Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Kadiaľ prevŕtajú Karpaty je stále otázne

Ministri tvrdia, že o trase D4 cez Malé Karpaty bude ešte diskusia.

Do roku 2030 by mal viesť popod Karpaty tunel.Do roku 2030 by mal viesť popod Karpaty tunel. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

BRATISLAVA. Pri výbere trasovania diaľnice D4 v úseku Bratislava-Rača - Bratislava-Záhorská Bystrica je potrebné vyselektovať riešenie, ktoré bude zohľadňovať situáciu obyvateľov v najbližšom okolí diaľničného úseku, no i dôležitosť tohto tranzitu pre hlavné mesto i celé Slovensko. V súvislosti s diskusiou o variantoch vedenia diaľničného úseku s tunelom Karpaty to povedal minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riešenie stále hľadajú

"My potrebujeme vybrať riešenie, ktoré umožní čo najlepšie napojenie na existujúcu cestnú sieť," reagoval minister v súvislosti s viacerými variantmi trasovania úseku. Uistil, že o jednotlivých možnostiach úseku, ktorý bude súčasťou obchvatu hlavného mesta, chce ešte viesť odbornú debatu. Reagoval tak i na sťažnosť obyvateľov Marianky, Záhorskej Bystrice, ďalších dotknutých obcí i aktivistov z občianskeho združenia (OZ) Malé Karpaty. Tí vyčítajú, že Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR do povinnej časti hodnotenia vplyvov navrhovanej činnosti na životné prostredie nezahrnulo verejnosťou a dotknutými obcami požadované alternatívne varianty trás tunela pod Karpatmi z Lamača do Rače a pod Pezinskú Babu. Minister životného prostredia László Sólymos (Most-Híd) dnes uviedol, že proces je len na začiatku a envirorezort zohľadňuje pripomienky. "Myslím, že budeme posudzovať všetky varianty," uviedol šéf envirorezortu.

SkryťVypnúť reklamu

MŽP do rozsahu hodnotenia pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie určilo tri varianty trasovania. Variant 1 predpokladá celkovú dĺžku úseku 12.417 metrov, tunel Karpaty má mať dĺžku 10.980 metrov. Tunel sa bude začínať pod východnými svahmi Vajnorskej hory a vyúsťovať bude severozápadne od obce Marianka. Od tohto miesta po už vybudovaný úsek medzi diaľničnými križovatkami Stupava a Záhorská Bystrica bude približne jeden kilometer diaľnice viesť po násype.

Vo variante 2 bude celková dĺžka tunela 10.500 metrov, západný portál bude umiestnený pri západnom okraji obytnej zástavby obce Marianka. Aj v tomto prípade sa ráta s tým, že posledný kilometer úseku, končiaci mimoúrovňovou križovatkou Záhorská Bystrica, má viesť po násype, vo výške maximálne šesť metrov. Celková dĺžka tohto variantu je 12.372 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Variant 3 ráta s predĺžením vyústenia tunela za Mariankou s podúrovňovým križovaním Bratislavskej cesty I/2.

Súčasný variant je príliš blízko obce

Aktivisti z OZ Malé Karpaty poukazujú na malú vzdialenosť diaľničného úseku od obce Marianka a na to, že projekt bude mať nielen počas prevádzky, ale aj počas stavby výrazný negatívny dopad na obyvateľov v okolí. Dušan Statelov z OZ takisto upozornil, že v celom projekte je viacero nevyjasnených otázok, vrátane samotného zámeru i efektu celého projektu. "Aj napriek niekoľkoročnému procesu hodnotenia D4 investor doteraz neobjasnil účel stavby z celospoločenského hľadiska, nebola doložená požadovaná dopravná prognóza odľahčenia jednotlivých ťahov v Bratislave, ani tranzitných ťahov do Rakúska a Maďarska," pripomenul Statelov.

SkryťVypnúť reklamu

S výstavbou diaľnice D4 v úseku Rača - Záhorská Bystrica by sa malo začať v roku 2025, diaľničný úsek s viac ako desaťkilometrovým tunelom v masíve Malých Karpát by mal byť dokončený v roku 2030. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) to uviedla v projektovom zámere pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).

Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 943
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 895
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 843
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 537
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 580
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 025
  7. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 608
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 571

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pravota holota
  2. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  3. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  4. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  6. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  7. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  8. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 185 001
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 787
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 129
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 019
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 884
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 385
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 702
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Hádanky, hry a hlavolamy pre všetky zvedavé deti od päť do sedem rokov sú súčasťou zošita s názvom Tešíme sa do školy, ktorý vychádza na 32 stranách.


28. nov

Tesco pred Vianocami rozširuje počet svojich predajní. V novembri otvorilo hneď dva nové obchody, a to v Zlatých Klasoch a v Kysuckom Novom Meste.


28. nov
Na snímke nový primátor mesta Senec Pavol Kvál počas ustanovujúceho zasadnutia mestského zastupiteľstva v Senci v piatok 25. novembra 2022.

Zvýšenú pozornosť chce venovať aj oblasti Slnečných jazier.


TASR 26. nov

Výber TOP športových správ z regiónov.


25. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Turčianskej kotline by mali spracovávať stotisíc ton odpadu ročne.


21 h

Vodič zraneniam podľahol v nemocnici.


17 h

Spolu 35 blokových pokút uložili policajti počas štvorhodinovej dopravnej akcie na cestách okresu Prievidza. Informovala o tom trenčianska krajská polícia na sociálnej sieti.


SITA 18 h

O osude školy rozhodnú mestskí poslanci.


28. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pravota holota
  2. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  3. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  4. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  6. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  7. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  8. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 185 001
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 787
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 129
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 019
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 884
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 385
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 702
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu