Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold
Nájdete nás na webe

Motoristi podľa prieskumu nevedia, ako dlho môžu používať pneumatiky

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že 11 % z opýtaných motoristov jazdí bez rezervy a 26 % sa spolieha iba na dojazdovú pneumatiku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Peter Kálmán)

SENEC. Takmer dve tretiny slovenských motoristov nevedia, ako dlho môžu používať pneumatiky. Viac ako polovica by dala zlikvidovať už trojročné či päťročné obutie na svoje auto. Vodičom nie je jasné ani to, čo sa vlastne nazýva novou pneumatikou.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Apollo Vredestein. Pochváliť ich naopak treba za to, že svoje pneumatiky dobre uskladňujú a pravidelne merajú ich tlak. "Zaujímavým faktom je, že 11 % z nich jazdí bez rezervy a 26 % sa spolieha iba na dojazdovú pneumatiku," preukázal ďalej prieskum.

Článok pokračuje pod video reklamou

Desať rokov

Odborníci v gumárenskom priemysle sa zhodujú, že životnosť pneumatík je 10 rokov. Zároveň je veľmi dôležité, aby sa pneumatiky, ktoré ešte neboli namontované, skladovali za predpísaných podmienok, aby zostali plne funkčné päť rokov od výroby.

Prečítajte si tiež Mimoúrovňovú križovatku za Dunajskou Lužnou odovzdali do užívania Čítajte 

"Je však potrebné dodať, že hoci zákon vyžaduje pre letné pneumatiky pre osobné automobily 1,6 mm hlboký dezén, pre bezpečné vedenie stopy, brzdenie a odvod vody je potrebná hĺbka dezénu minimálne 3 mm," zdôrazňuje expert Apollo Vredestein Mikuláš Benča.

Správne skladovanie

Životnosti pneumatík po montáži pritom prospieva ich správne skladovanie mimo sezóny. S tým podľa výsledkov prieskumu Slováci problém nemajú - 85 % ich skladuje doma v interiéri alebo v pneuservise.

Len 12 % z nich má gumy, na ktorých práve nejazdia, odložené vonku. Ďalším faktorom opotrebenia, ale aj bezpečnosti je správny tlak, ten podľa svojho vyjadrenia pravidelne, alebo aspoň pred dlhšou cestou, kontroluje takmer 90 % motoristov.

Nové modely automobilov už väčšinou nie sú sériovo vybavené rezervným kolesom. Aj to je dôvod, prečo 11 % slovenských motoristov vyráža na cesty iba s opravnou lepiacou súpravou v kufri. Je však dôležité vedieť, že opravný sprej je vhodný iba na menšie prierazy, pri väčších poškodeniach je už nutné volať asistenčnú službu. Štvrtina vodičov sa spolieha aspoň na dojazdovú rezervu, ktorá umožňuje jazdu rýchlosťou maximálne 80 km/h.

Apollo Vredestein B.V. je súčasťou Apollo Tyres Ltd. Medzinárodný koncern vyvíja, vyrába a predáva pneumatiky pre motocykle, osobné automobily, úžitkové vozidlá, ako aj široký sortiment poľnohospodárskych a priemyselných pneumatík. Prieskum Apollo Vredestein sa uskutočnil medzi 19. septembrom a 4. októbrom tohto roku. Na otázky odpovedalo 2 200 slovenských motoristov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  3. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  5. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  6. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  7. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  8. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  10. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  1. O2 opäť pripomína, že sloboda nie je samozrejmosť
  2. Čo funguje v českom obchodnom registri lepšie ako na Slovensku
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  4. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  5. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  6. Laserovou terapiou proti chorobám z povolania
  7. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  8. Zdarma doživotně radary a zľava 23 % na autokamery Mio MiVue 731
  9. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  10. Zo staršieho domu moderné sídlo pre mladú rodinku
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 9 226
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 8 187
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 7 462
  4. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 6 872
  5. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 6 804
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 430
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 5 991
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 879
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 4 878
  10. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 4 545

Téma: Zima


Článok je zaradený aj do ďalších tém Zimné pneumatiky

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Päť nehôd, pri ktorých zrazilo chodcov

Polícia žiada chodcov, aby dbali na svoju bezpečnosť.

Ilustračný obrázok

Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť

Hybnou silou udalostí Novembra 1989 boli aj na Slovensku umelci a študenti.

Mladík mal slúchadlá, zrazil ho vlak

Len 17-ročného mladíka pri prechádzaní cez trať mimo železničného priecestia zrazil osobný vlak. Chlapec, ktorý mal v tom čase v ušiach slúchadlá, utrpel zrážkou zranenia nezlučiteľné so životom.

Ilustračné foto.

Slovensko si uctí obete nehody autobusu pri Nitre štátnym smútkom

Rozhodla o tom vo štvrtok vláda na mimoriadnom rokovaní.

Hasiči vyťahujú vrak havarovaného autobusu na mieste dopravnej nehody, ktorá sa stala 13. novembra 2019.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Päť tínedžerov, ktorí zomreli pri nehode, študovalo v Nitre. Zahynuli aj rodičia žiačky

Cestu, na ktorej sa stala tragédia, je už otvorená. Na úseku dočasne znížili rýchlosť.

Cesta pri Nitre je po nehode opäť prejazdná, polícia začala stíhanie

Nehodu neprežilo dvanásť ľudí z Kolíňan a Jelenca.

Vodič autobusu, v ktorom zomreli ľudia, má dlhoročné skúsenosti

Bezpečnostné pásy nie sú v prímestských linkách povinné.

Vybrali SME

Už ste čítali?