Sobota, 20. október, 2018 | Meniny má Vendelín
Nájdete nás na webe

V Dunaji robia pre most na D4 prípravné práce pre geologický prieskum

Podľa aktivistov stavajú podľa nového projektu, na ktorý ešte nie je povolenie.

Podľa aktivistov konzorcium stavia podľa nového projektu bez stavebného povolenia, a teda načierno.(Zdroj: TASR)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Na stavbe premostenia Dunaja na úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever vykonávajú v toku rieky prípravné práce pre geologický prieskum.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR to zistilo počas uskutočneného štátneho stavebného dohľadu na stavbe.

O námietkach rozhodne špeciálny stavebný úrad

"Stav je nemenný a konanie o zmene stavby pred dokončením týkajúce sa stavby D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever je stále prerušené," informovala agentúru SITA hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

"O námietkach účastníkov konania uplatnených v konaní rozhodne špeciálny stavebný úrad. Rozhodnutie bude prerušené po pominutí dôvodov prerušenia, do doriešenia námietok účastníkov konania voči dotknutým orgánom," uviedla Ducká.

Nezmenili stavebné povolenie

Prečítajte si tiež: Diaľnica D4 je čierna stavba, tvrdia aktivisti a vodáci

Občianske združenie (OZ) Triblavina a Asociácia bratislavských vodáckych klubov (ABVK) v uplynulých dňoch upozornili, že obchvat hlavného mesta na D4 stavia medzinárodné konzorcium podľa nového projektu, na ktorý ešte nemá zmenené stavebné povolenie.

"Konzorcium sa rozhodlo projekt zmeniť tak, aby dosiahlo lacnejšie technické riešenia. Tieto zmeny však musia opätovne prejsť procesom EIA, kde sa rieši ich vplyv na životné prostredie a následne musí konzorcium získať povolenie na zmenu stavby pred dokončením, inými slovami zmenu stavebného povolenia,“ informovali v spoločnom stanovisku predseda OZ Triblavina Milan Grožaj a prezident ABVK Vladimír Mišík.

Obe organizácie zaslali podnet na štátny stavebný dohľad v záujme preverenia zákonnosti výstavby D4.

Koncesionárom PPP projektu pre výstavbu a prevádzku diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy je Zero Bypass Ltd. na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Zhotoviteľom stavby je konzorcium D4R7 Construction, s. r. o., jeho členmi sú stavebné firmy – španielsky Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau.

Konanie prerušili pre námietky

Prečítajte si tiež: Na križovatke Triblavina sa začne opäť pracovať v auguste, výstavbu zabrzdili námietky aktivistov

Ministerstvo dopravy a výstavby ako špeciálny stavebný úrad pre diaľnice a rýchlostné cesty prerušilo konanie o zmene stavby pred dokončením D4 v júni tohto roka.

Zhotoviteľ stavby o to požiadal ešte vlani v decembri, no keďže na predmetné stavebné objekty neboli právoplatne ukončené konania Ministerstva životného prostredia SR k zmene navrhovanej činnosti o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, špeciálny stavebný úrad prerušil konanie o zmene stavby.

Začatie konania oznámil v máji, no v júni ho prerušil pre námietky účastníkov konania k stanoviskám dotknutých orgánov.

"Koncesionár v rámci optimalizácie menil technické riešenie dunajského súmostia. Aj vďaka týmto zmenám v súťaži štát dokázal vysúťažiť oveľa priaznivejšiu cenu ako hovorili prvé odhady," uviedol rezort dopravy pre agentúru SITA.

Na zmeny, ktoré boli súčasťou predloženej ponuky koncesionára, zhotoviteľ momentálne získava potrebné povolenia a bude si odsúhlasovať aj zmeny stavby pred dokončením.

Podané námietky, rovnako ako to robili niektorí aktivisti aj pri výstavbe križovatky Triblavina, môžu mať podľa ministerstva dopravy vplyv na termín dokončenia stavby D4.

"Stavba teda nie je pozastavená, práce na stavbe môžu pokračovať podľa pôvodného stavebného povolenia," dodal rezort dopravy.

Aktivisti hovoria o čiernej stavbe

Prečítajte si tiež: Daľnica medzi Bratislavou Trnavou by mala byť rozšírená do roku 2027

Zmena D4 je podľa aktivistov a vodákov drastická a spočíva, okrem iného, aj v zmene technického riešenia premostenia Dunaja v mieste chráneného vtáčieho územia patriaceho do Natura 2000.

"Proces EIA dodnes nebol uzavretý, preto nemohlo byť vydané ani zmenené stavebné povolenie. Konanie pre stavebné povolenie bolo prerušené dovtedy, kým nebude proces EIA uzavretý,“ uviedli ďalej Grožaj a Mišík.

Napriek tomu podľa nich konzorcium stavia podľa nového projektu bez stavebného povolenia, a teda načierno.

Napríklad, podľa pôvodného stavebného povolenia mali byť piliere mosta cez Dunaj na D4 umiestnené takmer na brehoch s rozpätím medzi nimi 222 metrov.

Nové riešenie mosta, ktoré podľa aktivistov a vodákov začalo konzorcium realizovať bez stavebného povolenia, počíta s piliermi v prúdnici Dunaja s rozpätím 170 metrov.

Navrhnuté piliere mosta sú podľa OZ Triblavina a ABVK smrteľne nebezpečné.

Touto časťou rieky sa plavia tisíce vodákov a rybárov na malých plavidlách a riziko ich náhodného prevrátenia v blízkosti mosta je vysoké.

Osobám, ktoré sa ocitnú vo vode, hrozí vtiahnutie pod pilier. Za ešte zvláštnejšie považujú to, že nový most má byť nižší ako pôvodný.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 916
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 724
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 656
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 597
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 220
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 042
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 730
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 950

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Tragická nehoda pri obci Lehnice si vyžiadala jeden ľudský život

V sobotu okolo poludnia sa medzi obcami Lehnice a Štvrtok na Ostrove v okrese Dunajská Streda stala smrteľná dopravná nehoda.

Slovenka získala historický desiaty titul majsterky sveta

Senčanka Lucia Debnárová vybojovala v Turecku ďalšiu zlatú medailu v armwrestlingu.

Na D1 pri Triblavine budú od soboty dopravné obmedzenia

Prejazdné budú takmer vždy minimálne dva jazdné pruhy v každom smere.

Pripravoval únos syna najbohatšej Slovenky, dostal doživotie

Pri únose plánoval použiť kušu so šípmi, ktorých hroty mali byť namočené do rastlinného jedu.

Vyzerajú ako zlaté. S podobným chrupom muflóna sa ešte nestretol

Môže ísť o zlato? S podobnými zubami sa vraj poľovník nikdy nestretol, povlak na chrupe muflóna sme preverovali aj u zlatníka.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?