Utorok, 31. marec, 2020 | Meniny má Benjamín

Výdavky za veľkonočné potraviny každoročne rastú

Domácnosti viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Cukrovinku s veľkonočnou tematikou nakupuje 71 percent domácností. Tie v období Veľkej noci viac míňajú na údené mäso aj klobásy.

Zásoby alkoholických nápojov si doplňuje 8 z 10 domácností, pričom jedna minie v priemere takmer 32 eur. Tieto zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Domácnosti minú viac

Veľká noc nie je len kresťanským sviatkom, ale po Vianociach aj druhým najdôležitejším obdobím pre nákupy rýchloobrátkového tovaru. Domácnosti minú na nákupy približne o 10 percent viac, ako je mesačný priemer roka.

Prečítajte si tiež: Obchody sa cez Veľkú noc opäť zavrú. Ako sme si zvykli na sviatky bez teplých rožkov? Čítajte 

"V období Veľkej noci môžeme pozorovať zvýšené výdavky domácností na košík čerstvých potravín, ako sú vajíčka, ovocie, zelenina, mäso a mäsové výrobky. Domácnosti tiež viac míňajú na sladkosti," hovorí Ladislav Csengeri zo Spotrebiteľského panelu.

K tomuto sviatku patria aj zvýšené nákupy mäsových produktov. Domácnosti v tomto období viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Len v marci minulého roka si údené alebo dusené solené mäso kúpilo 6 z 10 domácností, pričom z nákupu si každá odniesla v priemere 1 kg mäsa. Výdavky na takéto mäso tvoria v tomto období viac ako štvrtinu z ročných výdavkov na tieto pochúťky.

Významný rast vo veľkonočných nákupoch zaznamenávajú aj klobásy. Len v marci 2018 si klobásu z nákupu domov priniesla každá druhá domácnosť, pričom jedna za ne zaplatila v danom mesiaci celkovo takmer 6 eur. Výdavky na klobásy v danom mesiaci tvoria o niečo viac ako desatinu z ročných výdavkov na túto obľúbenú údeninu.

Sladkosti a alkohol

Zásoby alkoholických nápojov si v marci 2018 doplnilo 8 z 10 domácností, pričom jedna minula v priemere takmer 32 eur.

Liehoviny si v marci 2018 kúpila v podstate každá druhá domácnosť, pričom jedna minula viac ako 26 eur. Víno si z nákupu domov priniesla viac ako tretina domácností, jedna minula v priemere 11 eur. Pivo si v marci 2018 kúpili takmer dve tretiny domácností, jedna minula takmer 14 eur.

Dôležitou položkou pri veľkonočných nákupoch sú aj nákupy sladkostí pre šibačov.

Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Len počas marca 2018 si cukrovinku z veľkonočnou tematikou kúpilo 71 % domácností. Z jedného nákupu si odniesli v priemere 260 g veľkonočných sladkostí a zaplatili 3,40 eura. Najviac kupujúcich oslovili rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj u vás doma môžete dýchať 3x čistejší a zdravší vzduch
  2. Upracte si v právnych záležitostiach, advokáti poradia zadarmo
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť?
  4. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  6. Bude dobre!
  7. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  8. "Škoda riskovať!"
  9. Fixné výnosy do 8 % p.a. v závetrí mimo otriasajúcej sa burzy
  10. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  2. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  3. Bude dobre!
  4. V pôrodnici v Šaci sa rodí stále viac detí
  5. Chic, fully-equipped offices in prime Bratislava locations
  6. Aj u vás doma môžete dýchať 3x čistejší a zdravší vzduch
  7. Pravda o kamerách do auta - reportáž serveru Volant.TV
  8. Ako na daň z príjmu z predaja nehnuteľnosti?
  9. Ako postupovať pri dani z príjmu z prenájmu nehnuteľností?
  10. Férová nadácia O2 dá 50 000 EUR na online vzdelávanie
  1. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 38 211
  2. "Škoda riskovať!" 16 234
  3. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 13 052
  4. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 12 072
  5. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 11 748
  6. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 11 258
  7. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 10 266
  8. Môže nám hroziť nedostatok potravín, varujú farmári 10 165
  9. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 9 605
  10. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 8 896

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Služba je poskytovaná obyvateľom kraja bezplatne

Bratislavský samosprávny kraj spúšťa projekt Pomôžme si.

V nedeľu vyšetrili desiatky osôb, pribudlo 22 nových prípadov

Slovensko má celkovo 336 prípadov ochorenia COVID-19.

S kontrolami budú pokračovať po otvorení materských škôl

Po otvorení škôlok budú pokračovať aj kontroly zraku u detí.

Veľká noc bude bez účasti veriacich, rozhodli o tom biskupi

Sme vo výnimočnej situácii, akú sme doteraz nezažili, tvrdí Zvolenský.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pacient s koronavírusom zomrel po prepustení z bojnickej nemocnice

Pľúcne oddelenie bojnickej nemocnice je v karanténe.

Opatrovateľky žiadajú o pomoc premiéra

V mene opatrovateliek, ktoré sa nevedia vystriedať v Rakúsku, poslala majiteľka sprostredkovateľskej agentúry list premiérovi.

Ministerstvo zdravotníctva potvrdilo ďalší prípad nákazy koronavírusom v okrese Prievidza

V nedeľu bolo na Slovensku testovaných celkom 379 ľudí. Z nich malo 22 pozitívny test. Medzi nimi bol aj mladý muž z nášho okresu.

Už ste čítali?