Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

V Dunaji robia pre most na D4 prípravné práce pre geologický prieskum

Podľa aktivistov stavajú podľa nového projektu, na ktorý ešte nie je povolenie.

Podľa aktivistov konzorcium stavia podľa nového projektu bez stavebného povolenia, a teda načierno.Podľa aktivistov konzorcium stavia podľa nového projektu bez stavebného povolenia, a teda načierno. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Na stavbe premostenia Dunaja na úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever vykonávajú v toku rieky prípravné práce pre geologický prieskum.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR to zistilo počas uskutočneného štátneho stavebného dohľadu na stavbe.

O námietkach rozhodne špeciálny stavebný úrad

"Stav je nemenný a konanie o zmene stavby pred dokončením týkajúce sa stavby D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever je stále prerušené," informovala agentúru SITA hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Skryť Vypnúť reklamu

"O námietkach účastníkov konania uplatnených v konaní rozhodne špeciálny stavebný úrad. Rozhodnutie bude prerušené po pominutí dôvodov prerušenia, do doriešenia námietok účastníkov konania voči dotknutým orgánom," uviedla Ducká.

Nezmenili stavebné povolenie

Prečítajte si tiež: Diaľnica D4 je čierna stavba, tvrdia aktivisti a vodáci Čítajte 

Občianske združenie (OZ) Triblavina a Asociácia bratislavských vodáckych klubov (ABVK) v uplynulých dňoch upozornili, že obchvat hlavného mesta na D4 stavia medzinárodné konzorcium podľa nového projektu, na ktorý ešte nemá zmenené stavebné povolenie.

"Konzorcium sa rozhodlo projekt zmeniť tak, aby dosiahlo lacnejšie technické riešenia. Tieto zmeny však musia opätovne prejsť procesom EIA, kde sa rieši ich vplyv na životné prostredie a následne musí konzorcium získať povolenie na zmenu stavby pred dokončením, inými slovami zmenu stavebného povolenia,“ informovali v spoločnom stanovisku predseda OZ Triblavina Milan Grožaj a prezident ABVK Vladimír Mišík.

Skryť Vypnúť reklamu

Obe organizácie zaslali podnet na štátny stavebný dohľad v záujme preverenia zákonnosti výstavby D4.

Koncesionárom PPP projektu pre výstavbu a prevádzku diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy je Zero Bypass Ltd. na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Zhotoviteľom stavby je konzorcium D4R7 Construction, s. r. o., jeho členmi sú stavebné firmy – španielsky Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau.

Konanie prerušili pre námietky

Prečítajte si tiež: Na križovatke Triblavina sa začne opäť pracovať v auguste, výstavbu zabrzdili námietky aktivistov Čítajte 

Ministerstvo dopravy a výstavby ako špeciálny stavebný úrad pre diaľnice a rýchlostné cesty prerušilo konanie o zmene stavby pred dokončením D4 v júni tohto roka.

Zhotoviteľ stavby o to požiadal ešte vlani v decembri, no keďže na predmetné stavebné objekty neboli právoplatne ukončené konania Ministerstva životného prostredia SR k zmene navrhovanej činnosti o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, špeciálny stavebný úrad prerušil konanie o zmene stavby.

Skryť Vypnúť reklamu

Začatie konania oznámil v máji, no v júni ho prerušil pre námietky účastníkov konania k stanoviskám dotknutých orgánov.

"Koncesionár v rámci optimalizácie menil technické riešenie dunajského súmostia. Aj vďaka týmto zmenám v súťaži štát dokázal vysúťažiť oveľa priaznivejšiu cenu ako hovorili prvé odhady," uviedol rezort dopravy pre agentúru SITA.

Na zmeny, ktoré boli súčasťou predloženej ponuky koncesionára, zhotoviteľ momentálne získava potrebné povolenia a bude si odsúhlasovať aj zmeny stavby pred dokončením.

Podané námietky, rovnako ako to robili niektorí aktivisti aj pri výstavbe križovatky Triblavina, môžu mať podľa ministerstva dopravy vplyv na termín dokončenia stavby D4.

"Stavba teda nie je pozastavená, práce na stavbe môžu pokračovať podľa pôvodného stavebného povolenia," dodal rezort dopravy.

Aktivisti hovoria o čiernej stavbe

Prečítajte si tiež: Daľnica medzi Bratislavou Trnavou by mala byť rozšírená do roku 2027 Čítajte 

Zmena D4 je podľa aktivistov a vodákov drastická a spočíva, okrem iného, aj v zmene technického riešenia premostenia Dunaja v mieste chráneného vtáčieho územia patriaceho do Natura 2000.

"Proces EIA dodnes nebol uzavretý, preto nemohlo byť vydané ani zmenené stavebné povolenie. Konanie pre stavebné povolenie bolo prerušené dovtedy, kým nebude proces EIA uzavretý,“ uviedli ďalej Grožaj a Mišík.

Napriek tomu podľa nich konzorcium stavia podľa nového projektu bez stavebného povolenia, a teda načierno.

Napríklad, podľa pôvodného stavebného povolenia mali byť piliere mosta cez Dunaj na D4 umiestnené takmer na brehoch s rozpätím medzi nimi 222 metrov.

Nové riešenie mosta, ktoré podľa aktivistov a vodákov začalo konzorcium realizovať bez stavebného povolenia, počíta s piliermi v prúdnici Dunaja s rozpätím 170 metrov.

Navrhnuté piliere mosta sú podľa OZ Triblavina a ABVK smrteľne nebezpečné.

Touto časťou rieky sa plavia tisíce vodákov a rybárov na malých plavidlách a riziko ich náhodného prevrátenia v blízkosti mosta je vysoké.

Osobám, ktoré sa ocitnú vo vode, hrozí vtiahnutie pod pilier. Za ešte zvláštnejšie považujú to, že nový most má byť nižší ako pôvodný.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 961
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 381
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 783
  4. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 631
  5. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 9 299
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 720
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 520
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 6 957
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 252
  10. Na konci tohto bezplatného IT kurzu môžete získať dobrú prácu 6 071
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Ilustračná fotografia.

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) plne podporuje snahy slovenských pekárov, aby poslanci Národnej rady SR zachovali súčasné lehoty splatnosti faktúr.

7. máj

Seneckí policajti objavili dvoch mužov a dve ženy.

6. máj

Čo hovorí olympijský víťaz na očkovanie športovcov a politické napätie okolo letnej olympiády? Pozrite/vypočujte si zaujímavý rozhovor.

6. máj
Ilustračné foto.

Autobusy budú klimatizované, nízkopodlažné a s bezplatným pripojením na internet cez WiFi.

5. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti zisťujú podrobnosti.

8. máj

Policajný zbor v Trnave žiada verejnosť o pomoc pri pátraní po piatich odsúdených osobách.

7. máj

Strom rástol na nábreží rieky. Žiaci tam boli na brannom cvičení.

8. máj

Chcú obnoviť opustený bitúnok.

13 h

Už ste čítali?