Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Dopravný prieskum kvôli Triblavine zavádza

Výskumný ústav dopravný do posúdenia kapacity nezapočítal väčšinu plánovanej výstavby ani obchvat Pezinka.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Zmeny v projekte rozširovania diaľnice D1 chcela NDS obhájiť dopravno-kapacitným posúdením, podľa vyjadrení OZ Triblavina je zavádzajúce.

Na dnešnej tlačovej konferencii v NR SR spolu s poslancami z OĽaNO-NOVA informovali, že posúdenie, ktoré vypracoval Výskumný ústav dopravný (VÚD) počíta s oveľa nižším nárastom obyvateľstva ako v skutočnosti vyplýva z platných územných plánov obcí. Podľa aktivistov je zarážajúce aj to, že VÚD, nielen že nezapočítal naplánovanú a v mnohých prípadoch aj povolenú výstavbu v okolitých obciach, ale ani obchvat Pezinka.

Skryť Vypnúť reklamu

Nepočítali s dopravnou prioritou

Práve tento obchvat je pritom dopravnou prioritou Bratislavského kraja a do roku 2023 by mala byť hotová jeho prvá etapa. Keďže informáciou o dopravnom prieskume disponujeme už niekoľko dní, na stanovisko sme sa pýtali aj Národnej diaľničnej, VÚD a tiež Bratislavského kraja.

BSK tvrdí, že pokým zmeny v projekte rozširovania diaľnice nie sú definitívne schválené, nebudú sa vyjadrovať ani k prieskumu, ktorý s nimi počíta.

Na čo taký prieskum?

Z VÚD nám odpovedali, že sa k danej téme už vyjadrovať nebudú a odkázali nás na NDS. Preto sme s otázkou, aký zmysel má prieskum, ktorý nezapočítal plánovaný obchvat Pezinka, zhruba 90-tisícový nárast obyvateľstva a logistické centrá obrátili na diaľničiarov.

"V rámci návrhu tvaru diaľničnej križovatky Triblavina boli zarátané v tom čase dostupné dopravno-inžinierske údaje, aj zo štúdie prepojenia ciest I/61 a II/502 (stará senecká a úsek medzi Pezinkom a Bratislavou, ktorý má byť prvou etapou obchvatu pozn. red.) K otázke relevantnosti prieskumu uvádzame, že v kapacitných posúdeniach pre križovatku Triblavina sú zohľadnené všetky dopravné napojenia na D1 bez ohľadu na finálnu dopravnú koncepciu diaľnice D1. Do kapacitných posúdení vypracovaných v súvislosti s križovatkou Triblavina boli zahrnuté všetky investičné zámery, z ktorých boli v danom čase dostupné dopravno-inžinierske údaje.

Skryť Vypnúť reklamu

Cesta II/502, teda prvá etapa pezinského obchvatu však započítaná nie je. Navyše, aktivisti tvrdia, že ak si údaje o plánovanej výstavbe dokázali zistiť oni, tak to mohla urobiť aj NDS, ktorá vypracovanie prieskumu zadávala alebo VÚD, ktorý zaň dostal zaplatené.

Koniec koncov dnes vôbec nie je jasné, akým smerom sa bude rozširovanie diaľnice uberať, podľa neoficiálnych informácií, má ministerstvo problém aj pri križovatke Blatné a tiež s križovaním D1-D4.

Videozáznam z tlačovej konferencie:

Načítavam video...

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  2. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  3. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Budovanie zelenej značky
  8. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  9. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  10. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 582
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 166
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 509
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 796
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 406
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 141
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 523
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 423
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 264
  10. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 261
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Výstavba a rozvoj, Diaľnice

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Ilustračné foto

Išlo o 79-ročného muža s viacerými chronickými ochoreniami, ktoré pitva určila ako hlavnú príčinu úmrtia.

2 h
Ilustračné foto

Môžu tak urobiť nielen cez registračný formulár, ale aj cez infolinku rezortu zdravotníctva.

3 h
Ilustračné foto.

V Trnavskom kraji odhalili 210 nových prípadov.

13 h

Ďalší diel online diskusie vysielame LIVE vo štvrtok o 11:00 hod na našom Facebooku.

25. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

8 h

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

25. jan

Ide zatiaľ iba o čiastkové výsledky.

25. jan

Podľa aktuálne nastavených parametrov a údajov len z MOM, zriadených rezortom zdravotníctva, by si v Banskobystrickom kraji zopakovali testovanie v šiestich okresoch.

25. jan

Už ste čítali?