Motoristi podľa prieskumu nevedia, ako dlho môžu používať pneumatiky

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že 11 % z opýtaných motoristov jazdí bez rezervy a 26 % sa spolieha iba na dojazdovú pneumatiku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Peter Kálmán)

SENEC. Takmer dve tretiny slovenských motoristov nevedia, ako dlho môžu používať pneumatiky. Viac ako polovica by dala zlikvidovať už trojročné či päťročné obutie na svoje auto. Vodičom nie je jasné ani to, čo sa vlastne nazýva novou pneumatikou.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Apollo Vredestein. Pochváliť ich naopak treba za to, že svoje pneumatiky dobre uskladňujú a pravidelne merajú ich tlak. "Zaujímavým faktom je, že 11 % z nich jazdí bez rezervy a 26 % sa spolieha iba na dojazdovú pneumatiku," preukázal ďalej prieskum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Desať rokov

Odborníci v gumárenskom priemysle sa zhodujú, že životnosť pneumatík je 10 rokov. Zároveň je veľmi dôležité, aby sa pneumatiky, ktoré ešte neboli namontované, skladovali za predpísaných podmienok, aby zostali plne funkčné päť rokov od výroby.

Prečítajte si tiež Mimoúrovňovú križovatku za Dunajskou Lužnou odovzdali do užívania Čítajte 

"Je však potrebné dodať, že hoci zákon vyžaduje pre letné pneumatiky pre osobné automobily 1,6 mm hlboký dezén, pre bezpečné vedenie stopy, brzdenie a odvod vody je potrebná hĺbka dezénu minimálne 3 mm," zdôrazňuje expert Apollo Vredestein Mikuláš Benča.

Správne skladovanie

Životnosti pneumatík po montáži pritom prospieva ich správne skladovanie mimo sezóny. S tým podľa výsledkov prieskumu Slováci problém nemajú - 85 % ich skladuje doma v interiéri alebo v pneuservise.

Len 12 % z nich má gumy, na ktorých práve nejazdia, odložené vonku. Ďalším faktorom opotrebenia, ale aj bezpečnosti je správny tlak, ten podľa svojho vyjadrenia pravidelne, alebo aspoň pred dlhšou cestou, kontroluje takmer 90 % motoristov.

SkryťVypnúť reklamu

Nové modely automobilov už väčšinou nie sú sériovo vybavené rezervným kolesom. Aj to je dôvod, prečo 11 % slovenských motoristov vyráža na cesty iba s opravnou lepiacou súpravou v kufri. Je však dôležité vedieť, že opravný sprej je vhodný iba na menšie prierazy, pri väčších poškodeniach je už nutné volať asistenčnú službu. Štvrtina vodičov sa spolieha aspoň na dojazdovú rezervu, ktorá umožňuje jazdu rýchlosťou maximálne 80 km/h.

Apollo Vredestein B.V. je súčasťou Apollo Tyres Ltd. Medzinárodný koncern vyvíja, vyrába a predáva pneumatiky pre motocykle, osobné automobily, úžitkové vozidlá, ako aj široký sortiment poľnohospodárskych a priemyselných pneumatík. Prieskum Apollo Vredestein sa uskutočnil medzi 19. septembrom a 4. októbrom tohto roku. Na otázky odpovedalo 2 200 slovenských motoristov.

Zima

Súvisiace témy: Zimné pneumatiky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Chcela v Prešove dobrú kávu. Dnes praží pre desiatky kaviarní
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  3. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  4. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  5. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  6. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  7. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  8. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  1. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  3. LESY SR obnovili 100 km lesných ciest
  4. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  5. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  6. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  7. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  8. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 16 001
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 4 009
  3. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 3 785
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 782
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 166
  6. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín 2 806
  7. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 2 732
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 540
  1. Anton Kovalčík: Cirkev a pápež Pius XII. v a po Druhej svetovej vojne - poučenie.
  2. Vladimír Bojničan: Kultúrne vojny – zákerný boj o návrat dogmatického tmárstva do demokratickej Európy a aj na naše ťažko skúšané Slovensko
  3. Jana Venhartová: A opäť ten jedlý hmyz
  4. Vladimír Krátky: Len aby tá umelá intelegencia neklamala ... .
  5. Robert Štepaník: diel 129 - rubrika: čerstvejšie než treska
  6. Jozef Stasík: Slovensko - výkladná skriňa otvorenej trhovej ekonomiky
  7. Patrik Benčík: Perpetuum mobile daňového konania
  8. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 15 652
  2. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 11 673
  3. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 638
  4. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 368
  5. Ivan Mlynár: Ficove triky sa pred zavretými dverami Friedricha Merza zmenili na Ficove tiky. 5 310
  6. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 716
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 706
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 651
  1. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  2. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  3. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  4. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  5. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  6. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  7. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  8. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Nový Vectron ZSSK Kriváň

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaznamenala ďalší nárast spokojnosti svojich cestujúcich.


Pripravený je aj sprievodný program a tombola.


Matúš Rácik počas jedného zo zápasov jeho klubu - Slávie Trnava.

Zlato oslávil, malo však trpkú príchuť.


Ján Janočko
ZSSK od soboty 12. júla 2025 zaviedla ďalších 12 posilových vlakov na linke Ozubnicovej železnice Štrba – Štrbské Pleso

Tatry zažívajú turistický boom. Železničná spoločnosť Slovensko reaguje na mimoriadny záujem o cestovanie počas letnej turistickej sezóny výrazným posilnením vlakových spojov.


  1. Anton Kovalčík: Cirkev a pápež Pius XII. v a po Druhej svetovej vojne - poučenie.
  2. Vladimír Bojničan: Kultúrne vojny – zákerný boj o návrat dogmatického tmárstva do demokratickej Európy a aj na naše ťažko skúšané Slovensko
  3. Jana Venhartová: A opäť ten jedlý hmyz
  4. Vladimír Krátky: Len aby tá umelá intelegencia neklamala ... .
  5. Robert Štepaník: diel 129 - rubrika: čerstvejšie než treska
  6. Jozef Stasík: Slovensko - výkladná skriňa otvorenej trhovej ekonomiky
  7. Patrik Benčík: Perpetuum mobile daňového konania
  8. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 15 652
  2. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 11 673
  3. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 638
  4. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 368
  5. Ivan Mlynár: Ficove triky sa pred zavretými dverami Friedricha Merza zmenili na Ficove tiky. 5 310
  6. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 716
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 706
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 651
  1. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  2. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  3. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  4. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  5. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  6. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  7. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  8. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu