Utorok, 26. september, 2017 | Meniny má Edita
Pridajte si svoje mesto

Kvôli Triblavine spustili novú petíciu, chcú odvrátiť kolaps

Budúci týždeň by sa malo znovu rokovať o zmenách v projekte križovatky Triblavina. Za návrat k pôvodnému projektu z roku 2013 prebieha ďalšia petícia.

Členmi petičného výboru sú aj odborníci, ktorí majú v problematike dopravy jasno.(Zdroj: KS)

VAJNORY. „Za dodržanie pravidiel“, presne tak by sa dala nazvať nová petícia, ktorej cieľom je presvedčiť kompetentných, aby sa v projekte rozšírenia diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina postupovalo v súlade s pôvodným projektom.

Na štvrtkovej tlačovej konferencii, ktorú zvolal starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva, predstavili členovia petičného výboru svoje požiadavky, ktoré budú prostredníctvom petície adresovať Ministerstvu dopravy. Aj vďaka podpisom ľudí, chcú kompetentné orgány presvedčiť, aby výstavba pokračovala podľa projektu z roku 2013, a teda v súlade s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja. Jeden z členov petičného výboru Milan Grožaj poslanec svätojurského zastupiteľstva otvorene hovorí, že stavba podľa nového projektu je čiernou stavbou.

Exkluzívny kruhový objazd

O tom, čo prinesie zmena projektu sme informovali už vo februári tu. Najväčším problémom pre okolité obce je vypustenie kolektorov, ktoré ich mali spojiť s diaľnicou a odľahčiť tak dopravu nielen na starej seneckej, ale aj vo Vajnoroch a okolí. Zároveň by sa takto obce pripravili na ďalšiu výstavbu a s ňou súvisiaci výrazný nárast obyvateľstva.

Možno práve pre tieto dôvody je podľa petičného výboru nepochopiteľný postoj starostov Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky a ďalších, ktorí v marci označili snahy aktivistov za neodborné s cieľom zviditeľniť sa pred voľbami. Vzhľadom na tvrdenia o neodbornosti treba pripomenúť, že členkou petičného výboru je aj Tatiana Kratochvílová bývalá hlavná dopravná inžinierka Bratislavy a zďaleka nie je z výboru jediná, ktorej profesia s touto problematikou priamo súvisí.

V súvislosti s vyhlásením starostov treba dodať, že nie všetci, ktorí ho podpísali, na svojom názore trvajú. Primátor Svätého Jura Šimon Gabura zvážil argumenty a dnes stojí za petičným výborom.

Podľa vyhlásenia starostov je riešením hroziaceho kolapsu električka. Tá je však v nedohľadne, keďže v súčasnosti s ňou nepočíta ani kraj, ani ministerstvo.

Naopak, výstavba stoviek domov, bytov a logistického centra je aktuálna už dnes. Jediný kto o spojenie s diaľnicou neprišiel, je developer, ktorý má čoskoro začať stavať obytnú zónu Starland. Ako sa píše na jeho webovej stránke, má byť najväčším developerským projektom v strednej Európe. Okrem domov má v okolí vyrásť logistické centrum, multimediálny komplex a vedecko-výskumné centrum. Starland bude mať teda výhodu a určitú exkluzivitu, na úkor ostatných obyvateľov.

Z mosta na účelovú komunikáciu

Ďalším argumentom nielen spomenutých starostov, ale aj NDS je, že nový projekt je rýchlejší a lacnejší. Lenže pre koho? Projektová dokumentácia z roku 2013 stála viac ako štyri milióny eur. Navyše ak sa upchaté cesty nevyriešia napojením na diaľnicu, budú sa musieť riešiť inak, rekonštrukciou starých a výstavbou nových a niekedy aj za cenu toho, že sú proti zdravému rozumu. „Keď sme mali stretnutie na NDS, položila som otázku, ako je možné, že na Triblavinskej ceste sa ide zhodiť starý most a postaviť nový, keď z jednej i z druhej strany vedie na účelovú komunikáciu, ktorá nie je zaradená do cestnej siete. Na to mi odpovedali, že ich o to požiadal starosta Chorvátskeho Grobu,“ povedala na adresu šetrenia Mária Kisková.

Pre lepšiu ilustráciu problémov s dopravou, ktoré budú čoskoro ešte horšie informoval ďalší člen petičného výboru Jozef Selep. Len z Chorvátskeho Grobu by sa podľa pôvodného projektu dalo na diaľnicu D1 pripojiť na štyroch miestach. Naopak podľa zmeneného projektu sa bude dať na diaľnicu napojiť len zo Starlandu a ostatným obyvateľom ostane to čo doteraz, zápchy a kolóny.

Rokovania budú pokračovať

Deň pred tlačovou konferenciou vo Vajnoroch sa s členmi petičného výboru stretol župan Pavol Frešo, podľa neho je spustenie petície zatiaľ zbytočné, keďže rokovania budú pokračovať. Najbližšie bude v stredu 13. apríla. Stretnúť by sa mali zástupcovia kraja, ministerstva, NDS, starostovia a poslanci dotknutých obcí. Petičný výbor verí, že aj vďaka podpisom obyvateľov a opodstatneným argumentom presvedčí kompetentných a výstavba na diaľnici sa vráti k pôvodnému projektu.


  1. Muž zahynul po zrážke s vlakom 84
  2. Voľby do VÚC 2017 Senec: Zoznam kandidátov na poslancov 58
  3. Náhradná autobusová stanica na Nivách začne fungovať od 1. októbra 20
  4. Razia v Bernolákove, Ukrajinci tu pracovali na čierno 19
  5. NDS sa chváli križovatkou, ľudia z Blatného majú opačný názor 4
  6. V Senci zrazil taxík dievča, utrpelo ťažké zranenia 4
  7. Železnica bude pod drobnohľadom polície 3
  8. Festival Slovenské hrady opäť s úspechom 3
  9. V Ivanke vyčíňali vandali 2
  10. Nehoda kamióna a dodávky na diaľnici D1 Foto 2

Najčítanejšie správy

Senec

Muž zahynul po zrážke s vlakom

Nehoda sa stala nadránom vo Veľkom Bieli

Voľby do VÚC 2017 Senec: Zoznam kandidátov na poslancov

Zoznam kandidátov z volebných obvodov okresu Senec.

Náhradná autobusová stanica na Nivách začne fungovať od 1. októbra

Cestujúci na náhradnej autobusovej stanici nájdu informácie o spojoch, oddychovú zónu, priestor na odkladanie batožiny, toalety aj stánky s občerstvením.

Razia v Bernolákove, Ukrajinci tu pracovali na čierno

Ukrajinci pracovali na Slovensku bez povolenia.

NDS sa chváli križovatkou, ľudia z Blatného majú opačný názor

Ľudia z Občianskej iniciatívy z Blatného sú presvedčení, že kolaps dopravy v okolí nás ešte len čaká.

Blízke regióny

Townhill v centre Nitry: Dve podlažia budú pod zemou

Podmienky krajského pamiatkového úradu zrušil odvolací orgán. Výbor mestskej časti má proti zámeru námietky.

Huby už konečne rastú

Po dlhšie trvajúcom suchu na hornej Nitre v posledných dňoch zapršalo a huby už konečne začali rásť.

Integrované osvetlenie bude len druhým v Európe

Trenčín bude po Budapešti druhým mestom v Európe, ktoré bude mať moderné integrované osvetlenie.

V Kocuranoch padla žena z koňa. Zasahovať museli leteckí záchranári

Pre nedostupnosť terénu pre pozemnú záchranku bol žene na pomoc privolaný vrtuľník.

Autá čakajú v dlhých kolónach, meškanie majú aj autobusy

Dramatická situácia zrejme bude trvať až do polovice novembra. Vtedy majú otvoriť križovatku.

Všetky správy

Dvesto pretekárov bojuje šesť a pol hodiny o titul a vždy vyhrá Sagan

Slovák má najviac víťazstiev, tituly zbiera ako na bežiacom páse a slávneho Merckxa mrzí, že si s ním nemohol zmerať sily, keď sám jazdil.

Pozrite si záver MS z Bergenu, ktorý nebol v televízii

Zábery z helikoptéry ukazujú nástupy v posledných kilometroch aj to, ako skupina favoritov dostihla úniky.

Matthews znovu prehral so Saganom. Som sklamaný, priznal

Austrálčan získal na majstrovstvách sveta druhú medailu za posledné tri roky.

Štvrtý titul? O rok naň Sagan môže zabudnúť

Trať majstrovstiev sveta v Innsbrucku v roku 2018 je samý kopec.

Kam vyraziť