Štvrtok, 24. august, 2017 | Meniny má Bartolomej
Pridajte si svoje mesto

Križovanie D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami, tvrdia aktivisti

Nesúhlasia s riešením, ktoré včera zverejnila NDS.

Odpočívadlo Triblavina.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Technické riešenie križovania diaľnic D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami. Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia Triblavina na margo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava.

Aktivisti nechápu, ako je možné, že zástupcovia polície dali riešeniu, ktoré je podľa nich v rozpore s bezpečnosťou dopravy, zelenú a či stačí 13 dní na to, aby komisia vytvorila, posúdila a vyhodnotila novú koncepciu dopravy. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa nich len pred mesiacom stiahla z ministerstva životného prostredia žiadosť o posúdenie toho istého projektu.

"Je to v rozpore so zákonom"

"Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní," tvrdí občianske združenie Triblavina. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

NDS v stredu (26. 10.) TASR informovala, že diaľnica D1 medzi Bratislavou a križovatkou Blatné pri Senci by sa mala rozšíriť o jeden jazdný pruh, čiže na osempruhovú diaľnicu. Od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by teda mala mať diaľnica D1 štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Vyplýva to zo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava, ktorý zahŕňa aj úsek Triblavina.

Expertná skupina považuje kolektory za neekonomické

Odborná skupina totiž považuje pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU Bratislava, Výskumného ústavu dopravného Žilina, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na základe jej záverov by mali NDS a ministerstvo prijať definitívne rozhodnutie o podobe úseku D1 Bratislava - Trnava.

Koncom júna pritom NDS konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne BSK. BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu.


  1. Senecká synagóga sa konečne dočká rekonštrukcie 189
  2. Nového starostu si v Kalinkove zvolia v októbri 47
  3. Frešo: Rozhodnutie vypustiť kolektory je v rozpore s územným plánom aj so zdravým rozumom 30
  4. Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac 16
  5. Mesto Senec vyhlásilo tender na prevádzku mestskej autobusovej dopravy 14
  6. Rekonštrukcia cesty na Čiernu Vodu ide do ďalšej etapy 12
  7. Za vraždu v Senci potrestaný nebude 9
  8. Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici 6
  9. Zatkli drogových dílerov a objasnili výbuch na Striebornom jazere z pred štyroch rokov 5
  10. V jazere v Ivanke sa utopil muž 3

Najčítanejšie správy

Senec

Senecká synagóga sa konečne dočká rekonštrukcie

Kraj vyhlásil výzvu na predkladanie ponúk rekonštrukcie synagógy v Senci.

Nového starostu si v Kalinkove zvolia v októbri

Bývalý starosta skončil v marci v rukách kukláčov, deň po tom sa vzdal mandátu.

Frešo: Rozhodnutie vypustiť kolektory je v rozpore s územným plánom aj so zdravým rozumom

V súčasnosti sa pripravujú zmeny a doplnky Územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja, kolektory sa z dokumentu vypúšťať nebudú.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Mesto Senec vyhlásilo tender na prevádzku mestskej autobusovej dopravy

Za poskytovanie týchto služieb počas štyroch rokov predpokladá mesto vynaložiť predbežne 523,7 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Blízke regióny

Poľovníci varujú: Pri Prievidzi sa pohybujú medvede

Na prechádzky lesom nie je vhodný čas. A už vôbec nie so psom.

Mladý Trenčan napadol troch ľudí, zlomil nos, zub i očnicu

Muž napadol dvoch mužov a jednu ženu, staršiemu mužovi zlomil hornú čeľusť a očnicu.

FOTO: Opitý šofér zdemoloval autobusovú zástavku

Vodič na Audi nafúkal takmer tri promile.

Obyvatelia nesúhlasia s ďalším zahusťovaním sídliska Družba

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie pre štvorpodlažnú budovu fitness telocvične, približne 140 obyvateľov okolitých bytových domov podalo proti tomu odvolanie.

Kúpele Bojnice chcú vystavať nový hotel za 45 miliónov eur (+FOTO)

Relaxačný komplex pre 340 ubytovaných hostí má obsahovať desať bazénov.

Všetky správy

Mnohí členovia SNS chcú odísť z vlády, povedal Danko. Fico chystal tlačovku, neprišiel

Premiér Robert Fico sa so svojim vyhlásením pred kamery nepostavil.

Ramsaymu premiéra vyšla, slovenskí hokejisti zdolali v príprave Česko

Víťazstvo je dobré, ale vieme, že musíme hrať lepšie, priznal nový kouč Slovákov.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky

Zvýšená konkurencia na ceste môže znamenať spomalenie rozvoja železníc pre RegioJet.

Neapol hrá podobne ako Real Madrid. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

Príďte sa pozrieť na domáci zápas Ligy majstrov. Ľudia sedia v kaviarňach či reštauráciách a rozprávajú sa len o zápase, tvrdí Hamšík.

Kam vyraziť