Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Čo má spoločné obchvat Pezinka a Triblavina?

Na jedne strane je problém z územným plánom a na druhej križovatka Triblavina.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

PEZINOK. Problematike okolo križovatky Triblavina sa venujeme už niekoľko mesiacov. Na prvý pohľad sú najviac dotknutými bratislavské satelity v okolí Triblaviny, lenže od výstavby križovatky zavisí aj dopravná situáciu v Pezinku.

O obchvate okresného mesta sa hovorí už roky a čoraz viac je cítiť, že je potrebný ako soľ. Kedy sa začne s jeho výstavbou, nie je jasné. V Pezinku majú problém s územným plánom a na opačnej strane so stále viac zamotanou kauzou ohľadom Triblaviny, aspoň na prvý pohľad. O tom, že Pezinok potrebuje mať schválený územný plán aj preto, aby mohol pokračovať v prípravných fázach projektu, hovoril nedávno primátor Oliver Solga v týždenníku Trend.

Skryť Vypnúť reklamu

Kedy sa to zlepší v Pezinku je vo hviezdach

Práve cez Triblavinu sa mal obchvat napájať na diaľnicu D1, tým by z mesta a okolia by odviedol značnú časť dopravy. Pokým na Triblavine nie sú vybudované napojenia na budúci obchvat Pezinka a na starú seneckú platí, že križovatka je zbytočná. BSK tvrdí, že napojenia nemôže stavať kým NDS nezverejní definitívne riešenie podľa ktorého bude rozširovať diaľnicu D1.

"BSK na základe Zmluvy o spolupráci rieši dobudovanie ciest II.a III.triedy v oblasti križovatky Triblavina smerom na juh – ako prepojenie diaľnice a cesty I/61. Smerom na sever rieši napojenie z križovatky Triblavina na Chorvátsky Grob a následne na obchvat Pezinka. Severným smerom je spracovaná projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. BSK pracuje ďalej na príprave a realizácii severného prepojenia obcí s križovatkou Triblavina. Bratislavský samosprávny kraj však môže v aktivitách pokračovať až po potvrdení finálneho zámeru Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a Národnej diaľničnej spoločnosti o podobe križovatky Triblavina a o termínoch jej výstavby. Záujmom župy je, aby úseky boli odovzdané verejnosti do užívania spolu s križovatkou Triblavina," napísala v stanovisku tlačová tajomníčka kraja Veronika Beňadiková.

Skryť Vypnúť reklamu

BSK by podľa aktivistov vyčkávať nemala

Aktivisti však s postojom kraja nesúhlasia, ako napísali vo svojom stanovisku píšu, že súčasný postoj kraja k Triblavine je až nepochopiteľne benevolentný. Tvrdia totiž, že kraj nie je závislý na konečnom riešení rozšírenia diaľnice a na napojení na obchvat Pezinka mohli už dávno pracovať.

"Namiesto očakávaných, zmluvne deklarovaných záväzkov predstavuje reálne riziko zablokovania napojení z diaľnice. Aj pričinením BSK tak bude diaľničná križovatka Triblavina slúžiť iba pre potreby jediného developera územia. Vybudovanie obchvatu Pezinka nie je možné bez legislatívnej prípravy územných a stavebných povolení. To, že BSK vyčkávanie odôvodňuje nejasným konečným riešením diaľničnej križovatky Triblavina je nepochopiteľné " tvrdia aktivisti z OZ Triblavina.

Skryť Vypnúť reklamu

Dodávajú, že BSK je viazaná zmluvne túto komunikáciu vybudovať, "pričom komunikácia nie je odvodená od tvaru diaľničnej križovatky, ale od intenzity dopravy územia, ktoré pripája pričom napojenie tejto komunikácie je až na ďalšiu okružnú križovatku, nie na teleso križovatky Triblavina."

Dodávajú, že obdobná situácia je na južnej strane diaľnice, kde sa teraz hovorí o napojení dočasnej komunikácie z D1 na Cestu na Senec cestnou dopravnou signalizáciou namiesto kapacitnej mimoúrovňovej križovatky na rozšírenú Cestu na Senec.

Problémy a časové zdržanie by mohli spôsobiť aj výkupy pozemkov a vybavovanie všetkých povolení, čo môže, podľa aktivistov,spôsobiť posun realizácie obchvatu. Nakoniec, že tento proces nemusí byť jednoduchý, dokázal aj problém s pôvodným trasovaním, ktorý ešte na jar riešil jeden z aktivistov. Vtedy sa proti plánovanej trase napojenia postavili zástupcovia urbáru a obyvatelia časti Výhon. Kompromisné riešenie, ktoré vyhovovalo obom stranám vtedy podporil aj kraj. Preto dnes aktivistov prekvapuje, že nekoná, a to aj napriek tomu, že celý proces sa môže oproti pôvodnému plánu natiahnuť.

"V záujme občanov žijúcich v tejto oblasti je potrebné, aby sa BSK začalo intenzívne o tento proces zaujímať," dodávajú aktivisti.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 786
  2. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 20 271
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 541
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 770
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 679
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 803
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 591
  8. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 221
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 761
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 514
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Trnava pripravuje 55 odberových miest pre plošné testovanie

Navrhnuté odberové miesta zväčša kopírujú umiestnenie volebných miestností.

Pandémia skrátila sezónu jaskyne Driny o tri a pol mesiaca

Štruktúra návštevníkov bola však odlišná oproti minulým rokom.

V jaskyni Driny verejnosti sprístupnia aj neprístupnú časť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Padol ďalší rekord. V Trenčianskom kraji odhalili takmer 400 prípadov nákazy

Ide o pozitívnych ľudí identifikovaných klasickou cestou pomocou PCR testov.

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Pacientov pribúda, nemocnica v Čadci prosí zdravotníkov o pomoc

Situácia v nemocnici je podľa riaditeľa vážna.

Už ste čítali?