Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Triblavinou sa bude zaoberať aj prokuratúra

Pre zmeny v križovatke Triblavina podali podnety na Krajskú prokuratúru.

Zmenami na Triblavine sa bude zaoberať aj prokurátor.Zmenami na Triblavine sa bude zaoberať aj prokurátor. (Zdroj: OZ Triblavina,petičný výbor)

BRATISLAVA. Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 dnes podali dva podnety na Krajskú prokuratúru Bratislava.

Jeden z nich sa týka stanoviska okresného úradu, druhý stanoviska Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). "Žiadame Krajskú prokuratúru, aby prešetrila obidve stanoviská ako nezákonné a žiadame o zrušenie," povedal na brífingu predseda petičného výboru a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Skryť Vypnúť reklamu

Mrva: "stanovisko Okresného úradu je blaf"

Prvý z podaných podnetov sa týka stanoviska, ktoré vydal okresný úrad vo februári tohto roka. Petičiari ho napádajú z dôvodu, lebo štátne orgány v tomto prípade údajne nekonajú v súlade s Ústavou SR. Mrva to odôvodňuje tým, že stavebným úradom pre diaľnice nie je okresný úrad, ale Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. "Potvrdenie, ktoré vydáva okresný úrad, je blaf a na základe tohto blafu žiada Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zmenu stavby pred dokončením," hovorí Mrva.

Druhý podnet podali petičiari v súvislosti so stanoviskom BSK, ktoré rovnako ako okresný úrad uvádza, že stavba je v súlade s územným plánom BSK. "Ale od kilometra 5,359 až po 16. kilometer. Podotýkam, že križovatka je na kilometri 4,7. Stanovisko sa vôbec netýka križovatky Triblavina, lebo je za ním," zdôrazňuje Mrva.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozpor však vidí aj v tom, že stanovisko vydal úradník kraja a nie štatutár, teda predseda BSK Pavol Frešo. Ten sa podľa neho už viackrát pritom vyjadril, že je proti výstavbe osemprúdovej cesty bez kolektorov, ale podporuje pôvodný plán z roku 2013 o šesťprúdovej ceste s dvomi kolektormi. Podľa Mrvu tak v tejto súvislosti neobstojí tvrdenie, že BSK súhlasí so zmenou stavby pred dokončením, o ktoré sa opiera NDS a príslušné ministerstvo.

ÚVO a NKÚ zatiaľ mlčia

V súvislosti s prestavbou diaľnice D1 a výstavbou križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 spustili obyvatelia obcí pod Malými Karpatmi v apríli druhú petíciu. Do dnešného dňa ju podpísalo zhruba 3500 signatárov a petičiari ju plánujú na budúci týždeň odovzdať na ministerstve dopravy. Mrva zároveň dodal, že zatiaľ nemajú odpovede z Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) ani z Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ), na ktorý sa v celej veci pred časom obrátili. Podľa petičiarov je pritom porušovaný stavebný zákon, zákon o verejnom obstarávaní, zákon o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (EIA), nielen spomínané vydávanie stanovísk v rozpore so zákonom a platnou legislatívou.

Skryť Vypnúť reklamu

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov. Proti týmto zmenám sa spustili dve petície, jedna vo februári, druhá v apríli, pretože obyvatelia sa boja dopravného kolapsu. NDS však na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave.

Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa diaľničnej spoločnosti nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste. NDS ešte v polovici júna pre TASR potvrdila, že stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina a samotný návrh chce predstaviť verejnosti.

Zatiaľ však nové riešenie predstavili len dotknutým developerom a podľa kuloárnych informácií nové riešenie regionálnej doprave nepomôže. Malo by len zabrániť súdnym sporom s podnikateľmi, ktorí by prišli o napojenie svojich pozemkov na diaľnicu. Samosprávy a verejnosť stále nevedia, aké nové riešenie NDS pripravila.

Stanovisko BSK

BSK dnes TASR informoval, že zaujíma jasné stanovisko v súvislosti s križovatkou Triblavina, ktorým podporuje pôvodné rozšírenie diaľnice D1 na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojsmernými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi v úseku Bratislava hranica BSK Trnava.

"Nakoľko BSK nedostal žiadosť o vyjadrenie sa k zmene stavby Triblavina pred jej dokončením ani od ministerstva dopravy, ani od NDS, máme za to, že predmetný list, na ktorý sa petičiari v podaní odvolávajú, sa v žiadnom prípade netýka križovatky Triblavina. Ide len o vyjadrenie k technickému riešeniu obsiahnutému v návrhu dokumentácie predloženej jej spracovateľom, ktoré v žiadnom prípade nemôže nahrádzať rozhodnutie stavebného úradu," uviedol predseda BSK Pavol Frešo s tým, že BSK nie je stavebným úradom pre diaľnice, a preto ani nemôže vydať žiadne stavebné povolenie, alebo iné rozhodnutie, ktoré by oprávňovalo stavebníka k zmenám.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 132
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 478
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 198
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 205
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 648
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 194
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 450
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 476
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 263
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 948
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

M. Klus: Na prechod cez hranice by sa mohol použiť covid certifikát

Obsahovať by mal buď výsledok negatívneho testu na ochorenie COVID-19, potvrdenie o prekonaní infekcie, alebo o zaočkovaní proti ochoreniu.

Štátny tajomník Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Martin Klus.

Očkovanie proti COVID-19 sa bude realizovať v 11 fázach

Ľudia starší ako 18 rokov sa môžu dať zaočkovať až v poslednej, jedenástej fáze.

Jednou z možností, ako zrýchliť očkovanie, je vakcinácia seniorov.

V Limbachu rozšíria Základnú školu na Vinohradníckej ulici

Náklady odhadujú na 1,5 milióna eur bez DPH.

V Malackách je v prevádzke už päť odberových miest

Od stredajšieho rána sú v Malackách ďalšie tri odberové miesta na testovanie na nový koronavírus - fungujú v miestnych školách.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

Odišiel prvý tréner majstra sveta, lúčil sa s ním aj hokejový reprezentant

Gustáv „Guňo“ Buček nás opustil 7. januára vo veku 77 rokov.

Už ste čítali?