Novými prímestskými vlakmi sa denne odvezú tisícky ľudí, využívané sú aj v Senci

Novými prímestskými vlakmi, ktoré Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pridala v júni tohto roku v Bratislavskom kraji, sa denne odvezie takmer tritisíc cestujúcich.

ilustračné fotoilustračné foto (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Ide o spoje, ktoré premávajú medzi Trnavou a Bratislavou-Novým Mestom, ako aj na trase medzi stanicou Bratislava-Petržalka a Sencom.Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča 56 nových spojov zvýšilo počas septembra tohto roku počet cestujúcich na koľajniciach.

"V ZSSK sme presvedčení, že koľajová doprava je pre väčšie aglomerácie, akou Bratislava bezpochyby je, dopravou budúcnosti. Je rýchla, pohodlná a ekologická," konštatoval generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Obe linky sú podľa dopravcu v rámci hlavného mesta využívané aj ako forma mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: V Senci evidujú stovky voľných miest Čítajte 

"Vyťaženie vlakov v smere Bratislava-Nové Mesto sa v čase rannej špičky pohybuje na úrovni priemerne 150 – 200 cestujúcich na vlak, a to zo smeru Trnava aj Senec.

V popoludňajších hodinách sa vyťaženie vlakov pohybuje na úrovni zhruba 200 cestujúcich v smere do Trnavy a približne 150 cestujúcich v smere do Senca," vyčíslil Kováč.

Mimo dopravnej špičky sa podľa jeho slov vlakmi prepravuje do 100 cestujúcich, pričom je silnejším smer na Trnavu. "V rámci bratislavského uzla sa novými vlakmi odvezie približne 2500 – 3000 nových cestujúcich denne," doplnil hovorca.

Priemerné meškanie z celkovo 1214 vypravených bratislavských vlakov predstavuje podľa jeho slov za september 3,5 minúty. Pritom 82 % vlakov príde do cieľovej stanice podľa grafikonu s maximálnym meškaním päť minút. Septembrové meškania však boli podľa spoločnosti ovplyvnené aj výlukovými prácami, ktoré robili Železnice Slovenskej republiky v úseku Bratislava-Vajnory – Bernolákovo.

SkryťVypnúť reklamu

"Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy. Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť," doplnil riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Septembrové výsledky podľa ZSSK dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov. "Ak chceme poskytovať spoľahlivú službu pre cestujúcich, je nevyhnutné začať sa vážne zaoberať bratislavskou hlavnou stanicou a železničnou infraštruktúrou v okolí hlavného mesta," konštatoval Hlubocký.

Vlaky

Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 821
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 455
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 985
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 3 209
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 146
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 825
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 222
  8. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 438
  1. Marian Mudrák: Ako zariadiť detskú izbu s retro a starožitnými prvkami: odborný sprievodca
  2. Vladimír Krátky: A r m a d e g o n .
  3. Marian Mudrák: Ako určiť hodnotu starožitnosti?
  4. Martin Pollák: Popierači, chcimírovia a kremľofili
  5. Dávid Polák: Kde sú hranice kolektívnej zodpovednosti?
  6. Miroslav Ferkl: Dobre vyzeráte súdruh Babiš!
  7. Monika Albertiová: Keď vy Fica, my Babiše. Bude zase Československo?
  8. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 377
  2. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 365
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 370
  4. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 754
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 977
  6. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 7 108
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 962
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 662
  1. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  2. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  5. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  6. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  7. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  8. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Viete, v ktorých krajinách afrického kontinentu realizujú slovenské organizácie svoje projekty v rámci Oficiálnej rozvojovej spolupráce pod značkou SlovakAid?


Páchateľ tovar naložil s tým, že ho doručí do Arménska. Na miesto vykládky však zásielka nikdy nedorazila.


SITA
Minister dopravy SR Jozef Ráž počas slávnostného otvorenia konferencie.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


1
Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu