Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava
Nájdete nás na webe

Nové vlaky nemajú odchody v rovnakých minútach každú hodinu,považujú to za nevýhodu

Podľa občianskeho združenia Lepšia doprava na to, aby bola verejná doprava príťažlivá, musí byť pravidelná.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

TRNAVA. Občianskemu združeniu Lepšia doprava sa nepáči, že nové osobné vlaky z Trnavy a zo Senca do hlavného mesta SR Bratislavy nemajú odchody v rovnakých minútach každú hodinu. Najviac to podľa nich vidieť pri vlakoch do Senca, keď pätnásť nových vlakov odchádza v deviatich rôznych minútových polohách.

„V opačnom smere je zas problémom prestup z linky S55 z Trnavy na linku S65 do Petržalky. Pri niektorých vlakoch treba prestúpiť na stanici Bratislava predmestie, pri iných na stanici Bratislava-Nové Mesto a pri niektorých sa dá prestúpiť na oboch staniciach,“ uvádzajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stanovisko poskytol predseda združenia Martin Fundárek. Na tratiach Bratislava - Trnava a Bratislava - Senec bude obojsmerne premávať 56 nových osobných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK).

Cieľovými, resp. východzími stanicami v hlavnom meste budú Nové Mesto a tiež Petržalka, v pracovných dňoch budú tieto vlaky jazdiť každých tridsať minút.

Nebudú stáť všade

Lepšia doprava pripomína, že niektoré vlaky tiež nebudú zastavovať na všetkých zastávkach, pretože inak by sa už do grafikonu nezmestili. Ako ďalej spomínajú, na zastávke Pezinok-zastávka v smere z Bratislavy v popoludňajšej špičke nezastavia hneď tri. „Paradoxne tak obyvatelia Grinavy, ako sa neoficiálne nazýva časť Pezinka, kde zastávka leží, budú mať mimo špičky dva spoje za hodinu, ale v odpoludňajšej špičke len jeden,“ uvádza združenie.

Prečítajte si tiež: Pri Sládkovičove sa zrazila sanitka s mikrobusom, hlásia troch zranených Čítajte 

Podľa nich na to, aby bola verejná doprava príťažlivá, musí byť pravidelná, teda spoje by mali odchádzať vždy v tej istej minúte, zastavovať na všetkých zastávkach a prestupy by mali byť zabezpečené vždy na tom istom mieste.

„Cestovný poriadok musí totiž byť zapamätateľný, pretože ľudia potrebujú niekedy cestovať z domu do práce či školy, alebo naopak, priamo, inokedy si ešte chcú niečo nakúpiť či vybaviť. A mnohým sa ani pracovný čas či vyučovanie nezačína a nekončí každý deň v rovnakom čase,“ vysvetľuje Fundárek. „Jedným z dôvodov nepravidelnosti je aj to, že vlaky neboli zavedené už v decembri, keď sa mení celý cestovný poriadok, ale sa do neho dodatočne pridávajú,“ poznamenal.

Sú aj ďalšie nedostatky

Lepšia doprava však upozorňuje aj na ďalšie nedostatky. „Nerieši sa nedostatočná ponuka vlakov cez víkendy, keď jazdia osobné vlaky zvyčajne raz za dve hodiny. Pri takomto intervale volia často prepravu autom aj tí, ktorí inak používajú verejnú dopravu,“ pripomína predseda združenia. „Bolo by lepšie zaviesť hodinový interval cez víkend, ako pridávať druhý spoj za hodinu v mimošpičkovom období pracovných dní,“ pripomenul.

