Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Petícia proti zmenám na D1

Podľa petičného výboru spôsobia zmeny v projekte dopravný kolaps. Nepáči sa im ani to, že Ministerstvo životného prostredia upúšťa od posudzovania vlyvov na životné prosterdie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO, BRATISLAVA. Obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky pri Dunaji či ďalších dotknutých obcí pod Malými Karpatmi spustili petíciu proti zmenám v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina. V petícii vyjadrujú nesúhlas s navrhovanými zmenami v projektoch, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa petičného výboru ohlásené zmeny z 8. decembra 2015 pozmeňujú pôvodnú projektovú dokumentáciu križovatky Triblavina, ktorá vychádzala z dopravného zaťaženia z rokov 2009 až 2010. "Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov a bez pôvodných súvisiacich napojení diaľnice na priľahlé miestne komunikácie," priblížil pre TASR člen petičného výboru Peter Hanic z Bernolákova.

SkryťVypnúť reklamu

Hrozí dopravný kolaps

Podľa jeho slov dochádza aj k zmene pôvodne plánovaných dvojpruhových kruhových objazdov v mieste vyústenia diaľničnej križovatky Triblavina na jednopruhové a k zmene geometrie samotnej diaľničnej križovatky. "Pre každého racionálne uvažujúceho človeka je jednoznačné, že zníženie priepustnosti diaľnice voči pôvodnému projektu pre územné rozhodnutie, v priamej väzbe na plánované a odsúhlasené developérske projekty veľkých obytných zón ako aj logistických centier v dotknutom území, je číry nezmysel," skonštatoval Hanic. Podľa neho je tento nový návrh plne v rozpore s územným plánom BSK a rozvojom cestnej infraštruktúry.

Podľa petičného výboru hrozí kolaps dopravy už pri samotnej výstavbe, keďže kolektory mali slúžiť ako obslužné komunikácie stavby. Záťaž z výstavby sa tak prenesie na Seneckú cestu, ktorá je už teraz preťažená a aj najmenšia udalosť na nej spôsobuje dopravný kolaps.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo životného prostredia vydalo v januári k predmetnej zmene stanovisko, ktorým upúšťa od posúdenia vplyvu navrhovanej zmeny riešenia D1, všetkých súvisiacich stavieb, na životné prostredie. Voči tomu rozhodnutiu podali obyvatelia rozklad a priložili aj petíciu. "Rovnako boli listom a kópiou petície oslovený predseda BSK, ministerstvo dopravy a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS)," priblížil Hanic.

Petícia stále trvá

Do petície sa doteraz zapojilo podľa Hanica už vyše 1000 ľudí. Na dotknuté orgány zaslal petičný výbor viac ako 620 podpisov občanov. Priebežne ich však budú dopĺňať, nakoľko petícia stále prebieha. "Na základe podkladov, ktoré predložila NDS, ministerstvo životného prostredia rozhodlo, že zmenu nebude ďalej posudzovať, pretože sa nepredpokladá podstatný nepriaznivý vplyv na životné prostredie," uviedol pre TASR hovorca envirorezortu Maroš Stano. Naopak, v petícii sa píše, že v tomto prípade neboli vôbec zohľadnené devastačné vlyvy na flóru a faunu a zvlášť výskyt chráneného bobra- európskeho na tomto území.

SkryťVypnúť reklamu

NDS uvádza, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity. Nemení sa preto ani spôsob napojenia priľahlých obcí novými cestami, ku ktorých vybudovaniu sa podľa hovorkyne zaviazal BSK 16. januára 2012 v zmluve o spolupráci uzavretej medzi ministerstvom dopravy, NDS a BSK. "Ak by sa tento záväzok nemal naplniť, bola by NDS nútená prehodnotiť výstavbu samotnej križovatky a realizovať len skapacitnenie D1 v danom úseku," dodala Žgravčáková.

Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 626
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 143
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 114
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 735
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 685
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 022
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 017

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  5. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 659
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 276
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 596
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 963
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Ilustračné foto.

Nad prepúšťaním zamestnancov mestský dopravca neuvažuje.


TASR 14 h

Uverejnite v MY Trnavských novinách vašu valentínku a potešte tým svoju polovičku.


26. jan
Ilustračné foto

Ceny najviac poklesli v Bratislavskom kraji.


TASR 19 h

Vyšetrovateľ obvinil 33-ročného G. V. z Bratislavy z úmyselného trestného činu týranie zvierat.


SITA 20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Muž na následky zranení zomrel.


1. feb

Aktuálny dlh letiska je 1,8 milióna eur.


20 h

Opatrenia sú tiež na ďalších súdoch. Zo Špecializovaného trestného súdu v Pezinku museli odviesť dvojicu obžalovaných.


(JN) 17 h

Prichádza poľská spoločnosť Orlen, v Čechách je už jednotkou.


22 h

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  5. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 659
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 276
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 596
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 963
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu