Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Pomôže Kaliňák zlepšiť bezpečnosť na D1?

Aktivisti vyzývajú ministra vnútra, aby konal v bezpečnosti premávky na D1.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: Archív Sme )

BRATISLAVA. Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 vyzývajú ministra vnútra Roberta Kaliňáka (Smer-SD), aby konal vo veci bezpečnosti cestnej premávky na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Podľa aktivistov nie je aktuálny stav, keď je odstavný pruh zrušený a na miesto neho je provizórne vyznačený tretí jazdný pruh, v súlade s normami.

Rozšírenie D1 sa po zmenách môže ešte viac oddialiť

"Takmer 100 dopravných nehôd v tomto úseku za posledné tri roky je toho dôkazom," tvrdia aktivisti. Zároveň upozorňujú, že členmi odbornej komisie, ktorá v októbri odporučila budúce dopravné riešenie k rozšíreniu D1 a výstavbe križovatky Triblavina, boli aj zástupcovia polície. "Ako je možné, že ministerstvo vnútra, ktorého zamestnanci boli členmi komisie, namiesto toho, aby v súlade so schválenou dokumentáciu tlačilo na urýchlené vybudovanie riadnej diaľnice, toleruje zastavenie prác a podporuje iné riešenie D1 vediac, že tento nezákonný proces môže stavbu ešte viac oddialiť?" pýtajú sa aktivisti.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasný stav tohto úseku diaľnice D1 mal byť podľa OZ Triblavina už vyriešený. Tým, že polícia súhlasila s ostatnými členmi komisie, dala podľa združenia súhlas, aby tento stav zotrval až do roku 2020. Podľa komisie je totiž vzhľadom na súčasné nevyhovujúce šírkové usporiadanie D1 nevyhnutné realizovať rekonštrukciu diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou do 30. 11. 2020.

Aktivisti nesúhlasia s viacerými stanoviskami odbornej skupiny. Napríklad s tvrdením, že skapacitnenie diaľnice D1 v pôvodnom riešení s kolektormi je ekonomicky nehospodárne a v úseku Bratislava- Triblavina z dôvodu zachovania bezpečnosti a plynulosti dopravy na diaľnici neprijateľné. "To, či je takto navrhnutá diaľnica efektívna, bolo posúdené počas prípravy tejto stavby. Výsledkom bolo preukázanie ekonomickej efektívnosti tejto stavby s rokom návratnosti tejto investície 2023," tvrdí OZ Triblavina.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa komisie je nežiaduce smerovať dopravu do jedného dopravného prúdu, naopak, je potrebné uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém v územnom celku Bratislava. "To, ako bude riešená koncepcia dopravy v tomto regióne, bolo naštudované v procese prípravy a schvaľovania územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Tak je to zakotvené aj v územných plánoch okolitých obcí," oponujú aktivisti.

Na Triblavine sa pracuje

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa koncom októbra stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho rekonštruovať tak, ako ho navrhla. Teda diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by mala mať štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Minister zároveň vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie. Tie sú však iné, ako boli pôvodne vysúťažené, preto by nielen podľa aktivistov, ale aj BSK mala byť vypísaná nová súťaž, inak bude porušený zákon.

Skryť Vypnúť reklamu

BSK síce stále tvrdí, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie a navrhovaný model je podľa neho v rozpore s územným plánom, na rokovanie nakoniec prizve len starostov dotknutých obcí. To sa nepáči aktivistom, ktorí tvrdia, že starostovia nekonajú podľa v súlade z uzneseniami svojich zastupiteľstiev. Tie ich zaviazali, aby konali v súlade s pôvodným projektom rozšírenia D1, čo podľa aktivistov nerobia.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 706
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 574
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 958
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 415
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 927
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 194
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 774
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 432
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 346
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 062
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

V Senci sa testuje už od štvrtka.

4 h
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba a vľavo primátor hlavného mesta Bratislava Matúš Vallo.

Kraj hodnotí tri roky svojho pôsobenia, uplynulý bol poznačený pandémiou.

12 h
Ilustračné foto.

Tempo očkovania je v členských krajinách rôzne, najrýchlejšie napríklad očkujú Dáni.

12 h

Finalisti odovzdali aj svoju vzorku DNA, ktorú ďalj skúmali.

12 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

9 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

14 h

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

20. jan

Už ste čítali?