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 3 496
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 487
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Na snímke nový primátor mesta Senec Pavol Kvál počas ustanovujúceho zasadnutia mestského zastupiteľstva v Senci v piatok 25. novembra 2022.

Zvýšenú pozornosť chce venovať aj oblasti Slnečných jazier.


TASR 26. nov

Výber TOP športových správ z regiónov.


25. nov
MY | TOP správy z regiónov

Prečítajte si výber TOP správ z regiónov.


25. nov

Možnosť ušetriť na donáške prostredníctvom lojalitného programu Wolt+ majú už aj zákazníci v Košiciach. Spoločnosť Wolt sa ho po úspešnom štarte v hlavnom meste rozhodla priniesť aj Košičanom.


24. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Podmienky sú podľa nich otrocké.


24. nov

Polícia vyhlásila pátranie po 32-ročnom mužovi.


25. nov

Podujatie na Mierovom a Štúrovom námestí pripravilo mesto po dvojročnej prestávke.


TASR 26. nov

Vyšší vek predstavuje zvýšené riziko rakoviny.


25. nov

Blogy SME

  1. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  2. László Bindics: Záloha maďarsko-slovenského vzťahu
  3. Štefan Vidlár: Aj my
  4. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 7 - Na Straník (bicykel ako pojazdná barla). Symbolický cintorín rogalistov. (A opäť ako minule skončíme v parku. V "leso").
  5. Roman Kebísek: Z popraveného Jánošíka mohol urobiť symbol naprávania krívd jarmočný spevák
  6. Lubomir Zahora: Samozber, alebo kúpa palivového dreva od Slovenských lesov. Ono to funguje
  7. Anna Miľanová: Možno rosnička?... 2022
  8. Peter Maroncik: Ako by o pogrome na Židov informoval newspeak
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 695
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 536
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 677
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 467
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 845
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 628
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 3 496
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 487
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu