Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel
Nájdete nás na webe

OZ Triblavina sa vyjadrila k riešeniu diaľničiarov

Riešenie rozšírenia diaľnice D1, ktoré nedávno načrtla NDS je v skutku šalamúnske, kolektory budú, ale nie tak, ako sa čakalo.

Nové riešenie podľa NDS.Nové riešenie podľa NDS.(Zdroj: NDS)

BRATISLAVA. Podľa zverejnených informácií, ktoré poskytla NDS sa rozširovanie diaľnice D1 bude realizovať pôvodného projektu a v súlade s územným plánom kraja. Lenže nie tak celkom. Ako sme už informovali, hlavným jablkom sváru je spôsob, akým sa budú na diaľnicu napájať dotknuté obce.

Toto nie je kolektor

O vybudovaní kolektorov už hovorí aj NDS, lenže inak ako to bolo v pôvodnom pláne. Kolektory totiž budú súčasťou tela diaľnice a tým pádom sa menia aj podmienky napájania. Preto OZ Triblavina s novým riešením nesúhlasí. „S poľutovaním musíme konštatovať, že včera predložené riešenie je len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je prinavrátením sa k zákonnému postupu. Rozšírenie diaľnice na päťpruh neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné napojiť cestu prvej aj druhej triedy a to každých 500 m, na diaľnicu je možné napojiť len cestu 1. triedy maximálne každých 5 km. Preto diaľnica na rozdiel od kolektora neumožňuje obsluhu územia. Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné!“ Podľa petičného výboru nie je pravda, že toto riešenie je v súlade s územným plánom kraja. Zároveň vyjadrili presvedčenie, že súčasný návrh ohrozuje aj výstavbu bratislavského obchvatu.

Od januára predstavili viacero riešení, vždy iných

Združenie pripomína, že napriek viacerým prezentovaným riešeniam zo strany diaľničiarov, ani raz neboli podložené relevantnými dopravnými prieskumami, ktoré by brali do úvahy potreby prudko sa rozvíjajúceho územia. „Pracovalo sa s riešením 3 pruhovej diaľnice, štvorpruhovej diaľnice a na tohtotýždňovom rokovaní sa hovorilo o piatich diaľničných pruhoch. Tie boli vo včerajšej tlačovej správe premenované na „Dizajn 3 plus 2 kolektory“. Ak NDS tvrdí, že vychádza z dopravných prieskumov, tak potom považujeme za neobvyklé, že tá istá diaľničná spoločnosť a to isté ministerstvo navrhuje zásadne odlišné riešenia s odlišným dopadom na dopravu a životné prostredie,“ píše sa v stanovisku združenia.

K novému riešeniu križivatky napísala stanovisko aj poslankyňa NR SR za Sas Anna zemanová, "ako poslankyňa NRSR žijúca v dotknutej oblasti a zároveň poslankyňa Z BSK plne podporujem stanovisko oz. Triblavina. Výstavba križovatky Triblavina vrátane pozdĺžnych komunikácií ako diaľničných privádzačov je stavbou vo verejnom záujme a financovaná zo štátneho rozpočtu. Má slúžiť pre zlepšenie dopravnej obslužnosti tranzitujúcej dopravy a dopravného napojenia regiónu na diaľnicu a diaľničný obchvat Bratislavy v súlade so záväznou časťou UPN BSK."

Na záver OZ Triblavina hovorí o potrebe rokovania na pôde Bratislavského samosprávneho kraja, kde by podľa nich malo konečne padnúť rozhodnutie, ktoré umožní pokračovanie výstavby podľa pôvodného projektu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  5. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  6. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Investment Advisory Guide for Slovakia
  10. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  1. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  2. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  3. Prvé ocenenia A+ udelené
  4. Regionálne servisné centrum PwC
  5. Napredujeme vďaka zmenám
  6. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  7. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  8. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  9. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  10. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 27 769
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 332
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 479
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 795
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 11 323
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 9 255
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 094
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 675
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 474
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 345

Hlavné správy z MY Senec

Starú Seneckú cestu plánujú začať rozširovať až v roku 2023

Pôvodne diaľničiari odhadovali začiatok stavebných prác okolo roku 2020.

Ilustračný obrázok
Ilustračná fotografia.

Vodič zišiel autom z cesty a náraz do stromu neprežil

Polícia okolnosti dopravnej nehody vyšetruje.

Foto z nehody.

Neznámy muž prišiel o život pri zrážke s vlakom

Polícia okolnosti zrážky vyšetruje.

Ilustračné foto.

Vandali vyčíňali v základnej škole v Senci

Poškodili viacero vecí, rozbíjali sklá

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozrite si najzaujímavejšie kaštiele na západnom Slovensku

Prinášame vám 1. diel najzaujímavejších kaštieľov na západnom Slovensku zhora.

Cesta zo Žiliny na diaľnicu D3 je z dôvodu nehody neprejazdná

V smere do Bratislavy sa stala dopravná nehoda.

Sudca prepustil jedného vodiča z tragickej jazdy na Orave na kauciu

Poľský vodič Ferari Adam Sz. nesmie opustiť Slovensko ani Žilinský kraj.

Vybrali SME

Už ste čítali?