Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Kompromis na Triblavine je možný

Riešenie, ktoré by uspokojilo všetkých sa našlo, stále však nie je nič isté.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, CHORVÁTSKY GROB. Záver zo stredajšej debaty na BSK by sa dal zhrnúť jednoducho, "dohodneme sa, že sa dohodneme." To, čo bude zabezpečovať dopravnú obsluhu regiónu síce nebudú také kolektory, ako nám ich kedysi dávno prezentovala NDS, v čase keď ich funkciu obhajovala natoľko, že ich kraj zahrnul do svojho územného plánu, ale niečo podobné.

Súbežné komunikácie, ktoré majú odvádzať dopravu z obcí ako je Chorvátsky Grob, Bernolákovo a ďalšie jednoducho vzniknú z obslužných staveništných ciest, ktoré bude nutné pri rozširovaní diaľnice vybudovať.

SkryťVypnúť reklamu

"To znamená, že som nepočul ani jeden argument, ktorý by hovoril, že riešenie s kolektormi nie je potrebné, alebo že je dokonca technicky zlé. Dobrá správa je aj to, že pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s diaľnicou D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa mohlo urobiť obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Inými slovami, ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do vzniku kolektorov," povedal Frešo.

Tu niekde pokojná debata končí

Riešenie dopravy v okolí Triblaviny však otvára aj niekoľko ďalších tém, pri ktorých okrem argumentov prichádzajú na rad aj emócie. Jednou z nich je vystúpenie majiteľa pozemku v okolí Igora Dunajského, ktorý predsedu predstavenstva Starland Holding Ronalda Tahotného verejne obvinil, že spoločnosť obchoduje s prístupom na diaľnicu.

SkryťVypnúť reklamu

Aktivisti tak stále trvajú na tom, že križovatku Triblavina štát buduje v prvom rade pre potreby jediného developera s nejasným vlastníkom.

Starland to odmieta, tvrdí, že Dunajský hrubo zavádza, aby obránil vlastné záujmy, a v súvislosti s obvineniami zvažuje právne kroky. "Starland Holding a.s. má obchodné vzťahy s niektorými súkromnými spoločnosťami v dotknutom území, s ktorými spolupracujeme a spoločne využívame synergiu pri budovaní inžinierskych sietí. Vybudovanie prístupových komunikácií na križovatku Triblavina zabezpečuje Bratislavský samosprávny kraj na základe zmluvy medzi NDS, MDVaRR SR a BSK. Zdôrazňujeme, že konkrétne konečné riešenie dopravy v lokalite Triblavina nie je pre spoločnosť Starland Holding a.s. rozhodujúce, ide o celospoločenský záujem doriešiť alarmujúcu a stále sa zhoršujúcu dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji. Neexistuje jediný obyvateľ z priľahlých obcí, ktorý nebude mať prístup na diaľnicu D1 prostredníctvom diaľničnej križovatky Triblavina."

SkryťVypnúť reklamu

Sporná je aj Triblavinská cesta

Tahotný vo svojom vystúpení otvoril aj ďalšiu otázku, aktivistov vyzval, aby odpovedali, či je možné kolektorové riešenie bez napojenia Triblavinskej cesty. "Vzhľadom na to, čo tu bolo povedané v apríli, akékoľvek napojenie Triblavinskej je nelegálne, tá cesta je nelegálna, nie je zahrnutá do cestnej siete, nemá číslo," povedal Ronald Tahotný.

Triblavinská síce do cestnej siete zahrnutá nie je, ale podľa našich informácii nie je nelegálna a do cestnej siete by sa teda zahrnúť dala. Momentálne čakáme na ďalšie vyjadrenia a v blízkej dobe prinesieme podrobnejšie informácie o tom, ako to v skutočnosti s so spomínanou cestou je.

Záver

Zdá sa teda, že dohoda možná je aj keď si ideálne riešenie každý predstavuje inak. Aktivisti a aj BSK tvrdia, že najlepšie sú kolektory, tak ako boli naprojektované. Starostovia Ivanky pri Dunaji a Chorvátskeho Grobu trvajú na rozšírení starej seneckej a spory o podobe diaľnice podľa nich celý proces len zdržujú. Dokonca sa im nepáčila ani prítomnosť aktivistov na rokovaní.

Generálny riaditeľ NDS Juraj Valent síce riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým prisľúbil, ale podľa našich informácií už o týždeň na svojom poste končí. Takže na skutočne záväzný kompromis na papieri si zrejme ešte chvíľu počkáme.

Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 996
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 141
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 971
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 613
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 572
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 903
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 509

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  2. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  3. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  5. Rastislav Puchala: Narodila sa kniha
  6. Anna Miľanová: Sloníča...2022
  7. Marek Košík: Anaëlle - bez lásky, ani na krok
  8. Štefan Vidlár: KET
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 397
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 823
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 690
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 4 240
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 157
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 966
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 667
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 267
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Na exite Triblavina v úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Sencom nájdete od dnešného dňa v poradí už druhú diaľničnú, samostatne stojacu reštauráciu McDonald's.


2 h
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


22 h

Prečítajte si výber TOP športových správ z regiónov.


30. sep

Tipujte bez rizika a vyhrajte.


29. sep

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  2. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  3. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  5. Rastislav Puchala: Narodila sa kniha
  6. Anna Miľanová: Sloníča...2022
  7. Marek Košík: Anaëlle - bez lásky, ani na krok
  8. Štefan Vidlár: KET
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 397
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 823
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 690
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 4 240
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 157
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 966
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 667
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 267
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu