Do sporu o podobu Triblaviny sa zapojila ďalšia strana

NDS pri križovatke Triblavina ustúpila tlaku aktivistov, tvrdí IDH. Nové riešenie sa však nepáči ani aktivistom.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) považuje dlho odkladané rozhodnutie v prípade diaľničnej križovatky Triblavina, ktoré minulý týždeň zverejnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), za diletantské. Podľa inštitútu diaľničná spoločnosť ustúpila tlaku aktivistov. "V žiadnom prípade sa nedá tento konečný variant považovať za diaľnicu s kolektormi, pretože to, čo NDS označuje za kolektor, je rýchlostná cesta," informoval TASR predseda správnej rady IDH Ondrej Matej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

NDS podľa jeho slov nezverejnila podklady ani analýzy, z ktorých čerpala pri svojom rozhodnutí, či dokonca ani porovnania s alternatívou bez kolektorov. "Ak by sa aj pristúpilo k tomuto variantu, dnes navyše neexistuje v územných plánoch zakreslené pripojenie okolitých obcí na tieto "kolektory". Staviame tak v podstate drahú a zbytočnú "rýchlostnú cestu" paralelne s diaľnicou," tvrdí Matej. Prechod medzi touto "rýchlostnou cestou" a diaľnicou bude podľa neho možný iba v prípojných bodoch - mimoúrovňových križovatkách, na ktoré by okolité obce boli pripojené aj v alternatíve bez kolektorov.

SkryťVypnúť reklamu

OZ: "hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné"

IDH vyzýva ministerstvo dopravy, aby zverejnilo metódu, podľa ktorej sa vedenie NDS rozhodlo pre aktuálne riešenie križovatky Triblavina. Taktiež, aby predstavilo dopravné prieskumy a intenzitu dopravy v danej lokalite, ktoré by potvrdzovali alebo vyvrátili opodstatnenosť takejto investície. IDH požaduje aj zverejnenie odborného porovnania predloženého variantu s riešením diaľnice bez kolektorov. Od rezortu dopravy žiada, aby zverejnilo, ako sú v platnom územnom pláne zakreslené pripojenia okolitých obcí na plánovanú komunikáciu.

"Vzniká precedens, že pod tlakom aktivistov sa preinvestuje jedna miliarda eur a zrealizovaná dopravná stavba nevyrieši dopravnú situáciu obyvateľov v okolí Bratislavy. Totiž jediným riešením, ktoré môže pomôcť aglomerácii, ako je Bratislava, je len a len kvalitná integrovaná verejná doprava," podotkol Matej.

SkryťVypnúť reklamu

S aktuálnym riešením diaľničnej križovatky Triblavina nesúhlasia ani aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Podľa nich je tento variant len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením k zákonnému postupu. Ako tvrdia, rozšírenie diaľnice na päťpruh podľa nich neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Ako podotkli, zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné každých 500 metrov napojiť cestu I. aj II. triedy, na diaľnicu je možné napojiť len cestu I. triedy maximálne každých päť kilometrov.

"Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné," tvrdí OZ Triblavina. Takéto riešenie nie je podľa neho v súlade s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), v ktorom je na základe požiadavky ministerstva dopravy zapracovaná diaľnica s kolektormi a na základe ktorého bola vypracovaná projektová dokumentácia a vydané územné rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Brecelyho ide o najlepšie riešenie

NDS minulý týždeň informovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.

Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol Brecely.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 751
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 950
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 999
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 935
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 400
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 220
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 971
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 837
  1. Marek Tocimák: Astronaut
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  4. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  5. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  6. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  7. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  8. Iveta Grootová: Darček
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 977
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 492
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 011
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 541
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 801
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 414
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 190
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 750
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

ZSSK pokrýva Wi-Fi službou už viac ako 75 % svojho vozového parku

Hoci palubný internet patrí medzi bežný štandard na železnici, jeho občasná nedostupnosť nemusí byť spôsobená technickou poruchou.


Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


Dostanete štyri vydania za rok a ďalšie výhody.


Cestovanie s deťmi po Slovensku býva samo o sebe výzvou. Keď si s rodinou naplánujete výlet vlakom a akurát sa v tom čase pritrafí výluka na trati, môže to vyzerať ako recept na zmarené plány.


3
  1. Marek Tocimák: Astronaut
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  4. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  5. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  6. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  7. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  8. Iveta Grootová: Darček
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 977
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 492
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 011
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 541
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 801
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 414
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 190
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 750
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu