Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Postavili ju pre vojenskú techniku, teraz má zachrániť regionálnu dopravu

Rozširovanie starej seneckej je s prestávkami plánované už roky, kedy sa začne s výstavbou stále nevieme.

Stará senecká počas rannej dopravnej špičkyStará senecká počas rannej dopravnej špičky (Zdroj: KS)

SENEC, BRATISLAVA. Pravidelne sa spomína v dopravných servisoch, či už kvôli zápche počas dopravnej špičky alebo kvôli nehode, ktorá ju dokáže paralyzovať niekedy na celé hodiny.

Cesta I/61 známejšia ako stará senecká je dnes asi poslednou nádejou na aké-také riešenie žalostnej dopravy medzi Bratislavou a Sencom.

O jej rozšírení na štvorpruh sa hovorí už dlho, pred pár dňami NDS zverejnila informáciu, že tento projekt preberú na svoje plecia diaľničiari.

EIA je hotová takmer desať rokov

Kedy sa začalo vôbec s prvými úvahami rozšíriť starú seneckú je dnes zbytočné riešiť. Cestu postavili po II. svetovej vojne na presun vojenskej techniky. Po tankoch sa postupne a stále viac začala zapĺňať autami, dnes je hlavným dopravným spojením Bratislavy a obcí, ktoré patria medzi jej najväčšie satelity.

Skryť Vypnúť reklamu

Kapacitne už nestačí a nestačila ani pred viac ako desiatimi rokmi, keď sa reálne začalo s prípravou rozšírenia starej seneckej. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie, teda takzvaná EIA bola hotová v septembri 2007, doba výstavby roky 2011 – 2015.

Stavať sa však nezačalo, nebolo treba, pretože v projekte rozšírenia diaľnice D1 boli naplánované pozdĺžne komunikácie – kolektory, ktoré mali zabezpečiť dopravnú obsluhu územia a odľahčiť tým aj starú seneckú. Aj keď treba dodať, že nič by sa nestalo, ak by okrem kolektorov rozšírili aj starú seneckú, veď výstavba nielen domov, ale aj logistických hál tu pribúda takmer geometrickým radom a nezdá sa, že by mala v blízkej dobe utíchať. Samozrejme, na cesty treba peniaze, ktoré nie sú.

Ako však všetci dobre vieme, NDS nakoniec kolektory stavať nebude, takže projekt rozšírenia starej seneckej znova ožíva.

Skryť Vypnúť reklamu

Z pohľadu bežného užívateľa regionálnych ciest sa zdá celý postup minimálne nelogický, pretože spoločnosť, ktorá pred ôsmimi rokmi presvedčila BSK, aby do územného plánu zaradili kolektory ich dnes stavať nechce a na miesto toho si nad rámec svojich povinností zoberie na starosť rozšírenie regionálnej cesty, ktoré mala realizovať Slovenská správa ciest. Pritom ešte nedávno v súvislosti s kolektormi NDS argumentovala, že riešenie regionálnej dopravy nie jej kompetenciou.

Nenahraditeľná cesta

Dnes teda nemáme ani širšiu starú seneckú, ani kolektory vo výhľade. Kedy sa z rozširovaním cesty začne ešte nie je jasné, NDS zatiaľ termíny nezverejnila.

Zverejnila však informáciu, že nakoľko pozdĺžne komunikácie nebudú, stará senecká bude slúžiť aj ako obslužná cesta pre rozširovanie diaľnice D1. Takže okrem stále väčšieho počtu automobilov pribudnú aj stavebné mechanizmy. Pri tejto predstave sa pred rokom spomínaná električka zdá ako celkom dobrý nápad, škoda, že aj v tomto prípade ide len o hudbu ďalekej budúcnosti, ak vôbec.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 102
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 040
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 432
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 649
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 291
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 314
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 794
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 493
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 427
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 373
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Diaľnice

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba a vľavo primátor hlavného mesta Bratislava Matúš Vallo.

Kraj hodnotí tri roky svojho pôsobenia, uplynulý bol poznačený pandémiou.

7 h
Ilustračné foto.

Tempo očkovania je v členských krajinách rôzne, najrýchlejšie napríklad očkujú Dáni.

7 h

Finalisti odovzdali aj svoju vzorku DNA, ktorú ďalj skúmali.

8 h

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

9 h

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

21. jan

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

20. jan

Už ste čítali?