Štvrtok, 17. január, 2019 | Meniny má Nataša
Nájdete nás na webe

Do sporu o podobu Triblaviny sa zapojila ďalšia strana

NDS pri križovatke Triblavina ustúpila tlaku aktivistov, tvrdí IDH. Nové riešenie sa však nepáči ani aktivistom.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) považuje dlho odkladané rozhodnutie v prípade diaľničnej križovatky Triblavina, ktoré minulý týždeň zverejnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), za diletantské. Podľa inštitútu diaľničná spoločnosť ustúpila tlaku aktivistov. "V žiadnom prípade sa nedá tento konečný variant považovať za diaľnicu s kolektormi, pretože to, čo NDS označuje za kolektor, je rýchlostná cesta," informoval TASR predseda správnej rady IDH Ondrej Matej.

NDS podľa jeho slov nezverejnila podklady ani analýzy, z ktorých čerpala pri svojom rozhodnutí, či dokonca ani porovnania s alternatívou bez kolektorov. "Ak by sa aj pristúpilo k tomuto variantu, dnes navyše neexistuje v územných plánoch zakreslené pripojenie okolitých obcí na tieto "kolektory". Staviame tak v podstate drahú a zbytočnú "rýchlostnú cestu" paralelne s diaľnicou," tvrdí Matej. Prechod medzi touto "rýchlostnou cestou" a diaľnicou bude podľa neho možný iba v prípojných bodoch - mimoúrovňových križovatkách, na ktoré by okolité obce boli pripojené aj v alternatíve bez kolektorov.

OZ: "hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné"

IDH vyzýva ministerstvo dopravy, aby zverejnilo metódu, podľa ktorej sa vedenie NDS rozhodlo pre aktuálne riešenie križovatky Triblavina. Taktiež, aby predstavilo dopravné prieskumy a intenzitu dopravy v danej lokalite, ktoré by potvrdzovali alebo vyvrátili opodstatnenosť takejto investície. IDH požaduje aj zverejnenie odborného porovnania predloženého variantu s riešením diaľnice bez kolektorov. Od rezortu dopravy žiada, aby zverejnilo, ako sú v platnom územnom pláne zakreslené pripojenia okolitých obcí na plánovanú komunikáciu.

"Vzniká precedens, že pod tlakom aktivistov sa preinvestuje jedna miliarda eur a zrealizovaná dopravná stavba nevyrieši dopravnú situáciu obyvateľov v okolí Bratislavy. Totiž jediným riešením, ktoré môže pomôcť aglomerácii, ako je Bratislava, je len a len kvalitná integrovaná verejná doprava," podotkol Matej.

S aktuálnym riešením diaľničnej križovatky Triblavina nesúhlasia ani aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Podľa nich je tento variant len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením k zákonnému postupu. Ako tvrdia, rozšírenie diaľnice na päťpruh podľa nich neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Ako podotkli, zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné každých 500 metrov napojiť cestu I. aj II. triedy, na diaľnicu je možné napojiť len cestu I. triedy maximálne každých päť kilometrov.

"Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné," tvrdí OZ Triblavina. Takéto riešenie nie je podľa neho v súlade s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), v ktorom je na základe požiadavky ministerstva dopravy zapracovaná diaľnica s kolektormi a na základe ktorého bola vypracovaná projektová dokumentácia a vydané územné rozhodnutie.

Podľa Brecelyho ide o najlepšie riešenie

NDS minulý týždeň informovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.

Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol Brecely.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 945
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 161
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 10 343
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 525
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 866
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 3 996
  7. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 924
  8. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 720
  9. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 517
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 2 886

Hlavné správy z MY Senec

Auto skončilo na D1 na streche, šoféri dostali aj pokutu za fotenie

Vážna nehoda sa stala dne ráno na diaľnici D1 z Bratislavy do Trnavy.

Manželský sľub sa nevyžaduje, „profi“ rodičom sa môže stať takmer každý

Profirodič je viac ako iba bežná práca na plný úväzok. Mnoho ľudí nemá ani predstavu o tom, čo všetko toto zamestnanie zahŕňa.

Slováci sú konzervatívni, úspory nechávajú ležať na bežných účtoch

Bežné vkladové produkty nechránia peniaze klientov pred infláciou, upozorňuje ekonóm.

V obci plánujú vybudovať futbalový areál

Investor tvrdí, že futbalový areál bude mať pozitívny vplyv na kvalitu, pohodu a zdravie obyvateľov obce.

Vodič, ktorý nafúkal 5,5 promile, pôjde na štyri mesiace do väzenia

Vodič, ktorému v nedeľu po dopravnej nehode na Zelenečskej ulici v Trnave policajti namerali 5,5 promile alkoholu, pôjde do väzenia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Za Trenčínom sa roztrhla súprava rýchlika, smeroval z Košíc do Bratislavy

K ohrozeniu cestujúcich pri udalosti podľa hovorcu ZSSK nedošlo.

Auto skončilo na D1 na streche, šoféri dostali aj pokutu za fotenie

Vážna nehoda sa stala dne ráno na diaľnici D1 z Bratislavy do Trnavy.

Oravský hrad aj lesnú železnicu zavreli kvôli snehu

Dobrovoľníci Orava rescue systém zapadli v lese.

Snažia sa žiť bez odpadu. Ľudia ich snahu nepochopili

Pýtali sa jej, či dostala trest, keď zbiera odpadky okolo školy.

Vybrali SME

Už ste čítali?