Utorok, 21. máj, 2019 | Meniny má Zina
Nájdete nás na webe

Výdavky za veľkonočné potraviny každoročne rastú

Domácnosti viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Cukrovinku s veľkonočnou tematikou nakupuje 71 percent domácností. Tie v období Veľkej noci viac míňajú na údené mäso aj klobásy.

Zásoby alkoholických nápojov si doplňuje 8 z 10 domácností, pričom jedna minie v priemere takmer 32 eur. Tieto zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Domácnosti minú viac

Veľká noc nie je len kresťanským sviatkom, ale po Vianociach aj druhým najdôležitejším obdobím pre nákupy rýchloobrátkového tovaru. Domácnosti minú na nákupy približne o 10 percent viac, ako je mesačný priemer roka.

Prečítajte si tiež: Obchody sa cez Veľkú noc opäť zavrú. Ako sme si zvykli na sviatky bez teplých rožkov?

"V období Veľkej noci môžeme pozorovať zvýšené výdavky domácností na košík čerstvých potravín, ako sú vajíčka, ovocie, zelenina, mäso a mäsové výrobky. Domácnosti tiež viac míňajú na sladkosti," hovorí Ladislav Csengeri zo Spotrebiteľského panelu.

K tomuto sviatku patria aj zvýšené nákupy mäsových produktov. Domácnosti v tomto období viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Len v marci minulého roka si údené alebo dusené solené mäso kúpilo 6 z 10 domácností, pričom z nákupu si každá odniesla v priemere 1 kg mäsa. Výdavky na takéto mäso tvoria v tomto období viac ako štvrtinu z ročných výdavkov na tieto pochúťky.

Významný rast vo veľkonočných nákupoch zaznamenávajú aj klobásy. Len v marci 2018 si klobásu z nákupu domov priniesla každá druhá domácnosť, pričom jedna za ne zaplatila v danom mesiaci celkovo takmer 6 eur. Výdavky na klobásy v danom mesiaci tvoria o niečo viac ako desatinu z ročných výdavkov na túto obľúbenú údeninu.

Sladkosti a alkohol

Zásoby alkoholických nápojov si v marci 2018 doplnilo 8 z 10 domácností, pričom jedna minula v priemere takmer 32 eur.

Liehoviny si v marci 2018 kúpila v podstate každá druhá domácnosť, pričom jedna minula viac ako 26 eur. Víno si z nákupu domov priniesla viac ako tretina domácností, jedna minula v priemere 11 eur. Pivo si v marci 2018 kúpili takmer dve tretiny domácností, jedna minula takmer 14 eur.

Dôležitou položkou pri veľkonočných nákupoch sú aj nákupy sladkostí pre šibačov.

Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Len počas marca 2018 si cukrovinku z veľkonočnou tematikou kúpilo 71 % domácností. Z jedného nákupu si odniesli v priemere 260 g veľkonočných sladkostí a zaplatili 3,40 eura. Najviac kupujúcich oslovili rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nabrali odvahu bojovať ďalej
  2. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte
  3. Slovenskí právnici partnermi právnickej kancelárie CMS
  4. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac?
  5. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom
  6. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť
  7. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie?
  8. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie
  9. Nový Hyundai i30 Fastback N má emócií na rozdávanie
  10. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku
  1. Mliečny sortiment privátnych značiek boduje o spotrebiteľov
  2. Atos sa stal servisným partnerom roka spoločnosti IBM
  3. OMV Slovensko prináša novinky od Braňa Križana
  4. Na toto si dajte pozor pri bielej karte
  5. Košickí študenti sa budú učiť anatómiu vo virtuálnej realite
  6. OMV Slovensko prináša novinky od Braňa Križana
  7. Do finále McDonald´s Cupu postúpili mladí Vranovčania
  8. Atos poukázal na spotrebu mobilných aplikácií
  9. Slovenskí právnici partnermi právnickej kancelárie CMS
  10. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte
  1. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie 48 002
  2. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie? 31 970
  3. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac? 18 249
  4. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť 16 625
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 13 949
  6. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku 7 303
  7. Telefóny sme zakázali, deti spolu nekomunikovali 7 184
  8. Hľadáte tip na výlet s autom? Navštívte krásne horské priesmyky 5 376
  9. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte 5 204
  10. Pri hypotéke už nemusíte mať znalecký posudok, môžu stačiť fotky 2 452

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Na Deň narcisov sa podarilo vyzbierať rekordných viac ako milión eur

Hranicu milión eur sa podarilo prekonať tretíkrát v histórii zbierky.

Ilustračné foto.

Milovníci veteránov si prišli na svoje, pozrite si fotky

Historické vozidlá pretekali v dvoch etapách.

Opitý muž vyhodil z ôsmeho poschodia mačku, prípadom sa zaoberá polícia

Prípad sa stal vo štvrtok, 16. mája, vo večerných hodinách.

Ilustračné foto.

Podvodníci okrádajú seniorov novým spôsobom, polícia riešila prípady po celom Slovensku

Polícia upozorňuje občanov, najmä staršie osoby, aby boli opatrní. Policajti v rámci celého Slovenska, aj v Trnavskom kraji zaevidovali nové prípady podvodov páchaných na senioroch.

Podvodníci oslovujú seniorov telefonicky.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ženu na frekventovanej lesnej ceste prekvapil medveď

Starosta spomína prípad, keď medveď napadol muža.

AKTUALIZOVANÉ: Policajti hľadali nezvestného chlapčeka z Novák (+FOTO)

Policajti žiadali o pomoc pri pátraní po 2,5 ročnom chlapčekovi z Novák. Popoludní sa im ho podarilo nájsť.

Vybrali SME

Už ste čítali?

MS v hokeji 2019