Stavba križovatky Triblavina sa môže predĺžiť o dva a pol roka

Pôvodne mala byť hotová v apríli tohto roka, dva roky od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom. Národná diaľničná spoločnosť predpokladá ukončenie výstavby koncom roka 2019.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: TASR/Michal Svítok)

BRATISLAVA. Stavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina na diaľnici D1 Bratislava - Senec sa môže predĺžiť o dva a pol roka. Pôvodne mala byť hotová v apríli tohto roka, dva roky od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom, spoločnosťou Porr, s. r. o., Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) ako investor predpokladá ukončenie výstavby koncom roka 2019. Zo zmluvnej ceny stavby križovatky Triblavina 19,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (23,7 mil. eur vrátane DPH) bolo doteraz preinvestovaných 4,9 mil. eur, teda štvrtina.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Frešo: Rozhodnutie vypustiť kolektory je v rozpore s územným plánom aj so zdravým rozumom Čítajte 



"NDS požiadala o zmenu stavby pred dokončením pre nárast intenzít dopravy v tomto úseku a pre koordináciu so stavbou obchvatu D4 a križovatky D1/D4," informovala agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová. "Na križovatke Triblavina prebiehajú stavebné práce na objektoch, ktoré nepodliehajú zmene stavby pred dokončením," dodala. Výstavbu križovatky Triblavina podľa NDS dlhodobo spomaľujú aktivisti Občianskeho združenia (OZ) Triblavina, ktorí "využívajú zákonné možnosti na zdržanie potrebných procesov, rozhodnutí a povolení, a politici, ktorí zneužívajú túto tému na svoje politické ciele".

BSK ani aktivisti s diaľnicou bez kolektorov nesúhlasia


Zástupcovia OZ Triblavina trvajú na rozšírení D1 medzi Bratislavou a Trnavou a výstavbe križovatky Triblavina podľa pôvodných plánov so súbežnými komunikáciami vedľa diaľnice, tzv. kolektormi. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) nesúhlasil so zmenou stavby križovatky Triblavina pred dokončením. Zmena spočíva v rozšírení D1 od Bratislavy po Senec na osem pruhov, po štyri v každom smere, namiesto pôvodne šiestich pruhov, ale bez kolektorov. Postoj kraja je podľa jeho predsedu Pavla Freša v súlade s územným plánom, ktorý zahŕňa aj kolektory. Úrad kraja preto poslal Ministerstvu dopravy a výstavby SR zamietavé stanovisko. Pripomíname, že ak by sa NDS držala pôvodných plánov, Triblavina by už bola niekoľko mesiacov hotová. Aktivisti navyše už pred rokom upozornili, že zhotoviteľ bol vybraný na základe súťaže na výstavbu trojpruhu s kolektormi a keďže verejné obstarávanie sa robilo podľa červenej knihy FIDIC, mal by sa aj projekt realizovať tak, ako bolo stanovené v podmienkach súťaže.

"NDS disponuje stanoviskom BSK, v ktorom súhlasí so štvorpruhovým usporiadaním diaľnice D1 (v každom smere). BSK sa zároveň zaviazal v zmluve o spolupráci, že napojí križovatku Triblavina na cestu III/50212 a neskôr na II/502," uviedla Michalová. Bratislavský župan však hovorí, že BSK bude trvať na tom, aby bol dodržaný územný plán kraja. Ten sa menil v roku 2009 práve z iniciatívy NDS, ktorá vtedy kolektory obhajovala ako dobré riešenie pre regionálnu dopravu a zároveň tieto komunikácie mali slúžiť ako obchádzkové trasy v čase, keď pre výstavbu na diaľnici budú musieť odkloniť dopravu. Podľa súčasnej predstavy NDS, obchádzkovou trasou a čiastočne aj obslužnou komunikáciou pre stavbárov má byť stará senecká.

SkryťVypnúť reklamu

Érsek hovorí, že štyri pruhy bez kolektorov na D1 stačia

Ministerstvo dopravy a výstavby rozhodlo o začatí konania o zmene stavby križovatky Triblavina pred dokončením 7. augusta. "V súčasnosti prebieha konanie a o veci nebolo rozhodnuté. Termín vydania rozhodnutia závisí od stanovísk dotknutých orgánov a účastníkov konania," uviedol odbor komunikácie rezortu dopravy. Expertná komisia, ktorú zriadil minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) z odborníkov špeciálne na preskúmanie najlepšieho riešenia križovatky Triblavina, podľa rezortu úplne jednoznačne a na základe všetkých dopravných modelov odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov. "Vzhľadom na výstupy dopravného modelu je rozšírenie diaľnice na osem pruhov kapacitne dostačujúce aj pre výhľadové obdobie do roku 2040," tvrdí ministerstvo dopravy. Pri dopravno-kapacitnom posúdení však experti nebrali do úvahy celú plánovanú výstavbu. Opomenuli, že v okolí Triblaviny sa pripravuje výstavba 30-tisícového sídliska. Navyše v okolí vyrastajú alebo sú naplánované aj ďalšie obytné zóny a logistické centrá, ktoré o pár rokov spôsobia podstatný nárast regionálnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa NDS sú kolektory rizikové

NDS stále argumentuje, že čoskoro by ani plnohodnotný trojpruh nestačil a navyše sa obáva, že napájanie kolektorov na diaľnicu by bolo rizikové. Dodáva, že aj v prípade kolektorov, by sa na vstupe do Bratislavy, celá doprava stretla v jednom lieviku. Dopravní experti namiesto kolektorov vedľa diaľnice navrhli prednostne rozšíriť súčasné komunikácie ďalej od diaľnice, napríklad starú seneckú cestu I/61 alebo pezinskú cestu II/502. NDS uz začala prípravu rozšírenia cesty I/61 Bratislava - Senec v dĺžke 13,8 kilometra z dvoch na štyri jazdné pruhy. "Rozšírenie diaľnice na štyri pruhy a pridanie dvoch pruhov ku starej seneckej ceste zabezpečí lepší rozptyl dopravy pri zachovaní plynulosti dopravy na D1, čo by pôvodná koncepcia s kolektormi nedokázala. Pre budúcnosť považujeme kolektory za ďalšie možné zvýšenie kapacity pozemných komunikácií na vstupe a výstupe z mesta," dodala Michalová. Križovatky Triblavina aj Blatné sa stavajú tak, aby sa v budúcnosti na ne mohli napojiť kolektory, ktoré by viedli popri diaľnici, ak to bude potrebné.

Na strane druhej, ani rozšírenie starej seneckej, ani vybudovanie pezinského obchvatu nie je okamžitou záležitosťou. Ani v jednom prípade ešte nie je hotová projektová dokumentácia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 143
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 281
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 566
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 344
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 050
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 021
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 676
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 360
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  8. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR
Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  8. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu