BRATISLAVA. Bratislavský kraj stále podporuje pôvodné riešenie rozširovania diaľnice D1 výstavby križovatky Triblavina. Teda rozšírenie diaľnice D1 na plnohodnotnú 6-pruhovú diaľnicu s obojsmernými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi v úseku Bratislava hranica Trnava, ktorý má vo svojom Územnom pláne. Tento postoj kraj potvrdil aj v júnovom vyjadrení pre rezort životného prostredia. "Je dôležité zabezpečiť a zlepšiť dopravnú obslužnosť regiónu, nakoľko situácia je alarmujúca. To znamená odľahčiť zaťaženému územiu, cez ktoré denne prechádza tisícka áut. A to potom prispeje aj k zlepšeniu života dotknutých obyvateľov obcí a miest. K zlepšeniu dopravnej situácie prispeje nielen rozšírenie diaľnice v lokalite Triblavina, ale aj rozšírenie starej Seneckej cesty. Z nášho stanoviska k rozšíreniu D1 neustúpime a trváme na tom, aby sa diaľnica stavala podľa územného plánu," povedal Pavol Frešo, bratislavský župan, ktorý vidí pôvodné riešenie územia stále za najlepšie.
Zmena stavby pred dokončením, ktorú presadzuje NDS by znamenala, že namiesto 6-pruhu s kolektormi by sa diaľnica rozšírila na 8-pruh bez kolektorov.
Pripomíname, že od apríla beží za zachovanie pôvodného projektu už druhá petícia a od pondelka je v súvislosti s porušeniami zákona pri presadzovaní zmien podanie na prokuratúre.
Stanovisko k aktivitám petičného výboru včera vydal aj Starland, developer ktorý svoj projekt plánuje vybudovať práve pri Triblavine. Starland presadzuje nové riešenie križovatky, ako píše vo svojom vyjadrení, "tvrdenia petičiarov, že výstavba križovatky Triblavina má pomôcť iba spoločnosti Starland Holding, považujeme za nepravdivé a zavádzajúce," informoval v utorok predseda predstavenstva Starland Holding Ronald Tahotný. Podľa Tahotného práve petičiari blokujú dokončenie stavby a odľahčenie regionálnej dopravy. Pravdou však je, že stavba stojí už od mája minulého roku a o zmenu stavby požiadala NDS až v decembri. Stanovisko petičného výboru k týmto tvrdenia zisťujeme a čoskoro zverejníme.