Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Slovak Lines zvyšuje mzdu vodičov autobusov v prímestskej doprave

Základná hodinová sadzba vodičov Slovak Lines v prímestskej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji od 1. júla vzrastie zo súčasných na 5,77 eura.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Spoločnosť Slovak Lines, a. s. zvyšuje mzdu vodičov v prímestskej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji. S účinnosťou od 1. júla ich základná hodinová sadzba vzrastie zo súčasných 4,77 eura na 5,77 eura, platy tak dosiahnu v priemere tisíc až tisícdvesto eur v hrubom. Zmenu oznámili predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo a generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský v utorok na stretnutí so zamestnancami autobusového dopravcu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Do integrovaného dopravného systému chce vstúpiť aj RegioJet, kraj súhlasí Čítajte 

Zamestnancov treba motivovať


Nevyhnutnou súčasťou kvalitnej a spoľahlivej verejnej dopravy sú podľa BSK a Slovak Lines motivovaní zamestnanci s férovými platovými podmienkami zodpovedajúcimi aktuálnym podmienkam na trhu. Zvyšovanie miezd umožnili priaznivá hospodárska situácia na Slovensku, ako aj stabilizovaný počet cestujúcich v prímestskej autobusovej doprave v Bratislavskom kraji. Ten je objednávateľom prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme a poskytuje podporu na úhradu straty z jej prevádzky.

"Ak chceme ľudí a cestujúcich motivovať, aby viac využívali verejnú dopravu a aby svoje autá nechávali doma, musíme im zabezpečiť pravidelnú a spoľahlivú verejnú dopravu či už do práce alebo do škôl v rámci Bratislavského kraja," povedal Frešo. To sa podľa neho stane len vtedy, ak bude mať prepravca dostatočný počet skúsených a motivovaných šoférov. "Preto župa oceňuje, že zmluvný prepravca dokázal zabezpečiť stabilizáciu počtu cestujúcich a vytvoriť tak predpoklady pre rast miezd. Takisto si vážim prácu vodičov a prístup Slovak Lines," dodal Frešo.

Zámerom uvedeného opatrenia je zvyšovať konkurencieschopnosť platových podmienok vodičov Slovak Lines s ostatnými odvetviami dopravy. "Slušní a motivovaní vodiči sú absolútnou nevyhnutnosťou v záujme zabezpečenia kvalitnej ponuky verejnej dopravy v rámci Bratislavského kraja a jej rozvoja do budúcnosti. Priemerné platy sa budú po novom pohybovať na úrovni 1 000 až 1 200 eur v hrubom. Zmena nepochybne zatraktívňuje povolanie vodiča," uviedol Sádovský.

SkryťVypnúť reklamu

Počet cestujúcich je stabilný


V roku 2016 sa podarilo stabilizovať počet cestujúcich v autobusoch prímestskej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji. Zastavil sa tak dlhodobý trend poklesu. Vývoj počtu cestujúcich je na rovnakej úrovni aj v prvom polroku tohto roka. K situácii prispel zvyšujúci sa záujem o Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK), ale aj zlepšovanie ponuky služieb Slovak Lines pre cestujúcich.

Takmer dve tretiny cestujúcich v Bratislavskom kraji využívajú IDS BK, čo ukázal nezávislý prieskum agentúry Focus realizovaný na konci roka 2016. Z výsledkov ankety zároveň vyplynulo, že zavedenie integrovaného dopravného systému pozitívne hodnotí 66 % oslovených ľudí.

Slovak Lines patrí k najvýznamnejším poskytovateľom verejnej autobusovej dopravy na Slovensku. Zabezpečuje pravidelnú, príležitostnú a osobitnú dopravu. Spoločnosť vznikla ako a. s. v októbri 2001, do februára 2007 fungovala pod menom SAD Bratislava, a. s. Prepravca eviduje základné imanie 28,83 mil. eur. Väčšinovým akcionárom Slovak Lines je spoločnosť Bus Transport, s. r. o. s podielom 56 % a spoločnosť MH Manažment, a. s., nástupca Fondu národného majetku, zvyšných 44 % akcií.

Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  2. Zimná ríša divov Maďarska
  3. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  7. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  8. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 13 628
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 920
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 229
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 640
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 233
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 099
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 043

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska
  2. Martin Sukupčák: SAS - ke tlieskam, radšej koniec agónii
  3. Štefan Vidlár: BULO ZHULO
  4. ADRA Slovensko: Slovenskí dobrovoľníci menia svet k lepšiemu
  5. Ján Škerko: Matovičova atómofka, bravó. Vážení poslanci NR SR, je to teraz na Vás.
  6. Ján Marton: Birešova kontrola kryje potravinové podvody, organizácia ohrozuje spotrebiteľov.
  7. Štefan Vidlár: Rozpolťeňí štvanci
  8. Matej Farkas: Prestupná zastávka
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 232 978
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 905
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 164
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 951
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 622
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 117
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 535
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 087
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Vďaka unikátnej liečbe môžete odstrániť nielen bolesti kĺbov, ale aj ich príčinu. Stovky slovenských pacientov hovoria o prekvapivých výsledkoch. Dlhoročné problémy s artrózou či osteoporózou sú preč.


3 h

Hádanky, hry a hlavolamy pre všetky zvedavé deti od päť do sedem rokov sú súčasťou zošita s názvom Tešíme sa do školy, ktorý vychádza na 32 stranách.


28. nov

Tesco pred Vianocami rozširuje počet svojich predajní. V novembri otvorilo hneď dva nové obchody, a to v Zlatých Klasoch a v Kysuckom Novom Meste.


28. nov
Na snímke nový primátor mesta Senec Pavol Kvál počas ustanovujúceho zasadnutia mestského zastupiteľstva v Senci v piatok 25. novembra 2022.

Zvýšenú pozornosť chce venovať aj oblasti Slnečných jazier.


TASR 26. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Želiezovský dub bol jedným z troch najvýznamnejších stromov v Uhorsku.


29. nov

Polícia počas piatich dní zbierala stopy vedúce k jeho vypátraniu.


5 h

Agresor zamkol dvere a stiahol si tepláky. Keď odchádzal, podal žene ruku.


29. nov

Nový šéf Peter Privalinec už úradu kedysi šéfoval.


21 h

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska
  2. Martin Sukupčák: SAS - ke tlieskam, radšej koniec agónii
  3. Štefan Vidlár: BULO ZHULO
  4. ADRA Slovensko: Slovenskí dobrovoľníci menia svet k lepšiemu
  5. Ján Škerko: Matovičova atómofka, bravó. Vážení poslanci NR SR, je to teraz na Vás.
  6. Ján Marton: Birešova kontrola kryje potravinové podvody, organizácia ohrozuje spotrebiteľov.
  7. Štefan Vidlár: Rozpolťeňí štvanci
  8. Matej Farkas: Prestupná zastávka
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 232 978
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 905
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 164
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 951
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 622
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 117
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 535
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 087
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu