Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia
Nájdete nás na webe

K Triblavine sa vyjadril aj Palčák

Názory na rozšírenie diaľnice sa množia a každý je iný, nájsť kompromis tak môže byť ešte ťažšie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO. Od kedy NDS predstavila nové riešenie rozšírenia diaľnice D1 ho stihli skritizovať aktivisti, Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) a vyjadril sa aj Výskumný ústav dopravný. Len NDS a ministerstvo sú od vtedy ticho, aj keď práve na ich adresu smerujú výzvy z viacerých strán, aby vysvetlili, kde konkrétne zvíťazil zdravý rozum, o ktorom hovoril minister Brecely.

Kým aktivisti trvajú na tom, že nové riešenie s kolektormi, ktoré vlastne kolektormi nie sú, nepomôže regionálnej doprave na území rozrastajúcom geometrickým radom, IDH trvá na riešení bez kolektorov. „Stanovisko občianskeho združenia je opreté len o územný plán. My sa snažíme vysvetliť, že najlepším riešením bolo pôvodné riešenie ešte pred dohodou župana Freša a ministra Fígeľa. Keď sa približne v rokoch 2005 až 2006 rozhodlo o rozšírení D1 od Trnavy do Bratislavy na plnohodnotný trojpruh, tak sa zároveň počítalo s vybudovaním mimoúrovňovej križovatky " Ivanka D1/D4" bez kolektorov s napojením príslušných obcí na túto križovatku cestami II. respektíve III. Triedy,“ napísal v stanovisku Ondrej Matej z IDH. Ako ďalej dodáva Matej, kraj trvá na riešení s kolektormi, aby nemusel na vlastné náklady stavať regionálne cesty. Takto by ich vybudoval štát.

Článok pokračuje pod video reklamou

Regiónu nové riešenie nepomôže

Výskumný ústav dopravný zaujal k celej veci neutrálny postoj. Podľa riaditeľa Ľubomíra Palčáka majú všetky varianty silné aj slabé stránky. Z pohľadu dopravy v regióne je však situácia iná.

„Variant technického riešenia 8-pruhovej diaľnice D1 bez kolektorov, ktoré zároveň mení aj pôvodné usporiadanie križovatky Triblavina, by umožnil čistejšie vedenie dopravnej záťaže na križovatku Ivanka-Sever na D4 po samostatných križovatkových vetvách vedených v telese diaľnice D1. Pravdou však je, že 8-pruhové technické riešenie nedostatočne zabezpečí napojenie priľahlého, dopravne veľmi exponovaného, územia na diaľnicu D1, aj keď sa rátalo, že takéto napojenie má do veľkej miery substituovať diaľničná križovatka Triblavina prepojením s cestou I/61 v smere na Bernolákovo a cestou III/1082 v smere na časť Čierna Voda,“ vyjadril sa Palčák.

Znamená to, že obyvateľom priľahlých obcí diaľnica vedúca cez ich katastre veľmi nepomôže. A čo nastane, keď sa postavia všetky pripravované projekty, vďaka ktorým narastie počet obyvateľov o desaťtisíce si dnes vie predstaviť asi málokto.

„V tejto chvíli bude úlohou Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., projektantov, dopravných inžinierov a urbanistov vrátane zapojenia širokej verejnosti, nájsť optimálne a výhľadovo vyhovujúce technické riešenie nielen z pohľadu dostatočnej kapacity infraštruktúry, ale aj vyhovujúcej dopravnej obsluhy územia dotknutého výstavbou projektu. Zároveň je potrebné zohľadniť variant projektu s ohľadom na jeho investičnú náročnosť, celospoločenskú hodnotu za peniaze a v neposlednom rade aj environmentálnu prijateľnosť,“ dodáva na záver Palčák.

Logistické centrum a ďalšia výstavba dajú doprave zabrať ešte viac

Aby toho nebolo dosť, v Ivanke sa pripravuje výstavba logistického centra, ktoré dopravu zhustí ešte viac. Preto sa aktivity občianskeho združenia rozšírili aj týmto smerom. Od Okresného úradu v Senci žiadajú, aby projekt prešiel procesom EIA. Za najzávažnejší považujú vplyv na dopravu na starej seneckej, ktorá je preťažená už dnes a napojenie logistického parku, by znamenalo stovky kamiónov denne navyše.

Odporcovia kolektorov často tvrdia, že práve kvôli kolektorom, by na začiatku Bratislavy vznikal lievik. Aktivisti však hovoria, že napojenie obcí na diaľnicu znamená diverzifikáciu dopravy, teda len ďalšiu možnosť, ako sa dostať do Bratislavy. Územiu, ktoré bude mať raz rozlohu veľkomesta totiž časom nebude stačiť ani toto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 535
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 516
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 006
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 111
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 079
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 883
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219

Hlavné správy z MY Senec

Medzi Bratislavou a Rovinkou sa zrazili autá s kamiónom

V smere na Rovinku sa v pondelok ráno zrazili tri autá a kamión.

Na D1 pri Blatnom hlásia nehodu, rátajte so zdržaním

Už dve nehody sa stali na diaľnici D1 z Trnavy do Bratislavy dnes ráno.

Tragická nehoda pri obci Lehnice si vyžiadala jeden ľudský život

V sobotu okolo poludnia sa medzi obcami Lehnice a Štvrtok na Ostrove v okrese Dunajská Streda stala smrteľná dopravná nehoda.

Slovenka získala historický desiaty titul majsterky sveta

Senčanka Lucia Debnárová vybojovala v Turecku ďalšiu zlatú medailu v armwrestlingu.

Na D1 pri Triblavine budú od soboty dopravné obmedzenia

Prejazdné budú takmer vždy minimálne dva jazdné pruhy v každom smere.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Príčiny smrteľnej nehody známe. Vodička (†78) prešla do protismeru

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Zrúcaninu kláštora v Bzovíku postupne opravujú

Po pôvodnej románskej dostal kláštor gotickú podobu, neskôr sa z neho stala protiturecká pevnosť.

Vybrali SME

Už ste čítali?