Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Regionálnej doprave by mohol pomôcť agrorezort

Na zlepšenie regionálnej dopravy má ísť takmer 180 miliónov.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: ilustračné - Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Zlepšiť regionálnu dopravu má takmer 180 mil. eur zo zdrojov Európskej únie v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu na roky 2014 - 2020 (IROP). Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ako riadiaci orgán uvedeného programu, v stredu informovalo, že pripravilo dve výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok na realizáciu projektov.

Ujde sa aj okoliu Bratislavy


Prvá výzva v objeme 144,9 mil. eur je zameraná na rekonštrukciu a modernizáciu ciest druhej a tretej triedy, vrátane prípravy projektovej dokumentácie. O tieto peniaze sa podľa agrorezortu môžu uchádzať všetky samosprávne kraje a mestá Bratislava a Košice. Druhá výzva v hodnote 33,1 mil. eur je určená na zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy, napríklad na zabezpečenie moderných informačných a dispečerských systémov, zlepšenie informovanosti cestujúcich a infraštruktúry verejnej osobnej dopravy. O túto podporu môžu žiadať najmä mestá, obce, samosprávne kraje a poskytovatelia pravidelnej verejnej osobnej dopravy.
Ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná (SNS) očakáva, že projekty prispejú k väčšej mobilite zamestnancov, zlepšeniu podmienok podnikania a rozvoju vidieka. "Výsledkom by mali byť lepšie cesty v regiónoch a kvalitnejšia verejná osobná doprava. Prvýkrát v histórii sme zapojili aj krajské mestá do implementácie, výberu a hodnotenia projektov v súlade s ich pripravenou stratégiou," povedala Matečná.
Generálny riaditeľ rezortnej sekcie programov regionálneho rozvoja Marek Mitošinka informoval, že kvalita a bezpečnosť ciest je jedným z najväčších problémov regiónov. "Aj keď možno na začiatku pri rokovaní s Európskou komisiou pre ňu nebola najväčšia priorita investovať peniaze do modernizácie ciest druhej a tretej triedy. Sme radi, že je to v tom operačnom programe a môžeme pristúpiť ku konkrétnym krokom pri modernizácii najvýznamnejších ciest druhej a tretej triedy," uviedol Mitošinka.

SkryťVypnúť reklamu

Nielen údržba, ale aj modernizácia


Z hľadiska oprávnenosti výdavkov je podľa neho potrebné sústrediť sa na zvyšovanie parametrov existujúcich ciest, čiže ich priepustnosti a bezpečnosti, a nielen na ich bežnú údržbu. Mitošinka upozornil, že peniaze pôjdu na odstraňovanie najväčších problémov na cestách, keďže prostriedky na riešenie všetkých týchto problémov nestačia. Investície následne pomôžu aj rozvoju verejnej osobnej dopravy a odľahčovaniu dopravy v regiónoch a mestách.
"Čo sa týka druhej výzvy, a to rozvoj a modernizácia verejnej osobnej dopravy, táto téma je z pohľadu Európskej komisie a nás oveľa viac preferovaná. A má za cieľ práve skvalitniť denno-denné cestovanie, či už za prácou, do školy na úrovni miest alebo krajov," priblížil Mitošinka. Oprávnenosť výdavkov je podľa neho v tomto prípade sústredená hlavne na výstavbu mestských a regionálnych staníc, ich modernizáciu, budovanie systémov preferencií dopravy tak, aby doprava bola rýchlejšia a efektívnejšia a ľudia viac prestúpili z áut do verejnej dopravy, ako aj na budovanie pruhov pre autobusy, záchytných parkovísk pri veľkých dopravných uzloch či informačných systémov.

SkryťVypnúť reklamu


IROP využil zo zdrojov EÚ ku koncu októbra 834,3 tis. eur, čo je 0,05 % z celkovej alokácie programu 1,754 mld. eur. Tento program má do konca budúceho roku, keď sa bude odpočítavať prvý míľnik podľa pravidla n+3, vyčerpať 78,36 mil. eur. "Robíme všetko preto, aby tie prostriedky išli. Podpísali sme zmluvy s krajskými mestami, ktoré hovoria o tom, aké sú kompetencie krajských miest v IROP," uviedla Matečná. Pripomenula pritom problémy pri viacerých rokovaniach s certifikačným orgánom, teda ministerstvom financií, očakáva však zrýchlenie v čerpaní peňazí.


Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 415
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 605
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 345
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 280
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 003
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 011
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 3 491
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 255

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  3. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  4. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  5. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  6. Sabina Rehušová: Voľby v Bosne a Hercegovine - časť prvá
  7. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť tretia- Čierna Hora- Zátoka Boka Kotorska, Kotor, Bar, čiernohorské pobrežie
  8. Štefan Vidlár: Hríby
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 763
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 628
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 179
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 914
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 859
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 786
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 533
  8. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru! 1 971
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Hrubošúrske rameno sa nachádza v katastri obcí Hrubý Šúr a Tureň.


TASR 3. okt
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


30. sep

Prečítajte si výber TOP športových správ z regiónov.


30. sep

Tipujte bez rizika a vyhrajte.


29. sep

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  3. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  4. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  5. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  6. Sabina Rehušová: Voľby v Bosne a Hercegovine - časť prvá
  7. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť tretia- Čierna Hora- Zátoka Boka Kotorska, Kotor, Bar, čiernohorské pobrežie
  8. Štefan Vidlár: Hríby
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 763
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 628
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 179
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 914
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 859
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 786
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 533
  8. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru! 1 971
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu