Most pri Bratislave sa dočkala takmer päť kilometrov dlhého obchvatu

Po dokončení celého projektu nultého obchvatu Bratislavy napoja obchvat Mosta pri Bratislave na diaľnicu D4.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: Archív SME/Gabriel Kuchta )

BRATISLAVA. Most pri Bratislave v okrese Senec sa dočkal obchvatu, ktorý odbremení dopravou preťažené cesty v obci. Obchvat je dlhý takmer päť kilometrov a po dokončení celého projektu nultého obchvatu Bratislavy ho napoja na diaľnicu D4 mimoúrovňovou križovatkou Podunajské Biskupice. Informovala o tom dnes v tlačovej správe hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Karolína Ducká.

Výstavbu zabezpečuje konzorcium D4R7 Construction okolo španielskej spoločnosti Cintra. Štát za vybudovanie preložky cesty druhej triedy číslo 572 (obchvatu Mosta pri Bratislave, pozn. SITA) zaplatí koncesionárovi až po otvorení nadväzujúcich úsekov D4 smerom na Jarovce a Raču.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si aj: V Ivanke pri Dunaji vyrastie nové záchytné parkovisko Čítajte 

Skôr, ako sa plánovalo

"Most pri Bratislave patrí medzi obce s najvyššou dopravnou intenzitou v blízkosti hlavného mesta. Obchvat sprístupňujeme obyvateľom tejto spádovej oblasti skôr, ako sme plánovali, a zjednoduší dochádzanie ľudom za prácou a do škôl a odkloní časť dopravy mimo obce Most pri Bratislave. Cestovanie pre motoristov tak bude pohodlnejšie a rýchlejšie,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek

Preložku realizovali v polovičnom profile s výhľadom jej rozšírenia v prípade potreby na štvorpruh.

Obchvat sa začína na existujúcej ceste 572 približne 600 metrov od východného okraja obytnej zástavby Vrakune, prechádza cez poľnohospodársky využívané územie medzi cestou 572 a železničnou traťou Bratislava - Dunajská Streda, križuje cestu tretej triedy 03659 a v budúcnosti ju napoja na diaľnicu D4. Ďalej preložka pokračuje južne od Mostu pri Bratislave a končí sa napojením na existujúcu cestu 572 úrovňovou križovatkou.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si aj: Prehnané upratovanie ju doviedlo do väzenia Čítajte 

Zníženie dopravného zaťaženia

Vďaka obchvatu, ktorý konzorcium postavilo v rámci projektu D4/R7 zabezpečili odklon tranzitnej dopravy mimo intravilánu obce.

"Očakávame zníženie dopravného zaťaženia, čo bude mať priaznivý vplyv na životné prostredie a zníženie hluku a exhalátov v obci," dodala na záver Ducká.

Prečítajte si aj: V okrese Senec pribudne niekoľko parkovísk pre bicykle a autá Čítajte 

Takmer dva roky

Ako uviedlo konzorcium D4R7 Construction v tlačovej správe, obchvat je skolaudovaný a motoristi k nemu dostali prístup už dnes pred popoludňajšou dopravnou špičkou. Koncesionárom projektu obchvatu Bratislavy je spoločnosť Zero Bypass. Tá zabezpečuje financovanie, výstavbu aj 30-ročnú prevádzku budúceho obchvatu. Realizácia obchvatu Mostu pri Bratislave si vyžiadala aj výstavbu nového mostného objektu, ktorý bude križovať budúcu diaľnicu D4 v katastrálnom území obce Most pri Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

"Výstavba obchvatu trvala od novembra 2017 do septembra tohto roka," uviedlo konzorcium D4R7 s tým, že na výstavbu úseku s tromi mostnými objektami a tromi križovatkami použili viac ako 20-tisíc metrov kubických štrkodrviny a na asfaltárske práce použili vyše 36-tisíc ton zmesi. Bezpečnostné prvky si vyžiadali asi 10-tisíc metrov zvodidiel a vyše 4-tisíc metrov štvorcových vodorovného značenia.

"Logisticky najnáročnejšou z dôvodu zachovania plnej prevádzky bola realizácia križovatky Odeská, ktorá bola stavebne riešená v polovičnom profile, aby bol dopad na dopravu čo najmenší,“ informoval country manager zhotoviteľa Jorge Sanz. "Obchvat Mosta pri Bratislave je plnohodnotnou dvojprúdovou komunikáciou s maximálnou povolenou rýchlosťou 90 kilometrov za hodinu, no keďže jeho súčasťou je i budúca diaľničná križovatka Podunajské Biskupice, chceli by sme vodičov požiadať o ohľaduplnosť pri prejazde touto časťou, kde je prenosným dopravný značením maximálna povolená rýchlosť obmedzená na 50 kilometrov za hodinu,“ dodal Sanz.

Obchvat Bratislavy

Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 724
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 471
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 914
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 683
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 543
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 240
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 139
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 069
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 057
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 699
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 613
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 840
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 943
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 736
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 240
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 820
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


V Tatrách vďaka Lidlu rastie už takmer 2 300 000 nových stromov.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


5

Zmeny sa dotknú Tatier aj krátkych trás, zľavy ostávajú.


  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 057
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 699
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 613
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 840
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 943
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 736
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 240
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 820
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu