Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel
Nájdete nás na webe

Poklepali základný kameň D4 a R7

Výstavbu úsekov D4 a R7 pri Bratislave cez PPP projekt dnes symbolicky odštartovali.

Árpád Érsek.Árpád Érsek.(Zdroj: TASR)

ŠAMORÍN. Výstavba úsekov bratislavského obchvatu na diaľnici D4 a priľahlej rýchlostnej cesty R7 v dĺžke 59 kilometrov v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) sa môže začať. Symbolicky ju odštartovali minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek (Most-Híd), zástupcovia víťazného konzorcia, samospráv a ďalších hostí v pondelok poklepaním základného kameňa budúcej stavby v Šamoríne.

Stalo sa tak päť mesiacov od podpísania koncesnej zmluvy medzi rezortom dopravy a koncesionárskou spoločnosťou Zero Bypass Limited, zloženej z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Ďalšími členmi sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

V marci chcú začať naplno stavať

Minister dopravy Árpád Érsek očakáva, že úseky D4 a R7 budú odovzdané do užívania postupne v roku 2020. "Čakáme na marec, kedy začnú v plnom rozsahu stavať túto cestu ", povedal Érsek s tým, že v súčasnosti prebieha archeologický prieskum v obci Kvetoslavov. Prípravné práce by mali byť ukončené tak, aby sa na prvých úsekoch mohlo reálne začať stavať v prvých mesiacoch roku 2017. "Každý, kto jazdí v okolí Bratislavy alebo cez ňu iba prechádza, vie, aká kritická je situácia, a preto verím, že stavba bude napredovať rýchlo a cesta bude čoskoro slúžiť ľuďom," uviedol Érsek.
Všetky úseky D4 a R7 by mali byť hotové v októbri 2020, ale po prvej časti projektu, ktorého súčasťou je aj R7, majú autá jazdiť už v apríli 2020. Koncesionár chcel prvú fázu projektu odovzdať pôvodne do konca roka 2019 a druhú v polovici roka 2020. Všetky pozemky ešte nie sú majetkovoprávne vyrovnané, resp. odkúpené. Minister dopravy uviedol, že pozemky na R7 od Šamorína po Ketelec, kde sa začne stavať, a na časti D4 po Jarovce, sú už pozemky vykúpené. Koncesionár napriek miernemu sklzu v začatí prác podľa ministra dokáže dodržať termíny. "Koncesionár tiež má meškanie, máme dohodu, že do určitého termínu im odovzdáme pozemky v celosti, aby mohli začať pracovať," dodal Érsek.

Od obcí čakajú ústretový prístup

Zástupca koncesionára zo Cintry Jaime Lamela označil schválenie financovania projektu za prelomové z pohľadu stavebných inžinierov a ich spolupráce s architektami. "Je to príležitosť pre spoločnosti Ferrovial Agroman a Porr (zabezpečujú projektovanie a výstavbu D4 a R7), aby preukázali svoje odborné znalosti v postavení svetových lídrov v rámci stavebných spoločností. Je to príležitosťou pre kooperáciu španielskych, rakúskych a slovenských stavebných inžinierov, pričom krajina ich pôvodu nie je podstatná," uviedol Lamela. Počas najbližších týždňov podľa neho budú žiadať nielen o povolenia, ale v každej dotknutej obci chcú vysvetľovať harmonogram výstavby. "Sme presvedčení, že v týchto obciach sa stretneme s rovnako ústretovým prístupom v rámci spolupráce, s ktorým sme sa stretli na ministerstve dopravy," dodal Lamela.

Starostka mestskej časti Bratislava - Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová povedala, že neúnosná dopravná situácia na ceste I/63, denne 28 tisíc áut, trápi vodičov, ktorí prichádzajú do Bratislavy za prácou a odchádzajú naspäť večer domov. "Dúfajme, že výstavbou R7 a nultého obchvatu okolo Bratislavy (D4) sa situácia zlepší, nakoľko cesta I/63 sa odľahčí," priblížila Ožvaldová. R7 podľa nej pomôže rozdeliť tranzit do Bratislavy, čo by malo tiež odľahčiť Prístavný most na D1 v hlavnom meste.

Prišli aj aktivisti

V snahe upozorniť na stále nedoriešený problém rozširovania diaľnice D1 prišli do Šamorína aj aktivisti z OZ Triblavina. Predstaviteľov ministerstva a NDS takto oficiálne pozvali na zajtrajšie protestné zhromaždenie pred budovou ministerstva dopravy na Námestí slobody, ktoré sa začne o 16.00.

Verejnosti chcú priblížiť netransparentnosť pri verejnom obstarávaní, porušovanie zákonov a svojvôľu kompetentných, keďže zmenu navrhovaného riešenia doteraz nepodložili žiadnym relevantným dopravným prieskumom. Ako nás aktivisti informovali, na ich adresu sa dnes vyjadril Béla Bugár, ktorý povedal, že diaľnica musí byť v prospech všetkých a nie len skupiny ľudí.

Oni však oponujú a už od začiatku deklarujú, že bez kolektorov bude mať problém celý región, pričom štát pomôže výstavbou križovatky Triblavina len jedinému developerovi.

Kolektory pritom mali pomôcť aj pri stavbe diaľnice a slúžiť ako náhradná komunikácia. Pri napájaní D4 na D1 sa totiž bude musieť časť diaľnice D1 nadvihnúť o jeden a pol metra. V tom čase bude doprava z diaľnice presmerovaná na už dnes preťaženú starú seneckú.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  2. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  3. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  4. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  5. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  6. Vypestujte si chutné a voňavé bylinky
  7. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  8. Energetici rozsvecujú Svetielko nádeje
  9. Noerr appoints a new national counsel starting from 2019
  10. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 26 917
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 24 294
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 039
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 415
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 12 210
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 10 810
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 076
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 968
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 766
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 574

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Senec

Starú Seneckú cestu plánujú začať rozširovať až v roku 2023

Pôvodne diaľničiari odhadovali začiatok stavebných prác okolo roku 2020.

Ilustračný obrázok
Ilustračná fotografia.

Vodič zišiel autom z cesty a náraz do stromu neprežil

Polícia okolnosti dopravnej nehody vyšetruje.

Foto z nehody.

Neznámy muž prišiel o život pri zrážke s vlakom

Polícia okolnosti zrážky vyšetruje.

Ilustračné foto.

Vandali vyčíňali v základnej škole v Senci

Poškodili viacero vecí, rozbíjali sklá

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cesta zo Žiliny na diaľnicu D3 je z dôvodu nehody neprejazdná

V smere do Bratislavy sa stala dopravná nehoda.

Sudca prepustil jedného vodiča z tragickej jazdy na Orave na kauciu

Poľský vodič Ferari Adam Sz. nesmie opustiť Slovensko ani Žilinský kraj.

Pozrite si najzaujímavejšie kaštiele na západnom Slovensku (fotogaléria)

Prinášame vám 1. diel najzaujímavejších kaštieľov na západnom Slovensku zhora.

Vybrali SME

Už ste čítali?