BERNOLÁKOVO. Začiatkom týždňa sa do diskusie o konečnej podobe rozšírenia diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina zapojila ďalšia strana - Inštitút pre dopravu a hospodárstvo. Vo svojom vyjadrení označil najnovšie riešenie, ktoré NDS predstavila minulý týždeň za diletantské a tvrdí, že pod nátlakom aktivistov ide postaviť zbytočne drahú rýchlostnú cestu. "Vzniká precedens, že pod tlakom aktivistov sa preinvestuje jedna miliarda eur a zrealizovaná dopravná stavba nevyrieši dopravnú situáciu obyvateľov v okolí Bratislavy. Totiž jediným riešením, ktoré môže pomôcť aglomerácii, ako je Bratislava, je len a len kvalitná integrovaná verejná doprava," informoval predseda správnej rady inštitútu Ondrej Matej.
Reakcia aktivistov z OZ Triblavina však na seba nenechala dlho čakať, s riešením NDS rovnako ako IDH nesúhlasia a voči Matejovým vyjadreniam sa ostro ohradzujú. Podľa aktivistov nie je pravda, že sa pod tlakom aktivistov preinvestuje miliarda eur a tvrdia, že v tomto smere na ministerstvo ani NDS žiaden tlak nevyvíjajú.
Aktivisti hovoria, že jediné čo požadujú je dodržiavanie zákonov tejto krajiny, čo znamená, že stavba musí byť zrealizovaná v súlade s pôvodným riešením s kolektormi, pretože len tento variant je v súlade so záväznou časťou územného plánu kraja a stavebným povolením.
„Keby si pracovníci inštitútu riadne čítali petíciu občanov, tak by nemohli používať takéto nepravdivé argumenty.“ píše sa vo vyhlásení OZ Triblavina. Dodávajú, že práve vyjadrenia inštitútu môžu celý proces spomaliť ešte viac.
Inštitút má vraj svoje tvrdenia podložené aj analýzami, ktoré by mali dokázať, že nové riešenie nie je dobré, tie však doteraz odmietlo zverejniť. „Ak Vy kritizujete štát, ministerstvo a NDS, že nezverejnili odborné analýzy, tvrdíme, že Vy pracujete na rovnakých princípoch. Vaša aktivita je iba zle zakrytý zámer, pomáhať jednej schránkovej firme z Cypru,“ píše sa vo vyjadrení OZ Triblavina.
Keďže sa podľa aktivistov inštitút až doteraz na túto tému nevyjadroval, spochybňujú, že svoje súčasné stanovisko inštitút zverejnil len z nezištného záujmu o dopravnú situáciu v regióne.
Reakciu IDH zisťujeme.