Motoristi podľa prieskumu nevedia, ako dlho môžu používať pneumatiky

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že 11 % z opýtaných motoristov jazdí bez rezervy a 26 % sa spolieha iba na dojazdovú pneumatiku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Peter Kálmán)

SENEC. Takmer dve tretiny slovenských motoristov nevedia, ako dlho môžu používať pneumatiky. Viac ako polovica by dala zlikvidovať už trojročné či päťročné obutie na svoje auto. Vodičom nie je jasné ani to, čo sa vlastne nazýva novou pneumatikou.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Apollo Vredestein. Pochváliť ich naopak treba za to, že svoje pneumatiky dobre uskladňujú a pravidelne merajú ich tlak. "Zaujímavým faktom je, že 11 % z nich jazdí bez rezervy a 26 % sa spolieha iba na dojazdovú pneumatiku," preukázal ďalej prieskum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Desať rokov

Odborníci v gumárenskom priemysle sa zhodujú, že životnosť pneumatík je 10 rokov. Zároveň je veľmi dôležité, aby sa pneumatiky, ktoré ešte neboli namontované, skladovali za predpísaných podmienok, aby zostali plne funkčné päť rokov od výroby.

Prečítajte si tiež Mimoúrovňovú križovatku za Dunajskou Lužnou odovzdali do užívania Čítajte 

"Je však potrebné dodať, že hoci zákon vyžaduje pre letné pneumatiky pre osobné automobily 1,6 mm hlboký dezén, pre bezpečné vedenie stopy, brzdenie a odvod vody je potrebná hĺbka dezénu minimálne 3 mm," zdôrazňuje expert Apollo Vredestein Mikuláš Benča.

Správne skladovanie

Životnosti pneumatík po montáži pritom prospieva ich správne skladovanie mimo sezóny. S tým podľa výsledkov prieskumu Slováci problém nemajú - 85 % ich skladuje doma v interiéri alebo v pneuservise.

Len 12 % z nich má gumy, na ktorých práve nejazdia, odložené vonku. Ďalším faktorom opotrebenia, ale aj bezpečnosti je správny tlak, ten podľa svojho vyjadrenia pravidelne, alebo aspoň pred dlhšou cestou, kontroluje takmer 90 % motoristov.

SkryťVypnúť reklamu

Nové modely automobilov už väčšinou nie sú sériovo vybavené rezervným kolesom. Aj to je dôvod, prečo 11 % slovenských motoristov vyráža na cesty iba s opravnou lepiacou súpravou v kufri. Je však dôležité vedieť, že opravný sprej je vhodný iba na menšie prierazy, pri väčších poškodeniach je už nutné volať asistenčnú službu. Štvrtina vodičov sa spolieha aspoň na dojazdovú rezervu, ktorá umožňuje jazdu rýchlosťou maximálne 80 km/h.

Apollo Vredestein B.V. je súčasťou Apollo Tyres Ltd. Medzinárodný koncern vyvíja, vyrába a predáva pneumatiky pre motocykle, osobné automobily, úžitkové vozidlá, ako aj široký sortiment poľnohospodárskych a priemyselných pneumatík. Prieskum Apollo Vredestein sa uskutočnil medzi 19. septembrom a 4. októbrom tohto roku. Na otázky odpovedalo 2 200 slovenských motoristov.

Zima

Súvisiace témy: Zimné pneumatiky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 996
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 627
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 309
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 100
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 103
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 867
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 713
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 126
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 844
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 934
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 856
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 101
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 652
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Nepremávajú spoje, ktoré sú prioritne využívané na prepravu žiakov a študentov do škôl.


TASR
Ilustračné foto.

Vyšetrovateľom bol spracovaný podnet na jeho väzobné stíhanie, ktorému sudca vyhovel.


TASR

Vďaka rýchlemu zásahu záchranárov dostal muž ďalšiu šancu na život.


  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 844
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 934
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 856
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 101
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 652
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu