Pondelok, 22. apríl, 2019 | Meniny má Slavomír
Nájdete nás na webe

Postavili ju pre vojenskú techniku, teraz má zachrániť regionálnu dopravu

Rozširovanie starej seneckej je s prestávkami plánované už roky, kedy sa začne s výstavbou stále nevieme.

Stará senecká počas rannej dopravnej špičkyStará senecká počas rannej dopravnej špičky(Zdroj: KS)

SENEC, BRATISLAVA. Pravidelne sa spomína v dopravných servisoch, či už kvôli zápche počas dopravnej špičky alebo kvôli nehode, ktorá ju dokáže paralyzovať niekedy na celé hodiny.

Cesta I/61 známejšia ako stará senecká je dnes asi poslednou nádejou na aké-také riešenie žalostnej dopravy medzi Bratislavou a Sencom.

O jej rozšírení na štvorpruh sa hovorí už dlho, pred pár dňami NDS zverejnila informáciu, že tento projekt preberú na svoje plecia diaľničiari.

EIA je hotová takmer desať rokov

Kedy sa začalo vôbec s prvými úvahami rozšíriť starú seneckú je dnes zbytočné riešiť. Cestu postavili po II. svetovej vojne na presun vojenskej techniky. Po tankoch sa postupne a stále viac začala zapĺňať autami, dnes je hlavným dopravným spojením Bratislavy a obcí, ktoré patria medzi jej najväčšie satelity.

Kapacitne už nestačí a nestačila ani pred viac ako desiatimi rokmi, keď sa reálne začalo s prípravou rozšírenia starej seneckej. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie, teda takzvaná EIA bola hotová v septembri 2007, doba výstavby roky 2011 – 2015.

Stavať sa však nezačalo, nebolo treba, pretože v projekte rozšírenia diaľnice D1 boli naplánované pozdĺžne komunikácie – kolektory, ktoré mali zabezpečiť dopravnú obsluhu územia a odľahčiť tým aj starú seneckú. Aj keď treba dodať, že nič by sa nestalo, ak by okrem kolektorov rozšírili aj starú seneckú, veď výstavba nielen domov, ale aj logistických hál tu pribúda takmer geometrickým radom a nezdá sa, že by mala v blízkej dobe utíchať. Samozrejme, na cesty treba peniaze, ktoré nie sú.

Ako však všetci dobre vieme, NDS nakoniec kolektory stavať nebude, takže projekt rozšírenia starej seneckej znova ožíva.

Z pohľadu bežného užívateľa regionálnych ciest sa zdá celý postup minimálne nelogický, pretože spoločnosť, ktorá pred ôsmimi rokmi presvedčila BSK, aby do územného plánu zaradili kolektory ich dnes stavať nechce a na miesto toho si nad rámec svojich povinností zoberie na starosť rozšírenie regionálnej cesty, ktoré mala realizovať Slovenská správa ciest. Pritom ešte nedávno v súvislosti s kolektormi NDS argumentovala, že riešenie regionálnej dopravy nie jej kompetenciou.

Nenahraditeľná cesta

Dnes teda nemáme ani širšiu starú seneckú, ani kolektory vo výhľade. Kedy sa z rozširovaním cesty začne ešte nie je jasné, NDS zatiaľ termíny nezverejnila.

Zverejnila však informáciu, že nakoľko pozdĺžne komunikácie nebudú, stará senecká bude slúžiť aj ako obslužná cesta pre rozširovanie diaľnice D1. Takže okrem stále väčšieho počtu automobilov pribudnú aj stavebné mechanizmy. Pri tejto predstave sa pred rokom spomínaná električka zdá ako celkom dobrý nápad, škoda, že aj v tomto prípade ide len o hudbu ďalekej budúcnosti, ak vôbec.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. Women in business
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  3. Bim Challenge 2019
  4. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  5. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  6. Grilovacia sezóna je zahájená!
  7. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  8. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  9. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  10. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 19 665
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 12 052
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 302
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 454
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 881
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 891
  7. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 706
  8. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 605
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 962
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 2 929

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Na západnom Slovensku sa tradične šibalo, oblievanie bolo typické pre východ

Šibanie malo priniesť novú silu a zdravie do nasledujúceho roka.

Na Bielu sobotu sa piekol biely koláč, posvätené vajíčko si rodina delila

Výdatné jedlá si naši predkovia dožičili po veľkom pôste, mala sa tým zabezpečiť hojnosť a tohoročná úroda.

Hromadná dopravná nehoda na D1 komplikuje dopravu

Na diaľnici sa zrazilo päť áut.

Tragická dopravná nehoda si vyžiadala jeden život

V Audi Q7 zomrel 40-ročný muž, mladá žena sa ťažko zranila.

Výdavky za veľkonočné potraviny každoročne rastú

Domácnosti viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Plot rozdeľuje Nitranov, jedni ho chcú, druhí nie. Oficiálne chráni zeleň

Pletivo za tisíce eur má chrániť zeleň. Postavili ho však najmä kvôli parkovacím miestam.

Na prvý foťák si zarobil brigádou na stavbe. Snímky mladíka vám vyrazia dych

Snažím sa byť vždy jedinečný a originálny, hovorí mladý fotograf Adam Kuric.

Vybrali SME

Už ste čítali?