SENEC. Elektronizácia služieb samosprávy v okresnom meste Senec by jeho obyvateľom mala poskytnúť možnosť vyriešiť v pohodlí domova až 116 úradných záležitostí. Prvé elektronické služby by mali byť podľa primátora mesta Karola Kvála dostupné už v prvom polroku budúceho roka, elektronizácia všetkých plánovaných služieb sa má spustiť v decembri 2015.
Kvál uviedol, že v súčasnosti sa ukončuje verejné obstarávanie, v krátkej dobe by mala byť podpísaná zmluva s víťazom tendra. Náklady na elektronizáciu počítajú s výdavkami do 800 tisíc eur, pričom 95 percent z konečnej sumy pokryjú eurofondy, mesto sa bude na financovaní spolupodieľať zaplatením zvyšných piatich percent nákladov.
Služby, ktoré budú elektronizované, boli vybrané na základe ich využívateľnosti. "Sú to služby spojené s miestnymi daňami a poplatkami, občania majú však celkovo veľký záujem aj o možnosť elektronicky vyplniť rôzne formuláre, tak aby si ich nemuseli žiadať, ani podávať osobne na mestskom úrade," skonštatoval Kvál.
Elektronické služby budú dostupné nonstop. "Občan si prostredníctvom elektronizácie služieb bude môcť kedykoľvek skontrolovať stav svojich podaní, žiadostí a odpovedí," povedal primátor Senca. Pripomenul tiež, že súčasťou jednotlivých služieb bude aj automatické predvyplnenie známych údajov i kontrola správnosti vyplnenia jednotlivých položiek.
Za hlavné výhody elektronizácie z pohľadu samotnej samosprávy považuje Kvál zvýšenie dostupnosti služieb úradu i úsporu nákladov, sprevádzajúcu "papierovú" agendu. Rovnako veľkým benefitom nových služieb bude zvýšenie transparentnosti úradných postupov.