Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia
Nájdete nás na webe

OZ Triblavina sa vyjadrila k riešeniu diaľničiarov

Riešenie rozšírenia diaľnice D1, ktoré nedávno načrtla NDS je v skutku šalamúnske, kolektory budú, ale nie tak, ako sa čakalo.

Nové riešenie podľa NDS.(Zdroj: NDS)

BRATISLAVA. Podľa zverejnených informácií, ktoré poskytla NDS sa rozširovanie diaľnice D1 bude realizovať pôvodného projektu a v súlade s územným plánom kraja. Lenže nie tak celkom. Ako sme už informovali, hlavným jablkom sváru je spôsob, akým sa budú na diaľnicu napájať dotknuté obce.

Toto nie je kolektor

O vybudovaní kolektorov už hovorí aj NDS, lenže inak ako to bolo v pôvodnom pláne. Kolektory totiž budú súčasťou tela diaľnice a tým pádom sa menia aj podmienky napájania. Preto OZ Triblavina s novým riešením nesúhlasí. „S poľutovaním musíme konštatovať, že včera predložené riešenie je len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je prinavrátením sa k zákonnému postupu. Rozšírenie diaľnice na päťpruh neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné napojiť cestu prvej aj druhej triedy a to každých 500 m, na diaľnicu je možné napojiť len cestu 1. triedy maximálne každých 5 km. Preto diaľnica na rozdiel od kolektora neumožňuje obsluhu územia. Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné!“ Podľa petičného výboru nie je pravda, že toto riešenie je v súlade s územným plánom kraja. Zároveň vyjadrili presvedčenie, že súčasný návrh ohrozuje aj výstavbu bratislavského obchvatu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Od januára predstavili viacero riešení, vždy iných

Združenie pripomína, že napriek viacerým prezentovaným riešeniam zo strany diaľničiarov, ani raz neboli podložené relevantnými dopravnými prieskumami, ktoré by brali do úvahy potreby prudko sa rozvíjajúceho územia. „Pracovalo sa s riešením 3 pruhovej diaľnice, štvorpruhovej diaľnice a na tohtotýždňovom rokovaní sa hovorilo o piatich diaľničných pruhoch. Tie boli vo včerajšej tlačovej správe premenované na „Dizajn 3 plus 2 kolektory“. Ak NDS tvrdí, že vychádza z dopravných prieskumov, tak potom považujeme za neobvyklé, že tá istá diaľničná spoločnosť a to isté ministerstvo navrhuje zásadne odlišné riešenia s odlišným dopadom na dopravu a životné prostredie,“ píše sa v stanovisku združenia.

K novému riešeniu križivatky napísala stanovisko aj poslankyňa NR SR za Sas Anna zemanová, "ako poslankyňa NRSR žijúca v dotknutej oblasti a zároveň poslankyňa Z BSK plne podporujem stanovisko oz. Triblavina. Výstavba križovatky Triblavina vrátane pozdĺžnych komunikácií ako diaľničných privádzačov je stavbou vo verejnom záujme a financovaná zo štátneho rozpočtu. Má slúžiť pre zlepšenie dopravnej obslužnosti tranzitujúcej dopravy a dopravného napojenia regiónu na diaľnicu a diaľničný obchvat Bratislavy v súlade so záväznou časťou UPN BSK."

Na záver OZ Triblavina hovorí o potrebe rokovania na pôde Bratislavského samosprávneho kraja, kde by podľa nich malo konečne padnúť rozhodnutie, ktoré umožní pokračovanie výstavby podľa pôvodného projektu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 887
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 038
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 580
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 536
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 430
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 486

Hlavné správy z MY Senec

Medzi Bratislavou a Rovinkou sa zrazili autá s kamiónom

V smere na Rovinku sa v pondelok ráno zrazili tri autá a kamión.

Na D1 pri Blatnom hlásia nehodu, rátajte so zdržaním

Už dve nehody sa stali na diaľnici D1 z Trnavy do Bratislavy dnes ráno.

Tragická nehoda pri obci Lehnice si vyžiadala jeden ľudský život

V sobotu okolo poludnia sa medzi obcami Lehnice a Štvrtok na Ostrove v okrese Dunajská Streda stala smrteľná dopravná nehoda.

Slovenka získala historický desiaty titul majsterky sveta

Senčanka Lucia Debnárová vybojovala v Turecku ďalšiu zlatú medailu v armwrestlingu.

Na D1 pri Triblavine budú od soboty dopravné obmedzenia

Prejazdné budú takmer vždy minimálne dva jazdné pruhy v každom smere.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pardavý: Maďarské tímy? Nie som rád, že sú tu

Asistent trénera Dukly má na maďarské tímy svoj názor.

Smrteľná nehoda pri Udiči. O život prišla vodička osobného auta

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Univerzita sa sporí s firmou pre internát. Budú sa študenti sťahovať?

Vysokoškoláci sa možno raz vrátia do budovy, ktorá je už roky prázdna.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Vybrali SME

Už ste čítali?