Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Premenuje sa okolie Triblaviny na Bermudský trojuholník?

Nie len kolektory, ale aj problémy s pozemkami a stratený železničný koridor, začínajú na Triblavine akosi smrdieť.

Železničný koridor mal viesť popri diaľnici.Železničný koridor mal viesť popri diaľnici. (Zdroj: KS)

BRATISLAVA. V stredu predpoludním sa pred budovou Ministerstva dopravy konala ďalšia tlačová konferencia OZ Triblavina a zástupcov petičného výboru za dostavanie križovatky Triblavina v súlade z pôvodným projektom. Petičiari zároveň odovzdali na podateľni ministerstva urgenciu žiadosti o stretnutie, kde by mala NDS a ministerstvo konečne predstaviť navrhované riešenie výstavby.

Doteraz totiž nie je úplne jasné, ako bude sporný úsek diaľnice reálne vyzerať. Podľa petičného výboru by bolo najlepšie ak by sa zorganizovalo stretnutie všetkých dotknutých strán, teda kraja, NDS, ministerstva, petičiarov a samozrejme odborníkov a verejnosti. Zároveň petičný výbor aj naďalej trvá na svojich výrokoch, že v prípade ak NDS nepostaví križovatku podľa pôvodného projektu, urobí za štátne peniaze službu jedinému developerovi.

Skryť Vypnúť reklamu

Našli sa ďalšie zaujímavé veci

Spor o konečnú podobu rozšírenia diaľnice však nie je jediný problém týkajúci sa Triblaviny a blízkeho okolia. Táto lokalita je totiž natoľko atraktívna, že z výkresov územného plánu zmizol medzinárodný železničný koridor a z katastra plomba, ktorá mala chrániť prístupovú cestu k pozemkom menších vlastníkov.

Na túto tému sa dnes vyjadril jeden z týchto vlastníkov Igor Dunajský, ktorý kvôli zámene pozemkov pod cestu podal podnet na prokuratúru.

„V roku 2010 prebehli v oblasti Triblavina pozemkové úpravy, všetkým vlastníkom pozemkov boli odobraté časti pozemkov na vytvorenie cestnej siete, táto cesta prešla do vlastníctva obce a na katastri bola obmedzujúca poznámka, že obec s týmto pozemkami nesmie nakladať. Ale v roku 2013 sa stalo, že úradník na katastri vymazal obmedzujúcu poznámku a zároveň bývalý starosta Bernolákova podpísal so spoločnosťou Starland zámennú zmluvu a časť týchto ciest zamenil s ornou pôdou,“ vysvetlil na úvod Dunajský. Znamená to, že väčšina vlastníkov týchto pozemkov k nim stratila prístup. Podľa Dunajského prokurátor zaujal k veci vlažný postoj a touto cestou sa nepodarilo vyriešiť nič. Prokuratúra totiž kataster len upozornila na porušenie zákona a vyzvala ho, aby obmedzujúcu poznámku týkajúcu sa pozemkov pod cestu vrátil, ale nakoľko došlo medzičasom k ich zámene, obmedzenie sa týka už zamenených pozemkov. Nová cesta, ako náhrada za pôvodnú zabratú je podľa Dunajského úplne nevhodnou alternatívou, keďže je v rozpore s územným plánom, okrem toho navrhnutá tak, že autom sa po nej nedá prejsť, pretože je príliš úzka navyše zlomená do pravého uhla.

Skryť Vypnúť reklamu

Železničný koridor vedie rovno do haly

Aby toho nebolo málo, tam kde sú dnes naplánované haly logistického centra spoločnosti Starland bol ešte pred desiatimi rokmi zakreslený železničný koridor medzinárodného významu. Koridor, ktorý má vo svojom územnom pláne Trenčiansky aj Trnavský samosprávny kraj sa z toho Bratislavského záhadne stratil. „Dopravné koridory mali byť riešené tak, aby sa koncentrovali v jednej trase všetky druhy dopráv z dôvodu minimálneho záberu poľnohospodárskej pôdy. V roku 1994 bolo definovaných 9 paneurópskych dopravných koridorov. Jedným z nich je aj koridor V - Bratislava - Žilina - Užhorod. V roku 2001 vydala EK spoločnú dopravnú politiku "Biela kniha," v rámci ktorej bolo prijatých 30 projektov, ktoré bude EU podporovať,“ priblížila členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako dodáva ďalší zo združenia Milan Grožaj, „v textovej časti územného plánu kraja koridor zostal, lenže z tej grafickej jednoducho zmizol. Obecné úrady v bratislavskom kraji vydávajú stavebné povolenia alebo územné rozhodnutia aj napriek tomu, že tieto pozemky mali byť blokované pre vysokorýchlostnú železnicu. Preto sa pýtame ministerstva aj vedenia železníc, ako je možné, že to vypadlo, keď to má byť strategická vec.“

Starland: „koridor stratil opodstatnenie“

O vyjadrenie sme požiadali aj Starland Holding, obvinenia petičiarov odmieta a dodáva, že aktivisti spochybňujú všetky rozhodnutia štátnych a samosprávnych orgánov, ktoré nie sú v súlade s ich záujmom. „Realita je taká, že v zmysle aktuálneho stavu pozemkov budú mať všetci dotknutí vlastníci možnosť napojiť sa na križovatku Triblavina. Vyjadrenia p. Dunajského sú účelovým zavádzaním, ktorými sleduje svoj vlastný prospech, čím sa ani ako developer netají. Križovatka v žiadnom prípade nebude slúžiť len spoločnosti Starland Holding, ako to tvrdia petičiari, ale pomôže desaťtisícom ľudí v celom regióne, ktorí ju budú aktívne využívať,“ odpovedal predseda predstavenstva Tomáš Bednár.

Ako ďalej dodáva, železničný koridor podľa informácií, ktorými disponujú svoje opodstatnenie stratil a haly, cez ktoré mal prechádzať, majú na pozemkoch Starlandu v súlade s platnými vyjadreniami dotknutých orgánov.

Prečo je železničný koridor stále súčasťou územných plánov dvoch ďalších samosprávnych krajov a či skutočne stratil svoje opodstatnenie zisťujeme a o získaných stanoviskách budeme informovať.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 329
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 16 795
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 127
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 327
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 695
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 390
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 426
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 090
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 008
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 618
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Cestári dostali nové traktory na údržbu ciest

K zime postupne pribudnú aj sipače.

Ilustračné foto.

Nemocnica pridala ďalšie lôžka, pozitívni sú aj lekári

Vo trnavskej nemocnici je 25 pacientov s ochorením COVID-19, z nich siedmi potrebujú pľúcnu ventiláciu.

Ilustračná foto.

Mestá žiadajú pokyny od štátu k celoplošnému testovaniu

Únia miest sa obáva, že bez jasných pravidiel operáciu nezvládnu.

Ilustračný obrázok

Armáda predstavila základný plán celoplošného testovania

Ministerstvo obrany identifikovalo päťtisíc odberných miest.

Ilustračný obrázok

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Nedeľný rekord. V Trenčianskom kraji pribudlo 104 pozitívne testovaných

Laboratóriá na Slovensku otestovali 5 025 vzoriek, celkový počet pozitívnych bol 860.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Už ste čítali?