Štvrtok, 21. marec, 2019 | Meniny má Blahoslav
Nájdete nás na webe

Práce na križovatke Triblavina na D1 by mali obnoviť v lete

Komisia sa zaoberala aj prípravou výstavby napojenia D1 na budúci obchvat Bratislavy na D4.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Výstavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec po získaní stavebného povolenia pre zmenu stavby by mala byť obnovená predbežne v tomto roku a trvať by mala do leta 2020.

"Bude to robiť zhotoviteľ, ktorý bol vysúťažený. Prípadná nová súťaž by znamenala len ďalší odsun," informoval o tom v utorok generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na Ministerstve dopravy a výstavby SR (MDV) Peter Varga po zasadnutí komisie pre dopravu, výstavbu a cestovný ruchu pri Výbore Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti.

Pripravujú rozšírenie diaľnice

Komisia sa zaoberala aj prípravou výstavby napojenia D1 na budúci obchvat Bratislavy na D4 a vplyvom oboch križovatiek na dopravu v regióne na východ od hlavného mesta.

Rezort dopravy a Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) zároveň pripravujú rozšírenie diaľnice D1 z Bratislavy po križovatku Triblavina, resp. križovatku Blatné na štyri pruhy v každom smere. "Veľmi ťažko sa nám hovoria termíny kvôli komplikáciám v schvaľovacích procesoch. Rádovo sa hýbeme niekde po roku 2020," povedal Varga.

"Potrebujeme získať v prvom rade stavebné povolenia, čo je mimoriadne náročné v tejto situácii, keďže máme toľko odvolaní a komplikácií v jednotlivých procesoch," uviedol v súvislosti so stavbou križovatky D1 a D4.

Rokujú s koncesionárom výstavby D4 v rámci projektu PPP, aby po získaní stavebného povolenia bola výstavba napojenia D1 a D4 čo najefektívnejšia a najrýchlejšia. "Najväčší problém sú povoľovacie konania," upozornil Varga.

Pokiaľ ide o obavy priľahlých obcí o napojenie na diaľnicu D1, počas stavby budú podľa Vargu v prevádzke tri pruhy obchádzkových trás a nemali by preto vznikať žiadne výrazné zdržania.

"Kapacita bude zachovaná aj počas výstavby. Sú tam tri kruhové objazdy, na ktoré je možné napojiť jednotlivé územia. Diaľničná križovatka bude napojená na súčasnú starú seneckú cestu," priblížil Varga. Bratislavský samosprávny kraj a developeri podľa neho môžu postaviť komunikácie s napojením na cestnú sieť.

Protesty aktivistov

Aktivisti Občianskeho združenia (OZ) Triblavina dlhodobo protestovali proti zmene rozšírenia D1 z pôvodných troch pruhov so súbežnými cestami, resp. kolektormi na štyri pruhy po Blatné a tri pruhy po Trnavu, no bez vedľajších komunikácií.

"Rozhodnutie neurobiť kolektory je podložené množstvom dopravných štúdií a rôznych koncepčných materiálov. Považujeme toto rozhodnutie za správne a veríme, že jedného dňa sa s tým vysporiada aj OZ Triblavina," povedal Varga. V budúcnosti sa podľa neho kolektory môžu postaviť, je pre ne územná rezerva, no teraz sa stavať nebudú, keďže prioritou je rozšírenie diaľnice.

Dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová (donedávna členka OZ Triblavina) informovala, že na zasadnutí komisie nebolo predstavené to, čo je dôležité pre obyvateľov regiónu, a to dobré riešenie dopravy.

"Riešia len diaľnicu, neriešia dopravu, vplyv dopravy na životné prostredie, teda na zdravie obyvateľov. NDS presadzuje len križovatku, diaľničný obchvat Bratislavy," uviedla Kratochvílová.

V tomto regióne sa podľa nej očakáva vysoký nárast počtu obyvateľov, budú dva milióny štvorcových metrov nových zastavaných plôch, na ktoré už sú stavebné povolenia alebo územné rozhodnutia.

"Doprava nebude riešená tak, ako mala pôvodne byť. Môžem vyjadriť iba ľútosť nad tým, že sa nemyslí na obyvateľov tohto regiónu," povedala Kratochvílová. V priľahlých obciach pri D1 v okolí Bratislavy s vyše dvadsaťtisíc obyvateľmi by podľa nej malo pribudnúť 90 tisíc ľudí do roku 2030.

Rozšírenie cesty

Doprave v regióne by podľa rezortu dopravy malo pomôcť rozšírenie cesty prvej triedy I/61 z Bratislavy na Senec. NDS nedávno vypísala súťaž na dokumentáciu pre územné rozhodnutie a vyhodnotená by mala byť v najbližších týždňoch.

"Keď budeme mať územné rozhodnutie, budeme vedieť, čo treba vykúpiť aj termíny výstavby. Ideme najrýchlejšie, ako vieme. V tejto chvíli nie je jasné, ako bude táto stavba financovaná. Zatiaľ sa snažíme z disponibilných finančných prostriedkov urobiť ďalší krok v príprave, a to je územné rozhodnutie," dodal Varga.

Odhadované náklady na rozšírenie tejto cesty sú predbežne zhruba 120 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  4. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  5. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  8. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  9. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 27 903
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 21 316
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 21 266
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 18 722
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 13 663
  6. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 13 435
  7. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 10 948
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 6 981
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 802
  10. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 732

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Ministerka zdravotníctva Andrea Kalavská.

Vyrábali a plnili energetické nápoje, teraz im hrozí väzenie

Škodu v súvislosti s falzifikátmi vyčíslili až na závratných 60 tisíc eur.

Ilustračné foto.

Na D1 za Sencom v smere do Bratislavy došlo hromadnej nehode

Nehodu dokumentujú v smere za Sencom do Bratislavy.

V Šaštíne majú novinku, ľudia môžu navštíviť cintorín aj virtuálne

Návštevníci portálu majú podľa mesta možnosť využiť aj ďalšiu originálnu službu.

Ilustračné foto.

Aké autá sa vyrábali v bratislavskom Volkswagene? (fotogaléria)

V závode sa aktuálne produkuje sedem modelov.

Výrobné priestory závodu Volkswagen Slovakia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na D1 za Sencom v smere do Bratislavy došlo hromadnej nehode

Nehodu dokumentujú v smere za Sencom do Bratislavy.

Dve obrovské tragédie vo Svrčinovci, pri jednej dieťatko zrazil vlastný dedko

Obyvatelia Svrčinovca neveriacky krútia hlavami. V jeden deň sa v obci odohrali dve tragické udalosti.

Rimavskosobotský okres zamorila nebezpečná droga

Polícii rozviazal ruky fakt, že sa herba dostala do zoznamu zakázaných drog.

Vybrali SME

Už ste čítali?