Utorok, 19. február, 2019 | Meniny má Vlasta
Nájdete nás na webe

Kompromis na Triblavine je možný

Riešenie, ktoré by uspokojilo všetkých sa našlo, stále však nie je nič isté.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, CHORVÁTSKY GROB. Záver zo stredajšej debaty na BSK by sa dal zhrnúť jednoducho, "dohodneme sa, že sa dohodneme." To, čo bude zabezpečovať dopravnú obsluhu regiónu síce nebudú také kolektory, ako nám ich kedysi dávno prezentovala NDS, v čase keď ich funkciu obhajovala natoľko, že ich kraj zahrnul do svojho územného plánu, ale niečo podobné.

Súbežné komunikácie, ktoré majú odvádzať dopravu z obcí ako je Chorvátsky Grob, Bernolákovo a ďalšie jednoducho vzniknú z obslužných staveništných ciest, ktoré bude nutné pri rozširovaní diaľnice vybudovať.

"To znamená, že som nepočul ani jeden argument, ktorý by hovoril, že riešenie s kolektormi nie je potrebné, alebo že je dokonca technicky zlé. Dobrá správa je aj to, že pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s diaľnicou D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa mohlo urobiť obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Inými slovami, ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do vzniku kolektorov," povedal Frešo.

Tu niekde pokojná debata končí

Riešenie dopravy v okolí Triblaviny však otvára aj niekoľko ďalších tém, pri ktorých okrem argumentov prichádzajú na rad aj emócie. Jednou z nich je vystúpenie majiteľa pozemku v okolí Igora Dunajského, ktorý predsedu predstavenstva Starland Holding Ronalda Tahotného verejne obvinil, že spoločnosť obchoduje s prístupom na diaľnicu.

Aktivisti tak stále trvajú na tom, že križovatku Triblavina štát buduje v prvom rade pre potreby jediného developera s nejasným vlastníkom.

Starland to odmieta, tvrdí, že Dunajský hrubo zavádza, aby obránil vlastné záujmy, a v súvislosti s obvineniami zvažuje právne kroky. "Starland Holding a.s. má obchodné vzťahy s niektorými súkromnými spoločnosťami v dotknutom území, s ktorými spolupracujeme a spoločne využívame synergiu pri budovaní inžinierskych sietí. Vybudovanie prístupových komunikácií na križovatku Triblavina zabezpečuje Bratislavský samosprávny kraj na základe zmluvy medzi NDS, MDVaRR SR a BSK. Zdôrazňujeme, že konkrétne konečné riešenie dopravy v lokalite Triblavina nie je pre spoločnosť Starland Holding a.s. rozhodujúce, ide o celospoločenský záujem doriešiť alarmujúcu a stále sa zhoršujúcu dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji. Neexistuje jediný obyvateľ z priľahlých obcí, ktorý nebude mať prístup na diaľnicu D1 prostredníctvom diaľničnej križovatky Triblavina."

Sporná je aj Triblavinská cesta

Tahotný vo svojom vystúpení otvoril aj ďalšiu otázku, aktivistov vyzval, aby odpovedali, či je možné kolektorové riešenie bez napojenia Triblavinskej cesty. "Vzhľadom na to, čo tu bolo povedané v apríli, akékoľvek napojenie Triblavinskej je nelegálne, tá cesta je nelegálna, nie je zahrnutá do cestnej siete, nemá číslo," povedal Ronald Tahotný.

Triblavinská síce do cestnej siete zahrnutá nie je, ale podľa našich informácii nie je nelegálna a do cestnej siete by sa teda zahrnúť dala. Momentálne čakáme na ďalšie vyjadrenia a v blízkej dobe prinesieme podrobnejšie informácie o tom, ako to v skutočnosti s so spomínanou cestou je.

Záver

Zdá sa teda, že dohoda možná je aj keď si ideálne riešenie každý predstavuje inak. Aktivisti a aj BSK tvrdia, že najlepšie sú kolektory, tak ako boli naprojektované. Starostovia Ivanky pri Dunaji a Chorvátskeho Grobu trvajú na rozšírení starej seneckej a spory o podobe diaľnice podľa nich celý proces len zdržujú. Dokonca sa im nepáčila ani prítomnosť aktivistov na rokovaní.

Generálny riaditeľ NDS Juraj Valent síce riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým prisľúbil, ale podľa našich informácií už o týždeň na svojom poste končí. Takže na skutočne záväzný kompromis na papieri si zrejme ešte chvíľu počkáme.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  2. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  3. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 493
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 573
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 865
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 468
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 041
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 290
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 4 238
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 671
  10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 629

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Ilustračné foto.
Ilustračná fotografia.

Básnik Krčméry dožil svoj život na psychiatrii v Pezinku

Enormná snaha a prepracovanosť zničili Štefanovi Krčmérymu život. Dnes, 17. februára, si pripomíname 64. výročie jeho úmrtia.

Štefan Krčméry

Kandidáti na prezidenta budú diskutovať vo vlaku. Pýtajte sa

Vydavateľstvo Petit Press a divízia najčítanejších regionálnych novín na Slovensku – týždenníkov MY pripravili unikátnu diskusiu s vybranými kandidátmi na post prezidenta.

Malokarpatské múzeum má najväčšiu zbierku vinohradníckych lisov v Európe + FOTO

Lisy neboli len obyčajné pracovné nástroje. Boli krásne technicky a remeselne prepracované, a tiež zdobené.

Vinohradnícke lisy neboli len obyčajnými pracovnými nástrojmi.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?