Z Pezinského obchvatu bude najprv len obchvat Grobov

Pezinský obchvat sa bude stavať postupne, termín úplného dokončenia nepoznáme.

(Zdroj: Ilustračné Petit Press)

PEZINOK. Poznáme to asi všetci, dostať sa počas špičky z jedného konca Pezinka na druhý, trvá večnosť. O riešení, teda obchvate Pezinka a Modry sa hovorí už roky a kým bude celý úsek skutočnosťou, zrejme sa ešte hovoriť bude.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do konca minulého roka obchvat brzdil najmä chýbajúci územný plán Pezinka. Ten je schválený, ak však niekto očakával, že sa okamžite začne s výstavbou celého obchvatu, mýlil sa. Dôvod je jednoduchý, nie sú peniaze.

Ako nám povedala riaditeľka odboru regionálneho rozvoja a EÚ fondov Barbora Lukáčová, celý obchvat bude stáť približne 96 miliónov eur a toľko peňazí kraj v súčasnosti nemá.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodlo sa ešte v decembri

Na decembrovom rokovaní starostov a primátorov dotknutých obcí v Pezinku zaznela informácia, že v pôvodne vyčlenených 36 miliónov eur z európskych peňazí, sa prerozdelí na viacero projektov a priamo na obchvat pôjde iba 10 miliónov. Za tieto peniaze sa urobí prvá fáza, a to takzvané grobské obchvaty. Trasa pôjde z Grinavy na Slovenský Grob, ďalej na Chorvátsky Grob a cez križovatku Triblavina sa napojí na diaľnicu D1.

Toto riešenia však pezinské zápchy veľmi neuvoľní a to je dôvod, prečo je s ním časť starostov a primátorov z regiónu nespokojná. Ešte na decembrovom BSK vystúpil starosta obce Píla Radovan Mičunek, aby vyjadril, že sa s týmto postupom nielen on, ale aj ďalší starostovia nestotožňuje. Okres Pezinok vtedy prirovnal k "východu Bratislavského kraja," pretože práve v tomto okrese priemerné mzdy ani zďaleka nedosahujú celokrajský priemer. Podľa Mičunka za to môže aj chýbajúce priame napojenie na diaľnicu.

SkryťVypnúť reklamu

Na Mičunkovú podporu vystúpil iba starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva. Obaja boli nakoniec obvinení, že si len robia politickú kampaň.

Nadšený z tohoto riešenia však nie je ani primátor Svätého Jura Šimon Gabura, ktorý na jednej strane víta, že sa začne robiť aspoň úsek grobskych obchvatov, na strane druhej si nie je istý, či jeden pruh v každom smere pomôže výraznejšie odkloniť dopravu z Jura.

Ďalej dodáva, "som bol prekvapený, že tak dôležitá informácia o znížení zdrojov na budúci obchvat z 36mil. na 10mil. Eur nebola dostatočne odôvodnená a v podstate nebola ani ničím podložená. Cez mesto Svätý Jur prejde denne cca 27-tisíc automobilov. Vybudovaním tejto novej cesty zrejme nepríde k výraznému úbytku dopravy prechádzajúcej cez mesto Svätý Jur."

SkryťVypnúť reklamu

Ešte sa bude rokovať

Združenie miest a obcí malokarpatského kraja, ktoré zastupuje väčšinu dotknutých obcí tento týždeň prijalo k situácii okolo obchvatu uznesenie. Na jednej strane v ňom vyjadruje nevôľu nad riešením obchvatu, no podporuje urýchlenie procesov potrebných výstavbu grobskych obchvatov s výhľadom na štvorpruh.

Čo sa však štvorpruhu týka, ostane len pri výhľade.

Zároveň kraj vyzýva, aby pracovali aj na prípravných a projektových prácach aj na ostatných úsekoch plánovanej trasy, vrátane vyčlenenia potrebných financií.

BSK: pracovať musia aj starostovia

Barbora Lukáčová nám povedala, že celý obchvat je stále prioritou, aj keď sa bude stavať postupne, prípravné práce sa nezastavia. Tu naopak hovorí, že pre urýchlenie celého procesu by mali ruku k dielu priložiť aj obce. Minimálne na úseku grobskych obchvatov očakáva, že práve oni by mali s vlastníkmi pozemkov vo svojich katastroch urýchlene začať rokovať a pripravovať odkúpenie pozemkov.

Grobske obchvaty musia byť skolaudované do roku 2023, dokedy bude hotový celý obchvat Pezinka nevieme a nevie to ani BSK. O niečo múdrejší by sme mohli byť po nadchádzajúcich rokovaniach, zajtra to bude rokovanie s Regionálnymi cestami Bratislava a do konca januára chystá BSK ešte jedno stretnutie s predstaviteľmi miest a obcí, cez ktoré má celý obchvat prechádzať.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 648
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 168
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 133
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 247
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 147
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 916
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 751
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Čerstvo upečené – presne také pečivo si môžete vychutnať vo vašich domovoch vďaka spolupráci Lidla so slovenskými dodávateľmi.


Polícia pátra po totožnosti osoby, ktorej fotografiu zverejnila na sociálnej sieti.


TASR
Vlaková patrola ZSSK na Rušňoparáde 2025.

Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


V diskusii sa venovali bývaniu v okolí veľkých miest.

Za dvojizbové byty vo veľkých mestách kúpite domy v okolí.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu