Poklepali základný kameň D4 a R7

Výstavbu úsekov D4 a R7 pri Bratislave cez PPP projekt dnes symbolicky odštartovali.

Árpád Érsek.Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

ŠAMORÍN. Výstavba úsekov bratislavského obchvatu na diaľnici D4 a priľahlej rýchlostnej cesty R7 v dĺžke 59 kilometrov v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) sa môže začať. Symbolicky ju odštartovali minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek (Most-Híd), zástupcovia víťazného konzorcia, samospráv a ďalších hostí v pondelok poklepaním základného kameňa budúcej stavby v Šamoríne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stalo sa tak päť mesiacov od podpísania koncesnej zmluvy medzi rezortom dopravy a koncesionárskou spoločnosťou Zero Bypass Limited, zloženej z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Ďalšími členmi sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

SkryťVypnúť reklamu

V marci chcú začať naplno stavať

Minister dopravy Árpád Érsek očakáva, že úseky D4 a R7 budú odovzdané do užívania postupne v roku 2020. "Čakáme na marec, kedy začnú v plnom rozsahu stavať túto cestu ", povedal Érsek s tým, že v súčasnosti prebieha archeologický prieskum v obci Kvetoslavov. Prípravné práce by mali byť ukončené tak, aby sa na prvých úsekoch mohlo reálne začať stavať v prvých mesiacoch roku 2017. "Každý, kto jazdí v okolí Bratislavy alebo cez ňu iba prechádza, vie, aká kritická je situácia, a preto verím, že stavba bude napredovať rýchlo a cesta bude čoskoro slúžiť ľuďom," uviedol Érsek.
Všetky úseky D4 a R7 by mali byť hotové v októbri 2020, ale po prvej časti projektu, ktorého súčasťou je aj R7, majú autá jazdiť už v apríli 2020. Koncesionár chcel prvú fázu projektu odovzdať pôvodne do konca roka 2019 a druhú v polovici roka 2020. Všetky pozemky ešte nie sú majetkovoprávne vyrovnané, resp. odkúpené. Minister dopravy uviedol, že pozemky na R7 od Šamorína po Ketelec, kde sa začne stavať, a na časti D4 po Jarovce, sú už pozemky vykúpené. Koncesionár napriek miernemu sklzu v začatí prác podľa ministra dokáže dodržať termíny. "Koncesionár tiež má meškanie, máme dohodu, že do určitého termínu im odovzdáme pozemky v celosti, aby mohli začať pracovať," dodal Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Od obcí čakajú ústretový prístup

Zástupca koncesionára zo Cintry Jaime Lamela označil schválenie financovania projektu za prelomové z pohľadu stavebných inžinierov a ich spolupráce s architektami. "Je to príležitosť pre spoločnosti Ferrovial Agroman a Porr (zabezpečujú projektovanie a výstavbu D4 a R7), aby preukázali svoje odborné znalosti v postavení svetových lídrov v rámci stavebných spoločností. Je to príležitosťou pre kooperáciu španielskych, rakúskych a slovenských stavebných inžinierov, pričom krajina ich pôvodu nie je podstatná," uviedol Lamela. Počas najbližších týždňov podľa neho budú žiadať nielen o povolenia, ale v každej dotknutej obci chcú vysvetľovať harmonogram výstavby. "Sme presvedčení, že v týchto obciach sa stretneme s rovnako ústretovým prístupom v rámci spolupráce, s ktorým sme sa stretli na ministerstve dopravy," dodal Lamela.

SkryťVypnúť reklamu

Starostka mestskej časti Bratislava - Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová povedala, že neúnosná dopravná situácia na ceste I/63, denne 28 tisíc áut, trápi vodičov, ktorí prichádzajú do Bratislavy za prácou a odchádzajú naspäť večer domov. "Dúfajme, že výstavbou R7 a nultého obchvatu okolo Bratislavy (D4) sa situácia zlepší, nakoľko cesta I/63 sa odľahčí," priblížila Ožvaldová. R7 podľa nej pomôže rozdeliť tranzit do Bratislavy, čo by malo tiež odľahčiť Prístavný most na D1 v hlavnom meste.

Prišli aj aktivisti

V snahe upozorniť na stále nedoriešený problém rozširovania diaľnice D1 prišli do Šamorína aj aktivisti z OZ Triblavina. Predstaviteľov ministerstva a NDS takto oficiálne pozvali na zajtrajšie protestné zhromaždenie pred budovou ministerstva dopravy na Námestí slobody, ktoré sa začne o 16.00.

Verejnosti chcú priblížiť netransparentnosť pri verejnom obstarávaní, porušovanie zákonov a svojvôľu kompetentných, keďže zmenu navrhovaného riešenia doteraz nepodložili žiadnym relevantným dopravným prieskumom. Ako nás aktivisti informovali, na ich adresu sa dnes vyjadril Béla Bugár, ktorý povedal, že diaľnica musí byť v prospech všetkých a nie len skupiny ľudí.

Oni však oponujú a už od začiatku deklarujú, že bez kolektorov bude mať problém celý región, pričom štát pomôže výstavbou križovatky Triblavina len jedinému developerovi.

Kolektory pritom mali pomôcť aj pri stavbe diaľnice a slúžiť ako náhradná komunikácia. Pri napájaní D4 na D1 sa totiž bude musieť časť diaľnice D1 nadvihnúť o jeden a pol metra. V tom čase bude doprava z diaľnice presmerovaná na už dnes preťaženú starú seneckú.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 403
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 090
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 722
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 422
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 132
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 865
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 255
  1. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  4. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  5. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  6. Michal Fizer: Ponad Košice v legendárnej Cessne 172
  7. Martin Krištofiak: Porušuje Ministerstvo zákon ak sprístupňuje rodné čísla?
  8. František Kukura: Slovensko ešte neskončilo. Možno práve začína.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 025
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 022
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 059
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 018
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 557
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 231
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 842
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 627
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Objavte Slovensko inak – pestré, živé a plné prekvapení.


Lucia Mikušová bola vicemajsterka sveta v akrobatickom fitness.

Sladkosti si nemusí odopierať.


1

Polícia pátra po totožnosti osoby, ktorej fotografiu zverejnila na sociálnej sieti.


TASR
Vlaková patrola ZSSK na Rušňoparáde 2025.

Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


  1. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  4. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  5. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  6. Michal Fizer: Ponad Košice v legendárnej Cessne 172
  7. Martin Krištofiak: Porušuje Ministerstvo zákon ak sprístupňuje rodné čísla?
  8. František Kukura: Slovensko ešte neskončilo. Možno práve začína.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 025
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 022
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 059
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 018
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 557
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 231
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 842
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 627
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu