Nedeľa, 24. jún, 2018 | Meniny má Ján
Nájdete nás na webe

K Triblavine sa vyjadril aj Palčák

Názory na rozšírenie diaľnice sa množia a každý je iný, nájsť kompromis tak môže byť ešte ťažšie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO. Od kedy NDS predstavila nové riešenie rozšírenia diaľnice D1 ho stihli skritizovať aktivisti, Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) a vyjadril sa aj Výskumný ústav dopravný. Len NDS a ministerstvo sú od vtedy ticho, aj keď práve na ich adresu smerujú výzvy z viacerých strán, aby vysvetlili, kde konkrétne zvíťazil zdravý rozum, o ktorom hovoril minister Brecely.

Kým aktivisti trvajú na tom, že nové riešenie s kolektormi, ktoré vlastne kolektormi nie sú, nepomôže regionálnej doprave na území rozrastajúcom geometrickým radom, IDH trvá na riešení bez kolektorov. „Stanovisko občianskeho združenia je opreté len o územný plán. My sa snažíme vysvetliť, že najlepším riešením bolo pôvodné riešenie ešte pred dohodou župana Freša a ministra Fígeľa. Keď sa približne v rokoch 2005 až 2006 rozhodlo o rozšírení D1 od Trnavy do Bratislavy na plnohodnotný trojpruh, tak sa zároveň počítalo s vybudovaním mimoúrovňovej križovatky " Ivanka D1/D4" bez kolektorov s napojením príslušných obcí na túto križovatku cestami II. respektíve III. Triedy,“ napísal v stanovisku Ondrej Matej z IDH. Ako ďalej dodáva Matej, kraj trvá na riešení s kolektormi, aby nemusel na vlastné náklady stavať regionálne cesty. Takto by ich vybudoval štát.

Článok pokračuje pod video reklamou

Regiónu nové riešenie nepomôže

Výskumný ústav dopravný zaujal k celej veci neutrálny postoj. Podľa riaditeľa Ľubomíra Palčáka majú všetky varianty silné aj slabé stránky. Z pohľadu dopravy v regióne je však situácia iná.

„Variant technického riešenia 8-pruhovej diaľnice D1 bez kolektorov, ktoré zároveň mení aj pôvodné usporiadanie križovatky Triblavina, by umožnil čistejšie vedenie dopravnej záťaže na križovatku Ivanka-Sever na D4 po samostatných križovatkových vetvách vedených v telese diaľnice D1. Pravdou však je, že 8-pruhové technické riešenie nedostatočne zabezpečí napojenie priľahlého, dopravne veľmi exponovaného, územia na diaľnicu D1, aj keď sa rátalo, že takéto napojenie má do veľkej miery substituovať diaľničná križovatka Triblavina prepojením s cestou I/61 v smere na Bernolákovo a cestou III/1082 v smere na časť Čierna Voda,“ vyjadril sa Palčák.

Znamená to, že obyvateľom priľahlých obcí diaľnica vedúca cez ich katastre veľmi nepomôže. A čo nastane, keď sa postavia všetky pripravované projekty, vďaka ktorým narastie počet obyvateľov o desaťtisíce si dnes vie predstaviť asi málokto.

„V tejto chvíli bude úlohou Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., projektantov, dopravných inžinierov a urbanistov vrátane zapojenia širokej verejnosti, nájsť optimálne a výhľadovo vyhovujúce technické riešenie nielen z pohľadu dostatočnej kapacity infraštruktúry, ale aj vyhovujúcej dopravnej obsluhy územia dotknutého výstavbou projektu. Zároveň je potrebné zohľadniť variant projektu s ohľadom na jeho investičnú náročnosť, celospoločenskú hodnotu za peniaze a v neposlednom rade aj environmentálnu prijateľnosť,“ dodáva na záver Palčák.

Logistické centrum a ďalšia výstavba dajú doprave zabrať ešte viac

Aby toho nebolo dosť, v Ivanke sa pripravuje výstavba logistického centra, ktoré dopravu zhustí ešte viac. Preto sa aktivity občianskeho združenia rozšírili aj týmto smerom. Od Okresného úradu v Senci žiadajú, aby projekt prešiel procesom EIA. Za najzávažnejší považujú vplyv na dopravu na starej seneckej, ktorá je preťažená už dnes a napojenie logistického parku, by znamenalo stovky kamiónov denne navyše.

Odporcovia kolektorov často tvrdia, že práve kvôli kolektorom, by na začiatku Bratislavy vznikal lievik. Aktivisti však hovoria, že napojenie obcí na diaľnicu znamená diverzifikáciu dopravy, teda len ďalšiu možnosť, ako sa dostať do Bratislavy. Územiu, ktoré bude mať raz rozlohu veľkomesta totiž časom nebude stačiť ani toto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 629
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 073
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 642
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 526
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 618
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 600
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 670
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 137
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 978
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 961

Hlavné správy z MY Senec

Jana Kirschner: Som hrdá na to, akých učiteľov som v mojom živote stretla

Súčasťou súťaže Učiteľ Slovenska je aj kampaň ,,Keby som nemal učiteľa, nie som tým, kým som“. Zapojilo sa do nej viacero osobností, jednou z nich je aj speváčka Jana Kirschner.

Z jazera zachránili ženu, mladému mužovi už nedokázali pomôcť

Žena odmietala pomoc, rozbehla sa do jazera.

Riečna doprava po Dunaji je reálna

Na piatkovom stretnutí ministra dopravy, predsedu BSK a taktiež primátora Bratislavy sa riešila riečna doprava i ďalšie dopravné problémy.

Turistický autobus Malokarpatský expres štartuje svoju druhú sezónu

Do jesene bude premávať každú sobotu, nedeľu a počas štátnych sviatkov na trase Bratislava – Častá s prípojmi do rakúskeho mestečka Neusiedl am See.

Hasiči zasahujú pri požiari odpadu v sklade v Senci

Hasiči momentálne zasahujú na Železničnej ulici v Senci pri požiari odpadu v opustenom sklade.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Martin bude mať chodníkovú fontánu s farebnými tryskami

​​​​​​​Obyvatelia martinskej časti Sever sa konečne dočkali zbúrania schátralej nebezpečnej fontány. Osadia im tam moderný typ.

V Čadci súťažili vo varení kotlíkového guláša

Čadčiansky kotlík zapísal už svoje siedme pokračovanie. Ponúkame vám fotogalériu z už tradičnej súťaže.

UEFA omilostila Spartak Trnava, doma bez divákov si zahrá iba v jednom dueli

Fanúšikovia Spartaka Trnava sa iba pred nedávnom dozvedeli túto skvelú správu.

Z majstrovstiev Európy sa ponáhľal do práce

Lučenčan s vietnamským pôvodom Tám Nguyen sa v uplynulých týždňoch stal dvojnásobným národným a európskym majstrom.

Vybrali SME



Už ste čítali?