Regionálnej doprave by mohol pomôcť agrorezort

Na zlepšenie regionálnej dopravy má ísť takmer 180 miliónov.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: ilustračné - Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Zlepšiť regionálnu dopravu má takmer 180 mil. eur zo zdrojov Európskej únie v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu na roky 2014 - 2020 (IROP). Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ako riadiaci orgán uvedeného programu, v stredu informovalo, že pripravilo dve výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok na realizáciu projektov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ujde sa aj okoliu Bratislavy


Prvá výzva v objeme 144,9 mil. eur je zameraná na rekonštrukciu a modernizáciu ciest druhej a tretej triedy, vrátane prípravy projektovej dokumentácie. O tieto peniaze sa podľa agrorezortu môžu uchádzať všetky samosprávne kraje a mestá Bratislava a Košice. Druhá výzva v hodnote 33,1 mil. eur je určená na zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy, napríklad na zabezpečenie moderných informačných a dispečerských systémov, zlepšenie informovanosti cestujúcich a infraštruktúry verejnej osobnej dopravy. O túto podporu môžu žiadať najmä mestá, obce, samosprávne kraje a poskytovatelia pravidelnej verejnej osobnej dopravy.
Ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná (SNS) očakáva, že projekty prispejú k väčšej mobilite zamestnancov, zlepšeniu podmienok podnikania a rozvoju vidieka. "Výsledkom by mali byť lepšie cesty v regiónoch a kvalitnejšia verejná osobná doprava. Prvýkrát v histórii sme zapojili aj krajské mestá do implementácie, výberu a hodnotenia projektov v súlade s ich pripravenou stratégiou," povedala Matečná.
Generálny riaditeľ rezortnej sekcie programov regionálneho rozvoja Marek Mitošinka informoval, že kvalita a bezpečnosť ciest je jedným z najväčších problémov regiónov. "Aj keď možno na začiatku pri rokovaní s Európskou komisiou pre ňu nebola najväčšia priorita investovať peniaze do modernizácie ciest druhej a tretej triedy. Sme radi, že je to v tom operačnom programe a môžeme pristúpiť ku konkrétnym krokom pri modernizácii najvýznamnejších ciest druhej a tretej triedy," uviedol Mitošinka.

SkryťVypnúť reklamu

Nielen údržba, ale aj modernizácia


Z hľadiska oprávnenosti výdavkov je podľa neho potrebné sústrediť sa na zvyšovanie parametrov existujúcich ciest, čiže ich priepustnosti a bezpečnosti, a nielen na ich bežnú údržbu. Mitošinka upozornil, že peniaze pôjdu na odstraňovanie najväčších problémov na cestách, keďže prostriedky na riešenie všetkých týchto problémov nestačia. Investície následne pomôžu aj rozvoju verejnej osobnej dopravy a odľahčovaniu dopravy v regiónoch a mestách.
"Čo sa týka druhej výzvy, a to rozvoj a modernizácia verejnej osobnej dopravy, táto téma je z pohľadu Európskej komisie a nás oveľa viac preferovaná. A má za cieľ práve skvalitniť denno-denné cestovanie, či už za prácou, do školy na úrovni miest alebo krajov," priblížil Mitošinka. Oprávnenosť výdavkov je podľa neho v tomto prípade sústredená hlavne na výstavbu mestských a regionálnych staníc, ich modernizáciu, budovanie systémov preferencií dopravy tak, aby doprava bola rýchlejšia a efektívnejšia a ľudia viac prestúpili z áut do verejnej dopravy, ako aj na budovanie pruhov pre autobusy, záchytných parkovísk pri veľkých dopravných uzloch či informačných systémov.

SkryťVypnúť reklamu


IROP využil zo zdrojov EÚ ku koncu októbra 834,3 tis. eur, čo je 0,05 % z celkovej alokácie programu 1,754 mld. eur. Tento program má do konca budúceho roku, keď sa bude odpočítavať prvý míľnik podľa pravidla n+3, vyčerpať 78,36 mil. eur. "Robíme všetko preto, aby tie prostriedky išli. Podpísali sme zmluvy s krajskými mestami, ktoré hovoria o tom, aké sú kompetencie krajských miest v IROP," uviedla Matečná. Pripomenula pritom problémy pri viacerých rokovaniach s certifikačným orgánom, teda ministerstvom financií, očakáva však zrýchlenie v čerpaní peňazí.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 194
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 961
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 239
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 264
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 919
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 147
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 029
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR
Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu