Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia
Nájdete nás na webe

Čo má spoločné obchvat Pezinka a Triblavina?

Na jedne strane je problém z územným plánom a na druhej križovatka Triblavina.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

PEZINOK. Problematike okolo križovatky Triblavina sa venujeme už niekoľko mesiacov. Na prvý pohľad sú najviac dotknutými bratislavské satelity v okolí Triblaviny, lenže od výstavby križovatky zavisí aj dopravná situáciu v Pezinku.

O obchvate okresného mesta sa hovorí už roky a čoraz viac je cítiť, že je potrebný ako soľ. Kedy sa začne s jeho výstavbou, nie je jasné. V Pezinku majú problém s územným plánom a na opačnej strane so stále viac zamotanou kauzou ohľadom Triblaviny, aspoň na prvý pohľad. O tom, že Pezinok potrebuje mať schválený územný plán aj preto, aby mohol pokračovať v prípravných fázach projektu, hovoril nedávno primátor Oliver Solga v týždenníku Trend.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kedy sa to zlepší v Pezinku je vo hviezdach

Práve cez Triblavinu sa mal obchvat napájať na diaľnicu D1, tým by z mesta a okolia by odviedol značnú časť dopravy. Pokým na Triblavine nie sú vybudované napojenia na budúci obchvat Pezinka a na starú seneckú platí, že križovatka je zbytočná. BSK tvrdí, že napojenia nemôže stavať kým NDS nezverejní definitívne riešenie podľa ktorého bude rozširovať diaľnicu D1.

"BSK na základe Zmluvy o spolupráci rieši dobudovanie ciest II.a III.triedy v oblasti križovatky Triblavina smerom na juh – ako prepojenie diaľnice a cesty I/61. Smerom na sever rieši napojenie z križovatky Triblavina na Chorvátsky Grob a následne na obchvat Pezinka. Severným smerom je spracovaná projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. BSK pracuje ďalej na príprave a realizácii severného prepojenia obcí s križovatkou Triblavina. Bratislavský samosprávny kraj však môže v aktivitách pokračovať až po potvrdení finálneho zámeru Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a Národnej diaľničnej spoločnosti o podobe križovatky Triblavina a o termínoch jej výstavby. Záujmom župy je, aby úseky boli odovzdané verejnosti do užívania spolu s križovatkou Triblavina," napísala v stanovisku tlačová tajomníčka kraja Veronika Beňadiková.

BSK by podľa aktivistov vyčkávať nemala

Aktivisti však s postojom kraja nesúhlasia, ako napísali vo svojom stanovisku píšu, že súčasný postoj kraja k Triblavine je až nepochopiteľne benevolentný. Tvrdia totiž, že kraj nie je závislý na konečnom riešení rozšírenia diaľnice a na napojení na obchvat Pezinka mohli už dávno pracovať.

"Namiesto očakávaných, zmluvne deklarovaných záväzkov predstavuje reálne riziko zablokovania napojení z diaľnice. Aj pričinením BSK tak bude diaľničná križovatka Triblavina slúžiť iba pre potreby jediného developera územia. Vybudovanie obchvatu Pezinka nie je možné bez legislatívnej prípravy územných a stavebných povolení. To, že BSK vyčkávanie odôvodňuje nejasným konečným riešením diaľničnej križovatky Triblavina je nepochopiteľné " tvrdia aktivisti z OZ Triblavina.

Dodávajú, že BSK je viazaná zmluvne túto komunikáciu vybudovať, "pričom komunikácia nie je odvodená od tvaru diaľničnej križovatky, ale od intenzity dopravy územia, ktoré pripája pričom napojenie tejto komunikácie je až na ďalšiu okružnú križovatku, nie na teleso križovatky Triblavina."

Dodávajú, že obdobná situácia je na južnej strane diaľnice, kde sa teraz hovorí o napojení dočasnej komunikácie z D1 na Cestu na Senec cestnou dopravnou signalizáciou namiesto kapacitnej mimoúrovňovej križovatky na rozšírenú Cestu na Senec.

Problémy a časové zdržanie by mohli spôsobiť aj výkupy pozemkov a vybavovanie všetkých povolení, čo môže, podľa aktivistov,spôsobiť posun realizácie obchvatu. Nakoniec, že tento proces nemusí byť jednoduchý, dokázal aj problém s pôvodným trasovaním, ktorý ešte na jar riešil jeden z aktivistov. Vtedy sa proti plánovanej trase napojenia postavili zástupcovia urbáru a obyvatelia časti Výhon. Kompromisné riešenie, ktoré vyhovovalo obom stranám vtedy podporil aj kraj. Preto dnes aktivistov prekvapuje, že nekoná, a to aj napriek tomu, že celý proces sa môže oproti pôvodnému plánu natiahnuť.

"V záujme občanov žijúcich v tejto oblasti je potrebné, aby sa BSK začalo intenzívne o tento proces zaujímať," dodávajú aktivisti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 152
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 897
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 475
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 363
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 123

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Medzi Bratislavou a Rovinkou sa zrazili autá s kamiónom

V smere na Rovinku sa v pondelok ráno zrazili tri autá a kamión.

Na D1 pri Blatnom hlásia nehodu, rátajte so zdržaním

Už dve nehody sa stali na diaľnici D1 z Trnavy do Bratislavy dnes ráno.

Tragická nehoda pri obci Lehnice si vyžiadala jeden ľudský život

V sobotu okolo poludnia sa medzi obcami Lehnice a Štvrtok na Ostrove v okrese Dunajská Streda stala smrteľná dopravná nehoda.

Slovenka získala historický desiaty titul majsterky sveta

Senčanka Lucia Debnárová vybojovala v Turecku ďalšiu zlatú medailu v armwrestlingu.

Na D1 pri Triblavine budú od soboty dopravné obmedzenia

Prejazdné budú takmer vždy minimálne dva jazdné pruhy v každom smere.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Príčiny smrteľnej nehody známe. Vodička (†78) prešla do protismeru

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Naozaj si musia pacienti do martinskej nemocnice nosiť už aj svoj teplomer?

​​​​​​​Tepličan musel stráviť pár dní na lôžku v martinskej nemocnici, no pred prijatím ho zarazil zoznam vecí, ktoré si má so sebou priniesť. Zdalo sa mu absurdné, že od neho žiadajú aj vlastný digitálny teplomer.

Vybrali SME

Už ste čítali?