Petícia proti zmenám na D1

Podľa petičného výboru spôsobia zmeny v projekte dopravný kolaps. Nepáči sa im ani to, že Ministerstvo životného prostredia upúšťa od posudzovania vlyvov na životné prosterdie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO, BRATISLAVA. Obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky pri Dunaji či ďalších dotknutých obcí pod Malými Karpatmi spustili petíciu proti zmenám v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina. V petícii vyjadrujú nesúhlas s navrhovanými zmenami v projektoch, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa petičného výboru ohlásené zmeny z 8. decembra 2015 pozmeňujú pôvodnú projektovú dokumentáciu križovatky Triblavina, ktorá vychádzala z dopravného zaťaženia z rokov 2009 až 2010. "Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov a bez pôvodných súvisiacich napojení diaľnice na priľahlé miestne komunikácie," priblížil pre TASR člen petičného výboru Peter Hanic z Bernolákova.

SkryťVypnúť reklamu

Hrozí dopravný kolaps

Podľa jeho slov dochádza aj k zmene pôvodne plánovaných dvojpruhových kruhových objazdov v mieste vyústenia diaľničnej križovatky Triblavina na jednopruhové a k zmene geometrie samotnej diaľničnej križovatky. "Pre každého racionálne uvažujúceho človeka je jednoznačné, že zníženie priepustnosti diaľnice voči pôvodnému projektu pre územné rozhodnutie, v priamej väzbe na plánované a odsúhlasené developérske projekty veľkých obytných zón ako aj logistických centier v dotknutom území, je číry nezmysel," skonštatoval Hanic. Podľa neho je tento nový návrh plne v rozpore s územným plánom BSK a rozvojom cestnej infraštruktúry.

Podľa petičného výboru hrozí kolaps dopravy už pri samotnej výstavbe, keďže kolektory mali slúžiť ako obslužné komunikácie stavby. Záťaž z výstavby sa tak prenesie na Seneckú cestu, ktorá je už teraz preťažená a aj najmenšia udalosť na nej spôsobuje dopravný kolaps.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo životného prostredia vydalo v januári k predmetnej zmene stanovisko, ktorým upúšťa od posúdenia vplyvu navrhovanej zmeny riešenia D1, všetkých súvisiacich stavieb, na životné prostredie. Voči tomu rozhodnutiu podali obyvatelia rozklad a priložili aj petíciu. "Rovnako boli listom a kópiou petície oslovený predseda BSK, ministerstvo dopravy a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS)," priblížil Hanic.

Petícia stále trvá

Do petície sa doteraz zapojilo podľa Hanica už vyše 1000 ľudí. Na dotknuté orgány zaslal petičný výbor viac ako 620 podpisov občanov. Priebežne ich však budú dopĺňať, nakoľko petícia stále prebieha. "Na základe podkladov, ktoré predložila NDS, ministerstvo životného prostredia rozhodlo, že zmenu nebude ďalej posudzovať, pretože sa nepredpokladá podstatný nepriaznivý vplyv na životné prostredie," uviedol pre TASR hovorca envirorezortu Maroš Stano. Naopak, v petícii sa píše, že v tomto prípade neboli vôbec zohľadnené devastačné vlyvy na flóru a faunu a zvlášť výskyt chráneného bobra- európskeho na tomto území.

SkryťVypnúť reklamu

NDS uvádza, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity. Nemení sa preto ani spôsob napojenia priľahlých obcí novými cestami, ku ktorých vybudovaniu sa podľa hovorkyne zaviazal BSK 16. januára 2012 v zmluve o spolupráci uzavretej medzi ministerstvom dopravy, NDS a BSK. "Ak by sa tento záväzok nemal naplniť, bola by NDS nútená prehodnotiť výstavbu samotnej križovatky a realizovať len skapacitnenie D1 v danom úseku," dodala Žgravčáková.

Autor: KS

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 070
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 716
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 293
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 321
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 841
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 852
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 372
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 096
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 554
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 208
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 059
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 017
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 583
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 435
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 408
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR
Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 554
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 208
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 059
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 017
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 583
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 435
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 408
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu