Komu má pomôcť zmena na Triblavine?

Petícia za zachovanie pôvodného projektu je už plnom prúde. Zmeny, ktoré sú v rozpore s Územným plánom Bratislavského kraja a podľa mnohých aj so zdravým rozumom, kompetentní zatiaľ komentujú opatrne.

Na stránke NDS sú informácie ešte podľa starého projektu, ktoré hovoria aj o kolektoroch.Na stránke NDS sú informácie ešte podľa starého projektu, ktoré hovoria aj o kolektoroch. (Zdroj: NDS)

BRATISLAVA. O dopravných zápchach počas špičky vie svoje snáď každý, kto za svojimi povinnosťami prichádza do hlavného mesta. Riešenie komplikovanej dopravy by preto malo byť vítanou zmenou. Lenže, ak sa v priebehu prípravy projektu radikálne zmenia plány, ostáva len otázka, komu toto riešenie prospeje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A presne túto otázku si ostatné týždne kladú aktivisti členovia petičného výboru a už aj mnohí obyvatelia seneckého a pezinského okresu. Rozšírenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava totiž malo pomôcť aj obyvateľom Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky pri Dunaji a v konečnom dôsledku aj mnohým ďalším. Dnes je všetko inak.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodný projekt okresali

Pred tromi rokmi vydal Obvodný stavebný úrad Bratislava územné rozhodnutie na projekt rozšírenia D1 v úseku Bratislava - Trnava na tri pruhy v každom smere a kolektorové pásy rovnako v každom smere. Kolektory, teda cesty pozdĺž diaľnice mali počas výstavby slúžiť ako obslužné cesty mechanizmov a po dokončení ako zberné komunikácie, ktoré by autá cez križovatku na Triblavine napojili na diaľnicu bez toho, aby museli prechádzať cez okolité obce.

Takéto riešenie by potešilo snáď každého, kto v týchto lokalitách žije alebo nimi prechádza.Ale zásadné zmeny v projekte kolektory jednoducho vypustili. Ani kruhové objazdy a pripájacie cesty už nebudú dvojpruhové, tak ako pôvodne mali byť. Vďaka tomu sa podľa aktivistov dopravná situácia nielen že nezlepší, ale obyvatelia spomenutých obcí sa už počas výstavby na Triblavine musia zmieriť s častým prejazdom stavebných mechanizmov a tým pádom ešte horšou dopravnou situáciou.

SkryťVypnúť reklamu

Červienka: „Vyjadrujú sa samí vševedkovia“

Zmena celého projektu prišla potichu tesne pred Vianocami a nebyť aktivistov, ktorí si ju všimli bolo by ticho aj naďalej.NDS totiž na svojej stránke informuje ešte podľa starého projektu. "Stavba predstavuje mimoúrovňovú križovatku na diaľnici D1 (km 18,080) v úseku Bratislava – Senec. Súbežnými kolektorovými pásmi a okružnými križovatkami sa napája na diaľnicu cesta I/61, II/502 a okolité obce. Stavba patrí do projektu rozšírenia diaľnice D1 Bratislava - Trnava," píše na svojej stránke NDS.

Poslanej BSK a zároveň starosta Bernolákova Richard Červienka na svojej facebookovej stránke „Smelo do starostu“ odpovedal na podnet ohľadom petície proti zmenám takto „K petícii sa nevyjadrujem. So starostami obcí Ivanka pri Dunaji a Chorvátsky Grob pripravujeme spoločné vyhlásenie. Taktiež pripravujeme spoločný list, ktorým pozveme zástupcov NDS, Ministerstva dopravy, SSC, BSK, odbornej i laickej verejnosti na stretnutie ohľadom projektu križovatky Triblavina, D1 a D4.“

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej píše, že „bez účasti zástupcov vymenovaných štátnych či samosprávnych orgánov nie je možná konštruktívna diskusia ale opäť len prezentovanie laických a ničím nepodložených názorov, ktoré vyvolávajú zbytočné napätie a ľahko skĺznu do manipulovania s verejnosťou a dezinformácií. A najmä v tomto predvolebnom čase, keď sa kandidát - bloger rád zviditeľňuje svojimi zrazu komentármi. A potom sú tu ešte ďalší "experti" na všetko - vševedkovia, ktorí sú "odborníci" na dopravu, pozemné stavby, územný plán, vodu, plyn, elektriku, verejné osvetlenie a tak ďalej.“

Aktivisti majú v otázke, komu zmena projektu pomôže jasno. Podľa nich to určite nebudú súčasní obyvatelia spomenutých obcí. Zároveň však poukazujú na to, že vyústenie okresanej križovatky končí v plánovanom developerskom projekte Starland.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 622
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 146
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 923
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 173
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 008
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 487
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 299
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 272
  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 944
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 038
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 473
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 844
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 315
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 013
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 248
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 495
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Kvalita, rozmanitosť a dostupnosť na jednom mieste.


Cestovanie s deťmi po Slovensku býva samo o sebe výzvou. Keď si s rodinou naplánujete výlet vlakom a akurát sa v tom čase pritrafí výluka na trati, môže to vyzerať ako recept na zmarené plány.


2
Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Nepremávajú spoje, ktoré sú prioritne využívané na prepravu žiakov a študentov do škôl.


TASR
  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 944
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 038
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 473
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 844
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 315
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 013
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 248
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 495
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu