IVANKA PRI DUNAJI,PEZINOK. Koniec vykurovacieho obdobia je našťastie už za nami, aby nás to ďalšie nezastihlo nepripravených, môžeme si svoje vykurovacie zariadenia nechať skontrolovať už v tomto období. Môžeme, ale nemusíme.
Nemusíte reagovať
Čo však robiť v prípade, že si v schránke nájdeme žltý lístok, pôsobiaci ako naliehavý úradný oznam, ktorý nám akoby ukladá povinnosť kontaktovať v stanovenom čase odosielateľa a dohodnúť si termín kontroly. Nič, je to len reklama firmy, ktorá chce takouto kampaňou prilákať čo najviac klientov.
Vo viacerých obciach pezinského a seneckého okresu si ľudia našli v schránke práve takéto žlté lístky. Nie každý okamžite pochopil, že ide len o reklamu a nie každému sa zdá takáto kampaň korektná.
Jedna z našich čitateliek sa preto rozhodla podať podnet na Radu pre reklamu. Výsledok? Aj podľa komisie rady je takáto forma reklamy neetická, pretože na prvý pohľad nie je jasné, že ide o reklamu. Navyše, forma letáku pôsobí ako doklad z úradu, čo môže zmiasť najmä starých ľudí. Ako vieme, tí sú častými obeťami rôznych nekalých obchodných praktík. Rada pre reklamu preto firme AA Správa, ktorá má letáčiky na svedomí nariadila, aby s touto formou kampane prestala.
"Právne je to v poriadku"
O vyjadrenie sme požiadali aj firmu AA Správa, na kampani nevidia nič zlé a podľa stanoviska ich právnika je všetko v poriadku. „Služby sú zo zákona povinné, my len umožňujeme vlastníkom pohodlne splniť si túto svoju povinnosť. Poskytovanie služby, ktorá umožní splniť občanom zákonnú povinností, nepovažujeme za nekalú praktiku. Naši operátori korektne odpovedajú na všetky otázky klientov“ Rozhodnutie Rady pre reklamu komentovať nechcú, keďže momentálne zvažujú ďalšie kroky. Reklamu na služby, ktoré ponúkajú sa však budú snažiť zosúladiť s požiadavkami Rady pre reklamu.