Mimoúrovňovú križovatku za Dunajskou Lužnou odovzdali do užívania

Motoristi na tomto úseku viac ako rok využívali dočasnú obchádzkovú trasu.

(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Novovybudovanú mimoúrovňovú križovatku na ceste prvej triedy I/63 za obcou Dunajská Lužná (okres Senec) v smere na Šamorín odovzdali dnes do užívania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o súčasť realizácie PPP projektu na výstavbu a prevádzku rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 v okolí Bratislavy. Motoristi na tomto úseku viac ako rok využívali dočasnú obchádzkovú trasu.

Jednoduchšie cestovanie po vyťaženej trase

Prečítajte si tiež: Most pri Bratislave sa dočkala takmer päť kilometrov dlhého obchvatu Čítajte 

Nová trasa cesty I/63 vedie ponad rozostavanú časť R7, ktorú stavbári plánujú odovzdať do užívania na jar budúceho roka na trase od Holíc po Ketelec. Po sprevádzkovaní R7 sa odľahčí doprava v Dunajskej Lužnej.

"Je to súčasť výstavby, ktorá je potrebná, aby mohli spojazdniť diaľnicu. Takéto objekty sa budú odovzdávať postupne, ako bude treba. Smeruje to k tomu, že R7 môže byť niekedy na jar daná do prevádzky," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) na mieste vybudovanej križovatky pri Dunajskej Lužnej.

SkryťVypnúť reklamu

Postupne sprístupnené menšie cestné stavby podľa neho môžu zjednodušiť cestovanie na tejto vyťaženej trase.

"Po tejto ceste smerom dio Dunajskej Lužnej denne prejde približne 20 tisíc áut, ktoré komplikujú život obyvateľom týchto obcí. Vítam preto vyjadrenia zhotoviteľa, podľa ktorých bude možné otvoriť niektoré úseky s predstihom," uviedol minister dopravy.

Dvojpoľový most

Prečítajte si tiež: V Ivanke pri Dunaji vyrastie nové záchytné parkovisko Čítajte 

Mimoúrovňovú križovatku tvorí dvojpoľový most v dĺžke nosnej konštrukcie vyše 50 metrov, dva kruhové objazdy a úpravy cesty I/63 v celkovej dĺžke približne 685 metrov.

Súčasťou úpravy cesty z dôvodu stiesnených pomerov sú operné múry proti zásahom do susedných súkromných prevádzok. Cez kruhové objazdy bude výhľadovo zabezpečené napojenie na R7. Križovatka medzi Dunajskou Lužnou a Šamorínom zlepší dostupnosť motoristov z oboch smerov.

SkryťVypnúť reklamu

"Po dobudovaní na plnohodnotnú križovatku začiatkom budúceho roka odbremení táto križovatka dopravou zaťažené hlavné ťahy v obci Dunajská Lužná, zlepší sa obslužnosť územia a zníži sa tak aj nehodovosť na exponovaných úsekoch," povedal zástupca zhotoviteľa stavby D4R7 Construction, s. r. o., Jorge Sanz.

Ďalší kontrolný deň

Prečítajte si tiež: V Senci pribudnú nové stromy. Ich výsadbu plánujú do konca októbra Čítajte 

Minister dopravy si myslí, že časť R7 medzi Holicami a Ketelcom v dĺžke takmer 26 kilometrov nebude sprevádzkovaná už do parlamentných volieb koncom februára 2020.

"Stotisíc ľuďom z juhu je jedno, či to bude vo februári alebo v marci. Nech to už je!" odpovedal Érsek na otázku. Ešte pred dokončením časti R7 podľa neho zisťujú, kde na tejto trase by sa dali zlepšiť podmienky dopravy ako v prípade otvorenej križovatky na I/63 pri Dunajskej Lužnej.

SkryťVypnúť reklamu

Minister zároveň avizoval ďalší kontrolný deń na stavbe R7 a D4. Zástupca koncesionára projektu D4R7 Zero Bypass Limited Tomáš Bežila informoval, že dočasnú obchádzkovú trasu (obmedzená rýchlosť 30 kilometrov za hodinu) po otvorení križovatky Dunajská Lužná zrušia, aby mohli dokončiť a sprejazdniť časť R7.

"Spolu s našim hlavným zhotoviteľom D4R7 Construction robíme všetko preto, aby R7 bola odovzdaná motoristom na jar budúceho roka," dodal Bežila.

Denne prejde cez obec približne 30 tisíc vozidiel

Prečítajte si tiež: V kraji stúpla chorobnosť, veľa chorých je i v okrese Senec Čítajte 

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík (nezávislý) označil výstavbu križovatky pri ich obci za prvú lastovičku v rámci výstavby R7.

"V súčasnosti cez Dunajskú Lužnú prechádza približne 30 tisíc vozidiel (denne). Očakávame od R7, že táto doprava (cez obec) sa zníži minimálne o 40 percent, lebo väčšina vozidiel je z Trnavského kraja. Predpokladám, že zápchy, ktoré určite budú, sa rovnomernejšie rozložia po celom okolí Bratislavy," povedal Jurčík.

Podľa aktuálne platných lehôt v koncesnej zmluve na výstavbu a prevádzku úsekov D4 a R7 (spolu 59 kilometrov) by mali časti D4 od križovatky Ketelec (prepojenie D4/R7) po Raču a R7 od Ketelca po Holice (pri Dunajskej Strede) odovzdať do prevádzky v apríli 2020. Zvyšné časti D4 Bratislava, Jarovce - Ketelec a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec by mali byť hotové v októbri 2020.

Zhotoviteľ výstavby potvrdil, že na jar budúceho roka dokončí v miernom predstihu len dva úseky R7 medzi Holicami a Ketelcom. K očakávaným termínom dokončenia ostatných časti úsekov R7 a D4 sa nevyjadril, predpokladá sa však, že oproti harmonogramu môžu viac alebo menej meškať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 37 341
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 779
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 428
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 274
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 439
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 569
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 573
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 449
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Predpokladaná hodnota investície je vyše 800-tisíc eur bez DPH.


TASR

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR
„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu