BRATISLAVA. Stanovisko odborníkov k novému technickému riešeniu križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec by malo byť známe v stredu popoludní. "Ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s. (NDS) následne prijme finálne rozhodnutie, ktoré zabezpečí najlepšiu dopravu na tomto území," informovalo v utorok agentúru SITA oddelenie pre komunikáciu s médiami a verejnosťou na Ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva prehodnocuje technické riešenie križovatky Triblavina a pripravuje odborné stanovisko. Táto skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4 a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite.
Posledné slovo majú mať odborníci, ale nepovedali ktorí
"V tomto momente to nehodnotím, ale budem sa držať názorov odborníkov, čo je pre nás dobré. NDS nemá navyše peniaze, aby investovala do infraštruktúry obcí a ostatného, čo s tým súvisí," povedal minister dopravy Árpád Érsek v pondelok v Šamoríne počas oficiálneho začatia výstavby úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 pri Bratislave v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva.
Občianske združenie (OZ) Triblavina zorganizovalo v utorok popoludní pri ministerstve dopravy zhromaždenie za výstavbu križovatky Triblavina a rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou podľa pôvodných plánov, teda s troma pruhmi a dvoma súbežnými kolektormi v každom smere.
Aktivisti protestovali pred ministerstvom
Aktivisti tvrdia, že navrhované zmeny bez kolektorov sú v rozpore so zákonom a územným plánom, slúžia developerom, a nie obyvateľom okolitých obcí."Akíkoľvek odborníci to môžu prehodnocovať, dodržiavať zákon sa musí v prvom rade a ministerstvo dopravy ako garant stavebného zákona by ho malo dodržiavať," povedal pre agentúru SITA v súvislosti s prehodnocovaním technického riešenia križovatky Triblavina predseda OZ Triblavina, odborník na dopravu Milan Grožaj.
"Keď odborníci povedia, že je iné riešenie, ako hovorili od roku 2008, nech sa dá na stôl a nech sa zmení územný plán Bratislavského samosprávneho kraja," zdôraznil Grožaj s tým, že to musí byť podľa zákona.
Na zhromaždení sa okrem aktivistov zúčastnilo približne vyše sto ľudí. Viac ako desať členov OZ Triblavina malo na sebe žlté tričká s nápisom "Za lepšiu dopravu".
Akciu zorganizovali z dôvodu, že ich súčasný minister dopravy napriek žiadosti doteraz neprijal. "Radi by sme sa s ním stretli a vysvetlili mu, čo nás vedie k tejto činnosti. Dodnes žiadna reakcia na to nebola, tak sme sa rozhodli, že sa postavíme pred ministerstvo a pozveme ho na toto zhromaždenie," povedal Grožaj. Myslí si, že ministerstvo neberie ich aktivity vážne, preto chcú na tieto problémy naďalej upozorňovať a ísť aj do súdnych sporov.
Toto video pred pár rokmi vysvetľovalo, prečo sú kolektory dobrým riešením