SENEC. Na Trnavskej ulici pribudol chodník s dĺžkou 404 metrov. Momentálne na ňom prebiehajú dokončovacie práce. „Okrem toho riešime dodatočné požiadavky Slovenskej správy ciest na verejné osvetlenie,“ povedala hovorkyňa mesta Martina Ostatníková. Chodník ešte musia skolaudovať.
Plánujú zaviazať developera
Mesto rozhodlo o vybudovaní chodníka potom, čo ľudia požadovali priechody pre chodcov smerom k nákupnému centru. Nový úsek sa napája na existujúci chodník pri východnom brehu jazierka Kövecstó a vedie až po posledný senecký dom na Trnavskej ulici.
Ďalej sa nachádza čerpacia stanica a smerom na mestskú časť Svätý Martin, na mieste starej tehelne, prebieha výstavba novej obytnej lokality. „Mesto plánuje zaviazať developera výstavbou chodníka z lokality až po začiatok mestského chodníka,“ povedala Martina Ostatníková.
Do časti Svätý Martin vedie len cesta. Od posledného domu na Trnavskej ulici po prvé domy pri skládke odpadov, je to vzdialenosť asi dva a pol kilometra. Kompaktnejšia obytná zóna sa však nachádza ďalej, čo predstavuje asi päť kilometrov. Ľudia využívajú najmä auto, raz za čas sem zachádza aj prímestská linka spoločnosti Slovak Lines. Niekedy vidieť aj cyklistov. Aj mapa od Googlu vyzýva k opatrnosti a upozorňuje, že na trase môžu chýbať chodníky.
Na Trnavskej má zmysel, ďalej už nie
Dobudovanie chodníka na Trnavskej považuje Tomáš (37) za potrebné. „Je tu celkom hustá premávka, chodník tu má opodstatnenie.“
Nevie si predstaviť, že by pokračoval až do Svätého Martina. „Bolo by to šialene nákladné a vzhľadom na vzdialenosť od mesta a počet obyvateľov, ktorí by ho využívali, neekonomické. Kto by chodil peši, ak by cesta trvala hodinu či viac?“
Renáta (47) si myslí, že obyvateľom lokality by skôr pomohlo posilnenie autobusových spojov. Pre náš týždenník sa v minulosti vyjadrila k tejto téme aj Naďa (32) zo Svätého Martina. Tá by privítala, keby sem okrem prímestskej linky jazdil aj mestský autobus.
Pri vytváraní cestovného poriadku o tom mesto podľa hovorkyne uvažovalo. „Pre finančnú náročnosť sme to zatiaľ zavrhli. Momentálne je doprava mestským autobusom zadarmo. Myšlienka ostáva aj naďalej otvorená, musí sa to však vyplatiť.“
Na výstavbu chodníka vyčlenilo mesto vo svojom rozpočte 67 200 eur, verejným obstarávaním sa cenu podarilo znížiť na 32-tisíc eur.