Pre diaľničnú križovatku Triblavina chcú aktivisti na jeseň protestovať

Petičiari chcú verejnosť upozorniť, že v prípade križovatky Triblavina nie je stále vyhraté a aj po zverejnení aktuálneho riešenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) hrozí dopravný kolaps.

Petićiari požadujú sstretnutie všetkých dotknutých strán.Petićiari požadujú sstretnutie všetkých dotknutých strán. (Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 plánujú na september zorganizovať v Chorvátskom Grobe, bratislavských Vajnoroch, Ivanke pri Dunaji a Bernolákove protestné akcie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Požadujú stretnutie

Na ministerstvo dopravy dnes zároveň podali urgenciu, ktorou žiadajú ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete), predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša a generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta o stretnutie. "Začiatkom mája nám bolo avizované, že nás zaradia do pracovnej skupiny, kde sa bude riešenie Triblaviny preberať. Do konca mája sme čakali na ohlásené riešenie. Následne prišli medializované informácie NDS koncom júna, ale nedostali sme žiadne technické vysvetlenie," uviedol na dnešnom brífingu zástupca petície a starosta Vajnôr Ján Mrva.

SkryťVypnúť reklamu

Aktivisti trvajú na tom, aby sa diaľničná križovatka Triblavina stavala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. "Podľa územného rozhodnutia z roku 2013 medzi Bratislavou a Trnavou malo byť na kolektory 11 napojení. Norma hovorí, že sa na kolektory môže napájať každých 500 metrov, ale na diaľnicu len každých päť kilometrov, pri výnimke 2,5 kilometra," vysvetlil Mrva. Od križovatky D1 a D4 má byť križovatka Triblavina vzdialená 2,5 kilometra. Keď bude podľa Mrvu diaľnica riešená bez súbežných kolektorov, nebude možné na ňu napojiť regionálne komunikácie. "Tie kolektory by dovolili odľahčiť komunikácie, kde dnes stoja ľudia v zápchach," vysvetlil Mrva.

Logistické centrum dopravu ešte zhorší

Zástupcovia petície upozornili aj na zámer vybudovať v blízkosti Bratislavy nový logistický park. "Bez toho, aby sa umožnilo pokračovať vo výstavbe diaľnice tak, ako je zakotvená v územných plánoch, sa tu umiestňujú ďalšie zdroje dopravy, ktoré život obyvateľov zásadne zhoršia," uviedla Tatiana Kratochvílová z občianskeho združenia Triblavina. Aktuálne riešenie NDS je práve podľa tohto združenia ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením sa k zákonnému postupu. "To, že NDS navrhuje diaľnicu v úseku medzi križovatkou Triblavina a Bratislavou ako päťpruh, bez možnosti napojenia obcí zo severnej aj južnej strany, hovorí v prospech len jedného developéra, ktorý zásadne zaťaží toto územie," tvrdia aktivisti. Tí sú presvedčení, že bez kolektorov sa nedá v súlade s Územným plánom BSK a v súlade s odsúhlasenou koncepciou rozširovania diaľnice D1 vybudovať ani obchvat Bratislavy, konkrétne križovanie D1 s D4.

SkryťVypnúť reklamu

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice majú byť požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK. Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Brecelyho najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 937
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 209
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 257
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 319
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 032
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 882
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 200
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 115
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 196
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 964
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 237
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 579
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 405
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 142
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR
Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 196
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 964
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 237
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 579
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 405
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 142
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu