Nové vlaky nemajú odchody v rovnakých minútach každú hodinu,považujú to za nevýhodu

Podľa občianskeho združenia Lepšia doprava na to, aby bola verejná doprava príťažlivá, musí byť pravidelná.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

TRNAVA. Občianskemu združeniu Lepšia doprava sa nepáči, že nové osobné vlaky z Trnavy a zo Senca do hlavného mesta SR Bratislavy nemajú odchody v rovnakých minútach každú hodinu. Najviac to podľa nich vidieť pri vlakoch do Senca, keď pätnásť nových vlakov odchádza v deviatich rôznych minútových polohách.

„V opačnom smere je zas problémom prestup z linky S55 z Trnavy na linku S65 do Petržalky. Pri niektorých vlakoch treba prestúpiť na stanici Bratislava predmestie, pri iných na stanici Bratislava-Nové Mesto a pri niektorých sa dá prestúpiť na oboch staniciach,“ uvádzajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stanovisko poskytol predseda združenia Martin Fundárek. Na tratiach Bratislava - Trnava a Bratislava - Senec bude obojsmerne premávať 56 nových osobných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK).

Cieľovými, resp. východzími stanicami v hlavnom meste budú Nové Mesto a tiež Petržalka, v pracovných dňoch budú tieto vlaky jazdiť každých tridsať minút.

Nebudú stáť všade

Lepšia doprava pripomína, že niektoré vlaky tiež nebudú zastavovať na všetkých zastávkach, pretože inak by sa už do grafikonu nezmestili. Ako ďalej spomínajú, na zastávke Pezinok-zastávka v smere z Bratislavy v popoludňajšej špičke nezastavia hneď tri. „Paradoxne tak obyvatelia Grinavy, ako sa neoficiálne nazýva časť Pezinka, kde zastávka leží, budú mať mimo špičky dva spoje za hodinu, ale v odpoludňajšej špičke len jeden,“ uvádza združenie.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Pri Sládkovičove sa zrazila sanitka s mikrobusom, hlásia troch zranených Čítajte 

Podľa nich na to, aby bola verejná doprava príťažlivá, musí byť pravidelná, teda spoje by mali odchádzať vždy v tej istej minúte, zastavovať na všetkých zastávkach a prestupy by mali byť zabezpečené vždy na tom istom mieste.

„Cestovný poriadok musí totiž byť zapamätateľný, pretože ľudia potrebujú niekedy cestovať z domu do práce či školy, alebo naopak, priamo, inokedy si ešte chcú niečo nakúpiť či vybaviť. A mnohým sa ani pracovný čas či vyučovanie nezačína a nekončí každý deň v rovnakom čase,“ vysvetľuje Fundárek. „Jedným z dôvodov nepravidelnosti je aj to, že vlaky neboli zavedené už v decembri, keď sa mení celý cestovný poriadok, ale sa do neho dodatočne pridávajú,“ poznamenal.

Sú aj ďalšie nedostatky

Lepšia doprava však upozorňuje aj na ďalšie nedostatky. „Nerieši sa nedostatočná ponuka vlakov cez víkendy, keď jazdia osobné vlaky zvyčajne raz za dve hodiny. Pri takomto intervale volia často prepravu autom aj tí, ktorí inak používajú verejnú dopravu,“ pripomína predseda združenia. „Bolo by lepšie zaviesť hodinový interval cez víkend, ako pridávať druhý spoj za hodinu v mimošpičkovom období pracovných dní,“ pripomenul.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: V okolí Trnavy sa oplatia nové domy, Záhoráci idú po dostupnosti Čítajte 

Posilnenie dopravy osobnými vlakmi však podľa združenia pomôže riešiť nedostatok kapacity v niektorých vlakoch v rannej či odpoludňajšej špičke. Zlepšovanie vlakových spojov je aj dôležitým nástrojom na motivovanie občanov, aby využívali verejnú dopravu, dodávajú. Dobré nie je podľa Lepšej dopravy to, že z Trnavy sa pridávajú spoje až po ôsmej hodine. V rannej špičke, keď sú najväčšie kapacitné problémy, nebude teda pridaný žiadny vlak. Na zistenie, ako táto zmena pomôže obyvateľom Bratislavy, je asi potrebné počkať istý čas,“ pripomínajú.

„Uvidíme, koľko cestujúcich pritiahne jeden vlak za hodinu, v rozdielnych minútach každej hodiny, ktorý bude jazdiť medzi Petržalkou a Novým Mestom bez zastávky,“ uvádzajú s tým, že vybudovanie zastávky Ružinov s možným prestupom na električku a zastávky v oblasti Einsteinovej je nevyhnutným predpokladom rozloženia dopravnej záťaže a použiteľnosti vlakov na cesty v hraniciach Bratislavy.

Pravidelné intervaly

Lepšia doprava podporuje myšlienku zavedenia vlakov, ktoré by prechádzali územím Bratislavy v pravidelných a atraktívnych intervaloch a mohli by odľahčiť dopravu na komunikáciách hlavného mesta. „Týmto opatrením sa však zatiaľ táto myšlienka nenapĺňa. Naopak, pozitívom zmien aj pre obyvateľov Bratislavy je, že súčasne sa posilňujú aj niektoré linky MHD obsluhujúce stanice Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vajnory a Podunajské Biskupice,“ uzavreli.

Prečítajte si tiež: Mesto alebo dedina: Kde vás čaká lepší život? Čítajte 

Občianske združenie Lepšia doprava je združením nezávislých odborníkov na dopravu. Od svojho vzniku navrhuje a ponúka riešenia, ktoré vytvárajú rovnocenný priestor pre všetky druhy dopravy, MHD, chodcov, cyklistov a automobily.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 9 801
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 419
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 896
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 397
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 2 898
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 530
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 466
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 244
  1. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  4. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  5. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  6. Martin Pollák: Hra o záchranu
  7. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  8. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 32 133
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 812
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 563
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 229
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 923
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 322
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 773
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 655
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


4
Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


Zmeny sa dotknú Tatier aj krátkych trás, zľavy ostávajú.


  1. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  4. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  5. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  6. Martin Pollák: Hra o záchranu
  7. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  8. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 32 133
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 812
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 563
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 229
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 923
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 322
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 773
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 655
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu