Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Motoristi by mohli začať využívať dva úseky R7 v miernom predstihu

Spoločnosť sa nevyjadrila k očakávaným termínom dokončenia zvyšných úsekov.

Výstavba mosta na rýchlostnej ceste R7.Výstavba mosta na rýchlostnej ceste R7. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Motoristi by mali začať využívať dva z troch budovaných úsekov rýchlostnej cesty R7v miernom predstihu, a to na jar 2020. Ide o úseky medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou (Trnavský kraj) v dĺžke takmer 26 kilometrov Ketelec - Dunajská Lužná (8,4 km) a Dunajská Lužná - Holice (17,4 km).

Uviedla to stavebná spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., hlavný zhotoviteľ troch úsekov R7 (32 km) a dvoch úsekov diaľnice D4 (27 km) v okolí hlavného mesta v celkovej dĺžke 59 km v rámci PPP projektu.

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľ sa nevyjadrili

Spoločnosť sa nevyjadrila k očakávaným termínom dokončenia zvyšných úsekov R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec (6,3 km) a D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever (22,6 km) a Ivanka, sever - Bratislava, Rača (4,4 km). Vzhľadom na stav stavebných prác možno predpokladať, že výstavba týchto úsekov bude meškať a neodovzdajú ich do prevádzky v plánovaných lehotách. Zhotoviteľ priznáva oneskorenie výstavby oproti plánovaným termínom.

Prečítajte si tiež Otravu hubami môže zapríčiniť aj nesprávne skladovanie Čítajte 

"Dôvody oneskorenia nie sú na strane D4R7 Construction. Nemôžeme byť zodpovední za jeden rok meškajúce stavebné povolenie v úvode projektu a oneskorenie výstavby križovatky D4 a D1," zdôvodňuje meškanie zhotoviteľ. V zmluve s verejným obstarávateľom, Ministerstvom dopravy a výstavby SR, sa podľa spoločnosti jasne uvádza, že stavebné povolenia sa budú poskytovať s konkrétnym a jasným termínom, ktorý nebol splnený niekoľko mesiacov (v prípade križovatky D4 a D1 bol termín január 2019 - poz. red.). "Očakávali sme, že tieto veci budú splnené, pretože to bola podmienka dohody," upozornila D4R7 Construction.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyjadrenie uvítali

Ministerstvo dopravy a výstavby uviedlo, že výstavba D4 a R7 je v zmysle koncesnej zmluvy plne v rukách koncesionára. "Rezort dopravy víta vyjadrenia koncesionára, podľa ktorých bude možné niektoré úseky R7 otvoriť s predstihom. V spolupráci s koncesionárom pracujeme na minimalizácii meškaní na problematických úsekoch," poznamenal rezort dopravy.

Podľa aktuálne platných termínov v koncesnej zmluve (uzavretej v máji 2016) medzi Ministerstvom dopravy a výstavby SR (MDV) a koncesionárom Zero Bypass Limited (na čele so španielskou spoločnosťou Cintra) by mali časť R7 od Ketelca (križovatka D4 a R7) po Holice (okres Dunajská Streda) a časť D4 od Ketelca po Raču odovzdať do užívania v apríli 2020. Zvyšné časti D4 od Jaroviec po Ketelec (vrátane dunajského súmostia) a R7 od Prievozu po Ketelec by mali byť hotové v októbri 2020.

Skryť Vypnúť reklamu

V súlade s povoleniami

D4R7 Construction podotkla, že pracuje iba v súlade s platnými stavebnými povoleniami a v plnom súlade so všetkými slovenskými normami podľa návrhu, ktorý si vybralo ministerstvo dopravy. V tomto prípade to považuje za formálnu administratívnu záležitosť.

"Práce začali podľa vydanej zmeny stavebného povolenia, aby boli objekty v križovaní D4/D1 ukončené v termíne. Revidované povolenie bolo vydané, no keďže do procesu vstúpilo odvolanie tretej strany, nestihlo nadobudnúť právoplatnosť, čím sa proces predĺžil," priblížil zhotoviteľ.

Navyše, špeciálny stavebný úrad na ministerstve dopravy a výstavby požiadal o 90-dňové predĺženie lehoty na rozhodnutie, aby posúdil toto odvolanie, čo významne predĺžilo legislatívny proces nad rámec štandardných lehôt.

Prečítajte si tiež V Malackách sa vodič Mercedesu pokúšal prejsť cez lávku pre peších Čítajte 

Ministerstvo dopravy a výstavby priznalo problémy na niektorých úsekoch s majetkovo-právnym vysporiadaním pre špekulantov s pozemkami. Z tohto dôvodu musel štát zmeniť príslušný zákon v zrýchlenom konaní. "Okrem toho vznikli problémy aj na strane koncesionára so zmenami stavby na vysúťažený dizajn predovšetkým pre obštrukcie zo strany niektorých záujmových skupín. Štát spolu s koncesionárom robia všetko pre to, aby sa dopady týchto udalostí zmenšili na minimum," dodal rezort dopravy pre agentúru SITA.

Koncesionár Zero Bypass a štát sa budú domáhať svojich nárokov z koncesnej zmluvy cez arbitrážne konanie z iniciatívy koncesionára.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 255
  2. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 13 645
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 305
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 470
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 302
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 870
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 938
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 814
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 725
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 747
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Mestská polícia likviduje autovraky

Tento rok odstránili z pezinských parkovísk už desiatky nepojazdných vozidiel.

Zamestnávatelia presadzujú dobrovoľné testovanie firiem s podporou štátu a bez obmedzení

Nepredvídateľnosť prijímaných opatrení, absencia či neakceptovanie odbornej diskusie bez akejkoľvek jasnej a čitateľnej stratégie podľa nich ešte viac umocňujú negatívne dopady pandémie na podnikateľské prostredie i spoločnosť ako celok.

Ilustračné foto.

Očkovanie onkologických pacientov závisí od odporúčania lekára

Onkologickí pacienti sú zaradení v druhej vlne očkovania proti ochoreniu COVID-19.

Ilustračná fotografia.

SAV považuje očkovanie proti ochoreniu COVID-19 za zmysluplné a nevyhnutné

Odporúča ho všetkým obyvateľom Slovenska, ktorých zdravotný stav to umožňuje.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Majiteľ pohrebníctva: Nárast úmrtí je taký veľký, aký si za 20 rokov praxe nepamätám

Ivan Fontáni, majiteľ pohrebných služieb Silencia v Martine potvrdil, že úmrtnosť za november a december vzrástla oproti minulému roku o 70%. Nie všetci sú však „covidoví zosnulí“. Chladiace boxy si musia prenajímať v okolitých obciach.

Už ste čítali?