Realizácia tunela Karpaty závisí od procesu EIA, ako aj od možností financovania

Národná diaľničná spoločnosť aktuálne čaká správu k záverečnú hodnoteniu EIA od ministerstva životného prostredia.

Vizualizácia - západný portál tunela (Stupava).
Vizualizácia - západný portál tunela (Stupava). (Zdroj: bratislavskykraj.sk)

BRATISLAVA. Realizácia tunela Karpaty závisí od procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA, ako aj od možností financovania. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) informuje o stave prípravy stavby na svojej webovej stránke. "Hoci nová diaľnica D4 z bratislavských Jaroviec do Rače je v prevádzke od novembra 2021, stále jej chýba spojnica cez Malé Karpaty medzi Račou a Stupavou, kde by sa mala napojiť na diaľnicu D2 vedúcu do Brna," konštatuje samospráva.

Písali sme Dôchodca v Bernolákove oznámil falošnú bombu, museli evakuovať 50 ľudí Čítajte 

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal pre BSK uviedol, že podporuje túto myšlienku. "Spomeňme si, aké problémy boli pri výstavbe obchvatu, alebo skôr polobchvatu D4/R7. Ak by bol býval súčasťou tohto polobchvatu aj tunel Karpaty, tak tú rúbaninu z tunela sme úplne ideálne mohli použiť do násypu D4 tak, ako to robia všade inde vo svete," uviedol minister. Na druhej strane však podľa neho treba rešpektovať, že ešte stále nie je platný proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). "Keď budeme mať štúdiu EIA hotovú, potom to bude v úvodzovkách už len otázka peňazí," dodal.

"Prípravu celého úseku diaľnice D4 vrátane tunela Karpaty máme rozpracovanú. Aktuálne čakáme od ministerstva životného prostredia správu k záverečnú hodnoteniu EIA. Ministerstvu sme už zaslali aj odborný posudok, a teda čakáme na jeho stanovisko," poznamenala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Technická štúdia predpokladá dĺžku tunela 10 980 metrov, čím by sa stal najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku a zároveň druhým najdlhším dvojrúrovým tunelom v Európe. Predpokladané náklady sú viac ako miliarda eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Realizácia je závislá od ďalšieho priebehu prípravy, najmä posudzovania vplyvov stavby na životné prostredie, ako aj od možnosti financovania," uzavrel samosprávny kraj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 869
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 516
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 006
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 3 380
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 238
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 841
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 223
  8. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 438
  1. Štefan Šturdzík: Babišova nočná mora Okamura.
  2. Marian Mudrák: Ako zariadiť detskú izbu s retro a starožitnými prvkami: odborný sprievodca
  3. Vladimír Krátky: A r m a d e g o n .
  4. Marian Mudrák: Ako určiť hodnotu starožitnosti?
  5. Martin Pollák: Popierači, chcimírovia a kremľofili
  6. Dávid Polák: Kde sú hranice kolektívnej zodpovednosti?
  7. Miroslav Ferkl: Dobre vyzeráte súdruh Babiš!
  8. Monika Albertiová: Keď vy Fica, my Babiše. Bude zase Československo?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 493
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 456
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 245
  4. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 762
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 000
  6. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 5 638
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 972
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 675
  1. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  2. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  5. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  6. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  7. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  8. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Viete, v ktorých krajinách afrického kontinentu realizujú slovenské organizácie svoje projekty v rámci Oficiálnej rozvojovej spolupráce pod značkou SlovakAid?


Páchateľ tovar naložil s tým, že ho doručí do Arménska. Na miesto vykládky však zásielka nikdy nedorazila.


SITA
Minister dopravy SR Jozef Ráž počas slávnostného otvorenia konferencie.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


1
Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu