Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava
Nájdete nás na webe

Konanie o zmene stavby križovatky Triblavina prerušili

NDS požiadala o zmenu stavby pred dokončením pre nárast intenzít dopravy v tomto úseku

Odpočívadlo Triblavina.Odpočívadlo Triblavina.(Zdroj: TASR)

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) zatiaľ nerozhodlo o zmene stavby križovatky Triblavina pred dokončením na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec. Konanie, ktoré sa začalo ešte 7. augusta na žiadosť Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS), je prerušené.

"Ministerstvo svojím rozhodnutím zo 7. septembra prerušilo konanie o zmene stavby pred dokončením na šesťdesiat dní z dôvodu doriešenia námietok účastníkov konania, ktoré smerovali voči záväzným stanoviskám dotknutých orgánov," informovala agentúru SITA rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Stavba križovatky Triblavina sa môže predĺžiť o dva a pol roka Čítajte 

Žiadajú o zmenu

NDS požiadala o zmenu stavby pred dokončením pre nárast intenzít dopravy v tomto úseku a pre koordináciu so stavbou obchvatu D4 a križovatky D1/D4. Zmena spočíva v rozšírení D1 od Bratislavy po Senec na osem pruhov, po štyri v každom smere, namiesto pôvodne šiestich pruhov, ale bez súbežných komunikácií po oboch stranách diaľnice, takzvaných kolektorov.

Úrad Bratislavského samosprávneho kraja nesúhlasil so zmenou stavby križovatky Triblavina, keďže jeho územný plán s kolektormi počíta. Občianske združenie (OZ) Triblavina trvá na rozšírení D1 medzi Bratislavou a Trnavou a výstavbe križovatky Triblavina podľa pôvodných plánov s kolektormi.

OZ Triblavina napadlo na Krajskom súde v Bratislave rozhodnutie Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR, ktoré potvrdilo, že nie je potrebné posudzovať vplyv zmeny križovatky Triblavina na životné prostredie. NDS na základe tohto rozhodnutia mohla požiadať o vydanie stavebného povolenia na zásadnú zmenu.

"Rozhodnutie MŽP SR, ktoré nevyžaduje samostatné posúdenie vplyvu zmeny stavby na životné prostredie, napadlo OZ Triblavina z dvoch hlavných dôvodov. Prvým dôvodom je, že ide rozsahom o tak významnú zmenu, že je nutné ju považovať za samostatnú stavbu. Preto musí byť posúdený jej vplyv na životné prostredie," informovala advokátka VIA IURIS Kristína Babiaková, zastupujúca OZ Triblavina. Ide totiž o zmenu koncepcie dopravy celého regiónu, ako aj o zmenu organizácie výstavby diaľnice D1.

Žaloba poukazuje na rozpor

Navyše v pôvodnom posudzovaní vplyvov nebol variant štvorpruhovej diaľnice vôbec v hre. "Žalobou zároveň poukazujeme na to, že navrhovaná zmena stavby je v rozpore s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý počíta s výstavbou kolektorov, a nie technickým riešením, ktoré dnes presadzuje NDS," dodala Babiaková.

OZ Triblavina už v súvislosti so zmenou projektu a procesom zmeny stavby pred dokončením podalo podnet aj na Generálnu prokuratúru SR a tiež podalo pripomienky k už prebiehajúcemu povoľovaniu zmeny stavby pred dokončením.

"K tejto stavbe sme predložili zásadné námietky k nesúladu stavby s územným rozhodnutím, s územným plánom obcí, územným plánom kraja ako aj nesúladu s podmienkami z posudzovania vplyvov na životné prostredie. Takouto zmenou by sa narušila schválená koncepcia dopravy v regióne," upozornila dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

"Naďalej tiež upozorňujeme, že stavba je v rozpore aj so zákonom o verejnom obstarávaní, keďže výherca súťaže vyhral súťaž na úplne inú stavbu, než akú má stavať,“ uzavrela.

Kolektory tam majú byť

Predseda BSK Pavol Freso na Facebooku nedávno informoval, že dali na posúdenie ministerstvu dopravy a výstavby zmeny v územnom pláne kraja. "Ministerstvo nám tieto zmeny schválilo, a to vrátane naplánovaných kolektorov. Čiže samotné ministerstvo nám písomne potvrdilo, že tieto kolektory tam majú byť. Je to veľká výhra pre všetky obce v okolí diaľnice D1," tvrdí Frešo, ktorý opäť kandiduje na post na čele kraja.

Starosta mestskej časti Bratislava - Vajnory Ján Mrva, ktorý sa tiež uchádza o funkciu predsedu BSK, označil tvrdenie Freša za zavádzanie. "Prebieha proces zmeny stavby pred dokončením križovatky Triblavina tak, aby tam neboli kolektory. To je realita a nikto z nás ešte nevidel projekt, kde by boli naprojektované aj kolektory," reagoval Mrva tiež na Facebooku. To, že sa o kolektoroch ešte hovorí, podľa neho súvisí s ochranou záujmov ľudí z okolia Senca a Pezinka aktivistami OZ Triblavina.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  2. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  3. Unikát medzi značkami. CUPRA
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  8. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 289
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 336
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 060
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 333
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 410
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 113
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 653
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 588
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 560
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 535

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Telekomunikačný operátor Slovanet preberá lokálneho poskytovateľa internetu IvankaNet

Cieľom akvizície je vybudovanie nového optického a LTE pripojenia v obci Ivanka pri Dunaji.

Ilustračné foto.

Čo robiť, ak zomrie niekto blízky

Ak nám zomrie blízky človek, je pochopiteľné, že smútime. No nevyhneme sa ani množstvu praktických povinností – od vybavenia, pohrebu cez vyriešenie rôznych záväzkov, ktoré mal zomrelý voči iným inštitúciám až po riešenie pozostalosti. Pomôže vám náš manuál v aktuálnom vydaní týždenníkov MY.

Mesto Senec prispeje k rozvoju elektromobility

V centre nainštalovalo nabíjaciu stanicu pre dva elektromobily.

Ľudí, ktorí sú okázaní na sociálne dávky, je čoraz menej

Počet poberateľov dávok v hmotnej núdzi na Slovensku naďalej klesá.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

V Hurbanove chytili šoférku s 3,52 promile

Vodič v Imeli nafúkal 3,15 promile. Ďalší opitý šofér skončil v Kolte v potoku.

Vlkolínec má konečne reštauráciu. Lákať chce na tradičnú kuchyňu

Vlkolínec navštívia ročne desiatky tisíc turistov z celého sveta, láka ich štatút Unesco. Vo Vlkolínci však chýbala reštaurácia.

Aktualizované o vyjadrenie ZSSK

Nastúpili a hneď vystúpili. Aj takto vyzerá cestovanie po železnici

Obedný vlak z Bystrice do Zvolena sa nedokázal pohnúť. Cestujúci márne čakali na nejakú informáciu.

Vybrali SME

Už ste čítali?