Piatok, 13. december, 2019 | Meniny má Lucia

Výdavky za veľkonočné potraviny každoročne rastú

Domácnosti viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Cukrovinku s veľkonočnou tematikou nakupuje 71 percent domácností. Tie v období Veľkej noci viac míňajú na údené mäso aj klobásy.

Zásoby alkoholických nápojov si doplňuje 8 z 10 domácností, pričom jedna minie v priemere takmer 32 eur. Tieto zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Domácnosti minú viac

Veľká noc nie je len kresťanským sviatkom, ale po Vianociach aj druhým najdôležitejším obdobím pre nákupy rýchloobrátkového tovaru. Domácnosti minú na nákupy približne o 10 percent viac, ako je mesačný priemer roka.

Prečítajte si tiež: Obchody sa cez Veľkú noc opäť zavrú. Ako sme si zvykli na sviatky bez teplých rožkov? Čítajte 

"V období Veľkej noci môžeme pozorovať zvýšené výdavky domácností na košík čerstvých potravín, ako sú vajíčka, ovocie, zelenina, mäso a mäsové výrobky. Domácnosti tiež viac míňajú na sladkosti," hovorí Ladislav Csengeri zo Spotrebiteľského panelu.

K tomuto sviatku patria aj zvýšené nákupy mäsových produktov. Domácnosti v tomto období viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Len v marci minulého roka si údené alebo dusené solené mäso kúpilo 6 z 10 domácností, pričom z nákupu si každá odniesla v priemere 1 kg mäsa. Výdavky na takéto mäso tvoria v tomto období viac ako štvrtinu z ročných výdavkov na tieto pochúťky.

Významný rast vo veľkonočných nákupoch zaznamenávajú aj klobásy. Len v marci 2018 si klobásu z nákupu domov priniesla každá druhá domácnosť, pričom jedna za ne zaplatila v danom mesiaci celkovo takmer 6 eur. Výdavky na klobásy v danom mesiaci tvoria o niečo viac ako desatinu z ročných výdavkov na túto obľúbenú údeninu.

Sladkosti a alkohol

Zásoby alkoholických nápojov si v marci 2018 doplnilo 8 z 10 domácností, pričom jedna minula v priemere takmer 32 eur.

Liehoviny si v marci 2018 kúpila v podstate každá druhá domácnosť, pričom jedna minula viac ako 26 eur. Víno si z nákupu domov priniesla viac ako tretina domácností, jedna minula v priemere 11 eur. Pivo si v marci 2018 kúpili takmer dve tretiny domácností, jedna minula takmer 14 eur.

Dôležitou položkou pri veľkonočných nákupoch sú aj nákupy sladkostí pre šibačov.

Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Len počas marca 2018 si cukrovinku z veľkonočnou tematikou kúpilo 71 % domácností. Z jedného nákupu si odniesli v priemere 260 g veľkonočných sladkostí a zaplatili 3,40 eura. Najviac kupujúcich oslovili rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  2. Kam na výlet so svojimi známymi
  3. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  4. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  5. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  6. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  7. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  8. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  9. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  10. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  1. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  2. Kam na výlet so svojimi známymi
  3. Slovenské Vianoce kedysi a dnes
  4. Chlebodarca zmenil život siedmim rodinám
  5. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  6. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  7. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  8. Slovenská sporiteľňa pomôže svojim klientom zo zničenej bytovky
  9. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 30 793
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 27 667
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky 22 042
  4. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 15 450
  5. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 13 167
  6. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 9 580
  7. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 236
  8. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 9 018
  9. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 8 945
  10. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 711

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Kamión vrazil do áut na čerpacej stanici. Náraz poškodil aj stojany

Pri nehode utrpeli zranenie vodič kamióna i vodička osobného auta.

Nehoda na pumpe v Bratislave pri letisku.

Videami motivujú k štúdiu v agropotravinárstve

Študenti stredných škôl s agropotravinárskym zameraním motivujú žiakov základných škôl k štúdiu tohto odboru prostredníctvom videí.

Ilustračné foto.
Miroslav Šatan.

Nafúkal takmer štyri promile, opitý Talian skončil vo väzení

Poriadne opitého vodiča zastavili na bratislavskej diaľnici.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polnočný ohňostroj v Trnave nebude, dôvodom je aj počasie

Mesto Trnava neplánuje tento rok polnočný ohňostroj, bude iba detský.

Železničná spoločnosť rušila vlaky, na ktoré už čakali cestujúci

Problémom mala byť pokazená výhybka, rizikový je však celkový stav železníc.

Pripravte sa na vietor, ľad a záveje. Meteorológovia vydali výstrahu

Slovenský hydrometeorologický ústav varuje pred poľadovicou, vetrom a snehovými závejmi v celom Trenčianskom kraji.

Vybrali SME

Už ste čítali?