Nový terminál má motivovať ľudí, aby cestovali vlakom či autobusom

Dopravný terminál vo Svätom Jure je otvorený, má motivovať ľudí presadnúť z˙áut do verejnej dopravy.

Takto vyzerá nový terminál.Takto vyzerá nový terminál. (Zdroj: partnerskadohoda.gov.sk)

SVÄTÝ JUR. Pricestovať autobusom, autom alebo na bicykli, zaparkovať na železničnej stanici a odtiaľ už cestovať vlakom.

Novovybudovaný prestupný dopravný terminál vo Svätom Jure má motivovať ľudí viac využívať verejnú dopravu. Pre cestujúcich pribudlo záchytné parkovisko, autobusové zastávky a prístrešok pre bicykle. Nechýba mestský mobiliár, zeleň a bezbariérový prístup.

"Mnohým z nás prekáža, že mestá sú plné automobilov a nevieme sa v nich hýbať. Individuálna doprava tiež produkuje emisie skleníkových plynov. Preto našu pozornosť sústreďujeme na verejnú dopravu, vďaka ktorej budeme mať v našich regiónoch menšie dopravné zápchy, čistejší vzduch aj menej hluku," uviedla na otvorení dopravného terminálu vo Svätom Jure Gabriela Matečná, podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agrorezort, ktorý zastrešuje Integrovaný regionálny operačný program (IROP), dosiaľ podporil desiatky projektov zameraných na verejnú a ekologickú dopravu - od nákupu nízkoemisných vozidiel, cez výstavbu prestupných terminálov až po budovanie cyklistických trás.

Vyskúšajte to

"Chcel by som vyzvať aj tých, ktorí išli naposledy vlakom alebo autobusom možno pred dvadsiatimi rokmi, aby ich vyskúšali. Ku komfortnejšej jazde prispieva nielen modernizácia vozidlového parku, ale aj budovanie prestupných dopravných terminálov, ako je napríklad vo Svätom Jure.

Ďalšie terminály v bratislavskej župe pribudnú v Šenkviciach aj Malackách. Lepšie, ako stáť v kolóne na Račianskej ulici, je odviesť sa vlakom na hlavnú stanicu, do Nového Mesta alebo Petržalky. A to všetko v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, teda na jeden lístok vrátane prestupov," vyzval Juraj Droba, predseda Bratislavského samosprávneho kraja.

SkryťVypnúť reklamu

"Kedysi tu bol zanedbaný priestor a dnes tu stojí moderný prestupný terminál, ktorý spája vlakovú, autobusovú, automobilovú aj cyklistickú dopravu. Okrem železničnej a autobusovej stanice a parkovísk pre automobily sme tu vybudovali aj cykloodpočívadlo s prestrešenými stojanmi na bicykle. Mesto tento priestor prepojilo aj s cyklotrasou Jurava," uviedol Šimon Gabura, primátor mesta Svätý Jur.

"Projekt sme aj napriek množstvu nepredvídaných problémov dotiahli do úspešného konca aj vďaka výbornej spolupráci mesta so všetkých zainteresovanými, najmä však s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, Bratislavskou župou a Železnicami Slovenskej republiky."

"Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zastávajú názor, že k riešeniu podobných projektov je v prvom rade potrebná intenzívna spolupráca so samosprávami a príslušnými ministerstvami," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč s tým, že svätojurský terminál môže podľa neho byť vzorom toho, ako by mala integrovaná doprava vyzerať.

SkryťVypnúť reklamu

Skvalitniť infraštruktúru

Výstavba prestupného dopravného terminálu bola financovaná z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), ktorého riadiacim orgánom je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a sprostredkovateľským orgánom Bratislavský samosprávny kraj (BSK).

Prečítajte si tiež Senec obľubujú Česi, daň z ubytovania presiahla stotisíc eur Čítajte 

Hlavným cieľom projektu bolo skvalitnenie infraštruktúry verejnej osobnej dopravy integráciou dopravných systémov. Vybudované boli zastávky a parkovacie miesta pre autobusy, 58 parkovacích miest pre automobily (P+R) a zázemie pre cyklistov vo forme prestrešených cyklostojanov (B+R), ktoré sú umiestnené v tesnej blízkosti železničného nástupištia.

Celé realizované územie je bezbariérové. Pre zvýšenie komfortu cestujúcich boli v predstaničnom priestore vybudované prístrešky autobusových zastávok a osadený drobný mobiliár. Mesto Svätý Jur skvalitnilo a dobudovalo spevnené plochy - cesty a chodníky. Nechýbajú sadové úpravy, rekultivácia zelene a pribudli vzrastlé stromy. Celý areál je osvetlený a je pod dohľadom bezpečnostných kamier. Celkové náklady na realizáciu projektu dosiahli 612.889,07, z toho 582.244,62 pochádza zo zdrojov EÚ a zo štátneho rozpočtu.

Doprava (Senec)

Súvisiace témy: Vlaky, Cestovanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  2. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  3. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  4. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  7. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 041
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 333
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 523
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 874
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 584
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 298
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 093
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 782
  1. Veronika Bezáková: Ružové okuliare...
  2. Marek Kytka: Pokémonové karty – investícia, detstvo alebo gambling?
  3. Ernest Klotton: Silný štát alebo len ochrana vlastných?
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.9.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Kto je dnes vlastne pravičiar a kto ľavičiar?
  6. Vladimír Krátky: " Peniaze ležia na ceste ", len sa treba pre ne zohnúť ... .
  7. Tibor Javor: Aby vás e-bajk nezabil
  8. Vladimír Hatara: 1+1=3
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 805
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 395
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 611
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 835
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 362
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 4 483
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 4 454
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 414
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

LinkedIn konferencia sa bude konať 18. septembra 2025.

Od LinkedIn špičiek sa dozviete ako predávať a budovať svoju značku.


Festival zvedavosti je generálkou pred rokom 2026, kedy sa Trenčín naplno predstaví ako Európske hlavné mesto kultúry. Ste tiež zvedaví?


Globálne problémy sa čoraz častejšie odrážajú aj v našich mestách a komunitách. Ako im čeliť a kde začať?


Do začiatku roka, ktorý je pre Trenčín mimoriadne dôležitý, zostávajú necelé štyri mesiace.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu