Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Poklepali základný kameň D4 a R7

Výstavbu úsekov D4 a R7 pri Bratislave cez PPP projekt dnes symbolicky odštartovali.

Árpád Érsek.Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

ŠAMORÍN. Výstavba úsekov bratislavského obchvatu na diaľnici D4 a priľahlej rýchlostnej cesty R7 v dĺžke 59 kilometrov v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) sa môže začať. Symbolicky ju odštartovali minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek (Most-Híd), zástupcovia víťazného konzorcia, samospráv a ďalších hostí v pondelok poklepaním základného kameňa budúcej stavby v Šamoríne.

Stalo sa tak päť mesiacov od podpísania koncesnej zmluvy medzi rezortom dopravy a koncesionárskou spoločnosťou Zero Bypass Limited, zloženej z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Ďalšími členmi sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

Skryť Vypnúť reklamu

V marci chcú začať naplno stavať

Minister dopravy Árpád Érsek očakáva, že úseky D4 a R7 budú odovzdané do užívania postupne v roku 2020. "Čakáme na marec, kedy začnú v plnom rozsahu stavať túto cestu ", povedal Érsek s tým, že v súčasnosti prebieha archeologický prieskum v obci Kvetoslavov. Prípravné práce by mali byť ukončené tak, aby sa na prvých úsekoch mohlo reálne začať stavať v prvých mesiacoch roku 2017. "Každý, kto jazdí v okolí Bratislavy alebo cez ňu iba prechádza, vie, aká kritická je situácia, a preto verím, že stavba bude napredovať rýchlo a cesta bude čoskoro slúžiť ľuďom," uviedol Érsek.
Všetky úseky D4 a R7 by mali byť hotové v októbri 2020, ale po prvej časti projektu, ktorého súčasťou je aj R7, majú autá jazdiť už v apríli 2020. Koncesionár chcel prvú fázu projektu odovzdať pôvodne do konca roka 2019 a druhú v polovici roka 2020. Všetky pozemky ešte nie sú majetkovoprávne vyrovnané, resp. odkúpené. Minister dopravy uviedol, že pozemky na R7 od Šamorína po Ketelec, kde sa začne stavať, a na časti D4 po Jarovce, sú už pozemky vykúpené. Koncesionár napriek miernemu sklzu v začatí prác podľa ministra dokáže dodržať termíny. "Koncesionár tiež má meškanie, máme dohodu, že do určitého termínu im odovzdáme pozemky v celosti, aby mohli začať pracovať," dodal Érsek.

Skryť Vypnúť reklamu

Od obcí čakajú ústretový prístup

Zástupca koncesionára zo Cintry Jaime Lamela označil schválenie financovania projektu za prelomové z pohľadu stavebných inžinierov a ich spolupráce s architektami. "Je to príležitosť pre spoločnosti Ferrovial Agroman a Porr (zabezpečujú projektovanie a výstavbu D4 a R7), aby preukázali svoje odborné znalosti v postavení svetových lídrov v rámci stavebných spoločností. Je to príležitosťou pre kooperáciu španielskych, rakúskych a slovenských stavebných inžinierov, pričom krajina ich pôvodu nie je podstatná," uviedol Lamela. Počas najbližších týždňov podľa neho budú žiadať nielen o povolenia, ale v každej dotknutej obci chcú vysvetľovať harmonogram výstavby. "Sme presvedčení, že v týchto obciach sa stretneme s rovnako ústretovým prístupom v rámci spolupráce, s ktorým sme sa stretli na ministerstve dopravy," dodal Lamela.

Skryť Vypnúť reklamu

Starostka mestskej časti Bratislava - Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová povedala, že neúnosná dopravná situácia na ceste I/63, denne 28 tisíc áut, trápi vodičov, ktorí prichádzajú do Bratislavy za prácou a odchádzajú naspäť večer domov. "Dúfajme, že výstavbou R7 a nultého obchvatu okolo Bratislavy (D4) sa situácia zlepší, nakoľko cesta I/63 sa odľahčí," priblížila Ožvaldová. R7 podľa nej pomôže rozdeliť tranzit do Bratislavy, čo by malo tiež odľahčiť Prístavný most na D1 v hlavnom meste.

Prišli aj aktivisti

V snahe upozorniť na stále nedoriešený problém rozširovania diaľnice D1 prišli do Šamorína aj aktivisti z OZ Triblavina. Predstaviteľov ministerstva a NDS takto oficiálne pozvali na zajtrajšie protestné zhromaždenie pred budovou ministerstva dopravy na Námestí slobody, ktoré sa začne o 16.00.

Verejnosti chcú priblížiť netransparentnosť pri verejnom obstarávaní, porušovanie zákonov a svojvôľu kompetentných, keďže zmenu navrhovaného riešenia doteraz nepodložili žiadnym relevantným dopravným prieskumom. Ako nás aktivisti informovali, na ich adresu sa dnes vyjadril Béla Bugár, ktorý povedal, že diaľnica musí byť v prospech všetkých a nie len skupiny ľudí.

Oni však oponujú a už od začiatku deklarujú, že bez kolektorov bude mať problém celý región, pričom štát pomôže výstavbou križovatky Triblavina len jedinému developerovi.

Kolektory pritom mali pomôcť aj pri stavbe diaľnice a slúžiť ako náhradná komunikácia. Pri napájaní D4 na D1 sa totiž bude musieť časť diaľnice D1 nadvihnúť o jeden a pol metra. V tom čase bude doprava z diaľnice presmerovaná na už dnes preťaženú starú seneckú.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 238
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 189
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 066
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 989
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 611
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 388
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 599
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 480
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 313
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 303
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Obchvat Bratislavy

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Ilustračné foto.

V Trnavskom kraji odhalili 210 nových prípadov.

6 h

Ďalší diel online diskusie vysielame LIVE vo štvrtok o 11:00 hod na našom Facebooku.

25. jan
Celoplošné testovanie.

Z miest je na tom z hľadiska pozitivity najlepšie Svätý Jur.

21 h
Ilustračné foto.

Obmedzenie potrvá do pondelka 1. februára do 17.00 h.

22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

25. jan

Ide zatiaľ iba o čiastkové výsledky.

22 h

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Podľa aktuálne nastavených parametrov a údajov len z MOM, zriadených rezortom zdravotníctva, by si v Banskobystrickom kraji zopakovali testovanie v šiestich okresoch.

23 h

Už ste čítali?