Prečítajte si tiež: V okolí Trnavy sa oplatia nové domy, Záhoráci idú po dostupnosti Čítajte 

Posilnenie dopravy osobnými vlakmi však podľa združenia pomôže riešiť nedostatok kapacity v niektorých vlakoch v rannej či odpoludňajšej špičke. Zlepšovanie vlakových spojov je aj dôležitým nástrojom na motivovanie občanov, aby využívali verejnú dopravu, dodávajú. Dobré nie je podľa Lepšej dopravy to, že z Trnavy sa pridávajú spoje až po ôsmej hodine. V rannej špičke, keď sú najväčšie kapacitné problémy, nebude teda pridaný žiadny vlak. Na zistenie, ako táto zmena pomôže obyvateľom Bratislavy, je asi potrebné počkať istý čas,“ pripomínajú.

„Uvidíme, koľko cestujúcich pritiahne jeden vlak za hodinu, v rozdielnych minútach každej hodiny, ktorý bude jazdiť medzi Petržalkou a Novým Mestom bez zastávky,“ uvádzajú s tým, že vybudovanie zastávky Ružinov s možným prestupom na električku a zastávky v oblasti Einsteinovej je nevyhnutným predpokladom rozloženia dopravnej záťaže a použiteľnosti vlakov na cesty v hraniciach Bratislavy.

Pravidelné intervaly

Lepšia doprava podporuje myšlienku zavedenia vlakov, ktoré by prechádzali územím Bratislavy v pravidelných a atraktívnych intervaloch a mohli by odľahčiť dopravu na komunikáciách hlavného mesta. „Týmto opatrením sa však zatiaľ táto myšlienka nenapĺňa. Naopak, pozitívom zmien aj pre obyvateľov Bratislavy je, že súčasne sa posilňujú aj niektoré linky MHD obsluhujúce stanice Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vajnory a Podunajské Biskupice,“ uzavreli.

Prečítajte si tiež: Mesto alebo dedina: Kde vás čaká lepší život? Čítajte 

Občianske združenie Lepšia doprava je združením nezávislých odborníkov na dopravu. Od svojho vzniku navrhuje a ponúka riešenia, ktoré vytvárajú rovnocenný priestor pre všetky druhy dopravy, MHD, chodcov, cyklistov a automobily.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  2. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  3. Unikát medzi značkami. CUPRA
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 369
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 421
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 144
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 426
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 366
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 116
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 616
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 565
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 550
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 538

Téma: Vlaky


Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Telekomunikačný operátor Slovanet preberá lokálneho poskytovateľa internetu IvankaNet

Cieľom akvizície je vybudovanie nového optického a LTE pripojenia v obci Ivanka pri Dunaji.

Ilustračné foto.

Čo robiť, ak zomrie niekto blízky

Ak nám zomrie blízky človek, je pochopiteľné, že smútime. No nevyhneme sa ani množstvu praktických povinností – od vybavenia, pohrebu cez vyriešenie rôznych záväzkov, ktoré mal zomrelý voči iným inštitúciám až po riešenie pozostalosti. Pomôže vám náš manuál v aktuálnom vydaní týždenníkov MY.

Mesto Senec prispeje k rozvoju elektromobility

V centre nainštalovalo nabíjaciu stanicu pre dva elektromobily.

Ľudí, ktorí sú okázaní na sociálne dávky, je čoraz menej

Počet poberateľov dávok v hmotnej núdzi na Slovensku naďalej klesá.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

V Hurbanove chytili šoférku s 3,52 promile

Vodič v Imeli nafúkal 3,15 promile. Ďalší opitý šofér skončil v Kolte v potoku.

Vlkolínec má konečne reštauráciu. Lákať chce na tradičnú kuchyňu

Vlkolínec navštívia ročne desiatky tisíc turistov z celého sveta, láka ich štatút Unesco. Vo Vlkolínci však chýbala reštaurácia.

Aktualizované o vyjadrenie ZSSK

Nastúpili a hneď vystúpili. Aj takto vyzerá cestovanie po železnici

Obedný vlak z Bystrice do Zvolena sa nedokázal pohnúť. Cestujúci márne čakali na nejakú informáciu.

Vybrali SME

Už ste čítali?