Kvôli Triblavine spustili novú petíciu, chcú odvrátiť kolaps

Budúci týždeň by sa malo znovu rokovať o zmenách v projekte križovatky Triblavina. Za návrat k pôvodnému projektu z roku 2013 prebieha ďalšia petícia.

Členmi petičného výboru sú aj odborníci, ktorí majú v problematike dopravy jasno.Členmi petičného výboru sú aj odborníci, ktorí majú v problematike dopravy jasno. (Zdroj: KS)

VAJNORY. „Za dodržanie pravidiel“, presne tak by sa dala nazvať nová petícia, ktorej cieľom je presvedčiť kompetentných, aby sa v projekte rozšírenia diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina postupovalo v súlade s pôvodným projektom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na štvrtkovej tlačovej konferencii, ktorú zvolal starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva, predstavili členovia petičného výboru svoje požiadavky, ktoré budú prostredníctvom petície adresovať Ministerstvu dopravy. Aj vďaka podpisom ľudí, chcú kompetentné orgány presvedčiť, aby výstavba pokračovala podľa projektu z roku 2013, a teda v súlade s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja. Jeden z členov petičného výboru Milan Grožaj poslanec svätojurského zastupiteľstva otvorene hovorí, že stavba podľa nového projektu je čiernou stavbou.

SkryťVypnúť reklamu

Exkluzívny kruhový objazd

O tom, čo prinesie zmena projektu sme informovali už vo februári tu. Najväčším problémom pre okolité obce je vypustenie kolektorov, ktoré ich mali spojiť s diaľnicou a odľahčiť tak dopravu nielen na starej seneckej, ale aj vo Vajnoroch a okolí. Zároveň by sa takto obce pripravili na ďalšiu výstavbu a s ňou súvisiaci výrazný nárast obyvateľstva.

Možno práve pre tieto dôvody je podľa petičného výboru nepochopiteľný postoj starostov Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky a ďalších, ktorí v marci označili snahy aktivistov za neodborné s cieľom zviditeľniť sa pred voľbami. Vzhľadom na tvrdenia o neodbornosti treba pripomenúť, že členkou petičného výboru je aj Tatiana Kratochvílová bývalá hlavná dopravná inžinierka Bratislavy a zďaleka nie je z výboru jediná, ktorej profesia s touto problematikou priamo súvisí.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s vyhlásením starostov treba dodať, že nie všetci, ktorí ho podpísali, na svojom názore trvajú. Primátor Svätého Jura Šimon Gabura zvážil argumenty a dnes stojí za petičným výborom.

Podľa vyhlásenia starostov je riešením hroziaceho kolapsu električka. Tá je však v nedohľadne, keďže v súčasnosti s ňou nepočíta ani kraj, ani ministerstvo.

Naopak, výstavba stoviek domov, bytov a logistického centra je aktuálna už dnes. Jediný kto o spojenie s diaľnicou neprišiel, je developer, ktorý má čoskoro začať stavať obytnú zónu Starland. Ako sa píše na jeho webovej stránke, má byť najväčším developerským projektom v strednej Európe. Okrem domov má v okolí vyrásť logistické centrum, multimediálny komplex a vedecko-výskumné centrum. Starland bude mať teda výhodu a určitú exkluzivitu, na úkor ostatných obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Z mosta na účelovú komunikáciu

Ďalším argumentom nielen spomenutých starostov, ale aj NDS je, že nový projekt je rýchlejší a lacnejší. Lenže pre koho? Projektová dokumentácia z roku 2013 stála viac ako štyri milióny eur. Navyše ak sa upchaté cesty nevyriešia napojením na diaľnicu, budú sa musieť riešiť inak, rekonštrukciou starých a výstavbou nových a niekedy aj za cenu toho, že sú proti zdravému rozumu. „Keď sme mali stretnutie na NDS, položila som otázku, ako je možné, že na Triblavinskej ceste sa ide zhodiť starý most a postaviť nový, keď z jednej i z druhej strany vedie na účelovú komunikáciu, ktorá nie je zaradená do cestnej siete. Na to mi odpovedali, že ich o to požiadal starosta Chorvátskeho Grobu,“ povedala na adresu šetrenia Mária Kisková.

Pre lepšiu ilustráciu problémov s dopravou, ktoré budú čoskoro ešte horšie informoval ďalší člen petičného výboru Jozef Selep. Len z Chorvátskeho Grobu by sa podľa pôvodného projektu dalo na diaľnicu D1 pripojiť na štyroch miestach. Naopak podľa zmeneného projektu sa bude dať na diaľnicu napojiť len zo Starlandu a ostatným obyvateľom ostane to čo doteraz, zápchy a kolóny.

Rokovania budú pokračovať

Deň pred tlačovou konferenciou vo Vajnoroch sa s členmi petičného výboru stretol župan Pavol Frešo, podľa neho je spustenie petície zatiaľ zbytočné, keďže rokovania budú pokračovať. Najbližšie bude v stredu 13. apríla. Stretnúť by sa mali zástupcovia kraja, ministerstva, NDS, starostovia a poslanci dotknutých obcí. Petičný výbor verí, že aj vďaka podpisom obyvateľov a opodstatneným argumentom presvedčí kompetentných a výstavba na diaľnici sa vráti k pôvodnému projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 422
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 136
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 580
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 148
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 130
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 362
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 705
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 224
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 167
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 447
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 612
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 583
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR
Zuzana Bernardová (Stromková) oslepla na jedno oko.

Bála sa, že neuvidí vyrastať svoje deti.


3
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 362
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 705
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 224
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 167
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 447
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 612
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 583
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu