Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián
Nájdete nás na webe

Petícia proti zmenám na D1

Podľa petičného výboru spôsobia zmeny v projekte dopravný kolaps. Nepáči sa im ani to, že Ministerstvo životného prostredia upúšťa od posudzovania vlyvov na životné prosterdie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO, BRATISLAVA. Obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky pri Dunaji či ďalších dotknutých obcí pod Malými Karpatmi spustili petíciu proti zmenám v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina. V petícii vyjadrujú nesúhlas s navrhovanými zmenami v projektoch, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy.

Podľa petičného výboru ohlásené zmeny z 8. decembra 2015 pozmeňujú pôvodnú projektovú dokumentáciu križovatky Triblavina, ktorá vychádzala z dopravného zaťaženia z rokov 2009 až 2010. "Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov a bez pôvodných súvisiacich napojení diaľnice na priľahlé miestne komunikácie," priblížil pre TASR člen petičného výboru Peter Hanic z Bernolákova.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hrozí dopravný kolaps

Podľa jeho slov dochádza aj k zmene pôvodne plánovaných dvojpruhových kruhových objazdov v mieste vyústenia diaľničnej križovatky Triblavina na jednopruhové a k zmene geometrie samotnej diaľničnej križovatky. "Pre každého racionálne uvažujúceho človeka je jednoznačné, že zníženie priepustnosti diaľnice voči pôvodnému projektu pre územné rozhodnutie, v priamej väzbe na plánované a odsúhlasené developérske projekty veľkých obytných zón ako aj logistických centier v dotknutom území, je číry nezmysel," skonštatoval Hanic. Podľa neho je tento nový návrh plne v rozpore s územným plánom BSK a rozvojom cestnej infraštruktúry.

Podľa petičného výboru hrozí kolaps dopravy už pri samotnej výstavbe, keďže kolektory mali slúžiť ako obslužné komunikácie stavby. Záťaž z výstavby sa tak prenesie na Seneckú cestu, ktorá je už teraz preťažená a aj najmenšia udalosť na nej spôsobuje dopravný kolaps.

Ministerstvo životného prostredia vydalo v januári k predmetnej zmene stanovisko, ktorým upúšťa od posúdenia vplyvu navrhovanej zmeny riešenia D1, všetkých súvisiacich stavieb, na životné prostredie. Voči tomu rozhodnutiu podali obyvatelia rozklad a priložili aj petíciu. "Rovnako boli listom a kópiou petície oslovený predseda BSK, ministerstvo dopravy a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS)," priblížil Hanic.

Petícia stále trvá

Do petície sa doteraz zapojilo podľa Hanica už vyše 1000 ľudí. Na dotknuté orgány zaslal petičný výbor viac ako 620 podpisov občanov. Priebežne ich však budú dopĺňať, nakoľko petícia stále prebieha. "Na základe podkladov, ktoré predložila NDS, ministerstvo životného prostredia rozhodlo, že zmenu nebude ďalej posudzovať, pretože sa nepredpokladá podstatný nepriaznivý vplyv na životné prostredie," uviedol pre TASR hovorca envirorezortu Maroš Stano. Naopak, v petícii sa píše, že v tomto prípade neboli vôbec zohľadnené devastačné vlyvy na flóru a faunu a zvlášť výskyt chráneného bobra- európskeho na tomto území.

NDS uvádza, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity. Nemení sa preto ani spôsob napojenia priľahlých obcí novými cestami, ku ktorých vybudovaniu sa podľa hovorkyne zaviazal BSK 16. januára 2012 v zmluve o spolupráci uzavretej medzi ministerstvom dopravy, NDS a BSK. "Ak by sa tento záväzok nemal naplniť, bola by NDS nútená prehodnotiť výstavbu samotnej križovatky a realizovať len skapacitnenie D1 v danom úseku," dodala Žgravčáková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 813
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 139
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 823
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 759
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 316
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 910
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 895
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 200
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 840
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 688

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Slovenky chcú v Senci vybojovať postup

Tréner Jelšic je rád, že hrajú doma, ale uvedomuje si aj náročnosť skupiny.

V Ivanke pri Dunaji vybudujú záchytné parkovisko pri železničnej stanici

Celková kapacita parkoviska bude 158 miest pre automobily a 80 miest pre bicykle. Investícia je 1,7 milióna eur bez DPH.

Minister dopravy Arpád Érsek odštartoval výstavbu parkoviska

Na seneckej poliklinike nevykonávajú RTG vyšetrenia

Dôvodom je práceneschopnosť laborantky.

Poliklinika v Senci

Koľko míňame na potraviny? Na Slovensku ľudia nehladujú

Bežná slovenská domácnosť minie na potraviny približne pätinu zo svojich výdavkov.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Lučenčan okúsil so svojím Ferrari pevnosť zvodidiel

Našťastie sa jeho nehoda skončila bez zranení. Škoda na jeho aute je odhadovaná na sumu okolo 151-tisíc eur.

Fašizmus sa už neplazí, on tu je, odkázal na proteste v Trenčíne veterán SNP

Niektoré prevádzky dali do výkladov obrázky s prečiarknutou svastikou.

Ďalšia zrazená chodkyňa na priechode v Nitre. Vodič opäť ušiel

V priebehu niekoľkých dní ide už o tretí prípad. Ak máte bližšie informácie, kontaktujte políciu.

Polícia zverejnila video z tragédie na THK. Malo by byť mementom

Vodička tu zrazila staršieho pána na priechode pre chodcov, zraneniam podľahol.

Vybrali SME

Už ste čítali?