Pondelok, 10. december, 2018 | Meniny má Radúz
Nájdete nás na webe

Kompromis na Triblavine je možný

Riešenie, ktoré by uspokojilo všetkých sa našlo, stále však nie je nič isté.

Ilustračná fotografia(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, CHORVÁTSKY GROB. Záver zo stredajšej debaty na BSK by sa dal zhrnúť jednoducho, "dohodneme sa, že sa dohodneme." To, čo bude zabezpečovať dopravnú obsluhu regiónu síce nebudú také kolektory, ako nám ich kedysi dávno prezentovala NDS, v čase keď ich funkciu obhajovala natoľko, že ich kraj zahrnul do svojho územného plánu, ale niečo podobné.

Súbežné komunikácie, ktoré majú odvádzať dopravu z obcí ako je Chorvátsky Grob, Bernolákovo a ďalšie jednoducho vzniknú z obslužných staveništných ciest, ktoré bude nutné pri rozširovaní diaľnice vybudovať.

"To znamená, že som nepočul ani jeden argument, ktorý by hovoril, že riešenie s kolektormi nie je potrebné, alebo že je dokonca technicky zlé. Dobrá správa je aj to, že pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s diaľnicou D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa mohlo urobiť obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Inými slovami, ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do vzniku kolektorov," povedal Frešo.

Tu niekde pokojná debata končí

Riešenie dopravy v okolí Triblaviny však otvára aj niekoľko ďalších tém, pri ktorých okrem argumentov prichádzajú na rad aj emócie. Jednou z nich je vystúpenie majiteľa pozemku v okolí Igora Dunajského, ktorý predsedu predstavenstva Starland Holding Ronalda Tahotného verejne obvinil, že spoločnosť obchoduje s prístupom na diaľnicu.

Aktivisti tak stále trvajú na tom, že križovatku Triblavina štát buduje v prvom rade pre potreby jediného developera s nejasným vlastníkom.

Starland to odmieta, tvrdí, že Dunajský hrubo zavádza, aby obránil vlastné záujmy, a v súvislosti s obvineniami zvažuje právne kroky. "Starland Holding a.s. má obchodné vzťahy s niektorými súkromnými spoločnosťami v dotknutom území, s ktorými spolupracujeme a spoločne využívame synergiu pri budovaní inžinierskych sietí. Vybudovanie prístupových komunikácií na križovatku Triblavina zabezpečuje Bratislavský samosprávny kraj na základe zmluvy medzi NDS, MDVaRR SR a BSK. Zdôrazňujeme, že konkrétne konečné riešenie dopravy v lokalite Triblavina nie je pre spoločnosť Starland Holding a.s. rozhodujúce, ide o celospoločenský záujem doriešiť alarmujúcu a stále sa zhoršujúcu dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji. Neexistuje jediný obyvateľ z priľahlých obcí, ktorý nebude mať prístup na diaľnicu D1 prostredníctvom diaľničnej križovatky Triblavina."

Sporná je aj Triblavinská cesta

Tahotný vo svojom vystúpení otvoril aj ďalšiu otázku, aktivistov vyzval, aby odpovedali, či je možné kolektorové riešenie bez napojenia Triblavinskej cesty. "Vzhľadom na to, čo tu bolo povedané v apríli, akékoľvek napojenie Triblavinskej je nelegálne, tá cesta je nelegálna, nie je zahrnutá do cestnej siete, nemá číslo," povedal Ronald Tahotný.

Triblavinská síce do cestnej siete zahrnutá nie je, ale podľa našich informácii nie je nelegálna a do cestnej siete by sa teda zahrnúť dala. Momentálne čakáme na ďalšie vyjadrenia a v blízkej dobe prinesieme podrobnejšie informácie o tom, ako to v skutočnosti s so spomínanou cestou je.

Záver

Zdá sa teda, že dohoda možná je aj keď si ideálne riešenie každý predstavuje inak. Aktivisti a aj BSK tvrdia, že najlepšie sú kolektory, tak ako boli naprojektované. Starostovia Ivanky pri Dunaji a Chorvátskeho Grobu trvajú na rozšírení starej seneckej a spory o podobe diaľnice podľa nich celý proces len zdržujú. Dokonca sa im nepáčila ani prítomnosť aktivistov na rokovaní.

Generálny riaditeľ NDS Juraj Valent síce riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým prisľúbil, ale podľa našich informácií už o týždeň na svojom poste končí. Takže na skutočne záväzný kompromis na papieri si zrejme ešte chvíľu počkáme.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  2. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  8. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. ZSSK: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 106
  2. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 18 836
  3. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 13 687
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 648
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 11 753
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 707
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 292
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 673
  9. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 475
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 373

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Vtáky treba prikrmovať, no nie zvyškami z kuchyne

Ornitológovia neodporúčajú prikrmovanie vodného vtáctva pečivom a chlebom.

Seniori pozor, pred Vianocami pribúda podvodníkov

Podvodníci ovládajú veľa spôsobov, ako získať dôveru seniorov, a tiež viacero manipulatívnych techník a legiend, s ktorými ich oslovia.

Zmeny v cestovných poriadkoch zasiahnu Pezinok aj Senec

Zmeny začnú platiť od 9. decembra.

Klientské centrum v Senci čaká odstávka elektriny

Pracoviská nebudú môcť poskytovať služby-

Rodičia by si mali dať záležať na zložení mikulášskeho balíčka

Rodičia by si mali dať záležať na zložení a kvalite mikulášskeho balíčka pre deti.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Auto vošlo priamo pod prichádzajúci vlak

Rušňovodič nestihol pre krátku vzdialenosť zrážke zabrániť. Vlak tlačil auto desiatky metrov. Vo vnútri sedeli dve ženy.

Ako cyklista bol priemerný, v behu však exceluje

Šport nie je životný štýl, ale život.

Miroslava, ktorý si mal objednať vraždu pred penziónom, našli dnes mŕtveho

Muža v lete odsúdili na 25-ročné väzenie. Odvolal sa, na rozsudok čakal na slobode.

Viete, že chodec nemá prednosť na priechode pre chodcov?

Ak do človeka narazí auto idúce rýchlosťou 40 kilometrov za hodinu, je to ako keby spadol zo štvrtého poschodia.

Vybrali SME

Už ste čítali?