Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Pre diaľničnú križovatku Triblavina chcú aktivisti na jeseň protestovať

Petičiari chcú verejnosť upozorniť, že v prípade križovatky Triblavina nie je stále vyhraté a aj po zverejnení aktuálneho riešenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) hrozí dopravný kolaps.

Petićiari požadujú sstretnutie všetkých dotknutých strán.Petićiari požadujú sstretnutie všetkých dotknutých strán. (Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 plánujú na september zorganizovať v Chorvátskom Grobe, bratislavských Vajnoroch, Ivanke pri Dunaji a Bernolákove protestné akcie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Požadujú stretnutie

Na ministerstvo dopravy dnes zároveň podali urgenciu, ktorou žiadajú ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete), predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša a generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta o stretnutie. "Začiatkom mája nám bolo avizované, že nás zaradia do pracovnej skupiny, kde sa bude riešenie Triblaviny preberať. Do konca mája sme čakali na ohlásené riešenie. Následne prišli medializované informácie NDS koncom júna, ale nedostali sme žiadne technické vysvetlenie," uviedol na dnešnom brífingu zástupca petície a starosta Vajnôr Ján Mrva.

SkryťVypnúť reklamu

Aktivisti trvajú na tom, aby sa diaľničná križovatka Triblavina stavala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. "Podľa územného rozhodnutia z roku 2013 medzi Bratislavou a Trnavou malo byť na kolektory 11 napojení. Norma hovorí, že sa na kolektory môže napájať každých 500 metrov, ale na diaľnicu len každých päť kilometrov, pri výnimke 2,5 kilometra," vysvetlil Mrva. Od križovatky D1 a D4 má byť križovatka Triblavina vzdialená 2,5 kilometra. Keď bude podľa Mrvu diaľnica riešená bez súbežných kolektorov, nebude možné na ňu napojiť regionálne komunikácie. "Tie kolektory by dovolili odľahčiť komunikácie, kde dnes stoja ľudia v zápchach," vysvetlil Mrva.

Logistické centrum dopravu ešte zhorší

Zástupcovia petície upozornili aj na zámer vybudovať v blízkosti Bratislavy nový logistický park. "Bez toho, aby sa umožnilo pokračovať vo výstavbe diaľnice tak, ako je zakotvená v územných plánoch, sa tu umiestňujú ďalšie zdroje dopravy, ktoré život obyvateľov zásadne zhoršia," uviedla Tatiana Kratochvílová z občianskeho združenia Triblavina. Aktuálne riešenie NDS je práve podľa tohto združenia ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením sa k zákonnému postupu. "To, že NDS navrhuje diaľnicu v úseku medzi križovatkou Triblavina a Bratislavou ako päťpruh, bez možnosti napojenia obcí zo severnej aj južnej strany, hovorí v prospech len jedného developéra, ktorý zásadne zaťaží toto územie," tvrdia aktivisti. Tí sú presvedčení, že bez kolektorov sa nedá v súlade s Územným plánom BSK a v súlade s odsúhlasenou koncepciou rozširovania diaľnice D1 vybudovať ani obchvat Bratislavy, konkrétne križovanie D1 s D4.

SkryťVypnúť reklamu

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice majú byť požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK. Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Brecelyho najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol.

Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Vytvor si svoju budúcnosť
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 871
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 896
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 790
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 539
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 560
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 026
  7. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 573
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 567

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pravota holota
  2. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  3. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  5. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  6. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  7. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  8. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 186 820
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 788
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 130
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 019
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 884
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 376
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 746
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Hádanky, hry a hlavolamy pre všetky zvedavé deti od päť do sedem rokov sú súčasťou zošita s názvom Tešíme sa do školy, ktorý vychádza na 32 stranách.


28. nov

Tesco pred Vianocami rozširuje počet svojich predajní. V novembri otvorilo hneď dva nové obchody, a to v Zlatých Klasoch a v Kysuckom Novom Meste.


28. nov
Na snímke nový primátor mesta Senec Pavol Kvál počas ustanovujúceho zasadnutia mestského zastupiteľstva v Senci v piatok 25. novembra 2022.

Zvýšenú pozornosť chce venovať aj oblasti Slnečných jazier.


TASR 26. nov

Výber TOP športových správ z regiónov.


25. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Turčianskej kotline by mali spracovávať stotisíc ton odpadu ročne.


22 h

Vodič zraneniam podľahol v nemocnici.


18 h

Spolu 35 blokových pokút uložili policajti počas štvorhodinovej dopravnej akcie na cestách okresu Prievidza. Informovala o tom trenčianska krajská polícia na sociálnej sieti.


SITA 19 h

O osude školy rozhodnú mestskí poslanci.


28. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pravota holota
  2. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  3. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  5. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  6. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  7. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  8. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 186 820
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 788
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 130
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 019
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 884
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 376
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 746
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu