Utorok, 26. september, 2023 | Meniny má Edita

Železnice SR získajú na ďalšie stavby milióny eur zo zdrojov EÚ, majú zlepšiť infraštruktúru na západe krajiny

Z troch podporených projektov v objeme 17,5 milióna eur pôjde najvyšší príspevok na rekonštrukciu koľaje na úseku Boleráz - Smolenice, a to takmer 11 miliónov eur.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) majú zabezpečené financovanie ďalších troch stavieb z európskych prostriedkov za 17,5 milióna eur. Potrebné peniaze získajú na modernizáciu koľaje č. 1 na regionálnom traťovom úseku Boleráz - Smolenice, na rekonštrukciu Bratislavského tunela č. 2 a na vypracovanie projektovej dokumentácie na implementáciu Európskeho systému riadenia železničnej dopravy (ERTMS) na hlavnej trati Devínska Nová Ves - štátna hranica Slovenska a Česka, ktorá je súčasťou transeurópskej dopravnej siete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Písali sme Sucho a teplo už spôsobili viacero problémov pri dodávke pitnej vody Čítajte 

Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na uvedené projekty podpísali štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina) a námestník generálneho riaditeľa ŽSR pre rozvoj a informatiku Jozef Veselka. Obaja o tom informovali na profile ministerstva dopravy na sociálnej sieti. Stavby majú podľa zástupcu železníc skvalitniť infraštruktúru pre cestujúcu verejnosť.

"Všetky tieto projekty sú a budú financované zo zdrojov Európskej únie, pomôžu v rámci financovania železníc do najbližšieho obdobia," povedal Veselka.
Ministerstvo dopravy poskytne ŽSR na rekonštrukciu koľaje na úseku Boleráz - Smolenice takmer 11 miliónov eur. Zhotoviteľom stavebných prác, ktoré majú trvať do šiestich mesiacov od prevzatia staveniska, od mája do novembra 2022, je spoločnosť Železničné stavby, a. s., Košice.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom rekonštrukcie koľaje medzi železničnými stanicami Boleráz a Smolenice je jej prevádzkové opotrebovanie a uplynutie životnosti jednotlivých prvkov koľaje. "Jej hlavným cieľom je zaistiť dlhodobú bezpečnosť železničnej prevádzky v danom úseku a zvýšenie traťovej rýchlosti," uviedli ŽSR. Traťová rýchlosť v uvedenom úseku by sa mala zvýšiť na 90 kilometrov za hodinu, rekonštrukcia má tiež znížiť prevádzkové náklady v ďalších rokoch.

Písali sme K návrhu nového grafikonu vlakových spojov prišlo 280 pripomienok Čítajte 

Nenávratný finančný príspevok na modernizáciu Bratislavského tunela č. 2 pri Hlavnej stanici má výšku 5,4 milióna eur. Stavebné práce sú plánované na desať mesiacov, od augusta tohto roka do júna 2023, železničiari vybrali za zhotoviteľa
spoločnosť TuCon, a. s., Žilina. Investícia má zvýšiť bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy, znížiť náklady na údržbu železničného zvršku a trakčného vedenia, ako aj predĺžiť životnosť tunela odstránením priesakov vody cez ostenie tunela. Novší Bratislavský tunel č. 2, známy aj ako Lamačský, je dlhý zhruba 596 metrov, razili ho v rokoch 1900 až 1902 anglickou metódou a elektrifikovali v roku 1969.

Na projektovú dokumentáciu pre zavedenie ERTMS na železničnej trati na Záhorí poskytne rezort dopravy železniciam príspevok v objeme jeden a štvrť milióna eur.
Systém ERTMS majú implementovať na troch traťových úsekoch Devínska Nová Ves - Malacky, Malacky - Kúty a Kúty - hranica SR a ČR.

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  2. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  3. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  4. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  5. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  6. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  7. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  8. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  1. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  2. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  3. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  4. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  5. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  6. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  7. Nerovnováha v kontrole močového mechúra
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 936
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 462
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 105
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 4 614
  5. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 3 307
  6. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 248
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 529
  8. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 450

Blogy SME

  1. Lucia Nicholsonová: Toto sú 3 dôvody, prečo z volieb neodstúpime
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo spája námestníka daňových kriminalistov s kauzou Rozuzlenie?
  3. Anna Miľanová: Fotografia: Prenos obrazu... 2023
  4. Marek Mačuha: Nedovoľte Matovičovi s Ficom vyhrať
  5. Ľudovít Paulis: Čo budú mať vedci, učitelia a zamestnávatelia z návratu SaS na ministerstvo školstva?
  6. Matej Galo: Rozdrvenie Ruska na Ukrajine, posilnenie NATO a zničenie putinovej jadrovej hrozby
  7. Michal Baran: Matovič neprekvapil
  8. Martin Škopec Antal: Budú nám vládnuť politickí Caligulovia?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 633
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 48 471
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 092
  4. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 31 788
  5. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 31 716
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 998
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 528
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 194
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Diskusiu vysielame naživo 26. 9. 2023 o 11.00 h.


22. sep

Svoje priestory sprístupní viac ako 50 výtvarníkov v Modre, Budmericiach, Šenkviciach, Viničnom, Pezinku, Limbachu, Svätom Jure, Bratislave, Rovinke, Stupave, Malackách, Kuchyni a Rohožníku.


TASR 22. sep

Vyplýva to z nového VZN o poskytovaní dotácií z rozpočtu kraja, ktoré v piatok schválili krajskí poslanci.


TASR 22. sep
Ilustračné foto.

BSK plánuje peniaze využiť na revitalizácie viacerých ciest II. a III. triedy, a to v okresoch Malacky, Pezinok a Senec.


TASR 22. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Problémy vychádzajú z rodín a spoločnosti.


25. sep

Do prírody sa dostal vďaka človeku.


23 h

Ďalší posun v konkurze klubu so 114-ročnou tradíciou.


20 h

Ľudia odtláčali okolostojace vozidlá, aby sa oheň na ne nerozšíril.


25. sep

Blogy SME

  1. Lucia Nicholsonová: Toto sú 3 dôvody, prečo z volieb neodstúpime
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo spája námestníka daňových kriminalistov s kauzou Rozuzlenie?
  3. Anna Miľanová: Fotografia: Prenos obrazu... 2023
  4. Marek Mačuha: Nedovoľte Matovičovi s Ficom vyhrať
  5. Ľudovít Paulis: Čo budú mať vedci, učitelia a zamestnávatelia z návratu SaS na ministerstvo školstva?
  6. Matej Galo: Rozdrvenie Ruska na Ukrajine, posilnenie NATO a zničenie putinovej jadrovej hrozby
  7. Michal Baran: Matovič neprekvapil
  8. Martin Škopec Antal: Budú nám vládnuť politickí Caligulovia?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 633
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 48 471
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 092
  4. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 31 788
  5. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 31 716
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 998
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 528
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 194
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu