Autobus je vyťažený, ďalšie požiadavky prejdú ťažšie

Od zavedenia mestskej autobusovej dopravy upravovali cestovný poriadok podľa požiadaviek ľudí už dvakrát.

(Zdroj: SENEC.SK)

SENEC. Senčanov rozváža mestský autobus zadarmo. Radnica túto službu kompletne financuje zo svojho rozpočtu. Cestovné zatiaľ podľa jej hovorkyne Martiny Ostatníkovej zaviesť neplánuje.

Vláčik prestal vyhovovať

Bezplatná doprava po centre mesta funguje od roku 2009. Samospráva ju zabezpečovala prostredníctvom zeleno-žltého vláčika. Od 1. novembra 2013 ho nahradil autobus s kapacitou 34 miest. Zmenu si vyžiadal najmä rozvoj satelitných častí. Chýbalo tu dopravné spojenie medzi centrom a vzdialenejšími lokalitami ako Mlynský Klin či Malý Biel. Vláčik na to nebol z viacerých dôvodov vhodný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autobus jazdí jeden okruh s 25 zastávkami, ktorý začína a končí na autobusovej stanici na Šafárikovej ulici. Vracia sa sem aj v polovici trasy. Ľudí zadarmo dopraví k miestnym úradom, lekárom, k školám a školským zariadeniam. Zastavuje aj pri nákupných centrách. Radnica sa s nimi chcela dohodnúť, aby na autobus prispievali. Podľa hovorkyne však nemali záujem.

Autobus je vyťažený

Po zavedení mestskej autobusovej dopravy si Senčania museli zvyknúť na novú trasu i grafikon. „Cestovný poriadok sa upravoval dvakrát podľa požiadaviek ľudí. Naposledy k 1. novembru 2014,“ povedala Martina Ostatníková. Príchody a odchody autobusu z konkrétnej zastávky môžu Senčania zistiť aj prostredníctvom mobilnej aplikácie.

V súvislosti s mestskou dopravou sa niekoľko podnetov objavilo aj na portáli odkazprestarostu.sk. Je tu podnet, ktorý sa týka zachádzania autobusu do časti Svätý Martin či jeho nadväznosti na vlaky, ktoré prichádzajú na železničnú stanicu. „Autobus je momentálne natoľko vyťažený, že po doplnení požiadaviek bude veľmi náročné splniť ďalšie. Zatiaľ nevieme určiť zmeny v grafikone.“

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako 150-tisíc ročne

Autobus prevádzkuje senecká dopravná spoločnosť L+L. Mestskému zastupiteľstvu najskôr predstavila nezáväznú koncepciu zavedenia mestskej hromadnej dopravy v meste. Potom sa spolu s ďalšími dvomi záujemcami prihlásila do verejnej súťaže na jej prevádzkovateľa.

„Najlepšiu ponuku dala firma L+L, a to 1,29 eur vrátane dane za jeden kilometer,“ povedala v minulosti pre týždenník MY Senec-Pezinok hovorkyňa mesta. Podľa vestníka verejného obstarávania vysúťažilo mesto celkovú cenu zákazky na 620 tisíc eur aj s daňou. So spoločnosťou uzatvorilo rámcovú zmluvu na dobu určitú, a to na štyri roky. Ročné náklady na prevádzku autobusu tak predstavujú 155 tisíc eur aj s daňou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 134
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 694
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 296
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 321
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 820
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 849
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 390
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 092
  1. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  2. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  3. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  4. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  5. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  6. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  7. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  8. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 566
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 224
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 114
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 919
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 589
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 698
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 589
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 457
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR
Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  2. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  3. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  4. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  5. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  6. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  7. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  8. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 566
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 224
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 114
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 919
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 589
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 698
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 589
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 457
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu