Vodiči si na zlepšenie ešte počkajú

Termín plánovanej prestavby križovatky Blatné sa posunul. Súvisí to s usporiadaním pozemkov.

Pre prestavbu križovatky Blatné a rozšírenie diaľnice musia most zbúrať.Pre prestavbu križovatky Blatné a rozšírenie diaľnice musia most zbúrať. (Zdroj: (ŽAJA))

SENEC. Senec a okolité dediny čakajú na rozšírenie diaľnice na šesťpruh v úseku medzi Sencom a Bratislavou a najmä na rekonštrukciu križovatky Blatné, ktorá prepojí cestu I/61 medzi obcou Blatné a Sencom s diaľnicou vo všetkých smeroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodiči, ktorí dochádzajú za prácou do Bratislavy, už nebudú musieť pri návrate domov prechádzať cez Senec. Na jednej strane im to ušetrí čas, na druhej strane sa odľahčí premávka v centre Senca. Radnica očakáva, že diaľničný privádzač odbremení centrum o 30 až 40 percent áut.

SkryťVypnúť reklamu

Termín sa posunul

„Počítame, že právoplatné stavebné povolenie bude vydané koncom februára 2014. Výstavba by sa mala začať ešte v roku 2014, jej ukončenie predpokladáme v roku 2015,“ povedala ešte vlani Anna Holásková za Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá bude zhotoviteľom stavieb. Termín sa však posunul.

Podľa hovorcu NDS Michala Fúrika sa momentálne kompletizujú majetkovoprávne podklady k stavebnému konaniu a začína sa s prípravou realizačnej dokumentácie.

„Predpokladaný termín vydania stavebného povolenia je marec 2015. So začatím verejného obstarávania pre výber zhotoviteľa stavebných prác by sme mohli začať v apríli 2014. Ukončenie verejného obstarávania predpokladáme v treťom kvartáli 2015.“ Ako hovorca dodal, posun plánovaných termínov súvisí s majetkovoprávnym usporiadaním pozemkov.

SkryťVypnúť reklamu

Bude minulosťou

Práce v danom úseku si vyžiadajú aj zbúranie mosta na ceste I/61 medzi obcou Blatné a Sencom, ktorý vedie ponad diaľnicu. Križovatka Blatné je v súčasnosti riešená ako jednovetvovú. Nahradiť ju má mimoúrovňová osmičková križovatka s napojením na všetky smery.

„Keď pribudne pripojenie na všetky smery, je nutné cestu rozšíriť o samostatné odbočovacie pruhy vľavo a vpravo a pripájacie pruhy,“ vysvetlil na minuloročnom jesennom Okrúhlom stole Ladislav Filo z Dopravoprojektu.

Demoláciu si vyžaduje aj rozšírenie diaľnice na šesťpruh. „Existujúce piliere mosta sú tesne vedľa diaľnice. Bránia jej rozšíreniu na šesťpruh aj s odstavnými pruhmi.“

Rezerva pre kolektory

V rámci rozšírenia diaľnice bude povrch vozovky vymenený za cementobetónový. V projektovej dokumentácii pre územné rozhodnutie z roku 2011 boli navrhnuté aj kolektory. Z projektovej dokumentácie pre stavebné rozhodnutie už vypadli.

SkryťVypnúť reklamu

"Celý rekonštruovaný úsek D1 od Bratislavy po Trnavu bol v rámci prípravy ďalšieho stupňa dokumentácie rozdelený na tri časti. Kolektory ostali zachované v úseku Bratislava – Triblavina a v križovatke Senec-Trnava, a to z dôvodu vysokého dopravného zaťaženia," vysvetlil Michal Fúrik.

Ako dodal, v rámci križovatky Blatné sa počíta s územnou rezervou tak, aby sa kolektor mohol v budúcnosti dobudovať.

Uzatvárajú zmluvy

Výstavba mosta potrvá podľa Ladislava Fila minimálne pol roka. V úseku od existujúcej križovatkovej vetvy až po odbočku na Svätý Martin bude cesta v tomto období uzatvorená. Vodiči si budú zvykať na obchádzku.

Jej trasovanie je naplánované popri diaľnici až k podjazdu pri Červenom majeri. Odtiaľ sa napojí na existujúcu cestu, ktorá spája Svätý Martin so Sencom. Doprava v podjazde popod diaľnicu bude podľa hovorcu NDS riadená dopravnou signalizáciou.

Cesta popri diaľnici zatiaľ neexistuje, Národná diaľničná spoločnosť ju bude musieť vybudovať. Pozemky si vezme počas trvania obchádzkovej trasy do nájmu.

"V súčasnosti sa zabezpečuje uzatvorenie nájomných zmlúv," povedal Michal Fúrik. Po ukončení stavby cestu odstráni a pozemky dá do pôvodného stavu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 304
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 629
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 10 021
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 095
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 361
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 214
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 191
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 672
  1. Ernest Klotton: O mne
  2. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Ficom.
  3. Zdravotní Klauni: Všetci máme v sebe klauna. No nie každý ho dokáže objaviť
  4. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  5. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  6. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  7. Jaroslav Liptak: Win/Win vs. Win/Lose: Ako sme boli naučení súperiť namiesto spolupracovať
  8. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 508
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 206
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 19 288
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 163
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 471
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 309
  7. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 5 993
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 669
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Tlačová konferencia ZSSK pri príležitosti predstavenia preventívnej kampane Pomoc prichádza vlakom.

Po novom cestujúci priamo vo vlaku nájdu telefónne číslo, ktoré môže v krízovej chvíli znamenať rozdiel medzi životom a smrťou.


V diskusii rozoberieme, v ktorých krajinách západného Balkánu a Východného susedstva realizujú slovenské organizácie svoje projekty.


Veľké dodávky v priemere stoja necelých 12-tisíc eur a majú 11 rokov.


Zľava Viera Legerská, Anna Plassant Muríňová, Veronika Macsai a Marián Cehelník.

Rozvojová spolupráca a humanitárna pomoc Slovenska nielen zlepšuje životy zraniteľných komunít vo svete, ale učí Slovákov solidarite, globálnemu mysleniu a zodpovednosti za budúcnosť.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu