Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Do sporu o podobu Triblaviny sa zapojila ďalšia strana

NDS pri križovatke Triblavina ustúpila tlaku aktivistov, tvrdí IDH. Nové riešenie sa však nepáči ani aktivistom.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) považuje dlho odkladané rozhodnutie v prípade diaľničnej križovatky Triblavina, ktoré minulý týždeň zverejnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), za diletantské. Podľa inštitútu diaľničná spoločnosť ustúpila tlaku aktivistov. "V žiadnom prípade sa nedá tento konečný variant považovať za diaľnicu s kolektormi, pretože to, čo NDS označuje za kolektor, je rýchlostná cesta," informoval TASR predseda správnej rady IDH Ondrej Matej.

NDS podľa jeho slov nezverejnila podklady ani analýzy, z ktorých čerpala pri svojom rozhodnutí, či dokonca ani porovnania s alternatívou bez kolektorov. "Ak by sa aj pristúpilo k tomuto variantu, dnes navyše neexistuje v územných plánoch zakreslené pripojenie okolitých obcí na tieto "kolektory". Staviame tak v podstate drahú a zbytočnú "rýchlostnú cestu" paralelne s diaľnicou," tvrdí Matej. Prechod medzi touto "rýchlostnou cestou" a diaľnicou bude podľa neho možný iba v prípojných bodoch - mimoúrovňových križovatkách, na ktoré by okolité obce boli pripojené aj v alternatíve bez kolektorov.

Skryť Vypnúť reklamu

OZ: "hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné"

IDH vyzýva ministerstvo dopravy, aby zverejnilo metódu, podľa ktorej sa vedenie NDS rozhodlo pre aktuálne riešenie križovatky Triblavina. Taktiež, aby predstavilo dopravné prieskumy a intenzitu dopravy v danej lokalite, ktoré by potvrdzovali alebo vyvrátili opodstatnenosť takejto investície. IDH požaduje aj zverejnenie odborného porovnania predloženého variantu s riešením diaľnice bez kolektorov. Od rezortu dopravy žiada, aby zverejnilo, ako sú v platnom územnom pláne zakreslené pripojenia okolitých obcí na plánovanú komunikáciu.

"Vzniká precedens, že pod tlakom aktivistov sa preinvestuje jedna miliarda eur a zrealizovaná dopravná stavba nevyrieši dopravnú situáciu obyvateľov v okolí Bratislavy. Totiž jediným riešením, ktoré môže pomôcť aglomerácii, ako je Bratislava, je len a len kvalitná integrovaná verejná doprava," podotkol Matej.

Skryť Vypnúť reklamu

S aktuálnym riešením diaľničnej križovatky Triblavina nesúhlasia ani aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Podľa nich je tento variant len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením k zákonnému postupu. Ako tvrdia, rozšírenie diaľnice na päťpruh podľa nich neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Ako podotkli, zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné každých 500 metrov napojiť cestu I. aj II. triedy, na diaľnicu je možné napojiť len cestu I. triedy maximálne každých päť kilometrov.

"Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné," tvrdí OZ Triblavina. Takéto riešenie nie je podľa neho v súlade s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), v ktorom je na základe požiadavky ministerstva dopravy zapracovaná diaľnica s kolektormi a na základe ktorého bola vypracovaná projektová dokumentácia a vydané územné rozhodnutie.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Brecelyho ide o najlepšie riešenie

NDS minulý týždeň informovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.

Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol Brecely.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 16 596
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 100
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 978
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 403
  5. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 357
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 282
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 283
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 5 981
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 771
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 5 564
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Zrekonštruovaná predná fasáda synagógy v Senci.

Takmer 22 miliónov eur má ísť do rezervného fondu.


TASR 4 h
Výstavba kanalizácie a vodovodu vo Vyšnom Kubíne.

Niektoré projekty sú zamerané aj na okres Senec.


TASR 7 h

Dvoch vodičov previezli do nemocnice s ľahšími zraneniami.


SITA 9 h

Pozrite si MY športujeme.


13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Bol by to prvý prípad na Slovensku, kedy medveď zabil človeka.


5 h

Jozef Morgoš taký úspech nečakal.


13 h

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


13. jún

Polícia považuje križovatku za neuralgický bod. Župan nepodpísal kolaudačné rozhodnutie.


12 h

Už ste čítali?