Nedeľa, 24. jún, 2018 | Meniny má Ján
Nájdete nás na webe

Konanie o zmene stavby križovatky Triblavina prerušili

NDS požiadala o zmenu stavby pred dokončením pre nárast intenzít dopravy v tomto úseku

Odpočívadlo Triblavina.(Zdroj: TASR)

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) zatiaľ nerozhodlo o zmene stavby križovatky Triblavina pred dokončením na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec. Konanie, ktoré sa začalo ešte 7. augusta na žiadosť Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS), je prerušené.

"Ministerstvo svojím rozhodnutím zo 7. septembra prerušilo konanie o zmene stavby pred dokončením na šesťdesiat dní z dôvodu doriešenia námietok účastníkov konania, ktoré smerovali voči záväzným stanoviskám dotknutých orgánov," informovala agentúru SITA rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Stavba križovatky Triblavina sa môže predĺžiť o dva a pol roka

Žiadajú o zmenu

NDS požiadala o zmenu stavby pred dokončením pre nárast intenzít dopravy v tomto úseku a pre koordináciu so stavbou obchvatu D4 a križovatky D1/D4. Zmena spočíva v rozšírení D1 od Bratislavy po Senec na osem pruhov, po štyri v každom smere, namiesto pôvodne šiestich pruhov, ale bez súbežných komunikácií po oboch stranách diaľnice, takzvaných kolektorov.

Úrad Bratislavského samosprávneho kraja nesúhlasil so zmenou stavby križovatky Triblavina, keďže jeho územný plán s kolektormi počíta. Občianske združenie (OZ) Triblavina trvá na rozšírení D1 medzi Bratislavou a Trnavou a výstavbe križovatky Triblavina podľa pôvodných plánov s kolektormi.

OZ Triblavina napadlo na Krajskom súde v Bratislave rozhodnutie Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR, ktoré potvrdilo, že nie je potrebné posudzovať vplyv zmeny križovatky Triblavina na životné prostredie. NDS na základe tohto rozhodnutia mohla požiadať o vydanie stavebného povolenia na zásadnú zmenu.

"Rozhodnutie MŽP SR, ktoré nevyžaduje samostatné posúdenie vplyvu zmeny stavby na životné prostredie, napadlo OZ Triblavina z dvoch hlavných dôvodov. Prvým dôvodom je, že ide rozsahom o tak významnú zmenu, že je nutné ju považovať za samostatnú stavbu. Preto musí byť posúdený jej vplyv na životné prostredie," informovala advokátka VIA IURIS Kristína Babiaková, zastupujúca OZ Triblavina. Ide totiž o zmenu koncepcie dopravy celého regiónu, ako aj o zmenu organizácie výstavby diaľnice D1.

Žaloba poukazuje na rozpor

Navyše v pôvodnom posudzovaní vplyvov nebol variant štvorpruhovej diaľnice vôbec v hre. "Žalobou zároveň poukazujeme na to, že navrhovaná zmena stavby je v rozpore s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý počíta s výstavbou kolektorov, a nie technickým riešením, ktoré dnes presadzuje NDS," dodala Babiaková.

OZ Triblavina už v súvislosti so zmenou projektu a procesom zmeny stavby pred dokončením podalo podnet aj na Generálnu prokuratúru SR a tiež podalo pripomienky k už prebiehajúcemu povoľovaniu zmeny stavby pred dokončením.

"K tejto stavbe sme predložili zásadné námietky k nesúladu stavby s územným rozhodnutím, s územným plánom obcí, územným plánom kraja ako aj nesúladu s podmienkami z posudzovania vplyvov na životné prostredie. Takouto zmenou by sa narušila schválená koncepcia dopravy v regióne," upozornila dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

"Naďalej tiež upozorňujeme, že stavba je v rozpore aj so zákonom o verejnom obstarávaní, keďže výherca súťaže vyhral súťaž na úplne inú stavbu, než akú má stavať,“ uzavrela.

Kolektory tam majú byť

Predseda BSK Pavol Freso na Facebooku nedávno informoval, že dali na posúdenie ministerstvu dopravy a výstavby zmeny v územnom pláne kraja. "Ministerstvo nám tieto zmeny schválilo, a to vrátane naplánovaných kolektorov. Čiže samotné ministerstvo nám písomne potvrdilo, že tieto kolektory tam majú byť. Je to veľká výhra pre všetky obce v okolí diaľnice D1," tvrdí Frešo, ktorý opäť kandiduje na post na čele kraja.

Starosta mestskej časti Bratislava - Vajnory Ján Mrva, ktorý sa tiež uchádza o funkciu predsedu BSK, označil tvrdenie Freša za zavádzanie. "Prebieha proces zmeny stavby pred dokončením križovatky Triblavina tak, aby tam neboli kolektory. To je realita a nikto z nás ešte nevidel projekt, kde by boli naprojektované aj kolektory," reagoval Mrva tiež na Facebooku. To, že sa o kolektoroch ešte hovorí, podľa neho súvisí s ochranou záujmov ľudí z okolia Senca a Pezinka aktivistami OZ Triblavina.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 629
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 073
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 642
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 526
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 618
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 600
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 670
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 137
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 978
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 961

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Jana Kirschner: Som hrdá na to, akých učiteľov som v mojom živote stretla

Súčasťou súťaže Učiteľ Slovenska je aj kampaň ,,Keby som nemal učiteľa, nie som tým, kým som“. Zapojilo sa do nej viacero osobností, jednou z nich je aj speváčka Jana Kirschner.

Z jazera zachránili ženu, mladému mužovi už nedokázali pomôcť

Žena odmietala pomoc, rozbehla sa do jazera.

Riečna doprava po Dunaji je reálna

Na piatkovom stretnutí ministra dopravy, predsedu BSK a taktiež primátora Bratislavy sa riešila riečna doprava i ďalšie dopravné problémy.

Turistický autobus Malokarpatský expres štartuje svoju druhú sezónu

Do jesene bude premávať každú sobotu, nedeľu a počas štátnych sviatkov na trase Bratislava – Častá s prípojmi do rakúskeho mestečka Neusiedl am See.

Hasiči zasahujú pri požiari odpadu v sklade v Senci

Hasiči momentálne zasahujú na Železničnej ulici v Senci pri požiari odpadu v opustenom sklade.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Martin bude mať chodníkovú fontánu s farebnými tryskami

​​​​​​​Obyvatelia martinskej časti Sever sa konečne dočkali zbúrania schátralej nebezpečnej fontány. Osadia im tam moderný typ.

V Čadci súťažili vo varení kotlíkového guláša

Čadčiansky kotlík zapísal už svoje siedme pokračovanie. Ponúkame vám fotogalériu z už tradičnej súťaže.

UEFA omilostila Spartak Trnava, doma bez divákov si zahrá iba v jednom dueli

Fanúšikovia Spartaka Trnava sa iba pred nedávnom dozvedeli túto skvelú správu.

Z majstrovstiev Európy sa ponáhľal do práce

Lučenčan s vietnamským pôvodom Tám Nguyen sa v uplynulých týždňoch stal dvojnásobným národným a európskym majstrom.

Vybrali SME



Už ste čítali?