Vodiči si na zlepšenie ešte počkajú

Termín plánovanej prestavby križovatky Blatné sa posunul. Súvisí to s usporiadaním pozemkov.

Pre prestavbu križovatky Blatné a rozšírenie diaľnice musia most zbúrať.Pre prestavbu križovatky Blatné a rozšírenie diaľnice musia most zbúrať. (Zdroj: (ŽAJA))

SENEC. Senec a okolité dediny čakajú na rozšírenie diaľnice na šesťpruh v úseku medzi Sencom a Bratislavou a najmä na rekonštrukciu križovatky Blatné, ktorá prepojí cestu I/61 medzi obcou Blatné a Sencom s diaľnicou vo všetkých smeroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodiči, ktorí dochádzajú za prácou do Bratislavy, už nebudú musieť pri návrate domov prechádzať cez Senec. Na jednej strane im to ušetrí čas, na druhej strane sa odľahčí premávka v centre Senca. Radnica očakáva, že diaľničný privádzač odbremení centrum o 30 až 40 percent áut.

SkryťVypnúť reklamu

Termín sa posunul

„Počítame, že právoplatné stavebné povolenie bude vydané koncom februára 2014. Výstavba by sa mala začať ešte v roku 2014, jej ukončenie predpokladáme v roku 2015,“ povedala ešte vlani Anna Holásková za Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá bude zhotoviteľom stavieb. Termín sa však posunul.

Podľa hovorcu NDS Michala Fúrika sa momentálne kompletizujú majetkovoprávne podklady k stavebnému konaniu a začína sa s prípravou realizačnej dokumentácie.

„Predpokladaný termín vydania stavebného povolenia je marec 2015. So začatím verejného obstarávania pre výber zhotoviteľa stavebných prác by sme mohli začať v apríli 2014. Ukončenie verejného obstarávania predpokladáme v treťom kvartáli 2015.“ Ako hovorca dodal, posun plánovaných termínov súvisí s majetkovoprávnym usporiadaním pozemkov.

SkryťVypnúť reklamu

Bude minulosťou

Práce v danom úseku si vyžiadajú aj zbúranie mosta na ceste I/61 medzi obcou Blatné a Sencom, ktorý vedie ponad diaľnicu. Križovatka Blatné je v súčasnosti riešená ako jednovetvovú. Nahradiť ju má mimoúrovňová osmičková križovatka s napojením na všetky smery.

„Keď pribudne pripojenie na všetky smery, je nutné cestu rozšíriť o samostatné odbočovacie pruhy vľavo a vpravo a pripájacie pruhy,“ vysvetlil na minuloročnom jesennom Okrúhlom stole Ladislav Filo z Dopravoprojektu.

Demoláciu si vyžaduje aj rozšírenie diaľnice na šesťpruh. „Existujúce piliere mosta sú tesne vedľa diaľnice. Bránia jej rozšíreniu na šesťpruh aj s odstavnými pruhmi.“

Rezerva pre kolektory

V rámci rozšírenia diaľnice bude povrch vozovky vymenený za cementobetónový. V projektovej dokumentácii pre územné rozhodnutie z roku 2011 boli navrhnuté aj kolektory. Z projektovej dokumentácie pre stavebné rozhodnutie už vypadli.

SkryťVypnúť reklamu

"Celý rekonštruovaný úsek D1 od Bratislavy po Trnavu bol v rámci prípravy ďalšieho stupňa dokumentácie rozdelený na tri časti. Kolektory ostali zachované v úseku Bratislava – Triblavina a v križovatke Senec-Trnava, a to z dôvodu vysokého dopravného zaťaženia," vysvetlil Michal Fúrik.

Ako dodal, v rámci križovatky Blatné sa počíta s územnou rezervou tak, aby sa kolektor mohol v budúcnosti dobudovať.

Uzatvárajú zmluvy

Výstavba mosta potrvá podľa Ladislava Fila minimálne pol roka. V úseku od existujúcej križovatkovej vetvy až po odbočku na Svätý Martin bude cesta v tomto období uzatvorená. Vodiči si budú zvykať na obchádzku.

Jej trasovanie je naplánované popri diaľnici až k podjazdu pri Červenom majeri. Odtiaľ sa napojí na existujúcu cestu, ktorá spája Svätý Martin so Sencom. Doprava v podjazde popod diaľnicu bude podľa hovorcu NDS riadená dopravnou signalizáciou.

Cesta popri diaľnici zatiaľ neexistuje, Národná diaľničná spoločnosť ju bude musieť vybudovať. Pozemky si vezme počas trvania obchádzkovej trasy do nájmu.

"V súčasnosti sa zabezpečuje uzatvorenie nájomných zmlúv," povedal Michal Fúrik. Po ukončení stavby cestu odstráni a pozemky dá do pôvodného stavu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 684
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 043
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 179
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 801
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 997
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 696
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 611
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac 1 565
  1. Irena Šimuneková: Kľak
  2. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  3. Vladimír Zervan: Zvýšenie výdavkov na zbrojenie inak
  4. Elena Antalová: Ježiš nijakú cirkev nezakladal, volič KDH to vari len vie!
  5. Milan Removčík: Salatín
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Irena Šimuneková: Veľká biela skala a Náučný chodník hradisko Zobor
  8. Ľubica Adamková: List tej, ktorá stále zabúda na seba
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 756
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 22 582
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 13 895
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 089
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 231
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 869
  7. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 7 618
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 865
  1. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  2. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  3. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  4. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  5. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  6. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  7. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  8. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Cestovanie s deťmi po Slovensku býva samo o sebe výzvou. Keď si s rodinou naplánujete výlet vlakom a akurát sa v tom čase pritrafí výluka na trati, môže to vyzerať ako recept na zmarené plány.


2
Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Nepremávajú spoje, ktoré sú prioritne využívané na prepravu žiakov a študentov do škôl.


TASR
Ilustračné foto.

Vyšetrovateľom bol spracovaný podnet na jeho väzobné stíhanie, ktorému sudca vyhovel.


TASR
  1. Irena Šimuneková: Kľak
  2. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  3. Vladimír Zervan: Zvýšenie výdavkov na zbrojenie inak
  4. Elena Antalová: Ježiš nijakú cirkev nezakladal, volič KDH to vari len vie!
  5. Milan Removčík: Salatín
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Irena Šimuneková: Veľká biela skala a Náučný chodník hradisko Zobor
  8. Ľubica Adamková: List tej, ktorá stále zabúda na seba
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 756
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 22 582
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 13 895
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 089
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 231
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 869
  7. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 7 618
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 865
  1. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  2. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  3. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  4. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  5. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  6. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  7. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  8. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu