Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava
Nájdete nás na webe

Čo má spoločné obchvat Pezinka a Triblavina?

Na jedne strane je problém z územným plánom a na druhej križovatka Triblavina.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

PEZINOK. Problematike okolo križovatky Triblavina sa venujeme už niekoľko mesiacov. Na prvý pohľad sú najviac dotknutými bratislavské satelity v okolí Triblaviny, lenže od výstavby križovatky zavisí aj dopravná situáciu v Pezinku.

O obchvate okresného mesta sa hovorí už roky a čoraz viac je cítiť, že je potrebný ako soľ. Kedy sa začne s jeho výstavbou, nie je jasné. V Pezinku majú problém s územným plánom a na opačnej strane so stále viac zamotanou kauzou ohľadom Triblaviny, aspoň na prvý pohľad. O tom, že Pezinok potrebuje mať schválený územný plán aj preto, aby mohol pokračovať v prípravných fázach projektu, hovoril nedávno primátor Oliver Solga v týždenníku Trend.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kedy sa to zlepší v Pezinku je vo hviezdach

Práve cez Triblavinu sa mal obchvat napájať na diaľnicu D1, tým by z mesta a okolia by odviedol značnú časť dopravy. Pokým na Triblavine nie sú vybudované napojenia na budúci obchvat Pezinka a na starú seneckú platí, že križovatka je zbytočná. BSK tvrdí, že napojenia nemôže stavať kým NDS nezverejní definitívne riešenie podľa ktorého bude rozširovať diaľnicu D1.

"BSK na základe Zmluvy o spolupráci rieši dobudovanie ciest II.a III.triedy v oblasti križovatky Triblavina smerom na juh – ako prepojenie diaľnice a cesty I/61. Smerom na sever rieši napojenie z križovatky Triblavina na Chorvátsky Grob a následne na obchvat Pezinka. Severným smerom je spracovaná projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. BSK pracuje ďalej na príprave a realizácii severného prepojenia obcí s križovatkou Triblavina. Bratislavský samosprávny kraj však môže v aktivitách pokračovať až po potvrdení finálneho zámeru Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a Národnej diaľničnej spoločnosti o podobe križovatky Triblavina a o termínoch jej výstavby. Záujmom župy je, aby úseky boli odovzdané verejnosti do užívania spolu s križovatkou Triblavina," napísala v stanovisku tlačová tajomníčka kraja Veronika Beňadiková.

BSK by podľa aktivistov vyčkávať nemala

Aktivisti však s postojom kraja nesúhlasia, ako napísali vo svojom stanovisku píšu, že súčasný postoj kraja k Triblavine je až nepochopiteľne benevolentný. Tvrdia totiž, že kraj nie je závislý na konečnom riešení rozšírenia diaľnice a na napojení na obchvat Pezinka mohli už dávno pracovať.

"Namiesto očakávaných, zmluvne deklarovaných záväzkov predstavuje reálne riziko zablokovania napojení z diaľnice. Aj pričinením BSK tak bude diaľničná križovatka Triblavina slúžiť iba pre potreby jediného developera územia. Vybudovanie obchvatu Pezinka nie je možné bez legislatívnej prípravy územných a stavebných povolení. To, že BSK vyčkávanie odôvodňuje nejasným konečným riešením diaľničnej križovatky Triblavina je nepochopiteľné " tvrdia aktivisti z OZ Triblavina.

Dodávajú, že BSK je viazaná zmluvne túto komunikáciu vybudovať, "pričom komunikácia nie je odvodená od tvaru diaľničnej križovatky, ale od intenzity dopravy územia, ktoré pripája pričom napojenie tejto komunikácie je až na ďalšiu okružnú križovatku, nie na teleso križovatky Triblavina."

Dodávajú, že obdobná situácia je na južnej strane diaľnice, kde sa teraz hovorí o napojení dočasnej komunikácie z D1 na Cestu na Senec cestnou dopravnou signalizáciou namiesto kapacitnej mimoúrovňovej križovatky na rozšírenú Cestu na Senec.

Problémy a časové zdržanie by mohli spôsobiť aj výkupy pozemkov a vybavovanie všetkých povolení, čo môže, podľa aktivistov,spôsobiť posun realizácie obchvatu. Nakoniec, že tento proces nemusí byť jednoduchý, dokázal aj problém s pôvodným trasovaním, ktorý ešte na jar riešil jeden z aktivistov. Vtedy sa proti plánovanej trase napojenia postavili zástupcovia urbáru a obyvatelia časti Výhon. Kompromisné riešenie, ktoré vyhovovalo obom stranám vtedy podporil aj kraj. Preto dnes aktivistov prekvapuje, že nekoná, a to aj napriek tomu, že celý proces sa môže oproti pôvodnému plánu natiahnuť.

"V záujme občanov žijúcich v tejto oblasti je potrebné, aby sa BSK začalo intenzívne o tento proces zaujímať," dodávajú aktivisti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  10. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 369
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 421
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 144
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 426
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 366
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 116
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 616
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 565
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 550
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 538

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Zvolen), Doprava (Trnava), Doprava (Senec)

Hlavné správy z SME | MY Senec - aktuálne správy

Telekomunikačný operátor Slovanet preberá lokálneho poskytovateľa internetu IvankaNet

Cieľom akvizície je vybudovanie nového optického a LTE pripojenia v obci Ivanka pri Dunaji.

Ilustračné foto.

Čo robiť, ak zomrie niekto blízky

Ak nám zomrie blízky človek, je pochopiteľné, že smútime. No nevyhneme sa ani množstvu praktických povinností – od vybavenia, pohrebu cez vyriešenie rôznych záväzkov, ktoré mal zomrelý voči iným inštitúciám až po riešenie pozostalosti. Pomôže vám náš manuál v aktuálnom vydaní týždenníkov MY.

Mesto Senec prispeje k rozvoju elektromobility

V centre nainštalovalo nabíjaciu stanicu pre dva elektromobily.

Ľudí, ktorí sú okázaní na sociálne dávky, je čoraz menej

Počet poberateľov dávok v hmotnej núdzi na Slovensku naďalej klesá.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

V Hurbanove chytili šoférku s 3,52 promile

Vodič v Imeli nafúkal 3,15 promile. Ďalší opitý šofér skončil v Kolte v potoku.

Vlkolínec má konečne reštauráciu. Lákať chce na tradičnú kuchyňu

Vlkolínec navštívia ročne desiatky tisíc turistov z celého sveta, láka ich štatút Unesco. Vo Vlkolínci však chýbala reštaurácia.

Aktualizované o vyjadrenie ZSSK

Nastúpili a hneď vystúpili. Aj takto vyzerá cestovanie po železnici

Obedný vlak z Bystrice do Zvolena sa nedokázal pohnúť. Cestujúci márne čakali na nejakú informáciu.

Vybrali SME

Už ste čítali?