Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia
Nájdete nás na webe

Kompromis na Triblavine je možný

Riešenie, ktoré by uspokojilo všetkých sa našlo, stále však nie je nič isté.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, CHORVÁTSKY GROB. Záver zo stredajšej debaty na BSK by sa dal zhrnúť jednoducho, "dohodneme sa, že sa dohodneme." To, čo bude zabezpečovať dopravnú obsluhu regiónu síce nebudú také kolektory, ako nám ich kedysi dávno prezentovala NDS, v čase keď ich funkciu obhajovala natoľko, že ich kraj zahrnul do svojho územného plánu, ale niečo podobné.

Súbežné komunikácie, ktoré majú odvádzať dopravu z obcí ako je Chorvátsky Grob, Bernolákovo a ďalšie jednoducho vzniknú z obslužných staveništných ciest, ktoré bude nutné pri rozširovaní diaľnice vybudovať.

Článok pokračuje pod video reklamou

"To znamená, že som nepočul ani jeden argument, ktorý by hovoril, že riešenie s kolektormi nie je potrebné, alebo že je dokonca technicky zlé. Dobrá správa je aj to, že pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s diaľnicou D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa mohlo urobiť obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Inými slovami, ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do vzniku kolektorov," povedal Frešo.

Tu niekde pokojná debata končí

Riešenie dopravy v okolí Triblaviny však otvára aj niekoľko ďalších tém, pri ktorých okrem argumentov prichádzajú na rad aj emócie. Jednou z nich je vystúpenie majiteľa pozemku v okolí Igora Dunajského, ktorý predsedu predstavenstva Starland Holding Ronalda Tahotného verejne obvinil, že spoločnosť obchoduje s prístupom na diaľnicu.

Aktivisti tak stále trvajú na tom, že križovatku Triblavina štát buduje v prvom rade pre potreby jediného developera s nejasným vlastníkom.

Starland to odmieta, tvrdí, že Dunajský hrubo zavádza, aby obránil vlastné záujmy, a v súvislosti s obvineniami zvažuje právne kroky. "Starland Holding a.s. má obchodné vzťahy s niektorými súkromnými spoločnosťami v dotknutom území, s ktorými spolupracujeme a spoločne využívame synergiu pri budovaní inžinierskych sietí. Vybudovanie prístupových komunikácií na križovatku Triblavina zabezpečuje Bratislavský samosprávny kraj na základe zmluvy medzi NDS, MDVaRR SR a BSK. Zdôrazňujeme, že konkrétne konečné riešenie dopravy v lokalite Triblavina nie je pre spoločnosť Starland Holding a.s. rozhodujúce, ide o celospoločenský záujem doriešiť alarmujúcu a stále sa zhoršujúcu dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji. Neexistuje jediný obyvateľ z priľahlých obcí, ktorý nebude mať prístup na diaľnicu D1 prostredníctvom diaľničnej križovatky Triblavina."

Sporná je aj Triblavinská cesta

Tahotný vo svojom vystúpení otvoril aj ďalšiu otázku, aktivistov vyzval, aby odpovedali, či je možné kolektorové riešenie bez napojenia Triblavinskej cesty. "Vzhľadom na to, čo tu bolo povedané v apríli, akékoľvek napojenie Triblavinskej je nelegálne, tá cesta je nelegálna, nie je zahrnutá do cestnej siete, nemá číslo," povedal Ronald Tahotný.

Triblavinská síce do cestnej siete zahrnutá nie je, ale podľa našich informácii nie je nelegálna a do cestnej siete by sa teda zahrnúť dala. Momentálne čakáme na ďalšie vyjadrenia a v blízkej dobe prinesieme podrobnejšie informácie o tom, ako to v skutočnosti s so spomínanou cestou je.

Záver

Zdá sa teda, že dohoda možná je aj keď si ideálne riešenie každý predstavuje inak. Aktivisti a aj BSK tvrdia, že najlepšie sú kolektory, tak ako boli naprojektované. Starostovia Ivanky pri Dunaji a Chorvátskeho Grobu trvajú na rozšírení starej seneckej a spory o podobe diaľnice podľa nich celý proces len zdržujú. Dokonca sa im nepáčila ani prítomnosť aktivistov na rokovaní.

Generálny riaditeľ NDS Juraj Valent síce riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým prisľúbil, ale podľa našich informácií už o týždeň na svojom poste končí. Takže na skutočne záväzný kompromis na papieri si zrejme ešte chvíľu počkáme.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  3. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  4. Unikát medzi značkami. CUPRA
  5. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 161
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 115
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 935
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 069
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 426
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 022
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 987
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 811
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 662
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 661

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Telekomunikačný operátor Slovanet preberá lokálneho poskytovateľa internetu IvankaNet

Cieľom akvizície je vybudovanie nového optického a LTE pripojenia v obci Ivanka pri Dunaji.

Ilustračné foto.

Čo robiť, ak zomrie niekto blízky

Ak nám zomrie blízky človek, je pochopiteľné, že smútime. No nevyhneme sa ani množstvu praktických povinností – od vybavenia, pohrebu cez vyriešenie rôznych záväzkov, ktoré mal zomrelý voči iným inštitúciám až po riešenie pozostalosti. Pomôže vám náš manuál v aktuálnom vydaní týždenníkov MY.

Mesto Senec prispeje k rozvoju elektromobility

V centre nainštalovalo nabíjaciu stanicu pre dva elektromobily.

Ľudí, ktorí sú okázaní na sociálne dávky, je čoraz menej

Počet poberateľov dávok v hmotnej núdzi na Slovensku naďalej klesá.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

Polícia: Vodička pod vplyvom alkoholu narazila v Trenčíne do dvoch áut (+FOTO)

Vodička z Trenčína narazila pod vplyvom alkoholu do dvoch áut v krajskom meste.

Aktualizované o vyjadrenie ZSSK

Nastúpili a hneď vystúpili. Aj takto vyzerá cestovanie po železnici

Obedný vlak z Bystrice do Zvolena sa nedokázal pohnúť. Cestujúci márne čakali na nejakú informáciu.

Vybrali SME

Už ste čítali?