Motoristi by mohli začať využívať dva úseky R7 v miernom predstihu

Spoločnosť sa nevyjadrila k očakávaným termínom dokončenia zvyšných úsekov.

Výstavba mosta na rýchlostnej ceste R7.Výstavba mosta na rýchlostnej ceste R7. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Motoristi by mali začať využívať dva z troch budovaných úsekov rýchlostnej cesty R7v miernom predstihu, a to na jar 2020. Ide o úseky medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou (Trnavský kraj) v dĺžke takmer 26 kilometrov Ketelec - Dunajská Lužná (8,4 km) a Dunajská Lužná - Holice (17,4 km).

Uviedla to stavebná spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., hlavný zhotoviteľ troch úsekov R7 (32 km) a dvoch úsekov diaľnice D4 (27 km) v okolí hlavného mesta v celkovej dĺžke 59 km v rámci PPP projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ sa nevyjadrili

Spoločnosť sa nevyjadrila k očakávaným termínom dokončenia zvyšných úsekov R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec (6,3 km) a D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever (22,6 km) a Ivanka, sever - Bratislava, Rača (4,4 km). Vzhľadom na stav stavebných prác možno predpokladať, že výstavba týchto úsekov bude meškať a neodovzdajú ich do prevádzky v plánovaných lehotách. Zhotoviteľ priznáva oneskorenie výstavby oproti plánovaným termínom.

Prečítajte si tiež Otravu hubami môže zapríčiniť aj nesprávne skladovanie Čítajte 

"Dôvody oneskorenia nie sú na strane D4R7 Construction. Nemôžeme byť zodpovední za jeden rok meškajúce stavebné povolenie v úvode projektu a oneskorenie výstavby križovatky D4 a D1," zdôvodňuje meškanie zhotoviteľ. V zmluve s verejným obstarávateľom, Ministerstvom dopravy a výstavby SR, sa podľa spoločnosti jasne uvádza, že stavebné povolenia sa budú poskytovať s konkrétnym a jasným termínom, ktorý nebol splnený niekoľko mesiacov (v prípade križovatky D4 a D1 bol termín január 2019 - poz. red.). "Očakávali sme, že tieto veci budú splnené, pretože to bola podmienka dohody," upozornila D4R7 Construction.

SkryťVypnúť reklamu

Vyjadrenie uvítali

Ministerstvo dopravy a výstavby uviedlo, že výstavba D4 a R7 je v zmysle koncesnej zmluvy plne v rukách koncesionára. "Rezort dopravy víta vyjadrenia koncesionára, podľa ktorých bude možné niektoré úseky R7 otvoriť s predstihom. V spolupráci s koncesionárom pracujeme na minimalizácii meškaní na problematických úsekoch," poznamenal rezort dopravy.

Podľa aktuálne platných termínov v koncesnej zmluve (uzavretej v máji 2016) medzi Ministerstvom dopravy a výstavby SR (MDV) a koncesionárom Zero Bypass Limited (na čele so španielskou spoločnosťou Cintra) by mali časť R7 od Ketelca (križovatka D4 a R7) po Holice (okres Dunajská Streda) a časť D4 od Ketelca po Raču odovzdať do užívania v apríli 2020. Zvyšné časti D4 od Jaroviec po Ketelec (vrátane dunajského súmostia) a R7 od Prievozu po Ketelec by mali byť hotové v októbri 2020.

SkryťVypnúť reklamu

V súlade s povoleniami

D4R7 Construction podotkla, že pracuje iba v súlade s platnými stavebnými povoleniami a v plnom súlade so všetkými slovenskými normami podľa návrhu, ktorý si vybralo ministerstvo dopravy. V tomto prípade to považuje za formálnu administratívnu záležitosť.

"Práce začali podľa vydanej zmeny stavebného povolenia, aby boli objekty v križovaní D4/D1 ukončené v termíne. Revidované povolenie bolo vydané, no keďže do procesu vstúpilo odvolanie tretej strany, nestihlo nadobudnúť právoplatnosť, čím sa proces predĺžil," priblížil zhotoviteľ.

Navyše, špeciálny stavebný úrad na ministerstve dopravy a výstavby požiadal o 90-dňové predĺženie lehoty na rozhodnutie, aby posúdil toto odvolanie, čo významne predĺžilo legislatívny proces nad rámec štandardných lehôt.

Prečítajte si tiež V Malackách sa vodič Mercedesu pokúšal prejsť cez lávku pre peších Čítajte 

Ministerstvo dopravy a výstavby priznalo problémy na niektorých úsekoch s majetkovo-právnym vysporiadaním pre špekulantov s pozemkami. Z tohto dôvodu musel štát zmeniť príslušný zákon v zrýchlenom konaní. "Okrem toho vznikli problémy aj na strane koncesionára so zmenami stavby na vysúťažený dizajn predovšetkým pre obštrukcie zo strany niektorých záujmových skupín. Štát spolu s koncesionárom robia všetko pre to, aby sa dopady týchto udalostí zmenšili na minimum," dodal rezort dopravy pre agentúru SITA.

Koncesionár Zero Bypass a štát sa budú domáhať svojich nárokov z koncesnej zmluvy cez arbitrážne konanie z iniciatívy koncesionára.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doprava (Senec)

Súvisiace témy: Nové realitné projekty
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 19 798
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 251
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 375
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 882
  5. Ľuboš Fellner otvorene 4 719
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 176
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 895
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 098
  1. Vladimír Krátky: Blaha : Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé !
  2. Anton Kaiser: Pod povrchom umenia
  3. Marek Mačuha: Smer nás ide opäť okradnúť
  4. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  5. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  6. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  7. Štefan Šturdzík: Súdruhovia tento týždeň ste to všetko totálne pokašľali.
  8. Ján Valchár: Ešte jeden vnútropolitický blog (rozprávka o troch rybníkoch)
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 681
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 807
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 9 612
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 100
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 7 015
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 687
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 343
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 272
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Ilustračné foto.

Ženu utrpela poranenia hrudníka a otras mozgu.


LinkedIn konferencia sa bude konať 18. septembra 2025.

Od LinkedIn špičiek sa dozviete ako predávať a budovať svoju značku.


Festival zvedavosti je generálkou pred rokom 2026, kedy sa Trenčín naplno predstaví ako Európske hlavné mesto kultúry. Ste tiež zvedaví?


Globálne problémy sa čoraz častejšie odrážajú aj v našich mestách a komunitách. Ako im čeliť a kde začať?


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu