Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Čo má spoločné obchvat Pezinka a Triblavina?

Na jedne strane je problém z územným plánom a na druhej križovatka Triblavina.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

PEZINOK. Problematike okolo križovatky Triblavina sa venujeme už niekoľko mesiacov. Na prvý pohľad sú najviac dotknutými bratislavské satelity v okolí Triblaviny, lenže od výstavby križovatky zavisí aj dopravná situáciu v Pezinku.

O obchvate okresného mesta sa hovorí už roky a čoraz viac je cítiť, že je potrebný ako soľ. Kedy sa začne s jeho výstavbou, nie je jasné. V Pezinku majú problém s územným plánom a na opačnej strane so stále viac zamotanou kauzou ohľadom Triblaviny, aspoň na prvý pohľad. O tom, že Pezinok potrebuje mať schválený územný plán aj preto, aby mohol pokračovať v prípravných fázach projektu, hovoril nedávno primátor Oliver Solga v týždenníku Trend.

Skryť Vypnúť reklamu

Kedy sa to zlepší v Pezinku je vo hviezdach

Práve cez Triblavinu sa mal obchvat napájať na diaľnicu D1, tým by z mesta a okolia by odviedol značnú časť dopravy. Pokým na Triblavine nie sú vybudované napojenia na budúci obchvat Pezinka a na starú seneckú platí, že križovatka je zbytočná. BSK tvrdí, že napojenia nemôže stavať kým NDS nezverejní definitívne riešenie podľa ktorého bude rozširovať diaľnicu D1.

"BSK na základe Zmluvy o spolupráci rieši dobudovanie ciest II.a III.triedy v oblasti križovatky Triblavina smerom na juh – ako prepojenie diaľnice a cesty I/61. Smerom na sever rieši napojenie z križovatky Triblavina na Chorvátsky Grob a následne na obchvat Pezinka. Severným smerom je spracovaná projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. BSK pracuje ďalej na príprave a realizácii severného prepojenia obcí s križovatkou Triblavina. Bratislavský samosprávny kraj však môže v aktivitách pokračovať až po potvrdení finálneho zámeru Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a Národnej diaľničnej spoločnosti o podobe križovatky Triblavina a o termínoch jej výstavby. Záujmom župy je, aby úseky boli odovzdané verejnosti do užívania spolu s križovatkou Triblavina," napísala v stanovisku tlačová tajomníčka kraja Veronika Beňadiková.

Skryť Vypnúť reklamu

BSK by podľa aktivistov vyčkávať nemala

Aktivisti však s postojom kraja nesúhlasia, ako napísali vo svojom stanovisku píšu, že súčasný postoj kraja k Triblavine je až nepochopiteľne benevolentný. Tvrdia totiž, že kraj nie je závislý na konečnom riešení rozšírenia diaľnice a na napojení na obchvat Pezinka mohli už dávno pracovať.

"Namiesto očakávaných, zmluvne deklarovaných záväzkov predstavuje reálne riziko zablokovania napojení z diaľnice. Aj pričinením BSK tak bude diaľničná križovatka Triblavina slúžiť iba pre potreby jediného developera územia. Vybudovanie obchvatu Pezinka nie je možné bez legislatívnej prípravy územných a stavebných povolení. To, že BSK vyčkávanie odôvodňuje nejasným konečným riešením diaľničnej križovatky Triblavina je nepochopiteľné " tvrdia aktivisti z OZ Triblavina.

Skryť Vypnúť reklamu

Dodávajú, že BSK je viazaná zmluvne túto komunikáciu vybudovať, "pričom komunikácia nie je odvodená od tvaru diaľničnej križovatky, ale od intenzity dopravy územia, ktoré pripája pričom napojenie tejto komunikácie je až na ďalšiu okružnú križovatku, nie na teleso križovatky Triblavina."

Dodávajú, že obdobná situácia je na južnej strane diaľnice, kde sa teraz hovorí o napojení dočasnej komunikácie z D1 na Cestu na Senec cestnou dopravnou signalizáciou namiesto kapacitnej mimoúrovňovej križovatky na rozšírenú Cestu na Senec.

Problémy a časové zdržanie by mohli spôsobiť aj výkupy pozemkov a vybavovanie všetkých povolení, čo môže, podľa aktivistov,spôsobiť posun realizácie obchvatu. Nakoniec, že tento proces nemusí byť jednoduchý, dokázal aj problém s pôvodným trasovaním, ktorý ešte na jar riešil jeden z aktivistov. Vtedy sa proti plánovanej trase napojenia postavili zástupcovia urbáru a obyvatelia časti Výhon. Kompromisné riešenie, ktoré vyhovovalo obom stranám vtedy podporil aj kraj. Preto dnes aktivistov prekvapuje, že nekoná, a to aj napriek tomu, že celý proces sa môže oproti pôvodnému plánu natiahnuť.

"V záujme občanov žijúcich v tejto oblasti je potrebné, aby sa BSK začalo intenzívne o tento proces zaujímať," dodávajú aktivisti.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 655
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 078
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 816
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 227
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 781
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 697
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 543
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 446
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 441
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 299
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Celoplošné testovanie.

Z miest je na tom z hľadiska pozitivity najlepšie Svätý Jur.

5 h
Ilustračné foto.

Obmedzenie potrvá do pondelka 1. februára do 17.00 h.

5 h
Nehoda v Lamači na Hodonínskej.

Polícia pripomenula, že k zníženiu dopravnej nehodovosti môžu prispieť všetci účastníci cestnej premávky.

15 h

V sobotu bolo otvorených 3791 odberných miest.

24. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

11 h

Policajti prosia verejnosť o pomoc.

24. jan

Miera pozitívnych testov v krajskom meste dosiahla 1,15 percenta.

15 h

Už ste čítali?