BRATISLAVA. Namiesto spoločných raňajok čakanie v zápchach, tak sa začala dnešná tlačová konferencia poslancov OĽaNO a OZ Triblavina na pôde NR SR.
Výpoveď poslankyne obecného zastupiteľstva Chorvátskeho Grobu Vladimíry Vydrovej priblížila, ako dnes žijú ľudia v okolí Triblaviny. Vydrová povedala, že dnešná katastrofálna doprava sa ešte zhorší, keďže v ďalších rokoch sa iba v obci Chorvátsky Grob pripravuje výstavba pre ďalších 25 - 40 tisíc obyvateľov.
Viskupič chce poslanecký prieskum
Aktivisti upozorňujú, že ak sa popri rozšírenej diaľnici D1 nepostavia aj súbežné cesty, takzvané kolektory, dopravná situácia bude neúnosná. Pripomenuli aj to, že jediný, kto zo súčasného stavu môže profitovať je spoločnosť Starland, ktorá vlastní pozemky okolo celej križovatky. Zástupcovia Starlandu už viackrát povedali, že na Triblavinu sa dostane každý a vyjadrenia aktivistov považujú za účelové, aby poškodili ich dobré meno.
S tým však aktivisti nesúhlasia a trvajú na tom, že štát stavia križovatku Triblavina pre jediného developera. Podľa slov Jozefa Viskupiča aj na príklade tejto spoločnosti sa overí či je nový protischránkový zákon účinný a odtajní skutočných majiteľov spoločnosti Starland, ktorá je registrovaná na Cypre.
Aktivisti: "stále nemáme odpovede"
Križovatka Triblavina by sa tak mohla riešiť v parlamente, Viskupič bude iniciovať poslanecký prieskum. "Chceme sa ísť pýtať na ministerstvo dopravy a na NDS," povedal Viskupič.
Aktivisti na tlačovke znovu pripomenuli, že zmenami bolo porušených viacero zákonov a došlo k obrovskému plytvaniu verejných financií.
"My sme písali na Úrad pre verejné obstarávanie, na Najvyšší kontrolný úrad, stojíme s tlačovkami pred ministerstvom vnútra, pred ministerstvom dopravy a skoro nič nevieme. Z ÚVO nám odpísali, že je to tá istá zákazka s rovnakým menom a my tam nič kontrolovať nebudeme. NKÚ sľúbil hĺbkovú kontrolu, ale stále nič nevieme, tak na koho sa ešte máme obrátiť," odpovedal starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva.