Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

OZ Triblavina sa vyjadrila k riešeniu diaľničiarov

Riešenie rozšírenia diaľnice D1, ktoré nedávno načrtla NDS je v skutku šalamúnske, kolektory budú, ale nie tak, ako sa čakalo.

Nové riešenie podľa NDS.Nové riešenie podľa NDS. (Zdroj: NDS)

BRATISLAVA. Podľa zverejnených informácií, ktoré poskytla NDS sa rozširovanie diaľnice D1 bude realizovať pôvodného projektu a v súlade s územným plánom kraja. Lenže nie tak celkom. Ako sme už informovali, hlavným jablkom sváru je spôsob, akým sa budú na diaľnicu napájať dotknuté obce.

Toto nie je kolektor

O vybudovaní kolektorov už hovorí aj NDS, lenže inak ako to bolo v pôvodnom pláne. Kolektory totiž budú súčasťou tela diaľnice a tým pádom sa menia aj podmienky napájania. Preto OZ Triblavina s novým riešením nesúhlasí. „S poľutovaním musíme konštatovať, že včera predložené riešenie je len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je prinavrátením sa k zákonnému postupu. Rozšírenie diaľnice na päťpruh neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné napojiť cestu prvej aj druhej triedy a to každých 500 m, na diaľnicu je možné napojiť len cestu 1. triedy maximálne každých 5 km. Preto diaľnica na rozdiel od kolektora neumožňuje obsluhu územia. Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné!“ Podľa petičného výboru nie je pravda, že toto riešenie je v súlade s územným plánom kraja. Zároveň vyjadrili presvedčenie, že súčasný návrh ohrozuje aj výstavbu bratislavského obchvatu.

Skryť Vypnúť reklamu

Od januára predstavili viacero riešení, vždy iných

Združenie pripomína, že napriek viacerým prezentovaným riešeniam zo strany diaľničiarov, ani raz neboli podložené relevantnými dopravnými prieskumami, ktoré by brali do úvahy potreby prudko sa rozvíjajúceho územia. „Pracovalo sa s riešením 3 pruhovej diaľnice, štvorpruhovej diaľnice a na tohtotýždňovom rokovaní sa hovorilo o piatich diaľničných pruhoch. Tie boli vo včerajšej tlačovej správe premenované na „Dizajn 3 plus 2 kolektory“. Ak NDS tvrdí, že vychádza z dopravných prieskumov, tak potom považujeme za neobvyklé, že tá istá diaľničná spoločnosť a to isté ministerstvo navrhuje zásadne odlišné riešenia s odlišným dopadom na dopravu a životné prostredie,“ píše sa v stanovisku združenia.

Skryť Vypnúť reklamu

K novému riešeniu križivatky napísala stanovisko aj poslankyňa NR SR za Sas Anna zemanová, "ako poslankyňa NRSR žijúca v dotknutej oblasti a zároveň poslankyňa Z BSK plne podporujem stanovisko oz. Triblavina. Výstavba križovatky Triblavina vrátane pozdĺžnych komunikácií ako diaľničných privádzačov je stavbou vo verejnom záujme a financovaná zo štátneho rozpočtu. Má slúžiť pre zlepšenie dopravnej obslužnosti tranzitujúcej dopravy a dopravného napojenia regiónu na diaľnicu a diaľničný obchvat Bratislavy v súlade so záväznou časťou UPN BSK."

Na záver OZ Triblavina hovorí o potrebe rokovania na pôde Bratislavského samosprávneho kraja, kde by podľa nich malo konečne padnúť rozhodnutie, ktoré umožní pokračovanie výstavby podľa pôvodného projektu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 276
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 028
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 855
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 758
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 673
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 523
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 421
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 420
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 276
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Celoplošné testovanie.

Z miest je na tom z hľadiska pozitivity najlepšie Svätý Jur.

6 h
Ilustračné foto.

Obmedzenie potrvá do pondelka 1. februára do 17.00 h.

6 h
Nehoda v Lamači na Hodonínskej.

Polícia pripomenula, že k zníženiu dopravnej nehodovosti môžu prispieť všetci účastníci cestnej premávky.

16 h

V sobotu bolo otvorených 3791 odberných miest.

24. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

12 h

Policajti prosia verejnosť o pomoc.

24. jan

Miera pozitívnych testov v krajskom meste dosiahla 1,15 percenta.

16 h

Už ste čítali?