Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián
Nájdete nás na webe

Kompromis na Triblavine je možný

Riešenie, ktoré by uspokojilo všetkých sa našlo, stále však nie je nič isté.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, CHORVÁTSKY GROB. Záver zo stredajšej debaty na BSK by sa dal zhrnúť jednoducho, "dohodneme sa, že sa dohodneme." To, čo bude zabezpečovať dopravnú obsluhu regiónu síce nebudú také kolektory, ako nám ich kedysi dávno prezentovala NDS, v čase keď ich funkciu obhajovala natoľko, že ich kraj zahrnul do svojho územného plánu, ale niečo podobné.

Súbežné komunikácie, ktoré majú odvádzať dopravu z obcí ako je Chorvátsky Grob, Bernolákovo a ďalšie jednoducho vzniknú z obslužných staveništných ciest, ktoré bude nutné pri rozširovaní diaľnice vybudovať.

Článok pokračuje pod video reklamou

"To znamená, že som nepočul ani jeden argument, ktorý by hovoril, že riešenie s kolektormi nie je potrebné, alebo že je dokonca technicky zlé. Dobrá správa je aj to, že pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s diaľnicou D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa mohlo urobiť obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Inými slovami, ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do vzniku kolektorov," povedal Frešo.

Tu niekde pokojná debata končí

Riešenie dopravy v okolí Triblaviny však otvára aj niekoľko ďalších tém, pri ktorých okrem argumentov prichádzajú na rad aj emócie. Jednou z nich je vystúpenie majiteľa pozemku v okolí Igora Dunajského, ktorý predsedu predstavenstva Starland Holding Ronalda Tahotného verejne obvinil, že spoločnosť obchoduje s prístupom na diaľnicu.

Aktivisti tak stále trvajú na tom, že križovatku Triblavina štát buduje v prvom rade pre potreby jediného developera s nejasným vlastníkom.

Starland to odmieta, tvrdí, že Dunajský hrubo zavádza, aby obránil vlastné záujmy, a v súvislosti s obvineniami zvažuje právne kroky. "Starland Holding a.s. má obchodné vzťahy s niektorými súkromnými spoločnosťami v dotknutom území, s ktorými spolupracujeme a spoločne využívame synergiu pri budovaní inžinierskych sietí. Vybudovanie prístupových komunikácií na križovatku Triblavina zabezpečuje Bratislavský samosprávny kraj na základe zmluvy medzi NDS, MDVaRR SR a BSK. Zdôrazňujeme, že konkrétne konečné riešenie dopravy v lokalite Triblavina nie je pre spoločnosť Starland Holding a.s. rozhodujúce, ide o celospoločenský záujem doriešiť alarmujúcu a stále sa zhoršujúcu dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji. Neexistuje jediný obyvateľ z priľahlých obcí, ktorý nebude mať prístup na diaľnicu D1 prostredníctvom diaľničnej križovatky Triblavina."

Sporná je aj Triblavinská cesta

Tahotný vo svojom vystúpení otvoril aj ďalšiu otázku, aktivistov vyzval, aby odpovedali, či je možné kolektorové riešenie bez napojenia Triblavinskej cesty. "Vzhľadom na to, čo tu bolo povedané v apríli, akékoľvek napojenie Triblavinskej je nelegálne, tá cesta je nelegálna, nie je zahrnutá do cestnej siete, nemá číslo," povedal Ronald Tahotný.

Triblavinská síce do cestnej siete zahrnutá nie je, ale podľa našich informácii nie je nelegálna a do cestnej siete by sa teda zahrnúť dala. Momentálne čakáme na ďalšie vyjadrenia a v blízkej dobe prinesieme podrobnejšie informácie o tom, ako to v skutočnosti s so spomínanou cestou je.

Záver

Zdá sa teda, že dohoda možná je aj keď si ideálne riešenie každý predstavuje inak. Aktivisti a aj BSK tvrdia, že najlepšie sú kolektory, tak ako boli naprojektované. Starostovia Ivanky pri Dunaji a Chorvátskeho Grobu trvajú na rozšírení starej seneckej a spory o podobe diaľnice podľa nich celý proces len zdržujú. Dokonca sa im nepáčila ani prítomnosť aktivistov na rokovaní.

Generálny riaditeľ NDS Juraj Valent síce riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým prisľúbil, ale podľa našich informácií už o týždeň na svojom poste končí. Takže na skutočne záväzný kompromis na papieri si zrejme ešte chvíľu počkáme.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 764
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 128
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 802
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 779
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 324
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 924
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 912
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 206
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 847
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 695

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Slovenky chcú v Senci vybojovať postup

Tréner Jelšic je rád, že hrajú doma, ale uvedomuje si aj náročnosť skupiny.

V Ivanke pri Dunaji vybudujú záchytné parkovisko pri železničnej stanici

Celková kapacita parkoviska bude 158 miest pre automobily a 80 miest pre bicykle. Investícia je 1,7 milióna eur bez DPH.

Minister dopravy Arpád Érsek odštartoval výstavbu parkoviska

Na seneckej poliklinike nevykonávajú RTG vyšetrenia

Dôvodom je práceneschopnosť laborantky.

Poliklinika v Senci

Koľko míňame na potraviny? Na Slovensku ľudia nehladujú

Bežná slovenská domácnosť minie na potraviny približne pätinu zo svojich výdavkov.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Lučenčan okúsil so svojím Ferrari pevnosť zvodidiel

Našťastie sa jeho nehoda skončila bez zranení. Škoda na jeho aute je odhadovaná na sumu okolo 151-tisíc eur.

Fašizmus sa už neplazí, on tu je, odkázal na proteste v Trenčíne veterán SNP

Niektoré prevádzky dali do výkladov obrázky s prečiarknutou svastikou.

Ďalšia zrazená chodkyňa na priechode v Nitre. Vodič opäť ušiel

V priebehu niekoľkých dní ide už o tretí prípad. Ak máte bližšie informácie, kontaktujte políciu.

Polícia zverejnila video z tragédie na THK. Malo by byť mementom

Vodička tu zrazila staršieho pána na priechode pre chodcov, zraneniam podľahol.

Vybrali SME

Už ste čítali?