Pomôže Kaliňák zlepšiť bezpečnosť na D1?

Aktivisti vyzývajú ministra vnútra, aby konal v bezpečnosti premávky na D1.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: Archív Sme )

BRATISLAVA. Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 vyzývajú ministra vnútra Roberta Kaliňáka (Smer-SD), aby konal vo veci bezpečnosti cestnej premávky na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Podľa aktivistov nie je aktuálny stav, keď je odstavný pruh zrušený a na miesto neho je provizórne vyznačený tretí jazdný pruh, v súlade s normami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozšírenie D1 sa po zmenách môže ešte viac oddialiť

"Takmer 100 dopravných nehôd v tomto úseku za posledné tri roky je toho dôkazom," tvrdia aktivisti. Zároveň upozorňujú, že členmi odbornej komisie, ktorá v októbri odporučila budúce dopravné riešenie k rozšíreniu D1 a výstavbe križovatky Triblavina, boli aj zástupcovia polície. "Ako je možné, že ministerstvo vnútra, ktorého zamestnanci boli členmi komisie, namiesto toho, aby v súlade so schválenou dokumentáciu tlačilo na urýchlené vybudovanie riadnej diaľnice, toleruje zastavenie prác a podporuje iné riešenie D1 vediac, že tento nezákonný proces môže stavbu ešte viac oddialiť?" pýtajú sa aktivisti.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasný stav tohto úseku diaľnice D1 mal byť podľa OZ Triblavina už vyriešený. Tým, že polícia súhlasila s ostatnými členmi komisie, dala podľa združenia súhlas, aby tento stav zotrval až do roku 2020. Podľa komisie je totiž vzhľadom na súčasné nevyhovujúce šírkové usporiadanie D1 nevyhnutné realizovať rekonštrukciu diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou do 30. 11. 2020.

Aktivisti nesúhlasia s viacerými stanoviskami odbornej skupiny. Napríklad s tvrdením, že skapacitnenie diaľnice D1 v pôvodnom riešení s kolektormi je ekonomicky nehospodárne a v úseku Bratislava- Triblavina z dôvodu zachovania bezpečnosti a plynulosti dopravy na diaľnici neprijateľné. "To, či je takto navrhnutá diaľnica efektívna, bolo posúdené počas prípravy tejto stavby. Výsledkom bolo preukázanie ekonomickej efektívnosti tejto stavby s rokom návratnosti tejto investície 2023," tvrdí OZ Triblavina.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa komisie je nežiaduce smerovať dopravu do jedného dopravného prúdu, naopak, je potrebné uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém v územnom celku Bratislava. "To, ako bude riešená koncepcia dopravy v tomto regióne, bolo naštudované v procese prípravy a schvaľovania územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Tak je to zakotvené aj v územných plánoch okolitých obcí," oponujú aktivisti.

Na Triblavine sa pracuje

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa koncom októbra stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho rekonštruovať tak, ako ho navrhla. Teda diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by mala mať štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Minister zároveň vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie. Tie sú však iné, ako boli pôvodne vysúťažené, preto by nielen podľa aktivistov, ale aj BSK mala byť vypísaná nová súťaž, inak bude porušený zákon.

SkryťVypnúť reklamu

BSK síce stále tvrdí, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie a navrhovaný model je podľa neho v rozpore s územným plánom, na rokovanie nakoniec prizve len starostov dotknutých obcí. To sa nepáči aktivistom, ktorí tvrdia, že starostovia nekonajú podľa v súlade z uzneseniami svojich zastupiteľstiev. Tie ich zaviazali, aby konali v súlade s pôvodným projektom rozšírenia D1, čo podľa aktivistov nerobia.

Autor: KS

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 707
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 926
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 266
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 407
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 126
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 910
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 484
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 871
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 528
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 981
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 786
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 456
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 969
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 260
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Predať svoje ojazdené auto v priebehu cca dvoch hodín? Áno, je to možné, dokonca sa tento čas dá ešte skrátiť. A to bez toho, aby ste museli opustiť pohodlie svojho domova či kancelárie.


Reštauračné vozne ZSSK prichádzajú s novým sezónnym menu.


Niektoré hry rozosmejú deti, iné zabavia dospelých – ale čo ak existujú také, ktoré dokážu spojiť celé generácie?


Martin Mikovič a Caesar Blackman počas odvety semifinále Slovenského pohára FC Spartak Trnava - ŠK Slovan Bratislava.

Trnavský kouč to opäť dokázal.


10
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 871
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 528
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 981
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 786
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 456
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 969
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 260
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu